Nu een iPhone X kopen of wachten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan128
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2024
Hallo,

Ik heb momenteel een iPhone 6s maar de iPhone 6s werkt niet meer goed. Nou wil ik graag upgraden naar een andere smartphone, het liefst een iPhone omdat ik dat gewend ben. Nou is het zo dat ik naar een iPhone x aan het kijken ben, maar ik heb gelezen dat in september de kans groot is dat de volgende generatie al aangekondigd word. Nou weet ik niet zeker of het verstandig is om nu te gaan upgraden. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Hardware is na X maanden alweer oud.
De X is op dit moment het top model, in september niet meer.

Kan je wachten en wil je hoofdprijs betalen?
Lekker wachten ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roan128 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:51:
Hallo,

Ik heb momenteel een iPhone 6s maar de iPhone 6s werkt niet meer goed. Nou wil ik graag upgraden naar een andere smartphone, het liefst een iPhone omdat ik dat gewend ben. Nou is het zo dat ik naar een iPhone x aan het kijken ben, maar ik heb gelezen dat in september de kans groot is dat de volgende generatie al aangekondigd word. Nou weet ik niet zeker of het verstandig is om nu te gaan upgraden. Wat denken jullie?
Er komen sowieso dit jaar nieuwe iPhones, of je daar op wil wachten is je eigen keuze. Volgens de geruchten komt de 1e nog voor de zomer, zgn SE2.
Ik ben wel benieuwd wat er is met je 6s

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hallo,

Wachten op nieuwe elektronica is nooit een verstandige keuze in deze wereld. Er komt immers altijd wel iets nieuws.

De iPhone X is nu op de helft van het eerste jaar en dat lijkt mij absoluut nog niet het punt om hem al te laten liggen, het is op dit moment nog steeds de “beste” iPhone.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Aan de andere kant, als je nu op een 6S zit is de upgrade hoe dan ook erg groot; de voorraad iPhone X'en die nog over zijn als de nieuwe uitkomt zullen waarschijnlijk tegen een wat lagere prijs weggaan. (Al is het 256GB model nu ook al voor ruim onder de 1K te krijgen.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:06:
Aan de andere kant, als je nu op een 6S zit is de upgrade hoe dan ook erg groot; de voorraad iPhone X'en die nog over zijn als de nieuwe uitkomt zullen waarschijnlijk tegen een wat lagere prijs weggaan. (Al is het 256GB model nu ook al voor ruim onder de 1K te krijgen.)
Ruim onder de €1000,- in Nederland?, Waar heb je dat gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:08:
[...]

Ruim onder de €1000,- in Nederland?, Waar heb je dat gezien?
Hier in de V&A en op Marktplaats komen ze best vaak voorbij :P
Nieuw in seal (dus nog niet geactiveerd), inclusief factuur. Niets mis mee, als het een verkoper met goede reputatie is natuurlijk. Op dit moment is de goedkoopste sealed X 256GB €1049 hier in V&A, maar ff wachten en er komt vanzelf wel weer eentje rond de €950 voorbij.

Heb er zo ook eentje (256GB, Space Grey) voor €900 gekocht incl. de originele aankoopbon (geverifieerd), AppleCare+ erop (doe ik sowieso altijd, maar nu helemaal omdat je na het 1e jaar standaard Apple garantie geen verder aanspreekpunt hebt.) - hoppa.
Zelfs met AppleCare+ erbij was dat nog +/- €300 goedkoper dan de goedkoopste winkel.

In de winkel liggen ze niet voor die prijs, maar wie koopt het dan ook in de winkel he. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:18:
[...]

Nieuw in seal (dus nog niet geactiveerd), inclusief factuur. Niets mis mee, als het een verkoper met goede reputatie is natuurlijk. Op dit moment is de goedkoopste sealed X 256GB €1049 hier in V&A, maar ff wachten en er komt vanzelf wel weer eentje rond de €950 voorbij.

Heb er zo ook eentje (256GB, Space Grey) voor €900 gekocht incl. de originele aankoopbon (geverifieerd), AppleCare+ erop (doe ik sowieso altijd, maar nu helemaal omdat je na het 1e jaar standaard Apple garantie geen verder aanspreekpunt hebt.) - hoppa.
Zelfs met AppleCare+ erbij was dat nog +/- €300 goedkoper dan de goedkoopste winkel.

