Opnemen bij Ziggo [zonder uitgebreid abonnement]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds mijn verhuizing ben ik overgestapt naar Ziggo.
Hier heb ik het volgende abonnement besteld "Internet start & TV kabel"

https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio/

Dit abonnement beschikt niet over een mediabox en smartcard.

Omdat wij toch graag wat programma's willen opnemen, geeft Ziggo de volgende opties:

- TV Complete i.c.m. Mediabox XL

Een vrij prijzige optie!

In mijn ouderlijk huis hadden we altijd een Humaxbox staan is het mogelijk dat wij overschakelen naar het abonnement TV-start, hier een smartcard bij ontvangen en die in deze box doen. Zodat we kunnen opnemen met bijv. de https://www.coolblue.nl/product/334182/humax-ihdr-5400c.html

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:42
Je vraag wordt letterlijk in het Ziggo topic beantwoord.

Maar speciaal, omdat zoeken lastig is.

Elke DVB-C ontvanger kan de Free-To-Air zenders opnemen.

Wil je de zenders uit het betaalde pakket opnemen, omdat dit een smartcard vraagt dan hangt dit van enkele zaken af.

Woon je in oud-UPC gebied: Jammer, maar betaald opnemen op een eigen abonnement zonder Mediabox XL is niet mogelijk. Smartcards zijn hier apparaat gebonden en werken niet in andere apparaten. Tevens wordt hier nagravision ipv IrDeto (Humax o.a.) gebruikt. Een smartcard geleend van iemand in het oud-Ziggo gebied werkt hier wel.

Woon je in oud-Ziggo gebied: Dan kun je een smartcard gebruiken uit een CI+ of Mediabox en deze in een andere ontvanger gebruiken. Of er één lenen van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:34
Reactie hierboven is beter

[ Voor 96% gewijzigd door Groentjuh op 18-05-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MediaZoo schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:08:
Je vraag wordt letterlijk in het Ziggo topic beantwoord.

Maar speciaal, omdat zoeken lastig is.

Elke DVB-C ontvanger kan de Free-To-Air zenders opnemen.

Wil je de zenders uit het betaalde pakket opnemen, omdat dit een smartcard vraagt dan hangt dit van enkele zaken af.

Woon je in oud-UPC gebied: Jammer, maar betaald opnemen op een eigen abonnement zonder Mediabox XL is niet mogelijk. Smartcards zijn hier apparaat gebonden en werken niet in andere apparaten. Tevens wordt hier nagravision ipv IrDeto (Humax o.a.) gebruikt. Een smartcard geleend van iemand in het oud-Ziggo gebied werkt hier wel.

Woon je in oud-Ziggo gebied: Dan kun je een smartcard gebruiken uit een CI+ of Mediabox en deze in een andere ontvanger gebruiken. Of er één lenen van iemand.
Allereerst dank voor je reactie!

Ik woon in Den Haag en dit gebied is naar mijn weten altijd een Ziggo gebied geweest. Dus ga ik uit van een oud Ziggo gebied.

Doordat Ziggo geen losse smartcard meer activeert (zie nieuws: Ziggo stopt met activatie losse smartcards. Kan ik niet een Smartcard meenemen uit het huis van mijn ouders (eigen klantennummer).

Hierdoor moet ik denk de overstap maken naar TV Start, zoals Groentje eerder aangaf (en weer verwijderde).

Wanneer ik dan de https://www.coolblue.nl/product/334182/humax-ihdr-5400c.html zelf koop en hier de kaart in doe kan ik opnemen zonder het dure abonnement met de Mediabox XL. En zit ik niet aan de beperkingen met een losse hardeschrijf of usb zoals de standaard mediabox biedt van Ziggo

Eens?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:42
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Allereerst dank voor je reactie!

Ik woon in Den Haag en dit gebied is naar mijn weten altijd een Ziggo gebied geweest. Dus ga ik uit van een oud Ziggo gebied.

Doordat Ziggo geen losse smartcard meer activeert (zie nieuws: Ziggo stopt met activatie losse smartcards. Kan ik niet een Smartcard meenemen uit het huis van mijn ouders (eigen klantennummer).

