Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:12
Ik heb een gsm gekocht de Moto G5S (dual sim). Deze heeft echter veel slechtere ontvangst dan alle andere telefoons.. (windows phone/iphone/...). De sim kaart in de windows phone had gewoon goed ontvangst en werkte zoals het hoorde.

Nu dat deze sim in de Moto g5s zit kan er zelfs niet gebeld of gesmsd worden.

Ik heb alle software updates gedaan, de gsm een paar keer herstart, de simkaart er uit genomen en terug ingestoken. Niets baad hierbij.

Iemand enig idee wat ik nog kan testen?

[ Voor 5% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-05-2018 14:18 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 15:59
Ontvangst gaat via de telefoon, niet via de simkaart. Daar moet het dus niet aan liggen.
Toch spreek je jezelf een beetje tegen. Je spreekt eerst over slechte ontvangst en vervolgens over geen ontvangst. Welke is het?

In de motorola zit een app 'help bij het aparaat', daar zitten een aantal tests in die je kunt draaien onder het tabblad fix. Wellicht komt daar wat uitrollen waar je wat aan hebt.

Als je deze in de winkel hebt gekocht, gewoon teruggaan. Anders zou het best kunnen zijn dat je een kat in de zak hebt gekocht...

Je zou het trouwens ook nog kunnen testen met een simkaart van iemand anders?

[ Voor 7% gewijzigd door Renzzie op 18-05-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Icekiller2k6 probeer het inderdaad eens met een andere / nieuwe simkaart, mocht die exact hetzelfde probleem hebben. Dan is de kans groot dat je een defect exemplaar hebt ontvangen en zou ik er gewoon mee teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:12
@Renzzie Ik heb nergens gezegd dat ik geen ontvangst heb, enkel dat de 'connectie' zelfs zo slecht is dat er niet gebeld kan worden.

De simkaart zat daarvoor in een andere gsm en was ontvangst wel gewoon goed. Andere mensen met dezelfde provider hebben dit probleem echter ook niet.
Het is overigens gekocht bij Coolblue. Dus 'kat in een zak' is niet echt van toepassing. Eerder een productiefout zou ik dan verwachten.

@rens-br Uiteraard zou een nieuwe simkaart kunnen bestellen (at 15 euro eigen kost), dit lijkt me echter wel een 'rare' oplossing aangezien de kaart wel gewoon herkend wordt (in deze gsm en in de oude) en andere mensen met dezelfde mobile provider op dezelfde locatie wel gewoon goed ontvangst hebben.

Deze simkaart is overigens een jaartje of 2 oud.

[ Voor 4% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-05-2018 14:47 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:46:
@rens-br Uiteraard zou een nieuwe simkaart kunnen bestellen (at 15 euro eigen kost), dit lijkt me echter wel een 'rare' oplossing aangezien de kaart wel gewoon herkend wordt (in deze gsm en in de oude) en andere mensen met dezelfde mobile provider op dezelfde locatie wel gewoon goed ontvangst hebben.
Het klinkt inderdaad gek, maar soms kan een nieuwe simkaart ook helpen. De ene telefoon is de andere niet en soms zijn de pinnen het wat gevoeliger o.i.d. Maar die personen die met dezelfde provider op dezelfde plek wel bereik hebben, kan je daar de simkaart niet even van lenen?

Werkt het met die kaarten ook niet, dan zal een nieuwe kaart van jou eigen provider ook weinig uithalen denk ik.