In de winkel liggen ze niet voor die prijs, maar wie koopt het dan ook in de winkel he. :P
Ooh zo ik dacht nieuw bij een winkel. Ja als je van een particulier kopen geen probleem vind dan is dat een optie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:20:
[...]

Ooh zo ik dacht nieuw bij een winkel. Ja als je van een particulier oomen geen probleem vind dan is dat een optie inderdaad.
Nee in de winkel zijn ze iets duurder inderdaad. :)
Ben er normaal niet zo'n fan van en koop liever direct bij Apple (dan heb je overigens, als je al goed verzekerd bent, eigenlijk ook geen AppleCare+ nodig tenzij je support en express replacement wil (Ja. :P); want dan moet Apple voldoen aan de garantie i.p.v. een derde partij), maar dit was een goede deal en je kan er toch AppleCare opgooien, dusja. :) En met zulke deals is het ook volstrekt niet meer boeiend om het zakelijk aan te kopen eigenlijk.

Anyway, persoonlijk zou ik nu het al richting eind Mei is nog even die 4 maanden wachten. En dan of alsnog de huidige X, hopelijk (nog) goedkoper, kopen of gaan voor het nieuwe model als die echt significant beter is. Heb het idee dat de volgende een beetje een "tock" model wordt, bijv iets snellere/betere FaceID, maar verwacht niets super spectaculairs dat het een upgrade waard is. Zo wel... Naja, misschien wil ik dan ook wel upgraden; heb de huidige X zoals gezegd niet zakelijk aangekocht dus dan kan ik hem gelukkig verpatsen wanneer ik wil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-07 06:46
Hier exact hetzelfde luxe probleem, nu nog in bezit van een 6s, welke het eigenlijk nog perfect doet. Maar toch jeukt het om een iphone X aan te schaffen.. dus lees even mee! ;)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:12
[...]

Nieuw in seal (dus nog niet geactiveerd), inclusief factuur. Niets mis mee, als het een verkoper met goede reputatie is natuurlijk.
Bedenk wel dat een seal apparaat een hele goede investering is voor een louche marktplaats handelaar. Je zou niet de eerste zijn die erin trapt.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:57
Tjolk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:16:
[...]
Bedenk wel dat een seal apparaat een hele goede investering is voor een louche marktplaats handelaar. Je zou niet de eerste zijn die erin trapt.
De "seal" kan je lostrekken, maar ook weer dichtplakken.. het is niet meer een hele folie om de doos.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16
https://www.usedproducts....silver-nieuw-geseald.html

256gb met garantie, bon en gesealed van een betrouwbare winkel. 980 euro + verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Tjolk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:16:
[...]
Wat @S. Oortwijn zegt, maar daarnaast *altijd* het serienummer controleren op https://checkcoverage.apple.com/

En ik laat ze brengen of ga ze halen :P
Zelfde gedaan met een iPhone 8, scheelde ook zo’n €225 op de winkelprijs.
Het is prima te doen, maar je moet inderdaad goed opletten. Zoals altijd op MP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nieuws zou ik de X niet kopen. Het was enorm nieuw toestel waarvoor Apple de hoofdprijs vroeg, daarom is deze duur. Nu heeft vrijwel iedereen een toestel met een notch en is de X niet meer uniek. De volgende serie zal daar een prijscorrectie op toepassen en dus goedkoper zijn.

Je betaald nu gewoon 100 euro extra voor een toendertijd unieke full-screen phone, maar dat nieuwe is verdwenen. Het is echter nog steeds een steengoede telefoon, maar wat in september komt zal dat ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33

Blokker_1999

Full steam ahead

Hallo,

Het hangt van zovele factoren af. Als je een X wenst maar niet de volle prijs wenst te betalen moet je wachten op de lancering van de opvolger. Die zal ervoor zorgen dat de X redelijk in prijs zal dalen terwijl de opvolger vermoedelijk geen enorme verschillen zal hebben ten opzichte van de huidige X. Speelt prijs minder een rol dan kan je overwegen om hem vandaag al aan te kopen, al dan niet op een manier zoals hierboven beschreven.

