MicroSD maximale capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-03 16:55
Mijn vraag:
Ik heb net een minidrive besteld via Aliexpress (zijn tijdelijk niet meer te leveren in Nederland voor de Macbook air).
Tot hoeveel Gb's kun je gaan in een Macbook Air 13 (2017) ? Zie dat je zelfs 200gb kaartjes kunt kopen, maar als mijn Macbook dat niet aan kan, heeft het weinig zin. Dan is 128 genoeg.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mac OS High Sierra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Niets, heb de drive nog niet ontvangen.

Drive merk is:
BaseQI (103A) enige die nog ergens te leveren is momenteel voor een normale prijs.

ps. de minidrive gaat in het slot in de rechterkant van de Macbook. Valt geheel weg omdat deze zilverkleurig is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De capaciteit kan alleen beperkt worden door de chipset van de SD->USB omzetchip. Als die gewoon SDXC aan kan, zal een 200/256/400GB kaartje zonder problemen gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik heb in een 2013 MBA een tijdje geleden nog een 200 GB kaartje succesvol gebruikt.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-03 16:55
Thanks Tommyboy en Tucano !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De maximale ondersteunde capaciteit is 2TB: About the SD and SDXC card slot on your Mac.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 17:19
Let overigens wel op dat microsd geen ssd is: powerloss en/of een of meerdere kapotte cellen maken de sd kaart en dus ook je data onbruikbaar !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Lanadio Ik heb van de week de 400GB Sandisk aangeschaft en die die werkt naar behoren.
Had eerst de 64GB, toen de 128GB en hopelijk in de toekomst een paar TB ;)

De niftydrive is voor mij ook een van de belangrijkste redenen om geen 2016 of nieuwere Macbook te kopen ;)

Let wel op dat de schrijfsnelheden een stuk lager zijn dan dat je gewend bent van je Macbook zelf.
Lezen gaat echter prima, dus media openen en afspelen is geen enkel probleem.

Zelf goede ervaringen met Sandisk, vandaar dat ik ook daar bij blijf, maar in principe moet je uit onderstaande lijst makkelijk een keuze kunnen maken.

Let ook op dat je een MicroSDXC koopt en geen normale SDXC anders past die niet in je minidrive.

categorie: Geheugenkaarten

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 19-05-2018 15:03 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1