Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Mede-tweakers, ook wij de knoop doorgehakt, beter vroeg dan laat! Via een collectieve inkoop bij ons in de gemeente hebben we van de leverancier een aanbod gekregen voor zonnepanelen. De situatie is als volgt:
  • 181 graden (dus bijna perfect op het zuiden)
  • +- 47 graden dakhelling
  • 4100kWh jaarlijks verbruik
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dWtCmJ/166474_82338_aiv.jpg
Bovenstaand een luchtfoto met voorgestelde legplan voor 12 panelen.

Omdat ik nog niet precies ons verbruik wist voordat de leverancier zijn offerte maakte, is hij uitgegaan van 3100kWh per jaar.

Met de ligging gaat de leverancier uit van een verwachte opbrengst van 3060kWh per jaar.

Voorstel 1: 3600wp in serie
12 x AEG AS-M606B 300wp datasheet
1 x GoodWe 3000D-NS serie 2MPPT datasheet
(Eventueel 1 of 2 strings)

Voorstel 2: 3600wp in paralel
12 x Solar Edge HD Wave datasheet

Optie 1 is € 4.380,- ex BTW.
Optie 2 is € 5.280,- ex BTW.
Beide opties zijn inclusief de schouwing, montage/installatie, BTW terugvragen. Kortom, all-in.

Een paar vragen:
- Op de Nuon factuur staat 3 x 25 ampere als aansluiting. Betekent dat dat wij een 3-fase aansluiting hebben? Hoe moet ik daar rekening mee houden bij de offerte aanvraag?
- Op dit moment is er geen schaduw. Maar, we willen over een tijd een dakkapel laten plaatsen aan de zonkant, rechts van het dakraam. Is het zinvol om voor hete (duurdere) tweede voorstel te gaan zodat we t.z.t. flexibeler zijn bij het verleggen of bijleggen van panelen rondom de dakkapel?
- Er wordt gesproken van een 'collectiviteitsvoordeel'. Is het inderdaad een scherpe aanbieding?
- Hoeveel wattpiek zou een interessante combinatie zijn m.b.t. het verbruik, de aansluiting, panelen, omvormers enz? Ik soms een beetje door de bomen het bos niet meer...

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Het verschil in prijs kun je zo opzoeken. Hdwave 3000 unit is al €265 duurder dan de goodwe.
Daar komen dan 12 optimizers bij a €47,50 = €570 wat dan samen €835 is.

Blijkbaar is die collectieve inkoop duurder dan de online verkopers met de hardware.

Die AEG panelen staan voor €175 op marktplaats. Dat is dan €2100 voor de rekening.
Dan nog wat ophang ijzer wat een keer €300 is (clickfit evo bij een webshop) stel nog €200 aan kabel en kleinmateriaal.
Samen een keer 500 + 300 + 200 + 2100 = 3100€ incl btw voor de goodwe zonder arbeid.
En voor de solaredge: 765 + 570 + 300 + 200 +2100 = €3925 incl btw.

De installatiekosten zullen niet veel verschillen denk ik. Dus dit is bij jou snel €2000 om aan de genoemde bedragen te komen. Beetje duur lijkt me.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

herofruit schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:59:
Mede-tweakers,

- Knip -
Een paar vragen:
- Op de Nuon factuur staat 3 x 25 ampere als aansluiting. Betekent dat dat wij een 3-fase aansluiting hebben? Hoe moet ik daar rekening mee houden bij de offerte aanvraag?
- Op dit moment is er geen schaduw. Maar, we willen over een tijd een dakkapel laten plaatsen aan de zonkant, rechts van het dakraam. Is het zinvol om voor hete (duurdere) tweede voorstel te gaan zodat we t.z.t. flexibeler zijn bij het verleggen of bijleggen van panelen rondom de dakkapel?
- Er wordt gesproken van een 'collectiviteitsvoordeel'. Is het inderdaad een scherpe aanbieding?
- Hoeveel wattpiek zou een interessante combinatie zijn m.b.t. het verbruik, de aansluiting, panelen, omvormers enz? Ik soms een beetje door de bomen het bos niet meer...
- Nee je ziet op je meter wat voor aansluiting het is (of in ieder geval 1 of 3fase Tarief voor 3x25 = 1x40 namelijk
- Ja, als er in de toekomst wel schaduw komt (dus ook echt een dakkapel wel) (let je ook op dat er meer voordelen aan solar edge zitten dan alleen schaduw, maar allebei kan wanneer er gee ndakkapel komt
- nee, zit je toevallig in noord holland? dat collectief slaat nergens op, heb goedkopere offertes gezien van anderen (let je ook op wie het plaatst? in het collectief worden bedrijven vaak uitgewrongen om maar de goedkoopste te zijn (al moet ik bekennen dat dit geen super goedkope prijs is)
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Mede-tweakers,