Hierdoor moet ik denk de overstap maken naar TV Start, zoals Groentje eerder aangaf (en weer verwijderde).

Wanneer ik dan de https://www.coolblue.nl/product/334182/humax-ihdr-5400c.html zelf koop kan ik opnemen zonder het dure abonnement met de Mediabox XL

Eens?
Dit is net beantwoord. Ja, FTA altijd, anders met IrDeto smartcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 13:32
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:58:

Een vrij prijzige optie!
Er is ook nog een tussenoplossing in de vorm van "internet start en tv complete" a 55,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank ik weet even voldoende ga ik i.p.v. een huurbox van Ziggo (Mediabox XL) gewoon voor een eigen

https://www.coolblue.nl/product/334182/humax-ihdr-5400c.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik weet niet wat voor TV je hebt, maar mijn Samsung smart TV kan gewoon programma's opnemen op een USB stick die ik in de TV steek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je hebt KABEL TV als TV pakket, je hebt analoge ontvangst van een aantal zenders en 45+ zenders op DVB-C waarvan 4 in HD (de rest is SD). Analoog wordt binnen kort uit geschakeld dus ik ga er even niet vanuit dat je dit wilt opnemen

Je kan de digitale zenders van dit pakket gewoon zonder kaart ontvangen en opnemen
NB je kan een aantal programma's terug kijken via de Ziggo app of website, ik weet even niet of dit ook voor KABEL TV geldt.

opneem opties:
1. Je televisie kan misschien opnemen door een USB opslag (stick, hardeschijf) toe te voegen. Nadeel is dat de TV meestal maar 1 tuner bevat, waardoor je maar 1 programma tegelijk kan kijken of opnemen.
2. Je kan ziggo maandelijks betalen voor een box die zij leveren zoals je aangeeft
3. Door een aparte DVB-C box aan te schaffen waar een hardeschijf in zit of aankan
Deze kan je op marktplaats of in de winkel kopen. Kijk wel uit wat je koopt op digitaal gebied is ziggo bezig met een transitie van MPEG2 naar MPEG4, wil je een box waar je in de toekomst verder mee kan, let daar dan op

Op marktplaats is zat apparatuur te vinden van mensen die ziggo verlaten, populaire modellen zijn
Humax toestellen 5000c, 5100c, 5200c, 5300c of 5400c (sommige met en zonder disk!) of
Samsung C7140 (met verschillende harddisk groottes) NB dit is een MPEG 2 recorder, 10-20 euro zijn deze te vinden. Sommige kunnen nieuw zijn omdat ze nooit zijn gebruikt.

Kijk ook even naar de enigma2 ontvangen vanuit de satelliet wereld, hier kunnen soms ook DVB-C ontvangers in. Met een opensource image kan je hier leuke dingen mee doen. Let wel niet door Ziggo gesupport.

Als je meerdere programma's tegelijk wilt opnemen heb je meestal meerder tuners (in de box) nodig.

Dus om je vraag terug te komen dat je kan met de Humax5400C opnemen zonder dat je een kaart hebt. Mogelijk moet je hem even anders configureren, zoek even op Netwerk-ID: 4444 en ziggo en je vind de instellingen.

Je geeft ook aan dat je ouders een smart kaart hebben, dan gaat die gewoon bij jou werken (maar het mag niet volgens de voorwaarden) aangezien jij ook in oud ziggo gebied zit net als zij. Je krijgt dan toegang tot de zelfde zenders als zij hebben, waarschijnlijk TV standaard (ik zie dat ze dat hebben hernoemd naar TV Start), dus meer zenders in HD en nog wat andere dingen, voor de verschillen zie de ziggo site.

