Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbunny16
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik zoek een?
  • Bekabelde headset
  • Grote oorschelpen (vergelijkbaar in groote Z60)
  • Goede driver software. (Minder belangrijk, Windows instellingen zijn vaak voor mij voldoende)
  • 2 audio channels (Minder belangrijk mits de headset erg goed is).
Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 150 euro. Een paar tientjes meer is niet erg als de kwaliteit het waard is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang het maar goede kwaliteit is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC games en voice chat.

Hallo beste tweakers.
Ik ben opzoek naar een headset om mijn huidige te vervangen (Turtlebeach Z60). Deze beviel mij erg goed. Speaker geluid en microfoon kwaliteit waren na mijn gevoel boven gemiddelde voor een headset. Ook de 2 verschillende audio Channels (1 voor game en 1 voor chat) vond ik erg handig. Ook de directionele audio heeft mij veel geholpen tijdens het spelen van fps games.
De surround sound modi gebruikte ik niet echt op de headset. Deze uitzetten gaf voor mij het beste geluid geven in alle situaties. Ook ben ik niet groot fan van de oor kussens. Deze werden nogal snel vies en waren niet makkelijk schoon te maken.

Ik had aan de hand van tweakers recensies de Logitech G933 aangeschaft. Deze viel helaas tegen. Meerdere personen zowel op Teamspeak als op Discord vonden dat de microfoon merkbaar slechter geluid gaf. Zelf na een middag lang verschillende instellingen te proberen kwam het niet echt in te buurt van de Z60 zijn kwaliteit.

Het zelfde probleem had ik met de speakers. Zowel de dolby digital als de DTX headphone standen van de 7.1 surround sound klonken erg blikig en hol. Zelf na een middag lang met de equalizer verschillende instellingen te proberen kwam het geluid voor mijn gevoel niet in de buurt van de Z60. Dit heb ik met zowel de surround sound functie aan als uit geprobeerd.
Als laatste was de headset mij iets te zwaar. Maar dit is denk ik wel iets waar ik aan zou kunnen wennen.

Zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie ervaringen zijn met verschillende headset en mij eventueel een alternatief kunnen aanraden?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 19:48
Hoeft het per se een headset te zijn? Je kan ook beide apart kopen.
Bvb: De Sennheiser HD559 en een Samson Meteor (of een blue snowball)
Heb zelf de HD558 (icm met een Rode NT USB), geweldige hoofdtelefoon en gaat al zo'n 6 jaar mee.

[ Voor 12% gewijzigd door DenHond op 18-05-2018 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik heb persoonlijk goede ervaring met deze:

pricewatch: Razer Kraken 7.1 Chroma

Eerlijk gezegd is dit mijn eerste en enige 7.1 hoofdtelefoon dus ik kan geen vergelijkingen maken met andere vergelijkbare hoofdtelefoons. Ik ben er wel over te spreken, net als kennissen en familie die het geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbunny16
DenHond schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:24:
Hoeft het per se een headset te zijn? Je kan ook beide apart kopen.
Bvb: De Sennheiser HD559 en een Samson Meteor (of een blue snowball)
Heb zelf de HD558 (icm met een Rode NT USB), geweldige hoofdtelefoon en gaat al zo'n 6 jaar mee.
Het hoeft niet perse. Het leek mij alleen handiger voor algemeen gamen.

Heb je met een staande microfoon niet het probleem dat je niet goed te verstaan bent als je te veel verplaatst? En hoe zit het met het oppikken van achergrond geluid? Ik zit overgens in een erg stillle kamer over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbunny16
Beowulf65 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:27:

Eerlijk gezegd is dit mijn eerste en enige 7.1 hoofdtelefoon dus ik kan geen vergelijkingen maken met andere vergelijkbare hoofdtelefoons. Ik ben er wel over te spreken, net als kennissen en familie die het geprobeerd hebben.
Gebruik je voor deze headset de razer synapse software? Zo ja welke instellingen zijn er beschikbaar en wat vindt je van het stuurprogramma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beowulf65
@Darkbunny16

In Synaps kan je het kalibreren (Surround), tevens kan je geluid instellen met de equalizer, bass boost activeren naast de presence level en volume van inkomende communicatie. Ook kan je de microfoon tweaken (volume, gevoeligheid, normaliseren en omgevings geluid reductie)
Verder is er nog een tab voor de RGB instellingen.

Stuurprogramma: Ik heb er geen klacht over, werkt verder prima.
Synaps is direct beschikbaar om in te stellen na inpluggen hoofdtelefoon als het al geïnstalleerd is. De hoofdtelefoon wordt trouwens gewoon herkent door windows zonder installeren van synaps en zonder tweaken klinkt het al goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 19:48
Darkbunny16 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Het hoeft niet perse. Het leek mij alleen handiger voor algemeen gamen.