- Knip -
Een paar vragen:
- Nee je ziet op je meter wat voor aansluiting het is (of in ieder geval 1 of 3fase Tarief voor 3x25 = 1x40 namelijk
- Ja, als er in de toekomst wel schaduw komt (dus ook echt een dakkapel wel) (let je ook op dat er meer voordelen aan solar edge zitten dan alleen schaduw, maar allebei kan wanneer er gee ndakkapel komt
- nee, zit je toevallig in noord holland? dat collectief slaat nergens op, heb goedkopere offertes gezien van anderen (let je ook op wie het plaatst? in het collectief worden bedrijven vaak uitgewrongen om maar de goedkoopste te zijn (al moet ik bekennen dat dit geen super goedkope prijs is)
- Eerst schrijf je 4100 en dan opeens weet je het niet en is het 3100? die snap ik niet. 3600Wp gaat die 3100 wel halen ja, en meer op een dak zoals dit. zo naar het lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:27

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik soms een beetje door de bomen het bos niet meer...
1 Wek zoveel mogelijk op:
Teveel opwekken kan haast niet, bekijk je budget, bekijk je dak en bepaal dan welke panelen er nodig zijn.
wil je 5000 euro uitgeven geef die dan ook uit aan panelen en niet aan een of andere tussenpartij.

2 Wat ga je doen met verwarmen?
We moeten rekening gaan houden met gasloos, warmtepompen verhogen de electrarekening enorm.

3 Probeer de zuid kant vrij te houden van dakkapelen etc.
Bekijk je plattegond nouwkeurig, een enkel wandje verplaatsen kan genoeg zijn om de dakkapel op het noorden te kunnen plaatsen al dan niet met ramen richting oost en west.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:09
Mede-tweakers, ook wij de knoop doorgehakt, beter vroeg dan laat! Via een collectieve inkoop bij ons in de gemeente hebben we van de leverancier een aanbod gekregen voor zonnepanelen. De situatie is als volgt:
  • 181 graden (dus bijna perfect op het zuiden)
  • +- 47 graden dakhelling
  • 4100kWh jaarlijks verbruik
[afbeelding]
Bovenstaand een luchtfoto met voorgestelde legplan voor 12 panelen.

Omdat ik nog niet precies ons verbruik wist voordat de leverancier zijn offerte maakte, is hij uitgegaan van 3100kWh per jaar.

Met de ligging gaat de leverancier uit van een verwachte opbrengst van 3060kWh per jaar.

Voorstel 1: 3600wp in serie
1 x GoodWe 3000D-NS serie 2MPPT datasheet
(Eventueel 1 of 2 strings)

Voorstel 2: 3600wp in paralel
12 x Solar Edge HD Wave datasheet

Optie 1 is € 4.380,- ex BTW.
Optie 2 is € 5.280,- ex BTW.
Beide opties zijn inclusief de schouwing, montage/installatie, BTW terugvragen. Kortom, all-in.

Een paar vragen:
Ik vind persoonlijk de omvormers te klein, de prijs bijna 1000 euro te duur, maar vooral vind ik het veel te weinig panelen op het dak. Later bijleggen kost je weer 750 montage kosten of meer. En zeker te weten dat je later bij gaat leggen als je een warmtepomp krijgt of elektrische auto etc.......

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Staar je niet blind op één leverancier. Ik zou ook wat regionale panelenleggers benaderen voor een offerte. Als je een stuk of 4-5 offertes hebt is het een stuk makkelijker vergelijken dan twee offertes van dezelfde partij...

Ik zou de prijzen per Wattpiek er ook nog even bij zetten, dat maakt het makkelijker beoordelen of het duur is of niet. Is voor jezelf ook makkelijker vergelijken tussen offertes. Kun je berekenen door de prijs ex. BTW (€4380) te delen totale aantal Wp (12x300 = 3600).... 4380 / 3600 = €1,22/Wp.

12x300 moet overigens nog wel op een enkelfasige omvormer kunnen, een 3-fasen omvormer is naar mijn idee niet nodig. Let op, ook als je een 3-fasen aansluiting hebt kun je prima een enkelfase omvormer laten monteren. Laat je niks wijsmaken daarover, 99% van je apparaten in huis zitten op één fase. Alleen een inductieplaat o.i.d. heeft 3-fasen nodig.

