Tweede beeldscherm naast ACER Predator XB270HABPRZ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkabel1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 16:50
Hi allen,

Ik heb een vraag. Tot voor kort had ik altijd een laptop en hing ik daar vaak een 2e scherm aan (ACER Predator XB270HABPRZ, 27" 1080p, TN, g-sync). Nu ga ik komende week voor standaard gebruik over naar een desktop. Nu wil ik eigenlijk wel weer een 2e scherm (ben nogal gewend geraakt aan de setup met game /browsen op het ene scherm en serie op de ander), dus ben ik mij aan het orienteren op een 2e scherm.

Nu lees ik dat mensen vaak 2x hetzelfde scherm aanraden bij een twee schermen setup, wat opzich begrijpelijk is. Maar het scherm wat ik heb is vrij prijzig (stuk duurder dan toen ik hem kocht) en niet heel goed vekrijgbaar dus deze nog een keer aanschaffen heeft niet mijn voorkeur (ook omdat 2x 27" scherm toch best groot is)

Concreet mijn vraag:
-Hebben mensen een dual screen setup met verschillende schermen? Hoe bevalt dat? Is er nog ergens op gelet toen het 2e scherm werd uitgezocht om deze toch enigszins te matchen met het 1ste scherm?

Alvast bedankt! :*)

Voer geen oorlog, voer de meeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:21
Ik heb twee totaal verschillende schermen en dat bevalt prima. De één is een 22" 1080p VA scherm, de ander een 1440x900 19" TN scherm. Het enige waar ik wel last van heb, is dat het een TN is. Dat lijkt me echter voor jou een minder groot probleem. Mijn setup is ongetwijfeld niet mooi, maar daar heb ik hem ook niet voor.

Wel ben ik bang dat als je er een goedkoop VA scherm naast zet, je de monitor die je al bezit binnenkort ook wilt vervangen voor iets niet-TN. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xviolence
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik maak ook gebruik van 2 totaal verschillende schermen. De 1 is een 27" 1440p 144hz scherm en de ander een 1080p 60hz scherm. Het is een fijne setup maar het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat het verschil in de refresh rate tussen de 2 monitoren erg merkbaar is. Door deze reden raad ik wel aan om een monitor te halen met dezelfde refresh rate als je huidige monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:58

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Het zal vast vervelend zijn de verschiende refresh rate maar het vergt meestal veel meer juice van je gpu 144hz dus als je het niet gebruikt zou ik naar 60hz kijken. Je kijkt toch niet op hetzelfde moment naar je schermen al spreek ik niet uit ervaring met verschillende refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkabel1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 16:50
dit haalt gelukkig een beetje mijn zorg weg of het tweede scherm hetzelfde moet zijn, bedankt voor de reacties:)

nu komt dan het volgende punt:
is het raadzaam om te kijken naar een 1440p scherm erbij (desktop heeft een 1060 6gb) en dan mijn huidige scherm naar "2e scherm" te degraderen of het huidige scherm als hoofd (=game) scherm te gebruiken en dan een goedkoper 60hz 1080p ips scherm te kopen voor series etc (dus als 2e scherm). Hoe zouden jullie dit aanpakken?

De twijfel komt namelijk enigszins vanuit of het blijven hangen in 1080p een beetje zonde is (als in nu een scherm kopen in 1080p en dan over een tijdje toch liever naar 1440p oid willen gaan)...

Voer geen oorlog, voer de meeuwen