Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
Het verbaasde me eigenlijk dat er nog geen pagina beschikbaar is van tennis World tour , maar ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die dit gaan aanschaffen op de ps4 .

Ik kan in iedergeval niet wachten op dinsdag

psn: taker-mart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik heb de game gepre-orderd. Ik verwacht er echter niet al te veel van de eerste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:06
Beste @taker1987, fijn dat je een discussietopic opent voor Tennis World Tour. We vinden het op Tweakers wel fijn om een mooie TS terug te zien met lekker veel informatie over de game!

Voor inspiratie over mooie topicstarts kun je in dit forum terecht. Voor hulp met de opmaak kun je kijken op Forum FAQ. Of je voegt een mede-auteur toe.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Oeh gaaf, weer een Tennis spel. Wat is de aanschaf prijs voor de PC? Dit zag ik nog niet op Steam staan.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Bij bol.com is de standaard versie 48 euro. De release is dacht ik uitgesteld voor PC en switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Beetje onduidelijk allemaal. Op de site staat 22 mei voor alle platformen: https://tennisworldtourgame.com/

En op Steam staat 12 juni inderdaad.

Ook wel goed om te vermelden dat de game gemaakt is door ontwikkelaars van de Top Spin games. Tennis World Tour is eigenlijk wat Top Spin 5 had moeten zijn, maar ze kregen toen geen groen licht van 2K.

Ik wacht wel even de reviews af, Bigben Interactive is nou niet bepaald een big budget uitgever zoals 2K. Ze brengen ook al jaren de WRC games uit en die krijgen nooit echt veel positieve recensies.

Het zou leuk zijn als we met Tennis World Tour weer een goede tennis sim krijgen en met Mario Tennis Aces een goede arcade game :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Op die site staat er een sterretje achter PC. Ergens onderaan staat dat de PC versie inderdaad op 12 juni uitkomt.

Ik wil het spel zeker een keer proberen. Maar de 60 euro voor de PS4 versie is me wat aan de hoge kant om hem gelijk te bestellen. Eerst eens de reacties afwachten.

psn: t-zakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
Heb m vandaag bij nedgame besteld op de ps4 en verwacht m morgen al in huis

Iemand interesse om mede auteur te worden ?

[ Voor 27% gewijzigd door taker1987 op 18-05-2018 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Heb 'm ook sinds vandaag (lag gewoon bij Intertoys) en ik ben erg teleurgesteld.
Allereerst zit er, na het installeren van de day 1 patch, een hapering in het spel bij vrijwel elke rally.
Daarnaast is het commentaar dermate tenenkrommend en herhalend, dat je spontaan je eigen muziek aanzet.
De controls, je kan alleen maar analoog spelen, zijn ook ff wennen.

Al met al had ik er veel meer van verwacht, maar omdat er geen ander fatsoenlijk tennis spel is momenteel, zal ik deze toch nog regelmatig spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
brotherlouie99 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:06:
Heb 'm ook sinds vandaag (lag gewoon bij Intertoys) en ik ben erg teleurgesteld.
Allereerst zit er, na het installeren van de day 1 patch, een hapering in het spel bij vrijwel elke rally.
Daarnaast is het commentaar dermate tenenkrommend en herhalend, dat je spontaan je eigen muziek aanzet.

Al met al had ik er veel meer van verwacht, maar omdat er geen ander fatsoenlijk tennis spel is momenteel, zal ik deze toch nog regelmatig spelen.
Ik ben ook zwaar teleurgesteld en ga hem dinsdag inruilen voor AO tennis .

Tennis World tour heeft t verpest op alle fronten , create a player stelt niks voor .. en ook ingame is het comentaar na 1 potje al saai en herhalend . Als je een bal slaat komt t ook regelmatig voor dat je de bal niet raakt maar wel doodleuk aan de andere kant beland ..

Ik zou zeggen kijk online naar video’s van AO tennis en trek je conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 11:42
Mijn conclusie is dat AO tennis en tennis world tour nog niet eens aan de hielen komen van topspin 4 en ik mijn xbox 360 console moet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Jammer, ik had goede hoop voor de game. Ik moet wel zeggen dat AO tennis er erg slecht uitziet.

Dat word nog langer wachten voor een goede tennis game |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 23:34
zorgwekkende review hier in deze thread. Ik heb zelf tennis world tour in de preorder staan voor morgen, maar ik ben echt benieuwd of het echt zo erg is als je hier leest. AO tennis is voor mij geen optie, ik erger me in die game kapot aan dat AO tussenschermpje wat je na elk rally krijgt. Wat wel cool is dat je daar je eigen stadiums kan maken, maar goed, zonder echt progressie systeem lijkt me die game voor mij te saai.

Tennis World Tour heeft wel zo'n xp progressie systeem en dat kaart systeem vind ik ook wel veel belovend. Maar goed als daar de gameplay zo slecht van is, ik hoop maar dat het meevalt in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
brotherlouie99 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:06:

Ik heb hem nu 40 minuten gespeeld en ben het met je eens helaas.

De game ziet er wat mij betreft veelbelovend uit, maar is niet af. Elke rally zit vol met micro freezes die je game verstoren. (en dat op een playstation pro). Online tennis mode is blijkbaar nog niet af, die staat op release soon. De gameplay is op zich wel goed, de controls zijn vrij voor de hand liggend en je hebt een redelijk goede controle. Ook valt wel op dat de skills van grote invloed zijn (als je spelers kiest met verschillende skill levels). Dat is een goede zaak.

Het level systeem is goed uitgewerkt en zorgt er wel voor dat je door blijft spelen, dit level systeem werkt op basis van XP en skill punten, met daaraan gekoppeld een kaart systeem met perks die je in kunt zetten in skill slots. Deze kaarten kun je verdienen met je spel.

De graphics zijn acceptabel, het is niet slecht, maar zeker niet zo goed als de games die je tegenwoordig op de markt ziet. Maar voor een tennisgame is het voldoende.

Maar goed, belangrijkste is de gameplay, in de huidige staat vind ik hem onspeelbaar. Als van de 20 keer heen en weer slaan zo'n 5 keer de bal even stil blijft hangen in de lucht en je poppetje stiltaat (of te wel een complete freeze van je beeld voor bijna een halve seconde) dan is de fun uit een tennisgame dus gelijk weg.

Opvallend is dat dit in geen 1 van de online videos naar voren is gekomen (ook niet de videos die je de afgelopen 2 dagen op youtube zag verschijnen) en zelfs als ik nu een twitch live stream op de ps4 op dit moment meekijk zie je geen enkele microfreeze. Ik vraag me dan af of dit een issue is op alleen de playstation pro of dat het iets anders is. Ik heb getest met de boost settings en supersampling of dat de boosdoeners waren, maar dat maakte geen verschil.

Het zal vast wel opgelost worden met een patch in de komende weken, maar mijn mening is dat je een 60 euro game niet met dit soort freeze bugs mag releasen.
.

[ Voor 8% gewijzigd door robinez op 22-05-2018 00:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
robinez schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 00:50:
[...]

Ik heb hem nu 40 minuten gespeeld en ben het met je eens helaas.

Maar goed, belangrijkste is de gameplay, in de huidige staat vind ik hem onspeelbaar. Als van de 20 keer heen en weer slaan zo'n 5 keer de bal even stil blijft hangen in de lucht en je poppetje stiltaat (of te wel een complete freeze van je beeld voor bijna een halve seconde) dan is de fun uit een tennisgame dus gelijk weg.

Opvallend is dat dit in geen 1 van de online videos naar voren is gekomen (ook niet de videos die je de afgelopen 2 dagen op youtube zag verschijnen) en zelfs als ik nu een twitch live stream op de ps4 op dit moment meekijk zie je geen enkele microfreeze. Ik vraag me dan af of dit een issue is op alleen de playstation pro of dat het iets anders is. Ik heb getest met de boost settings en supersampling of dat de boosdoeners waren, maar dat maakte geen verschil.