[ Voor 18% gewijzigd door jeanj op 18-05-2018 15:56 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeanj schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:40:
Je hebt KABEL TV als TV pakket, je hebt analoge ontvangst van een aantal zenders en 45+ zenders op DVB-C waarvan 4 in HD (de rest is SD). Analoog wordt binnen kort uit geschakeld dus ik ga er even niet vanuit dat je dit wilt opnemen

Je kan de digitale zenders van dit pakket gewoon zonder kaart ontvangen en opnemen
NB je kan een aantal programma's terug kijken via de Ziggo app of website, ik weet even niet of dit ook voor KABEL TV geldt.

opneem opties:
1. Je televisie kan misschien opnemen door een USB opslag (stick, hardeschijf) toe te voegen. Nadeel is dat de TV meestal maar 1 tuner bevat, waardoor je maar 1 programma tegelijk kan kijken of opnemen.
2. Je kan ziggo maandelijks betalen voor een box die zij leveren zoals je aangeeft
3. Door een aparte DVB-C box aan te schaffen waar een hardeschijf in zit of aankan
Deze kan je op marktplaats of in de winkel kopen. Kijk wel uit wat je koopt op digitaal gebied is ziggo bezig met een transitie van MPEG2 naar MPEG4, wil je een box waar je in de toekomst verder mee kan, let daar dan op

Op marktplaats is zat apparatuur te vinden van mensen die ziggo verlaten, populaire modellen zijn
Humax toestellen 5000c, 5100c, 5200c, 5300c of 5400c (sommige met en zonder disk!) of
Samsung C7140 (met verschillende harddisk groottes) NB dit is een MPEG 2 recorder, 10-20 euro zijn deze te vinden. Sommige kunnen nieuw zijn omdat ze nooit zijn gebruikt.

Kijk ook even naar de enigma2 ontvangen vanuit de satelliet wereld, hier kunnen soms ook DVB-C ontvangers in. Met een opensource image kan je hier leuke dingen mee doen. Let wel niet door Ziggo gesupport.

Als je meerdere programma's tegelijk wilt opnemen heb je meestal meerder tuners (in de box) nodig.

Dus om je vraag terug te komen dat je kan met de Humax5400C opnemen zonder dat je een kaart hebt. Mogelijk moet je hem even anders configureren, zoek even op Netwerk-ID: 4444 en ziggo en je vind de instellingen.

Je geeft ook aan dat je ouders een smart kaart hebben, dan gaat die gewoon bij jou werken (maar het mag niet volgens de voorwaarden) aangezien jij ook in oud ziggo gebied zit net als zij. Je krijgt dan toegang tot de zelfde zenders als zij hebben, waarschijnlijk TV standaard (ik zie dat ze dat hebben hernoemd naar TV Start), dus meer zenders in HD en nog wat andere dingen, voor de verschillen zie de ziggo site.
Dank voor je uitgebreide reactie!
Het huidige pakket wat ik momenteel heb is Kabel TV, deze wil ik binnenkort gaan overzetten naar TV start (i.v.m. een iets groter aanbod).

Wat betreft het opnemen ben ik bekent met het tuner probleem, wanneer je iets wilt opnemen en ook tv wilt kijken. Vandaar mijn voorkeur voor een aparte box (Humax) die beschikt over minimaal tweetal tuners.

Met het oog op de toekomst wil ik verder graag gaan voor een MPEG4, zoals jij aanbeveelt. De marktplaats opties (div. oude modellen) vallen hierdoor af. De eerder benoemde Humax IHDR-5400C lijkt wel het afspeelformaat MPEG 4 aan te kunnen. Klopt dit of kijk ik nu naar een verkeerde eigenschap?

Nogmaals dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Zo ook de 5200c en de 5050c

allen kunnen opnemen en weergeven in HD.

met Harddisk
5050c ( 320 GB)
5200c (500 GB)
5400c (1 TB)

zonder Harddisk (kan externe Harddisk op)
5100c
5300c

Denk dat je beter af bent met TV Start. Hier bij krijg je een standaard mediabox er bij. Dat is een Humax 5300c waarmee je uiteraard ook me kan opnemen als je er een externe HD op aansluit. (+ extra zenders en een smartcard) Dan kan je altijd nog een 5200c/5400c aanschaffen en deze omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 09:35
Let er wel op dat je met de Humax boxen bij nieuwe abonnementen in Ziggo gebied alleen het FTA pakket kan kijken en opnemen. Dus grofweg NPO1,2,3 en Ziggo Sport in HD (MPEG4) en de rest van het basispakket in SD (MPEG2).