Elk jaar kondigt Apple een nieuw topmodel aan. Het is dus niet zozeer da er een kans bestaat dat Apple eind september de opvolger zal aankondigen. Apple zal dat gewoon doen. En ik kan je nu al verklappen dat ze rond diezelfde periode in 2019 nog eens een nieuw toptoestel gaan aankondigen. Maar ssst, niet doorvertellen hé.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 08-07 11:27
Vanaf een 6S is alles een upgrade, maar sindsdien geen verschil meer gemerkt tussen bijvoorbeeld de 7, de 8 en de X. Ik zou het nu ook niet erg vinden om terug te gaan van de X naar de 7, in snelheid of batterij geen merkbaar verschil, terwijl ik alle jaren daarvoor elke nieuwe telefoon als enorme upgrade beschouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
ik heb nog een 5s en wacht op de nieuwe se die als het goed is over een maand uitkomt... sowieso wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 12:20
Speel met dezelfde gedachten, maar wacht toch nog maar even op wat Apple straks gaat presenteren.

De iPhone X is overduidelijk een (dure) proefballon van Apple, nu maar eens bezien of gelijke technologie straks voor een iets vriendelijkere prijs komt.

De X zelf sla ik over.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ja is slim.
In veel winkels ligt de X (64 of 256) voor €100,- minder dan de adviesprijs op de Apple website.
Dus het lijkt mij nu een goed moment om te upgraden.

Ja in september komt er iets nieuws en beters. Voor wederom een hogere adviesprijs.
tja...
Skyrunner schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:28:

De iPhone X is overduidelijk een (dure) proefballon van Apple, nu maar eens bezien of gelijke technologie straks voor een iets vriendelijkere prijs komt.

De X zelf sla ik over.
Proefballon? Duur?
Waar baseer je dat op?

Ik vind de X echt een topapparaat en voelt absoluut niet als een 'proef'. Daarnaast vind ik de prijs prima.

[ Voor 47% gewijzigd door Wootism op 18-05-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Wil je een X omdat het het nieuwste is? Dan heeft wachten geen zin want de X wordt pas goedkoper bij introductie van een nieuw toestel, dan is de X niet meer het nieuwste. Gaat het je om het design en het AMOLED scherm? Dan kun je zeker wachten tot er een nieuwe generatie komt en een paar euro in je zak houden.
Wootism schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:29:
Duur?
Waar baseer je dat op?

Ik vind de X echt een topapparaat en voelt absoluut niet als een 'proef'. Daarnaast vind ik de prijs prima.
categorie: Smartphones

[ Voor 44% gewijzigd door JT op 18-05-2018 10:32 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Proefballon? Duur?
Waar baseer je dat op?

Ik bedoelde ook niet zozeer richting de technologie, maar zeker wel tot hoever Apple de prijs kan opdrijven eer mensen afhaken. Nu zijn er uiteraard genoeg lui die het geld gewoon neertellen, maar in het geval van de X heb ik in mijn omgeving toch zeker vaker dan gebruikelijk afkeurende reacties bespeurd van mensen die het toestel uiteindelijk ook niet hebben gekocht.

Ik verwacht dan ook dat Apple met de nieuwe modellen een scherpere prijsstelling gaat handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja is slim.
In veel winkels ligt de X (64 of 256) voor €100,- minder dan de adviesprijs op de Apple website.
Dus het lijkt mij nu een goed moment om te upgraden.

Ja in september komt er iets nieuws en beters. Voor wederom een hogere adviesprijs.
tja...

[...]

Proefballon? Duur?
Waar baseer je dat op?

Je moet net ff in de €900,- neertellen voor een X (64gb) Dat is echt wel veel geld voor een smartphone !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Skyrunner schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Ik bedoelde ook niet zozeer richting de technologie, maar zeker wel tot hoever Apple de prijs kan opdrijven eer mensen afhaken. Nu zijn er uiteraard genoeg lui die het geld gewoon neertellen, maar in het geval van de X heb ik in mijn omgeving toch zeker vaker dan gebruikelijk afkeurende reacties bespeurd van mensen die het toestel uiteindelijk ook niet hebben gekocht.