Het zal vast wel opgelost worden met een patch in de komende weken, maar mijn mening is dat je een 60 euro game niet met dit soort freeze bugs mag releasen.
.
Dat probleem heb ik zelf ook niet ervaren op de ps4 pro , dus misschien is het dan toch een ander probleem .

Ik stap voor nu over op AO tennis en koop World tour wel weer in een aanbieding ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door taker1987 op 22-05-2018 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen "day 1"-patch die je voor de release nog niet hebt, waarmee alle problemen opgelost zijn? :+

/me zag erg uit naar weer een tennis game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:00:
Is er geen "day 1"-patch die je voor de release nog niet hebt, waarmee alle problemen opgelost zijn? :+

/me zag erg uit naar weer een tennis game...
Die day 1 patch is uitgesteld , dus je hebt nu ook geen commentaar of crowd noise bijvoorbeeld. Dat is ook zoiets doms inderdaad .

Die freezes zijn megairritant. Ik vraag me af of dit iets is wat alleen bij de digitale download geldt. Vanavond maar eens verder onderzoeken wat de oorzaak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

Phydomir

Dennis

Keek best wel uit naar deze game maar dit is wel zonde. Vond dat animatie al erg ps3 er uit zien waarbij de speler van animatie naar animatie springen en niet echt in elkaar over vloeien. Maar wat ik nu lees is het nog veel erger dan alleen dat.

Ook heel raar dat ik helemaal nergens een review kan vinden.

Gelukkig volgende maand Mario Tennis voor de Switch :+

[ Voor 8% gewijzigd door Phydomir op 22-05-2018 10:27 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
taker1987 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:07:
[...]

Dat probleem heb ik zelf ook niet ervaren op de ps4 pro , dus misschien is het dan toch een ander probleem .

Ik stap voor nu over op AO tennis en koop World tour wel weer in een aanbieding ofzo
Ken ik jou? >:)

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
robinez schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 00:50:
[...]

Heb je wel goede hoop voor de gameplay als dit gefixt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 21:35
Gvd zeg was al bang dat het niks ging worden omdat er zo weinig marketing is gedaan etc maar had toch nog beetje hoop omdat het van de makers van top spin kwam. Er is namelijk al.jarenlang geen fatsoenlijke tennis game meer uitgekomen en wordt dus nog steeds gewoon een paar jaar w8en op een echt vervolg van top spin dan ofzo...

Dit voelt hetzelfde aan als de laatste Tony Hawk pro skater game die ook zeer matig was.

[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 22-05-2018 12:15 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Avioto schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Lastig voorspellen natuurlijk. Uitgever heeft niet echt een goede naam mbt nazorg.

Op zich zou er met de gameplay nog best wat te halen zijn. Op professional heb ik nog niet gespeeld, ik schrok wat terug van werkelijke lengte van wedstrijden, maar op het middelste niveau waren er een paar slagenwisselingen met potentie. uithoudingsvermogen icm hoe hard je de bal aan het slaan bent, biedt potentie. De kaartjes vind ik tot nu maar onzin en zie ook maar weinig effect. Ik kan niet van coach wisselen, ik vermoed dat dat een bug is.

De hele presentatie nu en het wat onvoorspelbare gedrag van de speler, kan niet anders dan een onvoldoende zijn op dit moment.

Toch best knap dat uitgevers binnen een maand twee prutsgames op de markt kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Mja zit alsnog te twijfelen om hem te halen omdat ik eindelijk weer is een tennis game in me playstation wil gooien:) maarja als het echt zo slecht is dan ga ik maar voor Mario tennis op de switch volgende maand liever heel erg arcade/fun gameplay dan ronduit slecht "realistisch"

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Stylze schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:13:
Mja zit alsnog te twijfelen om hem te halen omdat ik eindelijk weer is een tennis game in me playstation wil gooien:) maarja als het echt zo slecht is dan ga ik maar voor Mario tennis op de switch volgende maand liever heel erg arcade/fun gameplay dan ronduit slecht "realistisch"
ik zou dan echt voor AO tennis gaan .

Heb vandaag tennis World ingeruild en AO tennis gehaald en dit spel voelt gelijk vele beter aan en een grote comunity .. kijk niet naar de reviews want die zijn grotendeels van januari , kijk desnoods even wat filmpjes en bekijk de vele opties die hier in zitten . Tot nu toe een completere ervaring dan tennis World tour

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
Avioto schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:56:
[...]

de gameplay op zich is wel goed hoor mocht het goed werken, het is toch wat meer naar de top spin kant (meer realistisch) dan naar de virtua tennis kant (arcade).

Het is meer het feit dat dit een game is die half af is. Je merkt het aan alles! Wat simpele voorbeelden:

- Framerate issues (echt merkbaar)
- Frame freezes tot een halve seconde per rally
- Crowd noise is afwezig
- Als je wint hoor je niets, je poppetje valt op de grond en viert het feestje met zijn armen omhoog in totale stilte!
- Online mode is niet beschikbaar
- Er zijn hooguit 5 a 6 zinnen kwa commentaar die je heeeeeeeeeeeeeeel sporadisch een keer hoort

Ik heb ook op reddit gekeken, en ik ben bepaald niet de enige die deze issues heeft. Ook als je nu op de playstation live naar de live gameplay kijkt zie je de framerate problemen overduidelijk bij anderen ook.

Het schijnt zo te zijn dat de day one patch behoorlijk groot is en een groot deel van de problemen (vooral audio, zoals crowd noise) gaat oplossen. Maar ja Day one is dus niet day one voor deze game blijkbaar. Niemand weet wanneer de day one patch gereleased gaat worden. Laten we hopen dat het binnenkort zal zijn.

In de huidige staat zou ik iedereen afraden om de game te kopen en toch vooral op de day one patch te wachten. Ik heb het vertrouwen er wel in dat het opgelost gaat worden, maar in de huidige staat is een gemiddelde tennis game op je tablet denk ik beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Tja, game blijft volleren animaties geven rond de baseline, mijn slice backhand doet topspin. Speel nu pro, 3 games per set, valt mee kwa tijd. Ai stelt tot nu niks voor.

Waarom dit nu uitgegeven is, het is me een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 13:35
WTF zeg! Ik wacht al heel lang op een tennisgame en dan komen ze met dit product. Het is echt oprecht om te janken, wat een troep zeg. Ik hoor veelal dat de game gewoon nog niet helemaal af is, geduld hebben, patch hier, patch daar.

Wat een bs, met nog geen 100 patches kun je hier nog wat van maken. Er is gewoon echt niets goed aan deze game, ik zou zelfs zeggen dat AO tennis beter is, en dat is best een trieste constatering. Ik hield de game al tijden in de gaten en toen ik zag dat ze een filmpje toonde van McEnroe die rechtshandig was had ik het moeten weten. Als je van tennis houdt, dan weet je dat hij linkshandig is. Daarbij is het lanceren van een game in deze staat gewoon een schande voor de industrie.

Dat gewauwel over patches is misselijkmakend. Dat geldt overigens niet alleen voor Tennis World Tour maar voor alle games die verre van af zijn en zowat onbespeelbaar zijn en de belofte meekrijgt dat een patch alles zal verhelpen. Ik vind dat echt een hele enge tendens, hopelijk stopt dat heel snel.

Ik vind oprecht dat BigBen zich moet schamen met dit gedrocht van een “spel”. Waanzinnig slechte game, ik kan er gewoon niet over uit. Ik hoop uit het diepst van mijn hart dat niemand dit spel koopt en dat ze nooit meer een tennisgame maken. Want ze hebben gewoon gedacht dat in het land der blinden eenoog koning is. Er zijn geen tennisgames, dus we maken gewoon even iets, roeptoeteren dat we mensen die hebben meegewerkt aan TopSpin in dienst hebben (vast en zeker de koffiedame) en we lopen binnen. Fuck hun en fuck Tennis World Tour.

