Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1073201

Topicstarter
Vraagje over de Sony A7R3,

Heb een sony a7r3 gekocht maar heb een paar vragen

1 Als je een foto neemt moet je wachten voor hij weg schrijft al voors dat je weer kan zien op een nieuwe foto te nemen, dus met andere woorden laat hij eerst de foto zien die je juist genomen hebt en kun je niet nieuw kaderen voor een volgende foto , is er geen mogelijkheid dat hij dat doet zonder dat hij het op het scherm moet weergeven van de info van de juist genomen foto zodat ik verder kan fotograferen, soms mis je gewoon dit moment dat hij aan het schrijven is . Dit had ik niet bij mijn vorige camera en zo mis ik dat ene schot niet want zag steeds alles wat er gebeurde, kun je dit uitschakkelen.

2 Om scherp te stellen van een onderwerp heb ik mijn scherp stel knop (on-af knop)naar achter gezet maar vind de scherp stel knop op een zeer onhandige plaats , zou het niet mogelijk zijn om dit naar knop nummer 5 te brengen in plaats van nummer 1.

Groetjes Denboma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat jouw problemen hier 'standaard' zijn op zo'n dure camera. Heb je hem tweedehands? Ik zou dan eens de instellingen resetten naar factory defaults.

Het focussen (of scherpstellen, zoals jij het noemt) gaat normaal door de 'ontspanner' (term uit de oude analoge fotografie) half in te drukken voordat je de foto neemt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Is probleem 1 niet gewoon je kijktijd aanpassen of uitzetten en/of een sneller SD kaartje gebruiken ?

Zal ongetwijfeld gewoon ergens in het menu staan en ergens in de handleiding beschreven staan.

Probleem 2 klinkt al custum knop settings wat scherpstellen gaat normaal door het half indrukken van de knop waarmee je de foto's schiet.
Wederom zal ook vast in de handleiding staan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:26

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als je de foto niet wenst te zien die je net genomen het. Zet je zo uit mijn hoofd "Auto Review -> Off"

Zie handleiding hoe je knoppen aan te passen. Tevens zijn er hiervoor aardig wat uitgebreide youtube filmpjes te vinden.

https://www.colbybrownpho...out-of-your-sony-a7r-iii/

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt iedereen heb het gevonden en de filmtjes hebben mij goed geholpen, vind het juist spijtig dat er geen 2 sec interval op zit gelijk mijn canon

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 1073201 op 21-05-2018 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-05 15:47

CasGas

.

Dit was niet bijzonder moeilijk te vinden op youtube:

YouTube: How to Program Custom Keys and Custom Buttons on Sony a7riii Full Fr...

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hem maar enkele dagen en het is wel een aanpassing maar dat zal wel snel verholpen zijn, ze hadden me belooft dat mijn lenzen van Canon ook automatisch zou scherp te stellen zijn maar dat is niet het geval wat ik een beetje spijtig vind zeker als je iets aan het filmen bent dat scherp moet blijven.
Bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:26

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Neem de tijd om de Sony A7R III handleiding door te lezen. En natuurlijk de verschillende youtube filmpjes etc. Dit kost even tijd om alle mogelijkheden te ontdekken die de Sony A7R III te beiden heeft.

Autofocus werkt ook met diverse adapters met Canon objectieven. Gewoon even zoeken ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 21-05-2018 10:58 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1