Ik verwacht dan ook dat Apple met de nieuwe modellen een scherpere prijsstelling gaat handhaven.
Ah op die manier!
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen inderdaad.
Desondanks schrikt het mensen niet af en gaan ze als zoete broodjes over de toonbank
Geen enkel toestel verkocht zo goed als de iPhone X in het eerste kwartaal van 2018.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5T6A3UZ.png?1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Wootism Nutteloos die stats. de Galaxy s9 was niet het volle kwartaal te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Hackus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:06:
@Wootism Nutteloos die stats. de Galaxy s9 was niet het volle kwartaal te koop.
Ja, echt super nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karun
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-06 13:18
Ik weet niet of het al is gezegd:

Ik zou echt wachten. Ik vind zelf FaceID heel langzaam. Net zoals de iPhone 5S/6 een langzame TouchID had. Dus ik wacht zelf op de X2 of 11 ( of hoe ze hem ook maar gaan noemen ) om te zien of de ontgrendeling in ieder geval sneller is. De prijs lijkt nu mooi voor een X maar over 4 maanden zien we de volgende alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan128
[...]

Hier ga ik wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan128
Heb alles even doorgelezen, een wat slomere face ID maakt niet heel veel uit aangezien ik door een kapotte touch id al gewend ben dat de telefoon niet snel opent. En ik lees ook dat de verschillen tussen de iPhone X en X2 niet groot zullen zijn. Dus ik denk dat ik volgende week toch ga upgraden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik vind persoonlijk FaceID niet traag. Hij mist alleen af en toe. (Niet dat TouchID altijd werkte, zeker als je onder de douche vandaan kwam werkte dat veelal niet :P)
Voor de rest als ik er naar kijk is ie snel ontgrendeld. In-apps is het veelal sneller en makkelijker dan TouchID.
Een iets snellere versie zou uiteraard welkom zijn, maar het is zeker niet zo traag/inaccuraat dat het problemen oplevert of echt tergend traag voelt.

Een bijkomend voordeel vind ik dat het nu makkelijker is geworden om de notificaties op je lockscherm te blokkeren (immers als je hem oppikt en je gezicht ziet, unlocked ie en laat ie de inhoud zien; maar aan anderen zijn ze verborgen.) en "unlock naar homescreen" dat je nodig had bij TouchID om te voorkomen dat je nog een keer op de knop moest duwen is niet meer noodzakelijk omdat ie toch al unlocked, die swipe moet je hoe dan ook uitvoeren.

Het heeft allebei zo zo'n voor- en nadelen, maar om nou te zeggen dat FaceID té traag is: daar ben ik het niet mee eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Karun schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:48:
Ik weet niet of het al is gezegd:

Ik zou echt wachten. Ik vind zelf FaceID heel langzaam. Net zoals de iPhone 5S/6 een langzame TouchID had. Dus ik wacht zelf op de X2 of 11 ( of hoe ze hem ook maar gaan noemen ) om te zien of de ontgrendeling in ieder geval sneller is. De prijs lijkt nu mooi voor een X maar over 4 maanden zien we de volgende alweer.
in iOS11.4 werkt FaceID prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Roan128 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:09:
Heb alles even doorgelezen, een wat slomere face ID maakt niet heel veel uit aangezien ik door een kapotte touch id al gewend ben dat de telefoon niet snel opent. En ik lees ook dat de verschillen tussen de iPhone X en X2 niet groot zullen zijn. Dus ik denk dat ik volgende week toch ga upgraden!
Aan de andere kant, als de verschillen niet groot zullen zijn maar de prijs wel lager dan kun je wellicht beter wachten; dat betekent dus tegen die tijd praktisch dezelfde specs als het nieuwe model tegen een lagere prijs dan nu.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Wachten op nieuwe techniek schiet nooit op... Er komt altijd weer iets nieuwers/beters/mooiers.