Tip van de dag: Koop de game NIET. Ik ben er zelf nog misselijk van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
taker1987 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:54:
[...]
ik zou dan echt voor AO tennis gaan .

Heb vandaag tennis World ingeruild en AO tennis gehaald en dit spel voelt gelijk vele beter aan en een grote comunity .. kijk niet naar de reviews want die zijn grotendeels van januari , kijk desnoods even wat filmpjes en bekijk de vele opties die hier in zitten . Tot nu toe een completere ervaring dan tennis World tour
Mja sorry maar dat ao tennis ziet er ook echt crap uit, kan beter nog de oude top spin van ps3 gas spelen dan 1 van deze games zo te zien.. snap niet dat er nog steeds geen fatsoenlijke tennis game uit is op de nieuwe gen.. :(

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Stylze schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:57:
[...]

Mja sorry maar dat ao tennis ziet er ook echt crap uit, kan beter nog de oude top spin van ps3 gas spelen dan 1 van deze games zo te zien.. snap niet dat er nog steeds geen fatsoenlijke tennis game uit is op de nieuwe gen.. :(
Eerst proberen dan oordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
taker1987 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:29:
[...]

Tuurlijk, goed idee. AO Tennis wordt nou niet bepaald als hoogvlieger gezien door 99% van de mensen die hem gespeeld hebben. Ik heb AO Tennis wel gespeeld, en ik moet er daadwerkelijk van huilen. Dat de game beter is dan WTT in zijn huidige staat is een trieste constatering.

Je mag toch aangeven dat je de game er crappy uit vindt zien, ook al heb je hem zelf dan niet gespeeld. Overal lees en hoor je wat een bagger AO Tennis is, dan kun je gerust stellen dat er geen fatsoenlijke tennisgame op de huidige gen aanwezig is hoor. Hoef je hem niet voor te hebben gespeeld. Ik zie amper een positieve reactie op AO Tennis en al helemaal niet van de sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Is het gevoel vergelijkbaar met Top Spin of totaal niet? Wilde deze game eigenlijk blind kopen, maar nu ik de eerste reacties her en der zie wach ik nog even... Voorheen veel plezier gehad om met zijn twee op de bank een potje te tennissen en wil dat eigenlijk weer.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
taker1987 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:29:
[...]

Waar kan ik het gratis proberen dan? En die game heeft allemaal 4en en 5en gekregen in reviews... dus dan weet ie toch al genoeg opzich . Ik ga niet een slechter spel spelen dan een oude top spin van de vorige gen. Nieuwe gen moet toch ook betekenen beter tennis spel.. of in ieder geval op hetzelfde niveau maar dan met mooiete graphics zou ik ook al tevreden zijn.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
Wom schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:58:
Is het gevoel vergelijkbaar met Top Spin of totaal niet? Wilde deze game eigenlijk blind kopen, maar nu ik de eerste reacties her en der zie wach ik nog even... Voorheen veel plezier gehad om met zijn twee op de bank een potje te tennissen en wil dat eigenlijk weer.
absoluut afwachten totdat de day one patch gereleased is en de eerste reviews op basis daarvan uitkomen. Op dit moment is het absoluut geen aankoop waard en is de metacritic 2,6 userscore wel realistisch te noemen naar de praktijkervaring die je op dit moment in de game krijgt.

Maar als je door de waardeloze buggy vol missende features game heenkijkt dan zie je eerlijk gezegd toch wel een erg goede tennisgame, en ik zal zo uitleggen waarom ik dat vind.

Ik zit inmiddels in de top 30 van de wereld in de career mode, dus ik heb er nu de nodige uren inzitten. Op zich was de game onspeelbaar naar mijn mening op een playstation 4 pro. Echter heb ik een workaround ontdekt die een dag en nacht verschil opleverde. De framefreezes en framerate issues komen naar mijn mening voornamelijk door het feit dat ze de game proberen te draaien op 60fps op de playstation pro. Dat werkt dus voor geen meter, echter als je gaat uitzenden op twitch (op 30 fps ipv 60) dan draait volgens mij de game ook in een solid 30fps en verdwijnen alle framerate problemen en framefreezes als sneeuw voor de zon. De gameplay voelt dan direct 100 keer soepeler en ook sneller aan. Voor mij op dit moment een acceptabele workaround die ervoor zorgde dat ik me wat meer kon focussen op de gameplay zelf in career mode.

Het is een feit dat er op dit moment geen enkele sfeer in de game is, daar is inmiddels genoeg over bekend en wordt voornamelijk veroorzaakt door het gemis aan audio die blijkbaar via een day one patch toegevoegd moet gaan worden. Initieel lijkt de gameplay ervaring niet al te geweldig in de career mode. Het tempo ligt laag, je poppetje heeft grote moeite met het spel en de gameplay voelt matig aan. Totdat ik wat van de tutorials ben gaan doen en leerde dat het best een diep control schema heeft.

Je hebt namelijk de beschikking over drie type slagen, controlerende slagen die altijd lukken, power slagen met meer risico en gewone return slagen. Dit doe je door je gekozen slag op drie manieren te gebruiken:
- kort aantippen is een gewone return slag in het type dat je kiest flat stroke, top spin, slice, lob, volley ( in verschillende varianten)
- iets langer ingedrukt houden is een control shot in het type dat je kiest, deze komt iets verder dan
- heel lang ingedrukt houden is een charged shot in het type dat je kiest, hier zit veel risico aan

tijdens de wedstrijden kun je hier dus mee spelen, wat ze gedaan hebben is een stamina bar aan je speler meegeven, elk type slag kost je stamina. Als je dus een toernooi speelt en je speelt alleen maar charged shots (veel power dus) dan ben je binnen no time door je stamina heen en raakt je speler dus helemaal niets meer op een gegeven moment en strompelt die maar van bal naar bal. (in top spin zit deze stamina methode overigens ook). Zeker later in het toernooi als de spelers sterker worden en vooral de bal snelheid flink omhoog gaat zul je veel strategischer moeten gaan spelen met de shot types om niet al vroeg in het toernooi zo doodmoe te zijn dat je het simpelweg niet gaat halen. Daar komt bij dat je kan rennen in de game (optioneel) naar ballen die je normaal niet zou halen, maar dat kost echt enorm veel stamina. Dus dit gaat stukken verder dan simpelweg wat ballen terugslaan met een juiste timing, in het begin van de career mode hoef je hier nog niet echt over na te denken, dan win je de sets wel, maar hoe verder je komt hoe belangrijker dit wordt.

Met het spelen van de career mode speel je kaarten vrij, die zijn van essentieel belang voor je speelstijl. Je hebt uiteindelijk 5 slots voor 5 kaarten tegelijk, bijvoorbeeld kaarten die na elk punt die je haalt weer wat stamina erbij zetten, of kaarten die je meer service kracht geven, of kaarten die je backspin verbeteren, etc. Heel veel kaarten waarmee je een eigen build van je speler kan maken. Door de kaarten veel te gebruiken level je ze, dus ze worden steeds sterker tot een maximum level van 3. Echter als je kaart level 3 is, dan heb je wel een bonus voor bijvoorbeeld de stamina, maar krijg je vervolgens een stat downgrade op je control statistieken, dus die kunnen er flink inhakken op je speelstijl. Maar het maakt het wel zo dat je echt een specifieke build kan maken, en zeker bij de hogere level kaarten ga je dit echt wel merken.

