Opslaan op schijf en kopieren naar NAS tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rickkop90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11-2023
Hey allemaal
Ik ben op zoek naar een oplossing om recording data op te slaan op een server en tegelijk te kopieren naar een NAS en eventueel na de kopie automatisch de data van de server verwijderen.

Momenteel sla ik het op een server op en moet ik mijn recording stop zetten om ruimte te maken op mijn schijven.

Ik gebruik een server pc en een NAS die beide draaien op fedora 24. er zit een raid0 opstelling van SSD schijven op de server.

Thnx!

Alle reacties

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
(jarig!)
ervan uitgaande dat het losse bestanden zijn kan Alwayssync dat.

Hi Ha Hopjesvla

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Al gaat dat niet zo goed werken onder Linux ;)

Maar er zijn vele andere sync tools. Let bij sync tools wel op dat het niet verwijdert als het aan de bron wordt verwijderd.

Zelf scripten kan ook, check bijv. ieder bijv. kwartier of er in de te bewaken directory files staan, check met lsof of het bestand is geopend, verplaats als niet.
Momenteel sla ik het op een server op en moet ik mijn recording stop zetten om ruimte te maken op mijn schijven.
Begrijp ik niet helemaal. Kan handmatig verplaatsen niet? Dan zal automatisch kopiëren en verwijderen toch vast ook niet gaan om dezelfde reden? Is de oplossing niet direct op de NAS opslaan? Of een middelgroot SSDtje er bij kopen voor tijdelijke opslag.

Welkom trouwens!
offtopic:
Je vraag gaat niet echt over fysieke opslag, maar over software. Best kans dat een collega-mod daarom je topic kan gaan verplaatsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• rickkop90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11-2023
[b][message=55234881,noline]

[...]

Begrijp ik niet helemaal. Kan handmatig verplaatsen niet? Dan zal automatisch kopiëren en verwijderen toch vast ook niet gaan om dezelfde reden? Is de oplossing niet direct op de NAS opslaan? Of een middelgroot SSDtje er bij kopen voor tijdelijke opslag.
Ik moet de recording stoppen, omdat de schijven vol zijn. Als ze automatisch verwijderen hoef ik nooit de recording te stoppen. Bedankt voor de feedback ik ga even zoeken naar tools maar misschien ga ik wel zelf schrijven.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025

ResuCigam

BOFH

Waarom stream je niet meteen naar je NAS in plaats van je server zoals @F_J_K ook al zei?

We do what we must because we can.