Verder eens met hierboven, is het geen optie de dakkapel op de noordkant te plaatsen? Dan zit je je zonnepanelen ook niet in de weg.

Nu is het wachten op @migjes tot hij langskomt met zijn grafiekje over panelen op de noordkant oost/west :>

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

ThinkPadd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:06:
Ik zou de prijzen per Wattpiek er ook nog even bij zetten, dat maakt het makkelijker beoordelen of het duur is of niet. Is voor jezelf ook makkelijker vergelijken tussen offertes. Kun je berekenen door de prijs ex. BTW (€4380) te delen totale aantal Wp (12x300 = 3600).... 4380 / 3600 = €1,22/Wp.

12x300 moet overigens nog wel op een enkelfasige omvormer kunnen, een 3-fasen omvormer is naar mijn idee niet nodig. Let op, ook als je een 3-fasen aansluiting hebt kun je prima een enkelfase omvormer laten monteren. Laat je niks wijsmaken daarover, 99% van je apparaten in huis zitten op één fase. Alleen een inductieplaat o.i.d. heeft 3-fasen nodig.

Verder eens met hierboven, is het geen optie de dakkapel op de noordkant te plaatsen? Dan zit je je zonnepanelen ook niet in de weg.

Nu is het wachten op @migjes tot hij langskomt met zijn grafiekje over panelen op de noordkant :>
Nee, @migjes doet de oost/west en @Rol-Co is de nieuwe promotor van noord :+

Verder eens met voorgangers, prijs moet stuk lager kunnen..

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@ThinkPad
Laat je niks wijsmaken over toepassing van een 3-fase omvormer?
Jij weet de hoogte van zijn netspanning overdag?
Als die hoog is, kan je beter 3x 2000 watt terugleveren dan 1x 5000 watt.

Gezien het dak oppervlak en verbruik. alles volknallen met een 3-fase omvormer. En dakkapel op noord. Scheelt weer een airco kopen voor de hete zomer

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
AUijtdehaag schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:20:
@ThinkPad
[...]
Daar heb je gelijk in, maar dat is iets wat wel te meten valt.
Een 3F omvormer is vaak toch wel minimaal 4-500 euro duurder.

En met 'laat je niks wijsmaken' bedoelde ik te zeggen: als je een 3F aansluiting hebt, betekent dat niet automatisch dat je ook een 3F omvormer moet hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 18-05-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Dank allen voor zover! Alweer een stuk wijzer.
jacovn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 06:59:
Het verschil in prijs kun je zo opzoeken.
De installatiekosten zullen niet veel verschillen denk ik. Dus dit is bij jou snel €2000 om aan de genoemde bedragen te komen. Beetje duur lijkt me.
Dank voor je berekening, dan is €2000,- een flinke klap idd. Ze zetten overal iets bovenop, schat ik.
En logischerwijs is alles los goedkoper te krijgen, maar ik laat het liever in 1 klap uitvoeren. Dus advies, dakschouw, installatie, service en garantie. Is de door @ThinkPadd genoemde €1,22/Wp voor de Goodwe en €1,49/Wp voor SE aan de hoge kant met all-in? Ik ben voornemens nog contact op te nemen met Sun Solar voor een offerte.
ApC_IcE schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:43:
[...]

- Eerst schrijf je 4100 en dan opeens weet je het niet en is het 3100? die snap ik niet. 3600Wp gaat die 3100 wel halen ja, en meer op een dak zoals dit. zo naar het lijkt
Duidelijk. En nee, het gaat hier om gemeente Zevenaar, aanbieding gedaan door ....
Wat betreft die 4100kWh, dat is ons verbruik. Moest ik later opzoeken, dus de offerte is gedaan o.b.v. schatting 3100kWh.

Wat zijn trouwens nog wel andere voordelen? Ik lees hier wisselende berichten over. De een noemt alleen het meten per paneel, de ander noemt ook een hoger rendement (zonder schaduw).
twain4me schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:51:
[...]

1 Wek zoveel mogelijk op:
Teveel opwekken kan haast niet, bekijk je budget, bekijk je dak en bepaal dan welke panelen er nodig zijn.
wil je 5000 euro uitgeven geef die dan ook uit aan panelen en niet aan een of andere tussenpartij.

2 Wat ga je doen met verwarmen?
We moeten rekening gaan houden met gasloos, warmtepompen verhogen de electrarekening enorm.

