Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vraag over lengte cpu cooler lengte en mini case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sandervos87
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 19:07
Ik wil graag een relatief kleine maar sterke game computer bouwen en heb daarvoor de onderstaande build samen gesteld: (mijn vraag gaat niet over direct advies van de componenten, maar over iets anders, zie onder build)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 316,-€ 316,-
1ASRock AB350M Pro4€ 70,-€ 70,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 43,-€ 43,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,89

Nu is de maximale mogelijke lengte voor de CPU cooler van de gekozen case 155 mm en de lengte van de gekozen cpu cooler 154,5 mm. Ik maak mij zorgen omdat er dus maar een halve mm ruimte tussen de zijkant van mijn case en de bovenkant van de cpu cooler zit. Kan dit bijvoorbeeld kwaad met de "airflow"?

Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie mij vertellen of mijn zorgen terecht zijn en ik beter een andere case kan zoeken (of cooler); of zeggen jullie dat het niet veel uitmaakt hoe dicht de cooler tegen de zijkant zit en kan deze samengestelde PC gewoon in elkaar zetten.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie moeite :)

Beste antwoord (via sandervos87 op 18-05-2018 23:08)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Koop voor die 50€ die je aan de koeler wil geven gewoon een betere case die ook compact is en toch beter airflow heeft. Dan kan je gewoon verder met de Wraith koeler die al bij de CPU zit.

Deze is bijvoorbeel niet veel duurder, komt met 2 fans erbij ipv 1 en heeft al wat geluidsisolerend materiaal in de zijpanelen. Hij is ook een stukje kleiner dan jouw keuze. Mocht je toch stevig willen overclocken dan is er ruimte voor een grotere/betere CPU koeler. Al denk ik nog steeds dat de boxed koeler voor jou voldoende zal zijn.
pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Maakt weinig uit.

Het is geen top down koeler maar vanaf de zijkant.
kan dus genoeg lucht aantrekken om te koelen

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
Het gaat passen en zal geen problemen opleveren. Wat ik mij wel afvraag waarom je die behuizing kiest. Mini is deze namelijk niet. Verder is de H15 een leuke kast als je een systeem met laag budget aan het maken bent. Gezien de overige componenten ben je dat niet van plan en zijn er voor een paar tientjes extra veel betere en stillere opties.
De cpu koeler zal je voor de stille werking nemen maar de casefan in de behuizing blijf je altijd horen, ook op een laag toerental.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Wil je echt met zo'n kleine marge werken? Een halve mm is nou niet echt veel. Stel dat je je moederbord bij het monteren een halve mm hoger zet omdat de schroefjes er niet verder in gedraaid kunnen worden oid (ik noem maar wat) dan raakt hij de wand. Ik zou dan eerder een andere kast of andere koeler nemen.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • Beste antwoord

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Koop voor die 50€ die je aan de koeler wil geven gewoon een betere case die ook compact is en toch beter airflow heeft. Dan kan je gewoon verder met de Wraith koeler die al bij de CPU zit.

Deze is bijvoorbeel niet veel duurder, komt met 2 fans erbij ipv 1 en heeft al wat geluidsisolerend materiaal in de zijpanelen. Hij is ook een stukje kleiner dan jouw keuze. Mocht je toch stevig willen overclocken dan is er ruimte voor een grotere/betere CPU koeler. Al denk ik nog steeds dat de boxed koeler voor jou voldoende zal zijn.
pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 21:36
Waarom wil je überhaupt een aparte CPU cooler? De 2700X komt met (zo'n beetje) de beste stock cooler ooit.

• sandervos87
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 19:07
Dank jullie wel voor al jullie reacties! :)

Uhm, ja je hebt gelijk wat betreft geld. ik hoef/wil op deze PC of behuizing niet besparen maar het was meer dat ik dat een mooi formaatje vond en dat ie lekker licht was.

Het liefst werk ik ook niet met zulke kleine marges inderdaad maar ik had eigenlijk niet gedacht aan het feit dat het misschien ook nog wel moederbordschroefjes afhankelijk is.

En Inrage, je hebt gelijkt... die Fractal Design Define Nano is eigenlijk veel mooier. die wordt het :) dank je wel.

Wekko, de CPU cooler stond in de BBG van deze maand voor high end gaming pc dus ik ben eigenlijk blindelings daarop ingegaan. Ik wist niet dat die cpu al met een hele goede stock cooler kwam. Dan laat ik die cpu cooler misschien gewoon zitten maar koop toch de Fractal Define :D
Pagina: 1