De vraag is gewoon: wat wil je, en hoeveel geld is dat je waard? En als het gaat om geld kun je natuurlijk wel proberen een slim moment te pakken waar prijzen al gedaald zijn maar techniek nog niet te ver achterhaald is (voor zover je nog mag spreken van achterhaalde techniek - want zo heel hard gaan de ontwikkelingen niet meer! Het is vooral steeds wat meer van hetzelfde in plaats van echte innovaties).
Dus heb je het geld over voor een iPhone X en biedt dat je iets waar je gelukkig van wordt, niet te lang over nadenken en gewoon kopen!

Maar, voel je de blijvende noodzaak te wikken en te wegen of je het wel/niet/wel/niet moet doen: dan niet doen... Want blijkbaar ben je dan zelf niet (voldoende) overtuigd dat dit iets is waar je (nu) zoveel geld voor over hebt. Ik denk zelf dan ook zelden heel lang na over grote aankopen (vanaf het moment dat ik bepaald heb wat voor mij het meest geschikt is, ook qua value for money). Wil ik het écht hebben voor dat geld en biedt de bankrekening de ruimte: kopen! Nog nooit spijt gehad van een grote aankoop op deze manier! ;)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

Hallo,

Ik zou wel even opletten. Want als in september 2018 de X2 komt dan komt meestal in maart 2019 de X2s. En die is wel een stuk beter dan de X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik heb besloten te wachten omdat ik de iPhone X met name te klein vindt, buiten dat verandert er weinig denk ik op de komende modellen. De ontwikkelkosten moeten terugverdiend worden dus de komende X jaar kijken we nog tegen hetzelfde design aan gok ik zo.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Laatst online: 26-06 12:56
Je kan altijd wachten op de nieuwere versie. Maar dan kan je nooit een smartphone kopen. Er komt onderhand elke maand een nieuwe versie uit. Kies er een uit waarvan je denkt dat die aan je eisen voldoet. iPhone X is wel erg aan de prijs maar als je dat ervoor over hebt, waarom niet. Denk wel aan je overige apparaten. Als je beter overweg kan met Android in combinatie met overige producten in je bezit heb je voor een veel lager bedrag een toestel met vergelijkbare prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 13:54
Septimamus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:32:
Je kan altijd wachten op de nieuwere versie. Maar dan kan je nooit een smartphone kopen. Er komt onderhand elke maand een nieuwe versie uit. Kies er een uit waarvan je denkt dat die aan je eisen voldoet. iPhone X is wel erg aan de prijs maar als je dat ervoor over hebt, waarom niet. Denk wel aan je overige apparaten. Als je beter overweg kan met Android in combinatie met overige producten in je bezit heb je voor een veel lager bedrag een toestel met vergelijkbare prestaties.
Muah, hij wilt duidelijk alleen een iPhone, en Apple komt eens per jaar met het nieuwe (top)model. Dan zou ik hem ook gewoon met release kopen (en doe ik ook), en niet 4 maanden voordat de nieuwe uit komt.

Echter in dit geval is misschien de SE2 interessant die volgende maand wordt verwacht, als je rond de 4.5" groot genoeg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wacht op de volgende reeks en maak dan een keuze.
Bij twijfel altijd wachten zou ik zeggen.

En wat Thomas18GT zegt. Misschien is de opvolger van de SE een optie.
Ik zelf zit ook te wachten op de volgende reeks of de opvolger van de SE. Dan kan ik een goede keuze maken van wat ik precies zou willen en wat er in het budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Laatst online: 26-06 12:56
Thomas18GT schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Muah, hij wilt duidelijk alleen een iPhone, en Apple komt eens per jaar met het nieuwe (top)model. Dan zou ik hem ook gewoon met release kopen (en doe ik ook), en niet 4 maanden voordat de nieuwe uit komt.

