Toon posts:

aansluiten van mijn luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik overweeg mijn luidsprekers aan te sluiten met Nakamichi banaanstekkers. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb geen zin om ze in via Chinese sites te bestellen, maar weet iemand of ze ook in Nederland zijn te verkrijgen zijn?
Ik gebruik 4mm² luidsprekerkabel OFC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon doen, zijn prima. Waar te krijgen: geen idee. Wat had je zelf al gezocht en gevonden? :)
Weet dat er hier een tijd terug over gesproken werd, dus als je Nakamichi even door de GoT search gooit krijg je vast resultaten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:26
Eerste google hit
https://www.bol.com/nl/p/...4-stuks/9200000065522267/

4mm is wel aan de dikke kant voor banaanstekkers. Vraag me af of je die er lekker in krijgt. Het beste is gewoon de kale draad aan te sluiten op je speakers en receiver, tenzij je vaak het draad weer los wil halen. Banaanpluggen zien er wel weer fancy uit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt ik wil ze nog wel eens los halen en heb wat verschillende meningen gehoord over het gebruik van banaanstekkers. Het schijnt oxidatie van je kabel ook tegen te houden als je goede pluggen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

Jag

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:59:
Hallo, ik overweeg mijn luidsprekers aan te sluiten met Nakamichi banaanstekkers. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb geen zin om ze in via Chinese sites te bestellen, maar weet iemand of ze ook in Nederland zijn te verkrijgen zijn?
Ik gebruik 4mm² luidsprekerkabel OFC.
Die dingen zijn prima. Heb er zelf echt iets van 60 in gebruik ofzo :). Als je ze op hun eigen site besteld zijn ze vlot binnen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze uiteindelijk besteld bij Wolff TV. Deze verkoopt ze namelijk ook op bol.com als wederverkoper alleen via hun eigen site betaal je minder. Gisteren besteld en nu al binnen :) ik kan lekker aan de hobby.
https://wolfftv.nl/product/4x-nakamichi-banaanstekkers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:18:
alleen via hun eigen site betaal je minder.
12 + 4 = 16. Gaat niet op als je er meer koopt uiteraard.

Sowieso in beide gevallen, imho, way te duur maar wel lekker snel binnen dus da's ook wat waard :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt alleen kan je ook het voordeel setje met 12 stuks aanschaffen en die kost slechts 29,99 dus uiteindelijk wel goedkoper :) heb alleen de verkeerde link erbij gezet :P mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Zo'n setje kost op ebay rond de €8 maar dat allemaal terzijde. Is nu toch mosterd na de maaltijd :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat misschien wel, alleen ben nooit zo van dat lange wachten :P maar goed ben er blij mee daar gaat het om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Hulleman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:13:
4mm is wel aan de dikke kant voor banaanstekkers. Vraag me af of je die er lekker in krijgt.
Dat moet wel lukken, ik heb er meer dan het dubbele mm² Ingepropt.

@Verwijderd
Wellicht handig om de volgende keer de search te gebruiken als je snel antwoord wil hebben. Het onderwerp banaanpluggen is al veel vaker voorbij gekomen met daarbij de genoemde voor- dan wel nadelen. Ook welke versie je het beste kan kopen: paraplu, locking of cilinder. Volgens mij zijn er zelfs topics specifiek over Nakamichi. Al is Nakamichi niet meer het High End audio merk van vroeger. Het is is nu een plakmerk geworden. Daarom kan de kwaliteit per batch/order verschillen. Net als met de Platinum DVD's van vroeger worden er batches non branded hardware ingekocht en dan voorzien van een merkje.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 19-05-2018 11:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1