Betaalzenders en HD variant van de commerciële omroepen zijn alleen te zien met een smartcard en aangezien Ziggo géén nieuwe Irdeto smartcards meer levert of activeert kan je deze nooit krijgen op de Humax.

Wil je het hele (basis) zenderpakket in HD willen zien of opnemen ben je aangewezen op een huurontvanger van Ziggo of je moet een reeds geactiveerde smartcard van vrienden / familie kunnen "lenen" en op hun abonnement meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

michel2506 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:26:
....

Betaalzenders en HD variant van de commerciële omroepen zijn alleen te zien met een smartcard en aangezien Ziggo géén nieuwe Irdeto smartcards meer levert of activeert kan je deze nooit krijgen op de Humax.

....
Wat levert ziggo dan uit bij hun lagere abonnementen met Standaard tv (70+ Kanalen). Vorig jaar (eind juni) leverden ze 5300 met irdeto smartcards.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:58:
Beste Tweakers,

Sinds mijn verhuizing ben ik overgestapt naar Ziggo.
Hier heb ik het volgende abonnement besteld "Internet start & TV kabel"

https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio/

Dit abonnement beschikt niet over een mediabox en smartcard.

Omdat wij toch graag wat programma's willen opnemen, geeft Ziggo de volgende opties:

Een vrij prijzige optie!

In mijn ouderlijk huis hadden we altijd een Humaxbox staan is het mogelijk dat wij overschakelen naar het abonnement TV-start, hier een smartcard bij ontvangen en die in deze box doen. Zodat we kunnen opnemen met bijv. de https://www.coolblue.nl/product/334182/humax-ihdr-5400c.html

Alvast bedankt
Beetje late reactie maar misschien heb je er toch wat aan. Ik heb Internet van Ziggo en daar krijg je een vrij basic Digitale tv erbij. Ik heb dus geen smartcard of Horizon of MediaXL of zo. Ik had een eigen 5050c en nu de 5400c (ook eigen) wat gewoon goed werkt zonder smartcard. (moet je wel 4444 invoeren ipv 5555). Betaal 42 euro per maand.

Neem allerlei afleveringen of films op en dat gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
SOTD schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:26:
[...]

Beetje late reactie maar misschien heb je er toch wat aan. Ik heb Internet van Ziggo en daar krijg je een vrij basic Digitale tv erbij. Ik heb dus geen smartcard of Horizon of MediaXL of zo. Ik had een eigen 5050c en nu de 5400c (ook eigen) wat gewoon goed werkt zonder smartcard. (moet je wel 4444 invoeren ipv 5555). Betaal 42 euro per maand.

Neem allerlei afleveringen of films op en dat gaat gewoon goed.
Zoals hierboven al werd aangegeven kan je inderdaad de FTA's gewoon kijken / opnemen zonder decodering. Dat zijn dus een handje vol HD-zenders (NPO1, 2 en 3 en de Ziggo-eigen zenders) en de rest is in SD voor zover het beschikbaar is.
Wil je echter opnames maken van zenders die wel gecodeerd zijn, dan zal je dus moeten decoderen en dat gaat zonder smartcard of ziggo-hardware niet op een legale wijze lukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
kroegtijger schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:18:
[...]

Zoals hierboven al werd aangegeven kan je inderdaad de FTA's gewoon kijken / opnemen zonder decodering. Dat zijn dus een handje vol HD-zenders (NPO1, 2 en 3 en de Ziggo-eigen zenders) en de rest is in SD voor zover het beschikbaar is.
Wil je echter opnames maken van zenders die wel gecodeerd zijn, dan zal je dus moeten decoderen en dat gaat zonder smartcard of ziggo-hardware niet op een legale wijze lukken.
Met gecodeerde zenders bedoel je de overige HD zenders en betaalzenders zoals film1,2,3? Hoezo de opmerking niet kunnen opnemen? Ik kan ze überhaupt niet zien?