3 Probeer de zuid kant vrij te houden van dakkapelen etc.
Bekijk je plattegond nouwkeurig, een enkel wandje verplaatsen kan genoeg zijn om de dakkapel op het noorden te kunnen plaatsen al dan niet met ramen richting oost en west.
We willen graag richting de 4100kWh gaan opwekken, maar de portemonnee is niet oneindig diep. Daar oriënteren we dus nu op. En hoe stel je voor om panelen uit te geven i.p.v. aan de tussenpartij? Ik durf het niet aan het zelf te gaan leggen....

Verwarmen is iets voor de niet nabije toekomst. Verbruik schommelt rond de 1000m3 voor een 3 persoons huishouden, dus dat valt alleszins mee. Alvorens de overstap te maken naar gasloos zullen we verder moeten isoleren.

Goede tip wat betreft dakkapel, al zal het meer zijn dan alleen een wandje (complete badkamer, trap vanaf de begaande grond, etc).
reneeke1970 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:03:
[...]

Ik vind persoonlijk de omvormers te klein, de prijs bijna 1000 euro te duur, maar vooral vind ik het veel te weinig panelen op het dak. Later bijleggen kost je weer 750 montage kosten of meer. En zeker te weten dat je later bij gaat leggen als je een warmtepomp krijgt of elektrische auto etc.......
Mee eens, maar als we een dakkapel plaatsen, zal er toch anders geplaatst moeten worden. Dan lopen we alsnog tegen montagekosten aan.. En totdat we overstappen op warmte pompen / elektrische auto (misschien pas over 8 jaar) zijn we wel het overmatig opgewekte kWh tegen een ongunstiger salderingstarief terug te leveren. Al blijft dat koffiedik kijken...
Duidelijk. We gaan dan maar aan het opvragen! Zijn er ergens voorbeelden te vinden van acceptabele €/Wp's bij betrouwbare installateurs? We vinden garantie, zekerheid en betrouwbaarheid erg belangrijk (wie niet.)
AUijtdehaag schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:20:
@ThinkPadd
Dit begrijp ik dus niet. En stel dat we een 1-fase kast hebben, is dat om te zetten naar een 3-fase kast? Doet de netbeheerder dat? Ik wil graag goed op de toekomst voorbereid zijn, maar én meer panelen, én SE, én 3-fase, én..... het loopt snel in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat je die dakkapel aan de zonkant wilt?
Een zolder heeft al de neiging om warm te worden, maar met een dakkapel vol op het zuiden moet je meteen weer vol in de weer met zonnewering om het enigszins leefbaar te houden (of, we zitten op t.net, iets te zien op je computerscherm). En ik vermoed aan de bouwstijl dat je nog goed naar je dak moet gaan kijken qua isolatie en daarna alsnog een airco neer moet gaan zetten.

Leg gewoon 30 panelen op zuid en laat dat dakraampje vervallen. En dan zet je aan de andere kant een enorme dakkapel erop van de opbrengst van je panelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

herofruit schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:29:

We willen graag richting de 4100kWh gaan opwekken, maar de portemonnee is niet oneindig diep. Daar oriënteren we dus nu op. En hoe stel je voor om panelen uit te geven i.p.v. aan de tussenpartij? Ik durf het niet aan het zelf te gaan leggen....

Verwarmen is iets voor de niet nabije toekomst. Verbruik schommelt rond de 1000m3 voor een 3 persoons huishouden, dus dat valt alleszins mee. Alvorens de overstap te maken naar gasloos zullen we verder moeten isoleren.

Goede tip wat betreft dakkapel, al zal het meer zijn dan alleen een wandje (complete badkamer, trap vanaf de begaande grond, etc).
wat betreft de tussen partij .. in jouw geval nuon, nuon produceerd ze niet nuon plaatst ze niet nuon doet geen ene klote behalve zogenaamd voordelig wezen maar ondertussen een zak euro's in de eigen kluis zetten. Contact gewoon een paar zonnepaneel boeren direct.
Ja de zonneboer is duurder voor jouw dan voor nuon, en toch betaal jij minder, rara hoe kan dat.
inplaats van euro's in de kluis bij nuon zetten geef je een deel aan de zonneboer, en de rest hou je lekker zelf in je zak, iedereen blij (behalve nuon, maar dat vinden we niet erg:P )

Waneer je trappen moet gaan verplaatsen en badkamers moet afbreken is het misschien handig om uit te gaan van panelen op en boven de dakkapel, even alles goed inmeten en tekenen dus
indien alles nog gebouwd/verbouwd moet worden, dan is alles nog mogelijk :)

