Aankoopadvies Philips OLED (55POS9002) voor bioscoopervaring

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304457

Topicstarter
Hallo tweakers,

Onlangs heb ik bij een kennis een avondje film gekeken op een 65" OLED televisie, waarna ik toch zelf ook even ben gaan neuzen wat er op de markt is :P

Nu zit ik vooral te kijken naar met name een grotere TV, vanwege meer 'bioscoopervaring' thuis.

Ik heb nu een:
Philips 43PUK7100 (43", 4K, Ambilight, 3D)

Budget:
~1400 EUR

Kijkafstand:
ong. 270-300 cm op een bank, recht voor TV

TV plaatsing:
op TV meubel, klein appartement, verbonden aan Onkyo home cinema syteem (5.1.2) en Sony UHD blu-ray speler

Gebruik:
Netflix, films, blu-rays, Nintendo Switch games, TV (voornamelijk alleen wat NPO bijv. DWDD, Zondag met Lubach, Wie is de Mol, grote sport evenementen)

Mijn oog is vooral gevallen op de Philips 55POS9002 (55", 4K, Ambilight, OLED), nu deze gunstig geprijsd is (heb het OLED prijs discussie topic even doorgescrolld...) en Philips een cashback actie heeft.
Daarnaast heeft deze ook Ambilight, wat op mijn huidige TV zeer bevalt, en overweeg ik deze TV aan te schaffen.

Hierbij heb ik wel enkele dingen die ik mezelf afvraag en me doen twijfelen, wellicht dat iemand mij hierin kan adviseren :)

- Is de kijkafstand niet te klein? 55" is geen klein schermpje...
- Ik heb nu 3DTV en al diverse 3D blu-rays, zou ik dit niet gaan missen bij nieuwe grote films, zoals Avengers: Infinity War bijvoorbeeld (die waarschijnlijk ook niet direct op UHD bluray in NL gaat uitkomen)?
- Kan ik niet beter wachten tot er 3D OLED tv's terug op de markt komen? Of biedt het grotere beeld en OLED/HDR komende jaren wel de bioscoopervaring die ik zoek?

Groet en dank alvast!

Beste antwoord (via Anoniem: 304457 op 18-05-2018 19:39)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:18
Ik zit op zon 2,5 meter van mijn 55 inch af, maar als je een bioscoop ervaring wilt zou ik toch echt voor de 65 inch gaan.

55 is prima verder maar voor mijn bioscoop op zolder ga ik ook voor een 65 inch, dat geeft toch veel meer het wauw gevoel!

Mijn mening is dat dat op jouw afstand tot de TV prima kan, je gaat snel wennen aan een kleine 55 inch :+ je kan altijd als je twijfelt een meetlint meenemen naar een tv zaak en op 3 met afstand gaan staat :)

Lichtpuntje...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik verwacht niet dat we nog 3D voor thuis gaan zien met brilletjes, pas bij 3D zonder brilletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Op die afstand kun je prima 65" nemen. Ik reken overigens niet meer op 3D thuis op korte termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Een scherm kan (bijna) nooit te groot zijn.
Eerst vindt je die 55 inch een behoorlijk plaat, maar na een maandje denk je waarschijnlijk, ach het had ook wel 65 inch kunnen wezen...

Misschien toch nog even door-sparen en direct een 65 inch nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 11:32
3D thuis is op sterven na de dood en 65" zou ook mooi zijn op 3m!

(What they said)

PVO

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:18
Ik zit op zon 2,5 meter van mijn 55 inch af, maar als je een bioscoop ervaring wilt zou ik toch echt voor de 65 inch gaan.

55 is prima verder maar voor mijn bioscoop op zolder ga ik ook voor een 65 inch, dat geeft toch veel meer het wauw gevoel!