Daarnaast zijn er dan nog coaches en agenten waar je uit kan kiezen die ook allerlei extra's voor je kunnen regelen en dan heb je toch eigenlijk wel best een diepgaande tennis game waar je dus wel de nodige tijd in moet steken om dit echt te gaan merken en toe te kunnen passen. Ik ben er van overtuigd dat je player setup straks in de online competities een groot verschil gaat maken.

Ook lees je veel de opmerking dat de speler veelal gewoon een standaard return slag doet ondanks dat je een andere kiest. Ook dit wordt ergens in de game uitgelegd. Indien je positie op het veld niet zodanig is dat de door jouw gekozen slag goed uitgevoerd kan worden dan valt de speler terug op een vertrouwd simpel return mechanisme. Dus stel je kiest er voor naar een bal toe te rennen en een lob slag te doen, maar je loopt die bal net iets te ver voorbij of je staat er te dichtbij dan zal hij geen lob slag doen maar een standaard return slag.

Nu na vele uren spelen moet ik zeggen dat ik wel enthousiast over de gamemechanics ben en ook veel plezier beleef aan de manier waarop je gedwongen wordt te spelen. Het lijkt op top spin, maar mist wel wat snelheid die je daar wel hebt (alhoewel dat later in de career beter wordt), verder missen er een aantal shot types die je wel in top spin had, maar in de praktijk heb ik deze nog niet echt gemist.

Al met al, het is niet allemaal negatief in de game als je wat langer speelt en even de bugs en missende features vergeet.

Echter, deze game is 60 euro!
Voor 60 euro is het absoluut onacceptabel om een halve game in deze alpha state op de markt te gooien, ik snap dat dit gedaan is omdat roland garros nu begint, maar dit had nooit zo gereleased mogen worden. Voor 60 euro verwacht ik een game die af is, niet een game die veelbelovend is maar waar je maar moet afwachten of ze alles waarmaken wat ze beloofd hebben en of de bugs daadwerkelijk goed opgelost gaan worden.

Op dit moment is het af te raden om de game te kopen, je leest nauwelijks positieve berichten online van gebruikers en eigenlijk bijna iedereen voelt zich bekocht en terecht!

Want hoe is het mogelijk dat je met een game met dezelfde prijs als god of war denkt weg te komen met:
- geen atmosfeer audio
- framerate problemen
- framefreezes
- geen doubles feature in de game (komt later)
- geen online (komt later)
- slechts 10 karakters waar je uit kan kiezen
- geen customisation opties voor je karakter
- 5 commentaar zinnen in plaats van een opzwepende commentator
- crashes als je bij vrouwen tennis een item wil kopen in de store (met ingame geld)
- een day one patch die met de noorderzon is verdwenen waarvan niemand weet wanneer die gereleased wordt en wat die gaat oplossen
- en zo gaat het maar door, ik kan zo nog wel even doorgaan

Volstrekt onacceptabel en volledig terecht dat de game online door iedereen wordt afgebrand

Ik hoop dat het goed gaat komen met de nodige patches op korte termijn, maar ik vrees dat ook deze game de huidige negativiteit niet meer te boven zal gaan komen, de toon is inmiddels zo gezet op het hele internet dat je dat net zoals het battlefront 2 debacle maar moeilijk te boven zal gaan komen. De gameplay is veel belovend op de lange termijn als ze met name de framerate issues aanpakken en vooral de audio enorm gaan aanpakken.

Samenvattend:
Het is eerlijk gezegd niet zo'n slechte game als de indruk die je op het eerste gezicht krijgt, zeker als je je in de gameplay verdiept ligt er een solide basis voor een dijk van een tennis game waarbij met name de combinatie van kaarten, stamina bar en shot types voor een gevarieerde gameplay kunnen gaan zorgen. Echter zolang de game maar half af is en de bugs er niet uitgehaald zijn is het absoluut af te raden om deze game voor een tripple A prijs aan te schaffen.

Dus laten we hopen op een enorm indrukwekkende serie aan patches voor de moedige (en in mijn geval domme) mensen die de game al hebben en toch verwacht hadden dat dit een goede game zou zijn op dag 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Mja ik hoop dat ze er nog een mooie game van kunnen maken maar als ik het zo hoor en zie gaat dat echt niet meer lukken. Ben wel benieuwd naar een reactie van de makers op alle negatieve berichten die wel snel zal moeten komen. Ze zullen wel het 1 en ander kunnen fixen waardoor de game van een 3 naar een 5 kan gaan, maar een fantastische tennis game hiervan maken is denk ik onmogelijk binnen een paar maanden tijd.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stylze Je vergeet toch niet dat er ook nog tijd zit tussen de “final build” en de daadwerkelijke release? Ik vermoed dat ze al maanden aan de “day 1”-patch werken, ze hoeven zeker nog niet te beginnen met het oplossen van bugs. ;)

Ik wacht het rustig af... Stiekem wel hoop op tennisgame die een die een voldoende haalt na de patch... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Daadwerkelijke release was gisteren al he. Maar ik hoop met je hoor ik wil niks liever dan een goede tennis game maar heb weinig hoop voor deze. De graphics zijn sowieso ook al heel dramatisch voor een ps4 game. Maarja idd nog maar even afw8en dan.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 12:55
Heb 'm gisteren geprobeerd maar heb een refund gevraagd en gekregen. Had het graag voordeel van de twijfel gegeven, maar op dit moment is het nog echt niet OK. Ik hoop heel erg dat ze het nog dusdanig op weten te poetsen dat het tenminste nog in de buurt komt van Top Spin 4; anders hoop ik van harte dat ze ooit Top Spin 4 nog backwards compatible maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Nog steeds geen patch? En de makers steken hun kop in het zand in plaats van een reactie geven op alle kritiek? Lekker dan

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Stylze schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:42:
Nog steeds geen patch? En de makers steken hun kop in het zand in plaats van een reactie geven op alle kritiek? Lekker dan
Er is net een patch uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
ratsja schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Benieuwd naar de reacties van mensen die hem nog hebben en de patch hebben ontvangen. Ik hoop nog steeds dat het wat is. Ik heb hem snel retour gebracht omdat ik weinig vertrouwen heb dat ze deze draak van een game nog enigszins fatsoenlijk speelbaar en leuk kunnen maken.

Ik kan het me ook niet voorstellen, ik heb in jaren niet meer zoiets dramatisch gezien. Deze game is voor 40% af, ik snap het gewoon echt niet. Dat gebeuren met gelijk 400 patches vlak na een release, ik snap het niet. Dat er e.e.a. gepatched gaat worden, prima, maar steeds meer games zijn verre van af. Wij als consument dienen ff € 50,00 neer te leggen en dan maar hopen dat het nog wat gaat worden. Deze game verdient het ook gewoon niet om veel gekocht te worden en ik hoop oprecht dat ze nooit meer een game zo afleveren. Ze worden finaal afgemaakt in de sociale media en ze reageren niet eens. Ik zou me schamen in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
ratsja schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:52:
[...]

die is voor de xbox, voor de playstation is nog geen patch beschikbaar (net gechecked)

ik moet ook zeggen dat ik niet bepaald onder de indruk ben van de patch 1 list. Hopelijk is er een hele hoop meer gefixed dan beschreven op die lijst.