Heb je met een staande microfoon niet het probleem dat je niet goed te verstaan bent als je te veel verplaatst? En hoe zit het met het oppikken van achergrond geluid? Ik zit overgens in een erg stillle kamer over het algemeen.
De mic staat ideaal gezien best recht voor je, maar mijn Rode staat gewoon naast mijn toetsenbord en geeft eigenlijk geen problemen.
Het grote voordeel van ze apart te kopen is vooral de geluidskwaliteit. Vroeger lieten de meeste headsets wat te wensen over, dit is in de laatste jaren wel al verbeterd.
Je kan trouwens op youtube gewoon het merk en model van de mic ingeven, genoeg videos met mensen die hem gebruiken om een idee van de kwaliteit.
Kwa achtergrond geluid zullen deze iets meer oppikken, maar dat vakt ook allemaal best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbunny16
DenHond schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:10:
[...]
De mic staat ideaal gezien best recht voor je, maar mijn Rode staat gewoon naast mijn toetsenbord en geeft eigenlijk geen problemen.
Het grote voordeel van ze apart te kopen is vooral de geluidskwaliteit. Vroeger lieten de meeste headsets wat te wensen over, dit is in de laatste jaren wel al verbeterd.
Je kan trouwens op youtube gewoon het merk en model van de mic ingeven, genoeg videos met mensen die hem gebruiken om een idee van de kwaliteit.
Kwa achtergrond geluid zullen deze iets meer oppikken, maar dat vakt ook allemaal best mee.
Goede tip om via youtube de microfoon kwaliteit van de microfoon te testen. Ik ga maar eens wat verschillende microfoon vergelijken op deze maniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasKoene01
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-08-2023
Beowulf65 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:27:

Ik heb zelf ook een Razer Kraken 7.1 Chroma en ik vind dat hij nogal veel bass heeft. Als je bijvoorbeeld een schietspel (oa cod of btf) dan hoor je heel vaak alleen de knallen van granaten en andere explosieven. De voetstappen worden eigenlijk weggewassen. Ook is het lastig om te horen waar de tegenstander is omdat het "virtual surround sound" is (dus gewoon stereo headset maar dan bestuurd door software). Hierdoor hoor je niet helemaal exact waar iemand is. Hierom heb ik dus ook gekozen om een andere koptelefoon te kopen, dit is uiteindelijk de sony mdr xb950b1 geworden. Ik gebruik nog steeds de microfoon van de Razer Kraken omdat ik op het moment niks beters heb. Het voordeel hiervan is dat je de kabel van de koptelefoon er na het gamen uit kan trekken en feilloos verder kan luisteren naar muziek vanaf je telefoon of een andere bluetooth apparaat.

Edit: dit is de koptelefoon waar ik het over heb.
pricewatch: Sony MDR-XB950B1 (Zwart)

[ Voor 5% gewijzigd door ThomasKoene01 op 30-05-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
@ThomasKoene01
Realistisch gezien is het sowieso moeilijk om voetstappen te horen als er tegelijkertijd ook explosies in de omgeving te horen zijn.

Gebruikte je ook de Razer Synaps software want dan had je dit kunnen vinden: http://i.imgur.com/w7G21fp.png
Daarmee had je het geluid helemaal kunnen aanpassen aan je wensen.
Ik heb zelf de bass boost uitgeschakeld en de hoofdtelefoon in de software gekalibreerd, dat kan ook veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 00:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Een goede USB mic zoals een snowball met een normale koptelefoon blaast alle gaming headsets compleet uit het water. Gaming headsets zijn doorgaans erg prijzig voor wat je er voor terug krijgt.

Ik gebruik zelf een Sony MDR-7510, een erg goede koptelefoon voor het geld, en net als de MDR-V6 zijn er veel professionals die er bij zweren.. Het geluid is erg helder en zeker voor FPS games ideaal aangezien de middentonen erg goed naar voren komen. Hij heeft wat minder bas, dat is naar mijn mening erg prettig aangezien bas juist iets is dat je niet wilt bij FPS games als het gaat om accurate plaatsing van geluid van vijanden etc. Niet dat er helemaal geen bas in zit, het is alleen wat minder dan bij bijvoorbeeld DJ koptelefoons. Dat in combinatie met een snowball, dan zit je helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasKoene01
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-08-2023
Beowulf65 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:25:
@ThomasKoene01
Realistisch gezien is het sowieso moeilijk om voetstappen te horen als er tegelijkertijd ook explosies in de omgeving te horen zijn.

Gebruikte je ook de Razer Synaps software want dan had je dit kunnen vinden: http://i.imgur.com/w7G21fp.png
Daarmee had je het geluid helemaal kunnen aanpassen aan je wensen.
Ik heb zelf de bass boost uitgeschakeld en de hoofdtelefoon in de software gekalibreerd, dat kan ook veel uitmaken.
Ik gebruik zeker de Razer Synapse software, alleen krijg ik het nooit voor elkaar om het zo helder te krijgen als het geluid op mijn Sony headset. Tuurlijk is het compleet subjectief maar naar mijn mening is heeft de Sony MDR XB950B1 all around een betere sound stage en is fijner om te dragen bij het gamen.
Pagina: 1