Echter in dit geval is misschien de SE2 interessant die volgende maand wordt verwacht, als je rond de 4.5" groot genoeg vind.
Op zich heb je wel gelijk denk ik. Ik weet niet precies hoe dit met Apple gaat. Ik heb nog nooit een iPhone gekocht en ben dit ook niet van plan. Neemt niet weg dat je natuurlijk moet kiezen voor wat je wilt hebben. Aangezien hij aangaf dat hij een nieuw toestel wou, en 'het liefst' een iPhone heeft ging ik er niet van uit dat dit in steen geschreven stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5183 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Ik zou wel even opletten. Want als in september 2018 de X2 komt dan komt meestal in maart 2019 de X2s. En die is wel een stuk beter dan de X2.
En dan weer de 11s in Sept :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Als ik dit zo lees allemaal kan ik er werkelijk met mijn pet niet bij hoeveel geld mensen besteden aan een freaking telefoon. * Tjolk heeft in 2014 een Nexus 5 gekocht voor € 330,- en gebruikt die nog steeds. Lees ik hier mensen die hun schouders ophalen voor € 1100,- en dat ieder jaar, WTF 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Hackus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:42:
[...]

En dan weer de 11s in Sept :9
Ik heb verhalen gehoord over die 11 (de s komt pas in maart 2020), dat wordt een schermpje met een batterij die zo goed is. Het is de BESTE iPhone ooit!
Tjolk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:58:
Als ik dit zo lees allemaal kan ik er werkelijk met mijn pet niet bij hoeveel geld mensen besteden aan een freaking telefoon. * Tjolk heeft in 2014 een Nexus 5 gekocht voor € 330,- en gebruikt die nog steeds. Lees ik hier mensen die hun schouders ophalen voor € 1100,- en dat ieder jaar, WTF 8)7
Sommige mensen geven hun geld uit aan auto's, anderen van reisjes naar Thailand om ladyboys te behagen. Weer anderen zuipen het in het weekend weg in de kroeg en ik ken ook mensen die het aan een laptop uitgeven.

Jij zal vast ook 3 dingen hebben waar je (veel) geld aan uitgeeft waar ik niet met mijn pet bij kan.

[ Voor 54% gewijzigd door 5183 op 18-05-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik zou hem gewoon nu bestellen, je bent precies op de 6 maanden lijn. Als t nog 2 maanden was dan zou ik zeggen wacht nog even. Maar nu niet.

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:11
Tjolk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:58:
Nee, als je elk jaar een nieuwe telefoon koopt, dan krijg je voor die X van vorig jaar nog een stevige zak geld. Die Nexus is waardeloos na een jaar of 2.
Ik heb mijn X gekocht in de VS voor omgerekend 850€, en als die die in september hier verkoop (ben ik niet van plan), dan krijg ik er wellicht nog 800€ voor. Valt mee toch....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
5183 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:55:
[...]

Ik heb verhalen gehoord over die 11 (de s komt pas in maart 2020), dat wordt een schermpje met een batterij die zo goed is. Het is de BESTE iPhone ooit!

[...]

Sommige mensen geven hun geld uit aan auto's, anderen van reisjes naar Thailand om ladyboys te behagen. Weer anderen zuipen het in het weekend weg in de kroeg en ik ken ook mensen die het aan een laptop uitgeven.

Jij zal vast ook 3 dingen hebben waar je (veel) geld aan uitgeeft waar ik niet met mijn pet bij kan.
Mijn geld gaat naar mijn huis en gezin. Mijn auto is een 13 jaar oude Fiesta en mijn laptop is een beschaafde Zenbook (nadat mijn Tosiba uit 2010 de geest had gegeven vorig jaar).

Gezondeid, voeding, huis en kleren vind ik het belangrijkste, maar wie weet kunnen anderen daar met de pet niet bij inderdaad.
Tommie12 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:59:
[...]

Nee, als je elk jaar een nieuwe telefoon koopt, dan krijg je voor die X van vorig jaar nog een stevige zak geld. Die Nexus is waardeloos na een jaar of 2.
BS. Het feit dat ik dit schrijf van een volledig functionele Nexus 5 van 4 jaar oud lijkt me voldoende onderbouwing. Verder worden ze refurbished nog steeds voor 150 euro aangeboden (helft van de nieuwprijs 5 jaar terug) inclusief garantie.
Verkoop ik mijn Nexus 5 morgen in de huidige staat, dan krijg ik er nog zo'n 5 tientjes voor (particulier). 280 euro afschrijving in 4 jaar probeer dat maar eens met je iPhone.

