WhatsApp toont alleen "Bericht" in notitifcaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Mijn vraag:

Sinds de whatsapp update van vanochtend (iphone 7) zie ik geen naam meer in m'n lockscreen als ik een bericht binnen krijg. Ik krijg een melding van Whatsapp zoals gewoonlijk en dan staat er alleen 'bericht'. Verder helemaal niks.

Ik word er redelijk gek van, omdat ik iedere keer m'n app moet openen om te kijken wie me een bericht heeft gestuurd. Op het internet kan ik er ook niks over vinden?

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
xavier! schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:29:
Mijn vraag:

Sinds de whatsapp update van vanochtend (iphone 7) zie ik geen naam meer in m'n lockscreen als ik een bericht binnen krijg. Ik krijg een melding van Whatsapp zoals gewoonlijk en dan staat er alleen 'bericht'. Verder helemaal niks.

Ik word er redelijk gek van, omdat ik iedere keer m'n app moet openen om te kijken wie me een bericht heeft gestuurd. Op het internet kan ik er ook niks over vinden?

Iemand een idee?
Dat is toch By design juist?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/s3oqd20dijcl.jpeg

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
Donstil schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:40:
[...]

Dat is toch By design juist?

[afbeelding]
Misschien is mijn verhaal niet helemaal duidelijk. Zie onderstaande foto. Dit is namelijk niet normaal ;)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ncQGVd/whatsapp.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
xavier! schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:09:
[...]

Misschien is mijn verhaal niet helemaal duidelijk. Zie onderstaande foto. Dit is namelijk niet normaal ;)

[afbeelding]
Ooh zo, dit is niet het lockscreen namelijk.

Dit is niet normaal idd. Zou ff een backup maken via iCloud (in whatsapp) > whatsapp verwijderen > Reboot > opnieuw installeren.

Edit: heb je wel gewoon voorvertoningen aan staan binnen whatsapp?

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 17-05-2018 21:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
Donstil schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:21:
[...]

Ooh zo, dit is niet het lockscreen namelijk.

Dit is niet normaal idd. Zou ff een backup maken via iCloud (in whatsapp) > whatsapp verwijderen > Reboot > opnieuw installeren.

Edit: heb je wel gewoon voorvertoningen aan staan binnen whatsapp?
Ja het is zowel op m'n lockscreen als op mijn homescreen. Jouw advies ook al geprobeerd, maar geen effect.

[ Voor 10% gewijzigd door xavier! op 17-05-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier precies hetzelfde. Lijkt me een bug in de nieuwste update. Heel irritant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Instellingen (in WhatsApp) -> Meldingen
"Toon voorvertoningen"

Toggle dat eens aan, of als het al aanstaat: toggle het dan eens uit en weer aan?
Ben benieuwd of dat helpt.
Ik heb de versie die gister in de AppStore is gezet al een paar weken draaien en heb niets gemerkt. o0

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Dit is een bug. Op een ander forum precies hetzelfde gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 15:12
WhatsappHack schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:34:
Instellingen (in WhatsApp) -> Meldingen
"Toon voorvertoningen"

Toggle dat eens aan, of als het al aanstaat: toggle het dan eens uit en weer aan?
Ben benieuwd of dat helpt.
Ik heb de versie die gister in de AppStore is gezet al een paar weken draaien en heb niets gemerkt. o0
Ik heb het probleem ook en is inderdaad sinds de laatste update. Vorige week al veranderde de namen naar vetgedrukt en nu wanneer je voorvertoning hebt uitstaan staat er alleen "bericht" zonder naam. In iOS heb ik de volgende instellingen:
  • iOS -> Instellingen -> Berichtgeving (global) Toon voorvertoning: altijd
  • iOS -> Instellingen -> Berichtgeving -> WhatsApp -> Opties -> Toon voorvertoning: Altijd (standaard)
  • WhatsApp -> Meldingen -> Toon voorvertoning: uit
Het is juist deze optie binnen WhatsApp welke dit veroorzaakt, wanneer je hem aanzet krijg je weer namen te zien maar ook met voorvertoning van het bericht. Deze optie is juist bedoelt om het bericht niet op je homescherm voor te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Bedoel je op het lockscreen? Dat kan je beter (globaal) afvangen vanuit iOS eigenlijk.
Dat verklaart ook waarom ik er geen last van had, ik laat WhatsApp (en andere apps) altijd voorvertoningen geven en laat iOS de inhoud verbergen als de telefoon gelocked it - zodra ie unlocked is wordt de inhoud getoond. Nooit de noodzaak gezien om WhatsApp dat te laten regelen eigenlijk. :P

