Tjolk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:24:
[...]
Mijn geld gaat naar mijn huis en gezin. Mijn auto is een 13 jaar oude Fiesta en mijn laptop is een beschaafde Zenbook (nadat mijn Tosiba uit 2010 de geest had gegeven vorig jaar).
Gezondeid, voeding, huis en kleren vind ik het belangrijkste, maar wie weet kunnen anderen daar met de pet niet bij inderdaad.
[...]
BS. Het feit dat ik dit schrijf van een volledig functionele Nexus 5 van 4 jaar oud lijkt me voldoende onderbouwing. Verder worden ze refurbished nog steeds voor 150 euro aangeboden (helft van de nieuwprijs 5 jaar terug) inclusief garantie.
Verkoop ik mijn Nexus 5 morgen in de huidige staat, dan krijg ik er nog zo'n 5 tientjes voor (particulier). 280 euro afschrijving in 4 jaar probeer dat maar eens met je iPhone.
Verder wil ik geen flamewar starten over iPhone vs Nexus, hetzelfde geldt voor mij voor iedere telefoon in die prijscategorie, zeker in combinatie met het gemak waarmee dat geld blijkbaar jaar na jaar weer opnieuw wordt uitgegeven.
Wat die afschrijving betreft ben ik niet helemaal akkoord.
Mijn eerste iphone heeft met exact 100$ gekost, en die heb ik 2 jaar gebruikt. (iPhone 5) Daarna aan mijn vader gegeven, en een fles Whisky van 50€ voor teruggekregen. Goedkoopste telefoon ooit.
De tweede was een 6, en die heb ik gekocht voor 350€, en 2 jaar later verkocht voor 210€.
En sinds februari heb ik een X gekocht in de VS voor 850€.
Die denk ik een jaar of 3 te gebruiken, en dan zien we wel weer.
Laat mensen toch kopen en uitgeven aan telefoons wat ze willen.
Mijn advies aan de TS: wachten tot september, en dan ofwel de X kopen of de nieuwe.
Pas als je de specs kent kan je zelf bepalen of je daar het geld voor over hebt.
En vergeet geen goed hoesje!