Waar staat FTA voor btw?

Opnemen van de SD zenders gaat uitstekend zonder smartcard, geweldige beelden ook sinds Ziggo analoog stop heeft gezet en nu standaard digitaal aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Nu online
SOTD schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 01:34:
[...]

Met gecodeerde zenders bedoel je de overige HD zenders en betaalzenders zoals film1,2,3? Hoezo de opmerking niet kunnen opnemen? Ik kan ze überhaupt niet zien?

Waar staat FTA voor btw?
Gecodeerd of liever gezegd encrypted zijn niet alleen de betaalzenders zoals film1, fox sports etc, maar eigenlijk alles wat buiten KabelTV valt en waar bij je dus moet decrypten. Dat betekend dus dat je uitsluitende FTA's kan kijken / opnemen. FTA is Free To Air, oftwel unencrypted.
Opnemen van de SD zenders gaat uitstekend zonder smartcard, geweldige beelden ook sinds Ziggo analoog stop heeft gezet en nu standaard digitaal aanbiedt.
Dat klopt ja. Het analoge signaal heeft dan ook helemaal niets te maken met SD of HD kanalen (Digitale signaal) maar je bent daarin dus zoals gezegd beperkt in het aanbod qua zenders

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 18:13
Kijk anders eens naar de mutant HD530c.
Dit is een ontvanger met 3 tuners ingebouwd en je kunt er een USB HDD op aansluiten voor opname.

Het is een Linux ontvanger en je kunt de software vinden op openpli.org

Je kunt met dit apparaat prima alle FTA zenders opnemen zoals je nu ook doe maar de Hd530c heeft 3 tuners, dus je kunt meer tegelijk opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
michel2506 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:26:
Let er wel op dat je met de Humax boxen bij nieuwe abonnementen in Ziggo gebied alleen het FTA pakket kan kijken en opnemen. Dus grofweg NPO1,2,3 en Ziggo Sport in HD (MPEG4) en de rest van het basispakket in SD (MPEG2).

Wil je het hele (basis) zenderpakket in HD willen zien of opnemen ben je aangewezen op een huurontvanger van Ziggo of je moet een reeds geactiveerde smartcard van vrienden / familie kunnen "lenen" en op hun abonnement meekijken.
Smartcard kun je wel huren a 2 euro pm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 20:45
Heb dit al een paar jaar werkend: Ziggo Kabel TV incl. 4 HD zenders NEd1, 2 en 3 + Ziggo SportHD. Rest is 'gewoon digitaal' SD kwaliteit zoals RTL4 5 SBS etc

Kijken via de Cisco 8485 zonder smartcard, zit een HDD in en twin tuner dus opnemen en (een andere zender) tv kijken tegelijk.

Die Cisco en andere tuners worden her en der te koop aangeboden. Gewoon proberen.

Wat ook kan:

Je Ziggo-abo upgraden naar TV-start. Dan krijg je een Humax 5300c tuner (decoder) incl. smartcard van Ziggo in bruikleen. Voordeel is dat je dan meer HD-zenders hebt (36 of zo). Nadeel is dat je zelf een externe HDD eraan moet hangen. Ander nadeel is dat het een single tuner is. En het abo is iets duurder ;)

Als het puur gaat om het opnemen zou ik een losse tuner kopen, incl. interne HDD en twin-tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 20:45
kroegtijger schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:18:
[...]

Gecodeerd of liever gezegd encrypted zijn niet alleen de betaalzenders zoals film1, fox sports etc, maar eigenlijk alles wat buiten KabelTV valt en waar bij je dus moet decrypten. Dat betekend dus dat je uitsluitende FTA's kan kijken / opnemen. FTA is Free To Air, oftwel unencrypted.

[...]
Niet helemaal duidelijk. FTA is Free To Air, oftewel gratis. Is een verplichting vanuit de Staat en betreft NPO1, 2 en 3 plus nog wat regionale zenders. Zonder smartcard kan je deze bekijken, maar ook andere zenders zijn zonder smartcard te bekijken (zie mijn post hierboven)
Pagina: 1