Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kraan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb een HP laptop gehad van iemand en zei dat hij kapot was en misschien kon ik er wat mee.
Als ik hem start blijft het beeld zwart en dan begint de ventilator op volle toeren te draaien ook zie ik geen indicatie lichtjes branden ofzo. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb rond gekeken ik ben zeker niet de enige met dit probleem ,maar alle oplossingen werken voor mij niet. P.S. Ik weet niet of dit het juiste topic is ,maar kon niet echt iets anders vinden dat hiermee te maken heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

SuBBaSS

-has Ryzen

Klinkt als een hardware-issue (en als er helemaal geen lampjes branden een niet beste ook).

Het is lastig om er zo wat concreters over te zeggen.
Wat je omschrijft doet mij vermoeden dat er meer speelt dan bijv. alleen een scherm dat kaduuk is.
Lastige eraan: als hij geen piepjes/lichtsignalen geeft is een diagnose stellen eigenlijk niet te doen.
Dan zal het ding uit elkaar moeten en moet er gemeten worden (met een multimeter) en daar heb je ook echt wel aanvullende info voor nodig.

Wat je evt. zou kunnen proberen is een externe monitor aansluiten (om het interne scherm te passeren) maar wat je zegt over de fan, doet mij vermoeden dat dat al niet eens kansrijk zal zijn.
Het kan bijv. zijn dat de CPU kapot is, dat gaat (dan) natuurlijk nooit normaal opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Zonder accu, op extern scherm? Klinkt voor mij als hardwarematig probleem. Waarschijnlijk mobo of CPU...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kraan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-06-2023
ik heb met een externe monitor geprobeerd hielp niet ik denk dat het inderdaad geen goed einde zal zijn