Hou je het dak vrij dan denk ik dat je een heel eind komt met standaard 275-300 WP panelen en 5000 euro , heb je toch de dakkapel op zuid dan is het waarschijnlijk verstandig om naar de panasonic HIT panelen te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Dakkapel altijd op noord doen, geeft ook licht en ruimte. Het kost alleen meer moeite omdat het vaak de voorkant is en vergunningsplichtig.
Zuid is voor panelen ;)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Rol-Co schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:56:
Dakkapel altijd op noord doen, geeft ook licht en ruimte. Het kost alleen meer moeite omdat het vaak de voorkant is en vergunningsplichtig.
Zuid is voor panelen ;)
noorder licht is nog mooier licht ook, en je wordt wakker met een paar zonnestraaltjes in je kamer

Het is de vergunning en ook gewoonte, de buren hebben hem daar, (omdat welstand 30 jaar geleden geen dakkapellen aan de voorkant goed keurde) dus wij doen hem daar.

rotterdam is trouwens bezig om dakkapellen aan de voorkant vergunningsvrij te maken *O*
het is toch nooit zoals op tekening, dus waarom nog vergunnen is het argument _/-\o_
dus goede randvoorwaarde opstellen en die dan wel streng handhaven is slimmer, goedkoper, en handiger voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:49
herofruit schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:29:
[..]
Wat zijn trouwens nog wel andere voordelen? Ik lees hier wisselende berichten over. De een noemt alleen het meten per paneel, de ander noemt ook een hoger rendement (zonder schaduw).
[..]
Ik ben geen expert dus ik kan hier geen volledig antwoord op geven, maar ik heb zelf wel een Solar Edge omvormer. Wat ik in ieder geval een groot voordeel vind is, is dat de omvormer passief gekoeld is en dus volledig geruisloos*. Vrienden met zonnepanelen hoor ik nog wel eens klagen over lawaaierige omvormers. Ik heb geen idee of er ook andere merken zijn met passief gekoelde omvormers. Bovendien is het natuurlijk afhankelijk van je situatie of dit een belangrijk voordeel is. Bij mij zit de omvormer vlak achter onze slaapkamerdeur, die ook nog eens vaak open staat.

* nou ja, 's ochtends en 's avonds, als hij start of stopt met energie leveren is er een goed hoorbare tik, maar verder 100% onhoorbaar

[ Voor 15% gewijzigd door Lapa op 18-05-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Lapa schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:23:
[...]

Ik ben geen expert dus ik kan hier geen volledig antwoord op geven, maar ik heb zelf wel een Solar Edge omvormer. Wat ik in ieder geval een groot voordeel vind is, is dat de omvormer passief gekoeld is en dus volledig geruisloos*. Vrienden met zonnepanelen hoor ik nog wel eens klagen over lawaaierige omvormers. Ik heb geen idee of er ook andere merken zijn met passief gekoelde omvormers. Bovendien is het natuurlijk afhankelijk van je situatie of dit een belangrijk voordeel is. Bij mij zit de omvormer vlak achter onze slaapkamerdeur, die ook nog eens vaak open staat.

* nou ja, 's ochtends en 's avonds, als hij start of stopt met energie leveren is er een goed hoorbare tik, maar verder 100% onhoorbaar
als je nauwelijks last van schaduw hebt heeft SE geen tot weinig zin. Of je moet graag meer(/veel/teveel) geld uit willen geven om het op paneelnivo te monitoren. Maar de enige die je daar blij mee maakt is de installateur die op dit manier bij een defect paneel meteen de juiste er af kunt trekken. En garantie, tsja.. wie zegt dat de fabrikant/installateur/... dan nog bestaat.

Zelf zou ik voor maximale opbrengst op zuid gaan! Beter in 1x goed (laten) leggen, dan straks weer uitbreiden. Prijs zou iets onder/rond de 1euro ex btw per Wp moeten kunnen komen met niet al te exotische panelen.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
twain4me schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:50:
[...]

wat betreft de tussen partij ..
Het huidige aanbod is niet van de Nuon, maar direct van de leverancier/installateur. Zij hebben de tender van de gemeente binngehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

herofruit schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Het huidige aanbod is niet van de Nuon, maar direct van de leverancier/installateur (Bongo-Solar). Zij hebben de tender van de gemeente binngehaald. ;)
ah dat dacht ik te lezen in je topic :+

hoedan ook zou ik ten aller tijde nog even elders wat offertes binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Edit.

[ Voor 98% gewijzigd door herofruit op 20-08-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Om het netjes af te ronden dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan dit topic. :)

We hebben uiteindelijk 16 x Trina Solar 300Wp met SolarEdge laten installeren door BeterDuurzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:09
pics or it didn't happen :9~

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Pagina: 1