Mijn mening is dat dat op jouw afstand tot de TV prima kan, je gaat snel wennen aan een kleine 55 inch :+ je kan altijd als je twijfelt een meetlint meenemen naar een tv zaak en op 3 met afstand gaan staat :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304457

Topicstarter
Dank! Ik ga waarschijnlijk even verder neuzen, of toch voor de 55" (gezien dat beter past in de woonruimte). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik zou door gaan voor een 65 inch zeker met je kijk afstand, anders zie je van de extra scherpte van een 4K Oled niet echt veel terug bij een 55'er.
Waarschijnlijk daalt de 65OLED873 binnenkort wel verder in de prijs als de 2018 opvolger 65OLED803 gaat uitkomen. Ondanks een lager type nr toch een nieuwere versie met extra geluid voorzieningen.
Heb zelf de 873 en meer dan tevreden, kon het niet opbrengen langer op een 65OLED met Ambilight te wachten....Zie hen bij onze Oosterburen al voor rond de 2200 á 2300 € bij aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 18:23
Ik zit op anderhalf tot twee meter van mijn 55POS9002, zou ik verder weg zitten zou ik een groter scherm nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Je moet zo groot pakken als je aankan als het films betreft omdat hoe groter de TV is hoe geweldiger de ervaring. Het is niet voor niks dat mensen projectors kopen met grote schermen. Let wel dat je bij grote TVs meer zicht hebt op wat er op het scherm gebeurd en dat je daarom best wat betere kwaliteit kan kijken.

Het kan heel goed zijn dat je misselijk wordt met een 65 inch TV voor je neus..not everybody's cup of tee.

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

dinandus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:37:
Ik zou door gaan voor een 65 inch zeker met je kijk afstand, anders zie je van de extra scherpte van een 4K Oled niet echt veel terug bij een 55'er.
Waarschijnlijk daalt de 65OLED873 binnenkort wel verder in de prijs als de 2018 opvolger 65OLED803 gaat uitkomen. Ondanks een lager type nr toch een nieuwere versie met extra geluid voorzieningen.
Heb zelf de 873 en meer dan tevreden, kon het niet opbrengen langer op een 65OLED met Ambilight te wachten....Zie hen bij onze Oosterburen al voor rond de 2200 á 2300 € bij aanbiedingen.
Dinandus,
Inmiddels is de 65OLED873 al behoorlijk gedaald in prijs.
Ik heb een lastige keuze die ik vandaag/morgen moet maken..
Ik heb de Philips 65OLED803 besteld bij Philips MyShop, speciale actie voor 2699,- echt een goede prijs. 3299,- (heel tijdelijke prijs!) in alle winkels momenteel...

Maar ik kan ook de 65OLED873 voor 1799,- bestellen.. inmiddels.

Is de 803 het waard om er 900,- meer aaan uit te geven? :? 7(8)7

De grote verschillen zijn dat hij SD en HD beelden beter upscaled in HDR (stuk beter)
En dat het geluid beter is. En een nieuw panel uit 2018 (i.p.v. 2017)

Heeft iemand een idee/ervaringen?

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
@EB blijft een persoonlijke keuze. Ik ben prima tevreden met de 873, maar zou als je de keuze hebt toch voor de nieuwere 803 gaan. Mooie prijs trouwens, nu hij net uit is. Ook de 873 heeft nu een prima prijs, ik kan helaas nooit zo lang wachten, heb er nog een duizendje meer voor betaald begin dit jaar.
Je geeft zelf al enkele verbeterpunten aan.
Waarschijnlijk krijg je ook de dynamische HDR10+ er sowieso op, hoewel Philips wel eens vaker wat beloofd en het toch uiteindelijk niet verwezenlijkt, zoals momenteel erg onduidelijk is en blijft of we op de 873 dit nu wel of niet alsnog erop krijgen met de komende Android 8 Update. ...
Ik zou zeggen ga voor de 803 ondanks het flinke prijsverschil.
Of effe wachten tot de Black Friday sales. ..maar wat dan de prijs wordt?
Succes met je keuze, we horen het hier graag later van je met eventueel een leuke revieuw.

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Dinandus,
Klopt, Android 8 moet nog gaan komen.
HDR10+ maar mij nog niet geheel duidelijk hoeveel dit nu oplevert.
Ik ga toch voor de 803. Na wat reviews gezien te hebben is de spiegeling v. Scherm iets minder geworden. Ambilight verbeterd zonder lichtbalk op plafond en HDR upscaling sterk verbeterd. Hoer komt nog geen ander in de buurt van de processing qualities van de vernieuwde 2018 P5 silicon processor. Ook geluid moet een stuk beter zijn. Al wil ik er een paar Kef LS50 wireless naast gaan zetten. Dat moet ook subliem zijn.

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Pagina: 1