Geen idee of ze dit als bug of feature hebben bedoeld trouwens (kan zijn dat ze de privacy wilde verhogen zodat je ook niet kan zien met *wie* er gecommuniceerd wordt als de voorvertoning uitstaat in WA), maar ik ga even uit van het eerste.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing
WhatsappHack schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:25:
Bedoel je op het lockscreen? Dat kan je beter (globaal) afvangen vanuit iOS eigenlijk.
Dat verklaart ook waarom ik er geen last van had, ik laat WhatsApp (en andere apps) altijd voorvertoningen geven en laat iOS de inhoud verbergen als de telefoon gelocked it - zodra ie unlocked is wordt de inhoud getoond. Nooit de noodzaak gezien om WhatsApp dat te laten regelen eigenlijk. :P

Geen idee of ze dit als bug of feature hebben bedoeld trouwens (kan zijn dat ze de privacy wilde verhogen zodat je ook niet kan zien met *wie* er gecommuniceerd wordt als de voorvertoning uitstaat in WA), maar ik ga even uit van het eerste.
Ik bedoelde inderdaad lockscreen. Het werkt inderdaad weer als je in WhatsApp "toon voorvertoning" weer aan zet en via iOS "indien ontgrendeld" aanzet. Of dit de bedoeling is van WhatsApp ontwikkelaars of een foutje weet ik niet. Want je ziet nu inderdaad bij 'indien ontgrendeld' wel een voorvertoning. Moet je ook maar willen. Waarom zit dan die optie nog apart in WhatsApp? --> Heeft nu geen toegevoegde waarde meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik snapte die feature, misschien buiten makkelijk om het in WhatsApp in te stellen ipv iOS-instellingen om, eerst juist totaal niet omdat iOS het al prima kon regelen. :P Als het nu de gehele voorvertoning (dus ook de naam van de verzender) verbergt snap ik het juist wel; want dat verbergt iOS niet. :+
Immers als je in iOS instelt "indien ontgrendeld" dan laat ie wél de naam zien maar niet de inhoud tot je ontgrendelt. Bij "nooit" weet ik niet of ie de naam erbij stopt eigenlijk, niet getest.
Of misschien stamt die functie nog af uit een tijd dat je het niet kon verbergen in iOS? Ik gebruik iOS pas sinds iOS 7 of 8 ofzo.

Wat dat betreft zou ik meer van de functie binnen WhatsApp snappen als ie ook de naam blokkeert dan hoe het voorheen was. Maar nogmaals: misschien is het inderdaad een bug en is het totaal niet de bedoeling geweest om de naam weg te halen. :P Ik zou het echter een stuk logischer vinden omdat de functie dan daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft.
Want je ziet nu inderdaad bij 'indien ontgrendeld' wel een voorvertoning. Moet je ook maar willen.
Je kan het ook op "Nooit" zetten he. Dan krijg je wel "Melding", maar daar blijft het dan bij.

Naja, ik hoop dat je met deze omweg in ieder geval weer een beetje krijgt wat je wilde; en dan is het ff afwachten of het een bug was die gepatched gaat worden of gewoon de nieuwe behaviour van die feature. :P

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 18-05-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing
Ik ben ook pas sinds iOS 6 gebruiker, maar ik weet wel dat sinds iOS 10 of 11 pas de globale voorvertoning settings ingesteld kunnen worden. Voorheen regelde je in geval van WhatsApp dat inderdaad via de app. Wellicht dat zij zich meer proberen te confirmeren aan de standaard van iOS wat mij geen gekke gedachte lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing
Ik heb het trouwens getest. Als je in WhatsApp de voorvertoning aanzet en in iOS voor WhatsApp de instelling op nooit heb je weer hoe het voorheen was. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyLooterKing
Pindasaus schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:06:
[...]

