Lipsync issue op TV/Receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey Tweakers,

Ik zit al een paar maanden met een irritant probleem en ik krijg het maar niet opgelost.
Op dit moment heb ik de volgende setup : Een LG OLED TV : 65ef950v (65" 4K) een pricewatch: Denon AVR-X2300W Zwart en verschillende apparaten er aan zoals een PS4, Xbox One & Apple TV 4K.

Nu kijk ik veel films/series/tv via de Apple TV en hoewel het er prachtig uitziet is bij verschillende films/series de lipsync niet in orde. Het scheelt echt een fractie van een seconde, maar irritant is het wel.

Nu weet ik dat moderne TV's allemaal van die vage "verbeter het beeld"-trucjes hebben die delay kunnen veroorzaken, dus die heb ik allemaal uitgezet. Op de receiver heb ik HDMI processing naar "Passthrough" gezet, zodat ook daar niets meer word uitgevoerd... maar nog steeds ervaar ik het probleem.

Het aan of uitzetten van de "auto lipsync" feature in de receiver lost het ook niet op. Iemand enig idee? Want ik begin ondertussen aardig gek te worden van die mini-delay in beeld/geluid!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Komt vaker voor. Soms kan je of in de bron (speler dus) of in de receiver een delay (positief of negatief) van het geluid ten opzichte van het beeld instellen om dat te corrigeren. Ik moet dat bijvoorbeeld in mijn mediaspeler en BR-speler doen ( -0,22s in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe heb je alles aangesloten? Via de tv en dan 1 hdmi-kabel naar de receiver, of via de receiver en dan 1 hdmi-kabel naar de tv? Als je de Netflix app van bijv. de PS4, XBOX of tv gebruikt, heb je dan dezelfde lip sync issues?

Check zoals arsimo al zegt ook of er misschien een instelling op de Apple tv niet juist staat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
arsimo schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:39:
Komt vaker voor. Soms kan je of in de bron (speler dus) of in de receiver een delay (positief of negatief) van het geluid ten opzichte van het beeld instellen om dat te corrigeren. Ik moet dat bijvoorbeeld in mijn mediaspeler en BR-speler doen ( -0,22s in mijn geval).
Thanks. Maar dat betekent dus dat ik per source (soms loopt NetFlix wel goed, maar de NLZiet app bijvoorbeeld niet) de lipsync moet aanpassen?
Jorgen schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:40:
Hoe heb je alles aangesloten? Via de tv en dan 1 hdmi-kabel naar de receiver, of via de receiver en dan 1 hdmi-kabel naar de tv? Als je de Netflix app van bijv. de PS4, XBOX of tv gebruikt, heb je dan dezelfde lip sync issues?

Check zoals arsimo al zegt ook of er misschien een instelling op de Apple tv niet juist staat.
Alles is connected via de receiver en er loopt vanaf de receiver 1 HDMI naar de TV voor het beeld.
Als ik Netflix kijk op de TV (ingebouwde app) en via ARC het geluid heb heb ik geen last. Via de PS4 / XBO moet ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het kan inderdaad per source wat verschillen.
Probeer lip sync op apple tv uit te zetten en op receiver aan (die is er voor bedoeld) en een keer andersom. Kijk wat het met je resultaten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:00:
Het kan inderdaad per source wat verschillen.
Probeer lip sync op apple tv uit te zetten en op receiver aan (die is er voor bedoeld) en een keer andersom. Kijk wat het met je resultaten doet.
Heeft Apple TV een lipsync optie dan? Die heb ik nog nergens gespot namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DennusB schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:03:
[...]

Heeft Apple TV een lipsync optie dan? Die heb ik nog nergens gespot namelijk!
Het kan zijn dat je afspeelprogramma dat heeft in de settings of tijdens het afspelen, net als bijv. de delayinstellingen van je ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:21
Had ik ook met mijn receiver, optische kabel tussen gestoken en werkt perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ghostface9000 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:10:
Had ik ook met mijn receiver, optische kabel tussen gestoken en werkt perfect nu.
Ja dat schiet bij mij niet op, want dan kan ik geen Atmos en TrueHD sporen meer gebruiken.

Pagina: 1