Patch notes:
Hello everyone,
We’ve just released a patch for Tennis World Tour on Xbox One and are updating the Playstation 4 version shortly. The patches bring several bug fixes and improvements to the game. You can find the list of changes below.
Thank you very much for your feedback so far. We know there are a lot of things you would like to see improved. Rest assured that we are working hard to address all issues and expand the game.
With the next phase of patches, we will implement the first part of the online multiplayer functionality, balancing, animation, and audio improvements, additional bug fixes based on your feedback, and more.
We hope to have more details for you next week.
XBOX CHANGELOG – VERSION 1.0.0.8
An Exhibition Tournament mode has been added to the game
General gameplay improvements
Difficulty, AI and career have been rebalanced, and the calendar has been updated to better reflect the actual pro circuit
New camera options have been added: You can choose from Far, Normal and Immersive camera angles.
Added an option to display shot quality feedback
Added visual improvements: player animations, cutscenes, stadium atmosphere, main menu
Improved general performance
Player stats & details have received an update
Audio commentary has been added
Several bug fixes

PLAYSTATION 4 – VERSION 1.0.2
Fixed an issue the caused Tsitsipas to use the wrong backhand style.
Fixed a bug that caused one-handed backhand players to sometimes use a two-handed backhand. This should not happen anymore now.
Fixed an issue that could cause players to behave as if they had a “volley preference”, thus attracting them to the net more than they should. Automatic moves to the net should be drastically reduced.
Fixed a crash that could occur during a non-playable event in Career mode after finishing a match in Exhibition mode.
Federer and Dimitrov’s DLC racket’s now display the correct Wilson brand logo.
Fixed a crash that could occur frequently in the Equipment menu when equipping DLC equipment.

[ Voor 82% gewijzigd door robinez op 25-05-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Nog geen enkel excuus van de makers van dit spel belachelijk als je een game in deze staat in de schappen gooit voor full privé. veel reacties van mensen gelezen die na de patch gespeeld hebben en er zijn wat dingen gefixed maar nog veels te weinig en er zijn weer nieuwe problemen bijgekomen ook..

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Stylze schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:21:
Nog geen enkel excuus van de makers van dit spel belachelijk als je een game in deze staat in de schappen gooit voor full privé. veel reacties van mensen gelezen die na de patch gespeeld hebben en er zijn wat dingen gefixed maar nog veels te weinig en er zijn weer nieuwe problemen bijgekomen ook..
ik heb die reacties ook gelezen en een filmpje gezien van iemand die met de nieuwe patch speelt. Dat de audio van de slag nu achter de slagen aanloopt is helemaal triest.

Maar het is niet te vergelijken de patch van de xbox met de ps4, de xbox heeft bijvoorbeeld geen framerate problemen en framefreezes, maar die versie op de xbox had nog minder features dan de ps4, bijvoorbeeld ze hadden geen camera instellingen en de exhibition tournament mode zat er niet in (deze zit wel in de ps4)

Dus het is maar de vraag wat de ps4 patch gaat oplossen. Ik hoop dat het de game in ieder geval speelbaar maakt en wat audio sfeer toevoegt zodat het niet meer als een 5 euro ipad game overkomt als je speelt.

Gisteren nog uitgebreid top spin 4 op de ps3 gespeeld, ongelooflijk wat een verschil, ik vraag me serieus af waar het hier zo enorm mis is gegaan voor deze game.

EDIT: zojuist bekend gemaakt via hun facebook pagina, de PS4 patch is uitgesteld omdat ze een bug in de patch hebben ontdekt. Er is geen nieuwe datum bekend gemaakt, het blijft as soon as possible.

[ Voor 7% gewijzigd door robinez op 25-05-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Jammer om de reacties zo te lezen, had er veel zin in...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Patch voor ps4 is uit. Spel speelt iets beter, maar hoop dat ze wel doorgaan met verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
WittiW schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:23:
Patch voor ps4 is uit. Spel speelt iets beter, maar hoop dat ze wel doorgaan met verbeteren.
ik heb de 1.02 versie de afgelopen anderhalf uur gespeeld, mijn mening dat het wel een heel stuk beter is dan iets beter. Wat vindt je er nog steeds niet goed aan?

mijn positieve ervaringen tot nu toe:
- De speler slaat nu zoals je hem opdracht geeft, wil je een cross bal slaan dan doet die dat nu ook
- Speler loopt niet meer vanuit zichzelf zo maar van de bal weg of voorbij een bal, hij loopt op basis van je input
- De speler loopt stabieler, in de vorige versie verloor die bijna bij elke loop actie wel zijn balans waardoor je vrij moeilijk (vooral na het halen van de top 40 in het klassement) mee kon komen met de cross court ballen die je tegenstander sloeg, daarvoor was je te vaak uit balans, nu kun je veel makkelijk de cross court ballen terugslaan
- de crowd noise is nu aanwezig zodat het niet meer compleet een ipad game lijkt en de atmosfeer in de game beter is
- je merkt nu wel verschil op de verschillende ondergronden, op het blauwe tapijt is de gamesnelheid bijvoorbeeld stukken lager.
- voor mijn gevoel ziet de game er nu iets strakker uit (met name de courses, de spelers zagen er hetzelfde uit)

Punten die nog niet goed zijn en verbeterd kunnen worden:
- de bug voor het selecteren van agenten en coaches zit er nog steeds in
- geen online mode de komende weken
- Audio nog steeds ondermaats voor de sfeer, bijvoorbeeld de crowd noise (het geklap) is vrij subtiel tijdens de set, maar als je wint dan hoor je dat zelfde rustige geklap, meer variatie is broodnodig om je wat meer in de game te trekken kwa sfeer
- De speler zelf maakt geen enkel geluid, geen gekreun of gepuf tijdens harde slagen en als de speler wint dan zie je een iemand zonder geluid springend over het veld gaan (met nu wel het rustige geklap van de crowd), maar dat breekt de sfeer op dat moment wel compleet dat je iets goeds gepresteerd hebt, zo komt dat niet over.
- De game is makkelijker geworden in 1.02, ik weet niet precies hoe en wat dat veroorzaakt, maar het is nu vele malen makkelijker om te winnen, misschien ook wel logisch omdat je nu kan spelen zoals je wil en je ziet het ook gebeuren op het veld, en het helpt ook wel dat de speler nu niet zelf zo maar gaat lopen of helemaal niet wil slaan, dat soort problemen zijn er niet meer, dus misschien dat het daarom nu zo makkelijk overkomt. Dat mag van mij wel wat uitdagender
- en dan als laatste: als je zachte ballen net over het net terugslaat dan slaat de tegenstander deze praktisch altijd terug, dat is onrealistisch en was voor de patch beter.

Maar goed, overall een voldoende nu, de game is flink verbeterd door de patch vooral op het gebied van playability. Dat betekent niet dat de game nu af is, verre van eigenlijk. Er moet nog een hoop gebeuren, maar in ieder geval kun je nu redelijk genieten van de gameplay en lijkt het meer op een goede tennisgame dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Slaan met animaties die de bal missen, vind ik jammer.

Achterzwaai is afhankelijk van positie ipv dat ik kan doen wat ik wil.
Je rent door ballen heen, oftewel de animaties kloppen niet, of vooraf is bepaald of ik een slag wel of niet haal.
Uitslaan of in net gebeurt zelden.
De ai is slecht in de carrière, enige wat die doet is rallies tot 80 slagen afdwingen
Rallies van 80 slagen

/ik speel op pro, heb er nu een seizoen en een beetje opzitten

[ Voor 7% gewijzigd door WittiW op 30-05-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
WittiW schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:26:
Slaan met animaties die de bal missen, vind ik jammer.

Achterzwaai is afhankelijk van positie ipv dat ik kan doen wat ik wil.
Je rent door ballen heen, oftewel de animaties kloppen niet, of vooraf is bepaald of ik een slag wel of niet haal.
Uitslaan of in net gebeurt zelden.
De ai is slecht in de carrière, enige wat die doet is rallies tot 80 slagen afdwingen
Rallies van 80 slagen

/ik speel op pro, heb er nu een seizoen en een beetje opzitten
heb je in instellingen wel die auto volley setting (en die andere auto setting) op uit staan?
Want dat is wel noodzakelijk om gewoon je eigen spel te kunnen spelen.
Dat van die slag wel of niet halen was inderdaad een punt voor de patch, maar in mijn 1.02 versie slaat die nu altijd, ook als ik onmogelijk die bal terug zou kunnen slaan.