Verder wil ik geen flamewar starten over iPhone vs Nexus, hetzelfde geldt voor mij voor iedere telefoon in die prijscategorie, zeker in combinatie met het gemak waarmee dat geld blijkbaar jaar na jaar weer opnieuw wordt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Tjolk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:24:
[...]
Mijn geld gaat naar mijn huis en gezin. Mijn auto is een 13 jaar oude Fiesta en mijn laptop is een beschaafde Zenbook (nadat mijn Tosiba uit 2010 de geest had gegeven vorig jaar).

Gezondeid, voeding, huis en kleren vind ik het belangrijkste, maar wie weet kunnen anderen daar met de pet niet bij inderdaad.
Ik geef inderdaad weinig uit aan die zaken:
Gezondheid - ik sport niet
Voeding - koop wat ik lekker vind, maar bij voorkeur huismerken
Huis - betaal ik af in 30 jaar en verder niets bijzonders
Kleren - geef ik geen fluit om, koop ik in de uitverkoop of liever nog in het buitenland waar het stukken goedkoper is

Ik vind mijn telefoon, iPad en laptop vele malen belangrijker. En mijn wagenpark (3 auto's waaronder een oldtimer hobby auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:11
Tjolk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:24:
[...]

[...]
BS. Het feit dat ik dit schrijf van een volledig functionele Nexus 5 van 4 jaar oud lijkt me voldoende onderbouwing. Verder worden ze refurbished nog steeds voor 150 euro aangeboden (helft van de nieuwprijs 5 jaar terug) inclusief garantie.
Verkoop ik mijn Nexus 5 morgen in de huidige staat, dan krijg ik er nog zo'n 5 tientjes voor (particulier). 280 euro afschrijving in 4 jaar probeer dat maar eens met je iPhone.

Verder wil ik geen flamewar starten over iPhone vs Nexus, hetzelfde geldt voor mij voor iedere telefoon in die prijscategorie, zeker in combinatie met het gemak waarmee dat geld blijkbaar jaar na jaar weer opnieuw wordt uitgegeven.
Wat die afschrijving betreft ben ik niet helemaal akkoord.

Mijn eerste iphone heeft met exact 100$ gekost, en die heb ik 2 jaar gebruikt. (iPhone 5) Daarna aan mijn vader gegeven, en een fles Whisky van 50€ voor teruggekregen. Goedkoopste telefoon ooit.

De tweede was een 6, en die heb ik gekocht voor 350€, en 2 jaar later verkocht voor 210€.
En sinds februari heb ik een X gekocht in de VS voor 850€.
Die denk ik een jaar of 3 te gebruiken, en dan zien we wel weer.

Laat mensen toch kopen en uitgeven aan telefoons wat ze willen.

Mijn advies aan de TS: wachten tot september, en dan ofwel de X kopen of de nieuwe.
Pas als je de specs kent kan je zelf bepalen of je daar het geld voor over hebt.

En vergeet geen goed hoesje!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we de discussie aangaande de prijs van de iPhone X laten voor wat het is? Iedereen mag zelf bepalen waar men z'n geld aan uitgeeft: of dat nu een 1000 euro kostende iPhone X of een 300 euro kostende Nexus 5 is. Discussies hierover zijn hier niet op z'n plek en voegen weinig toe.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Daedalus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:39:
[modbreak]Zullen we de discussie aangaande de prijs van de iPhone X laten voor wat het is? Iedereen mag zelf bepalen waar men z'n geld aan uitgeeft: of dat nu een 1000 euro kostende iPhone X of een 300 euro kostende Nexus 5 is. Discussies hierover zijn hier niet op z'n plek en voegen weinig toe.[/]
Ik vindt de discussie over de prijs van de X zeker wel relevant en waarde toevoegen, juist omdat het waarschijnlijk is dat Apple haar prijsstelling zal herzien in nieuwere modellen en daarmee dus de beslissing van TS kan beïnvloeden. Een ander mogelijk scenario is dat de X in prijs zal dalen na introductie nieuwe modellen, kortom, relevant!

Of mensen het er ook voor over hebben of niet, dat is dan weer niet relevant en een geheel andere discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
8 mensen, 10 verschillende meningen...