Bedankt voor de link maar het werkt helaas niet met IOS 10.
Dat klopt, deze "global" optie zit er pas in vanaf iOS 11. Upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
MartyLooterKing schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Dat klopt, deze "global" optie zit er pas in vanaf iOS 11. Upgraden?
Dat draait niet op mijn iPhone 5C en die vervang ik pas als die niet langer werkt ivm de kosten en het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Er is een update van WhatsApp uitgebracht. Geen idee of die jullie probleem oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartyLooterKing
WhatsappHack schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:09:
Er is een update van WhatsApp uitgebracht. Geen idee of die jullie probleem oplost.
Bedankt. Ik zag het. Ik denk dat het ontwikkelteam van WhatsApp ervoor heeft gekozen de iOS 11 standaard te volgen mbt meldingen. Het is dus eigenlijk geen probleem maar een feature. ;)

Ik blijf bij de huidige oplossing door het via iOS te laten regelen. Meldingen van dezelfde persoon worden nu ook verzameld ipv dat je hele lockscreen vol staat. Geen idee trouwens of dat van iOS komt of door de WhatsApp update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er is sinds een dag of 2 geleden een update van WA nu 2.18.60.
( een 5C kan niet op iOS 11, iOS 10.3.3 is daar nog prima te gebruiken voor veel mensen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
De nieuwe versie maakt voor mij geen verschil, best jammer dat de gebruikservaring zo kan verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Pindasaus schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 00:11:
De nieuwe versie maakt voor mij geen verschil, best jammer dat de gebruikservaring zo kan verminderen.
ff de tips lezen in het topic. :)
Je kan het gedrag zoals het was gewoon weer terugkrijgen, het lijkt er op dat WhatsApp meer is gaan voldoen aan hoe dit in iOS eigenlijk geregeld dient te worden: in de iOS-instellingen zelf.

Eigenlijk simpel zoals ik het zie:
- Wil je de inhoud van (WhatsApp-)notificaties altijd verbergen en/of verbergen zolang je toestel gelockt is: gebruik de (globale of app-specifieke) iOS-instellingen waar ze voor bedoeld zijn.
- Wil je (daarnaast) dat ook de afzender niet te zien is in notificaties: zet die feature in WhatsApp aan.

Problem solved. :P
Was wel handig geweest als WhatsApp dat ergens opgehelderd had natuurlijk, maar afijn.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2018 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Okee, belangrijke update:

Ik heb ff gesproken met de developers.
Dit was of een bug of experimenteel, want het is nu "terug naar normaal" in de nieuwste betaversie zeggen ze. (Het is me niet precies duidelijk of het nou een bug was of een feature die ze weer terugdraaien. :P)
Ik heb zojuist de nieuwe beta-build voor iOS ontvangen, en kan bevestigen dat het daar inderdaad weer terug is naar hoe het voorheen was. :)

Ik weet niet precies wanneer deze versie beschikbaar komt in de App Store, maar gok dat het niet heel superlang zal duren. Ik kan niet beloven dat ze in de tussentijd hun gedachten niet weer veranderen als dit toch bedoeld was als feature, maar kijkend naar het antwoord dat ik kreeg en het gedrag van de nieuwste beta, lijkt het er dus op dat het gewoon weer terug gaat naar vanouds - zoals jullie gewend waren. :)

[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2018 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
^^^ Deze versie is nu in de appstore gepubliceerd en kan geïnstalleerd worden. :)

Dat zou jullie probleem moeten oplossen voor zover je dat niet met iOS zelf wil/wilde regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Jaa deze update lost inderdaad het probleem op zonder iOS instellingen te wijzigen!!

RichardVos.nl

Pagina: 1