Icoontje op bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-03 16:55
Mijn vraag:
Kan ik mijn programma's uit mijn Dock halen en gewoon op mijn bureaublad plaatsen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mac OS High Sierra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Slepen lukt niet, dan gaat hij ze verwijderen en met rechtermuisknop start hij ze op.

Gebruik een nieuwe Macbook Air 13 (2017)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:06
Kan niet vanuit de dock wel vanuit de programma map via Finder en dan slepen naar Bureaublad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
Pendora je bent een toppertje ! Thanks. (net een paar dagen een Macbook in bezit, dus ff wennen) Supergroet uit Zandvoort !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 11:14

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

In Dock staan 'snelkoppelingen' en geen programma's zelf. Als je een programma vanaf je bureaublad wil starten zou ik je aanraden een snelkoppeling (oftewel 'alias') te maken van het programma. Dit gebeurd trouwens automatisch als je de tip hierboven opvolgt. :)

(Anders kun je zo een Alias maken: desbetreffende programma opzoeken in map 'Programma's', rechtermuisknop: maak alias. De alias vervolgens verplaatsen.)

(TIP: Je kan ook programma's starten via 'Spotlight'. Appeltje+Spatie en dan naam programma intypen en enter drukken)

Er zijn trouwens ook wat handige websites om je wegwijs te maken in MacOS. handig als je net van Windows af komt.

[ Voor 17% gewijzigd door kaassouffle op 18-05-2018 19:45 . Reden: nieuwe informatie verwerkt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:27
kaassouffle schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:36:
Alias maken: desbetreffende programma opzoeken in map 'Programma's', rechtermuisknop: maak alias. De alias vervolgens verplaatsen.
Bij het slepen van een programma uit Programma's naar het Bureaublad wordt automatisch een alias aangemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 11:14

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

sonderpa schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:48:
[...]

Bij het slepen van een programma uit Programma's naar het Bureaublad wordt automatisch een alias aangemaakt. ;)
Ah wat handig toch, weer wat geleerd ;)
(Wel goed om even te vermelden dat dit is wat er gebeurd voor nieuwe gebruikers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanadio
Hoe dan ook, het ging absoluut helemaal goed wat Pendora adviseerde. Icoontjes lekker klein gezet op het raster. Nu niet alleen de dock maar ook het bureaublad. Handiger kan gewoon niet. En we hebben altijd Siri nog ! Wat werkt een Mac toch superfijn t.o.v die logge Windows-machines . . .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer zo weinig mogelijk te doen met je muis, het hindert je workflow.

CMD-Spatie en dan 2 of 3 letters intikken van dat wat je wilt openen gaat een stuk sneller, je handen hoeven niet van het toetsenbord af. Icoontjes op het bureaublad of in het dock zijn leuk maar in mijn geval zie ik bijna nooit mijn bureaublad en mijn Dock staat aan de zijkant, klein en verstopt zichzelf automatisch.
Pagina: 1