Dat positioneren is inderdaad een belangrijk gameplay element, afhankelijk van je positie valt die terug op een simpele bal ipv de gekozen slag. Dat komt ook naar voren in de training school (in advanced sectie zit dat ergens), waarin dit principe uitgelegd wordt.

Uitslaan gebeurd mij regelmatig, doordat ik een powershot naar links of rechts overdrijf, of dat ik bijvoorbeeld een te harde serve met teveel effect geef.
Ook in het net komt regelmatig voor bij mij, vooral als ik hele zachte ballen net over het net wil geven en net niet goed genoeg power geef of gepositioneerd sta.

Rallies van 80 slagen? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Mijn maximum is geloof ik 12 na iets van 5 seizoenen.

Ik moet ook zeggen dat ik het een stuk makkelijker vind nu, ik maak flink gebruik van het ritme systeem in de game (dus bal van links naar rechts in de hoeken spelen zodat hij snel moe wordt en dan naar het net dwingen door een zachte bal net over het net te slaan om vervolgens dan snoeihard in een hoek met een top spin een punt te pakken. Dat drie power zone systeem werkt enorm goed om door die rallies heen te breken.

Maar als jij rallies van 80 slagen hebt, dat is niet te doen straks meer als je in de top 30 speelt, dan moet je 32 man verslaan met games die enorm lang duren.

Mijn ervaring met de game na de patch is dus nu wezenlijk anders dan de jouwe, voor zover ik weet zijn de enige settings die ik aangepast heb, die auto volley en die setting (inside out) daaronder die ik aangepast heb, zodat die niet zelf gaat lopen (dus beide op off). Verder heb ik de trainingsschool doorlopen in de game om de gameplay mechanics te begrijpen. Ik hoop dat je erachter komt waarom jouw ervaring zoveel slechter is dan de mijne na de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Welk niveau speel je? Ai haalt alles, kan niet zomaar vol in de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
WittiW schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:35:
Welk niveau speel je? Ai haalt alles, kan niet zomaar vol in de aanval.
net even gekeken, maar dat kun je achteraf blijkbaar niet zien, maar ik denk dat ik die eerste mode heb gekozen, ik heb in ieder geval gekeken naar welke de kortste potjes had, en dat was die eerste optie. Dus ik vermoed dat ik op een simpeler niveau speel dan jou tegen de ai. Dat zou het wel verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Ik speel pro. 3 games per set en nu een toernooi best of 5. 1 partij gespeeld, duurde 35 minuten en 2x tot 80 slagen. Veel tot 30-40.

Die ai moet adaptief zijn, als ik blijf winnen neemt de tijdsduur toe, vermoed ik. Online zal ook wel een tijdsaanslag worden zo.

De patch heeft echt de game wel verbeterd en ik wil graag een goede game, maar voor die 60 euro vind ik het niet voldoende nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
WittiW schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:54:
Ik speel pro. 3 games per set en nu een toernooi best of 5. 1 partij gespeeld, duurde 35 minuten en 2x tot 80 slagen. Veel tot 30-40.

Die ai moet adaptief zijn, als ik blijf winnen neemt de tijdsduur toe, vermoed ik. Online zal ook wel een tijdsaanslag worden zo.

De patch heeft echt de game wel verbeterd en ik wil graag een goede game, maar voor die 60 euro vind ik het niet voldoende nu.
Is er al een PS4 patch?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Hmmz is de game nu het kopen waard? Want als ik het vergelijk met gameplay van top spin 4 ziet het er wel houterig en sloom uit.

Maar ik zit wel al een tijdje te w8en op een tennis game, Mario tennis ga ik wel kopen sowieso maar dat is natuurlijk wel weer vooral voor de fun. Realistische tennis game kan ik me wel echt maanden mee vermaken.

Maar heb zo'n gevoel dat deze game binnen een maand naar de 30 euro gaat net zoals de laatste Tony hawk.

Irriteer me ook wel aan het feit dat de developers niks naar buiten hebben gebracht over deze mislukte launch

[ Voor 66% gewijzigd door Stylze op 31-05-2018 11:03 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Mocht men nog een tijdje patches blijven uitrollen en de game in prijs daalt haal ik hem zeker. Heb het gevoel, ook als je reacties op bijv. YT bekijkt, dat ik niet de enige ben daarin. Misschien door de vermelding van 'developers die ook aan Top Spin werkten' te hoge verwachtingen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Stylze schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:00:
Hmmz is de game nu het kopen waard? Want als ik het vergelijk met gameplay van top spin 4 ziet het er wel houterig en sloom uit.

Maar ik zit wel al een tijdje te w8en op een tennis game, Mario tennis ga ik wel kopen sowieso maar dat is natuurlijk wel weer vooral voor de fun. Realistische tennis game kan ik me wel echt maanden mee vermaken.

Maar heb zo'n gevoel dat deze game binnen een maand naar de 30 euro gaat net zoals de laatste Tony hawk.
...
Mijn mening, zelfs na de patch vind ik 60 euro voor deze game nog veel te duur, 30 euro zou een realistische prijs zijn voor de staat waar in die nu is.

Top Spin 4 is het zeker niet, de gameplay is nu wel behoorlijk goed (altans op het level waarop ik speel, op moeilijker schijnt die geen bal mis te slaan) en ik heb er wel plezier in. Maar zodra ik top spin 4 op de ps3 weer opstart kun je toch wel een mega verschil merken in vooral de sfeer in de game, het hogere tempo en de bizar goede audio effecten. Dat mist echt compleet in tennis world tour.

Maar goed, er zijn verder geen tennis games op de ps4 (op AO tennis na) dus we moeten het er maar mee doen. Maar ik denk dat je zeker gelijk hebt, die game zal ergens in augustus wel in prijs dalen, in juni nog niet, want dan wordt die wereldwijd gereleased op 12 juni. Op dat moment verwacht ik eigenlijk ook wel dat de online mode er zal zijn en de volgende patch beschikbaar is.

Maar goed, deze dramatische release gaan ze kwa imago nooit meer te boven komen, daar ben ik van overtuigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:03
robinez schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:21:
[...]

Maar goed, deze dramatische release gaan ze kwa imago nooit meer te boven komen, daar ben ik van overtuigd
En dat gun ik ze van harte ondanks dat ik graag een hele goede tennis game heb. Spellen uitbrengen in deze staat is gewoon knudde. Daar heb je early acces voor en zelfs dan moet de basis gewoon goed zijn. Vanaf dat moment kan je extra stadions en modes gaan toevoegen.

Waarschijnlijk was het budget op en dan proberen ze het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Misschien is de switch versie wel een complete versie aangezien die wel is uitgesteld. Heb die ook in mijn bezit dus maar de afw8en nog maar anders laat ik deze game helemaal aan me voorbij gaan

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Zou er niet op hopen. Ik heb nu ook wat potjes lokaal multi player erop en de game is gewoon frustrerend. Uiteindelijk is bij elk punt iemand het niet eens met de game. Er zijn maar bijzonder weinig winners waarbij degene die het punt verliest, ook echt het gevoel heeft dat de bal onhaalbaar was.

Gewoon als proef op de som voor mensen die het ff niet zien. Sla een willekeurige drop shot en zie hoe de ai reageert.

Lang voor de 2e stuit stopt het mannetje met rennen. Soms stuit de bal de 2e keer ACHTER de speler. Tja... Kansloos

Ik heb mijn speler nu tot level 30 vrijgespeeld, dus er is ook niks meer te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door WittiW op 04-06-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
De Switch versie is met nog een week uitgesteld.

Lijkt me wel duidelijk dat ze game veel te vroeg hebben uitgebracht. Ben benieuwd wat voor zooitje de PC versie word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Er is een nieuwe patch, minor bug fixes en een outfit.

Ik heb het 2 games geprobeerd, maar ervaar frame drops op het moment van slaan. Heb het maar weer opgegeven.

Volgende week online, is de belofte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Mijn commentaar doet geen eer aan de patch. Ik vermaak me wel op het moment

3 sterren toernooi, halve finale.
YouTube: Tennis World Tour_patch2

Nog steeds wel ruimte voor verbetering, ai bijvoorbeeld, maar gaat de goede kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Zie toch nog wel rare dingen in het filmpje. Vreemde loopbeweginfen van je tegenstander en ook niet geslagen returns die zeker wel kunnen. Bedankt voor het delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Klopt :)

Druk vaak knoppen in zonder reactie

[ Voor 70% gewijzigd door WittiW op 09-06-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Inmiddels is patch nr 3 uit. Nog enige verbetering? Hoop doet leven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Volgens mij niet? Versie 1.0.3 is de 2e patch. Ik zie geen melding van nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde dat er volgend jaar pas weer een patch komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Ik hoorde dat die gratis zou zijn.... Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

WittiW schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:43:
Volgens mij niet? Versie 1.0.3 is de 2e patch. Ik zie geen melding van nog 1.
Me laten misleiden door de titel van een YouTube video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

ONLINE UPDATE AND BEYOND
7 UUR GELEDEN · IEDEREEN
Greetings everyone,
Today marks the digital release of Tennis World Tour on Steam, so there's another platform on which you can claim the court.
Unfortunately, despite our best efforts, the online mode is not yet ready for release. At this stage we do not have a confirmed date. We're doing our best to release it as soon as possible, but the chance this will be before next week are very slim.
As soon as we know more details we will share them with you.
We’d also like to take this opportunity to address another topic:
Following an interview of Bigben CEO Alain Falc there has been a lot of discussion both from players and the press regarding the state of development of Tennis World Tour at launch.
The main purpose of the interview was to clarify the status of the game, following the initial criticism of the game at launch and thereafter. There were some misunderstandings during the interview and what Alain was trying to say was that a few weeks before release, the game was still missing 20% of its content. Eventually this lead to our decision to postpone the implementation of the online modes.
Developing games is a very long and complex process that takes a lot of resources, time and work. Common sense suggests that had the game only been 20% complete, you would have ended up with 3 stadiums, 4 or 5 different players and so on. The team at Breakpoint has been working on the game for the past 2 years and the 20% milestone was achieved a long time ago.
As for today, we are completely focused on improving the game and we would like to share our plans for upcoming patches and updates.
The next Update will focus on the following:
3 online modes
Quick match
Private match
Ranked matches
Improved grass courts
Improved atmosphere during matches (i.e. commentator, crowd reaction)
Bug fixes, such as the bug preventing coaches and agents to be swapped properly.
Additionally for Switch and Xbox this will include previous bugfixes and improvements to bring them on par with PS4 and PC
Updates in the weeks following will focus on these topics:
Adding tournaments in ranked online mode
AI balancing (increasing unforced errors)
Improvements to atmosphere around the court (both visuals and audio)
Adding official outfits to career and adding alternative outfits for pro players
Bugfixes and improvements based on your feedback
Further reducing occasions of gaps between racket and ball
Additional content in the next few months:
Adding doubles mode to the game
Adding a weekly community challenge mode
Adding slide animations on clay courts
Improvements to the career mode
Additional improvements to atmosphere
General improvements based on your feedback and bugfixes

We know this launch hasn't been the smoothest, but we are absolutely committed to improving the game going forward.
As always, we thank you for ALL your feedback, keep it coming!
Nu dus ook beschikbaar op Switch en PC.

Komt van de Tennis World Tour Facebook. Ook is er een licentiedeal voor Roland Garros. Geen idee wat dat verder inhoudt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Deze game inmiddels al beetje speelbaar geworden?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wom schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:32:
[...]

Nu dus ook beschikbaar op Switch en PC.

Komt van de Tennis World Tour Facebook. Ook is er een licentiedeal voor Roland Garros. Geen idee wat dat verder inhoudt overigens.
Wow dit zou je als een status kunnen zien maanden voor een spel moet uit komen. Ja online is nog niet af, maar we brengen het wel alvast full price uit. En we gaan weer aan de slag, want er mist nogal wat of functioneert simpelweg niet. Ongelofeloos dat soort ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Heb her en der wel gelezen dat men pas op 20% zat bij de release. Gewoon full price betalen voor een Game Preview van de game :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Daar is wel op geantwoord. 20% was niet klaar.

Inmiddels nog geen multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
WittiW schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:44:
Daar is wel op geantwoord. 20% was niet klaar.

Inmiddels nog geen multiplayer
20% is niet weinig of zo. Belachelijk dat je dan een game op de markt durft te zetten. Wees dan gewoon eerlijk en breng het naar Early Acces. Daar is heel dat concept voor bedacht. Zal deze ontwikkelaar zeker niet steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben er wel 500.000 verkocht aan retailers die ze niet terug kunnen geven, dus ze zijn al tevreden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
Als mensen nog een degelijke tennis game zoeken voor PC die qua gameplay top is (en qua graphics niet), dan kan ik altijd Tennis Elbow 2013 aanraden. Er zijn ook mods voor die echte spelers in de game zet (en niet een dozijn+, maar 100+).

Nu dat sales-seizoen weer is aangebroken kan je deze game voor een degelijke prijs oppikken.

Het spel heeft hele achterhaalde graphics, maar qua gameplay en 'tennis feel' speelt hij extreem goed weg, en er zit gewoon een werkende Multiplayer modus in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Mocht iemand het aandurven, 26 juli komt hij dan daadwerkelijk uit voor de Switch.

Rond verdere updates of patches heerst er vooral stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Online is gereleased voor ps4. Eens proberen

/en ze hebben zich overtroffen! Wat een bagger, na set 1 opgegeven. Stand 3-3 en tegenstander de set gewonnen in de tie-break.

Hij had 16 aces, ik 14. Need to say more?

[ Voor 66% gewijzigd door WittiW op 09-07-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
WittiW schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:03:
Online is gereleased voor ps4. Eens proberen

/en ze hebben zich overtroffen! Wat een bagger, na set 1 opgegeven. Stand 3-3 en tegenstander de set gewonnen in de tie-break.

Hij had 16 aces, ik 14. Need to say more?
nee, je hebt voldoende gezegd.

Dit hele proces is tekenend voor deze game, het is eigenlijk pure oplichting, maar goed, het heeft dan ook wel gevolgen als je dit soort dingen flikt en met zulke belabberde patches komt die maanden moeten duren. Voor mij komt er nooit meer een game in van big ben, het is overduidelijk dat mijn definitie van 60 euro games anders is als voor deze publisher.

Ik ben overgestapt op AO tennis een paar weken geleden. Deze game heeft elke week! een update met nieuwe of verbeterde functionaliteit. Ook deze game is bepaald geen top spin, maar ik vind het vele malen beter spelen dan tennis world tour. Het tempo ligt hoger in de game, de bal snelheid zie je daadwerkelijk wisselen aan de hand van je slag en daarbij: het publiek reageerd afwisselend op de spelsituatie en je hoort de spelers zelfs lopen!!!! (hoe erg is dat dat je daar blij van wordt, aangezien elke tennis game dat heeft normaal, tennis world tour heeft dit uiteraard ook niet). Wat ook wel gaaf is dat je de spelers kunt downloaden die er niet inzitten normaal, of verbeterde versies van spelers, sommigen zien er erg goed uit zoals federer of serena williams of kiki bertens :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkfRMgYXoAAk3v0.jpg

En dit was ook weer al een week geleden... En dan de reacties onder de posting. Hilarisch. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkgWenpXcAAkS8h.jpg

Bron: https://twitter.com/TennisTheGame/status/1029021069246640128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Dit is toch bizar , al een tijd uit en nog steeds geen multiplayer . Weken wachten op patches .

Echt blij dat ik AO tennis gehaald heb . Elke vrijdag bijna wel een patch met nieuwe toevoegingen ..

Progressie systeem zit er al lang in .

Het is alleen jammer dag de reviews uitvoeren Australische versie komen en niet uit de Europese release , zijn zoveel patches/toevoegingen geweest dat de reviews niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Inmiddels zit Tennis World Tour op versie 1.10 op de PS4 en volgt de Xbox snel. Hoewel er al veel verbeterd is, is het zeker nog niet Top Spin niveau. Maar voor 20 euro zou je de gok eens kunnen wagen, mocht hij voor die prijs ergens te voorschijn komen.

Maar het grootste nieuws is wel dat er een nieuwe versie uit komt op 16 mei: De Roland Garros editie. Geen idee wat je daar precies van mag verwachten, maar in de link hier vind je de enige info die ik kon vinden: https://www.rolandgarros....-by-bnp-paribas-are-back#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik zat eerst te wachten op deze game.. Tot de reviews binnenkwamen.. Man oh man. Ik zal deze game nooit kopen. Belachelijk dat ze een game in die toestand op de markt hebben gebracht. Ook al komen er nog 20 patches en wordt de game fantastisch, ik koop hem echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Moet bekennen dat ik hem sinds deze week in huis heb. Tweedehands voor 15 euro, maar heb hem nog niet geprobeerd. Dit weekend komt er een maat langs waarmee ik altijd Top Spin speelde, dus ben wel benieuwd ergens. Mijn verwachtingen zijn niet al te hoog in ieder geval ;)

Inmiddels zitten ze trouwens op versie 1.12 voor alle systemen behalve de Switch.
Balancing
Sped up the rally and serve pace (about +5%).
Improved the global accuracy on difficult ball, because Attackers were causing too many unforced errors on difficult shots or difficult positions.
Lowered the height threshold for the “low-arc” malus on shots, from 60cm down to 40cm.
Increased the regeneration of stamina between points and sets.

[ Voor 50% gewijzigd door Wom op 22-02-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb de allereerste Top Spin op de XBox helemaal grijs gespeeld met m'n broertje, vooral online multiplayer dubbels en kijken hoe hoog we op de wereldranking konden komen. Uiteindelijk zijn we nog in de top 5 terecht gekomen, dat was best cool :)

Het zou tof zijn als er weer een spel komt die dat wat kan evenaren (al was online multiplayer toen redelijk nieuw, dus of dat gevoel uberhaupt te evenaren is valt te bezien), maar als ik de recensies van dit spel lees laat ik 'm voorlopig nog maar even links liggen :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
AO tennis is een goede tennis game , de reviews vergeten want die zijn van de aller eerste versie uit Australië ... pas later kwam de game naar Europa en was toen vele malen beter ... vele updates later is dit echt een topper die helaas word vergeten door reviewers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Gisteravond met een paar man Tennis World Tour gespeeld. En zal eerlijk zeg, hebben ons prima vermaakt. De basis die er ligt is zo slecht nog niet, maar er is eigenlijk maar één ding wat zorgt dat het geen voldoende scoort: je hebt niet altijd de volledige controle over je bewegingen. Het gebeurde namelijk af en toe dat de game je tegenhoudt om een verkeerde loopbeweging te doen. De bal komt links van je en je beweegt naar rechts dan merk je dat de game je zal proberen te sturen/tegenwerken zodat je wel de juiste richting uitgaat. Als ze dat minder duidelijk naar voren kunnen laten komen zal hij al zo veel beter spelen.

We hebben ook geleerd dat de plaatsing van je speler heel belangrijk is voor de slagen die je doet en de preciesie waarmee je kunt slaan. Maar na een aantal uur (alle vier eerst de basis tutorial gedaan) hadden we eigenlijk heel prima tennispartijen. Alle slagen zaten er in en de verschillende eigenschappen van de tennissers komen zeker naar voren. Kwa presentatie had dit ook op een X360 kunnen draaien, maar dat stoort nergens.

Als je vroeger Top Spin speelde naast elkaar op de bank ga je zeker een soortgelijke ervaring hebben met Tennis World Tour in zijn huidige vorm. Maar dan moet je wel een aantal vreemde zaken voor lief nemen. Na wat triples en blokken kaas hadden wij daar in ieder geval totaal geen last van.

Daarna heb ik iedereen nog even afgemaakt in een potje Injustice 2, want ik verloor wel meer dan dat ik won :+
taker1987 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:45:
AO tennis is een goede tennis game , de reviews vergeten want die zijn van de aller eerste versie uit Australië ... pas later kwam de game naar Europa en was toen vele malen beter ... vele updates later is dit echt een topper die helaas word vergeten door reviewers
Dat is het lastige tegenwoordig ook wel, games zijn bij release niet af en worden nadien beter. Maar hoe ga je daar als reviewer mee om? Zie Sea of Thieves, Anthem en weet ik welke game nog. Daarom is het goed als we onze ervaringen blijven delen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wom schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:39:
Gisteravond met een paar man Tennis World Tour gespeeld. En zal eerlijk zeg, hebben ons prima vermaakt. De basis die er ligt is zo slecht nog niet, maar er is eigenlijk maar één ding wat zorgt dat het geen voldoende scoort: je hebt niet altijd de volledige controle over je bewegingen. Het gebeurde namelijk af en toe dat de game je tegenhoudt om een verkeerde loopbeweging te doen. De bal komt links van je en je beweegt naar rechts dan merk je dat de game je zal proberen te sturen/tegenwerken zodat je wel de juiste richting uitgaat. Als ze dat minder duidelijk naar voren kunnen laten komen zal hij al zo veel beter spelen.

We hebben ook geleerd dat de plaatsing van je speler heel belangrijk is voor de slagen die je doet en de preciesie waarmee je kunt slaan. Maar na een aantal uur (alle vier eerst de basis tutorial gedaan) hadden we eigenlijk heel prima tennispartijen. Alle slagen zaten er in en de verschillende eigenschappen van de tennissers komen zeker naar voren. Kwa presentatie had dit ook op een X360 kunnen draaien, maar dat stoort nergens.

Als je vroeger Top Spin speelde naast elkaar op de bank ga je zeker een soortgelijke ervaring hebben met Tennis World Tour in zijn huidige vorm. Maar dan moet je wel een aantal vreemde zaken voor lief nemen. Na wat triples en blokken kaas hadden wij daar in ieder geval totaal geen last van.
Dus blijft mijn Xbox 360 met Top Spin gewoon nog onder de TV staan (ook voor Blur, Trials Evolution en Wrecked) voor local mp avondjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Update 1.12 heeft toch wel wat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 21:05
Ik las dat er een virtuele wedstrijd met oa Kiki Bertens gespeeld gaat worden middels Tennis World Tour. Betekend dit dan ook dat het spel inmiddels flink verbeterd is?

Artikel is hier te lezen:https://www.ad.nl/tennis/...ueel-verdedigen~aae8402a/

[ Voor 26% gewijzigd door Jadero op 11-04-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Het spel is beter dan bij release, maar nog steeds matig op zijn best. AO Tennis heeft een nieuw deel wat wel ok schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:51
Ben wel benieuwd naar dat online tennis..niveau van het spel is zeker niet als de racing simulaties.
Iemand die in in het echt goed is met tennis kan heel slecht zijn in de game.
Bij racing kunnen ze echt wel racen. Komt ook door de stuurtjes natuurlijk.

Denk dat het meer een promo voor het spel gaat worden
Pagina: 1