Wachten op iets nieuws in de IT is eindeloos wachten. Doe wat je zelf denkt het beste te zijn.

Zelf heb ik deze week een X gekocht en ik ben zo blij als een klein kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
5183 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:24:
[...]
Dit klopt niet. Apple brengt het nieuwe topmodel elk jaar in september of oktober uit. Dit is al het geval sinds de iPhone 4S in 2011. De enige uitzondering is de iPhone X die in november is uitgebracht, twee maanden na de 8/8 Plus die tegelijk zijn aangekondigd. De SE is in maart uitgebracht maar dat is geen model in de topmodel-serie. Apple heeft in ieder geval nog nooit een nieuw topmodel uitgebracht binnen 6 maanden na het vorige topmodel.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Roan128 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:09:
Ik zou wachten...
Er komen 3 nieuwe modellen uit dit jaar, met allemaal het nieuwe uiterlijk wat de X nu ook heeft. Dus met het volledige scherm.

Alleen waarschijnlijk in verschillende prijs categorien...

Edit:
https://www.macworld.co.u.../new-iphone-2018-3646340/

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 28-05-2018 13:10 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Railgunner schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:00:
[...]

Dit klopt niet. Apple brengt het nieuwe topmodel elk jaar in september of oktober uit. Dit is al het geval sinds de iPhone 4S in 2011. De enige uitzondering is de iPhone X die in november is uitgebracht, twee maanden na de 8/8 Plus die tegelijk zijn aangekondigd. De SE is in maart uitgebracht maar dat is geen model in de topmodel-serie. Apple heeft in ieder geval nog nooit een nieuw topmodel uitgebracht binnen 6 maanden na het vorige topmodel.
Staat er een boete op dan?

Ik heb het uit zeer betrouwbare bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

MazeWing

The plot thickens...

5183 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Dan is die bron vrij waardeloos! Al sinds de eerste iPhone komt Apple 1 keer per jaar met een nieuw model. Enkel de iPhone SE kwam tussentijds. Dit was echter een combinatie van een 5s en een 6s.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
5183 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Jij zei dat er meestal een half jaar later een nieuw topmodel uit komt:
Want als in september 2018 de X2 komt dan komt meestal in maart 2019 de X2s
Dit klopt dus gewoon niet als je naar alle nieuwe iPhones sinds de allereerste kijkt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Railgunner schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:26:
[...]

Jij zei dat er meestal een half jaar later een nieuw topmodel uit komt:

[...]

Dit klopt dus gewoon niet als je naar alle nieuwe iPhones sinds de allereerste kijkt.
Het is maar wat je het top model vind. Ik vind zowel de 6 als de 6s als de 7 een topmodel.

Misschien beter een 7s kopen?

MazeWing schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:14:
[...]

Dan is die bron vrij waardeloos! Al sinds de eerste iPhone komt Apple 1 keer per jaar met een nieuw model. Enkel de iPhone SE kwam tussentijds. Dit was echter een combinatie van een 5s en een 6s.
Beledig je nu serieus mijn linkerduim? Lekker ben je.

[ Voor 31% gewijzigd door 5183 op 28-05-2018 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Dames, zullen we de onzin gewoon even achterwege laten? Het ritme van iPhones is al jaren onveranderd en de iPhone 7s bestaat alleen in de linkerduim van @Coritchando . Ik heb niet de indruk dat TS hier heel erg mee geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
5183 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:18:
[...]
Het is maar wat je het top model vind. Ik vind zowel de 6 als de 6s als de 7 een topmodel.

Misschien beter een 7s kopen?
Ik zeg alleen dat de SE geen topmodel is en dat jouw stelling over een nieuw topmodel na een half jaar niet klopt. De 7S bestaat uberhaubt niet.

Zie ook de introductiedata van de laatste topmodellen:
iPhone 4S - 4 oktober 2011
iPhone 5 - 21 september 2012
iPhone 5S - 20 september 2013
iPhone 6 - 9 september 2014
iPhone 6S - 9 september 2015
iPhone 7 - 16 september 2016
iPhone 8 - 22 september 2017
iPhone X - 3 november 2017

Op basis van deze gegevens kun je er vanuit gaan dat de opvolger van de Phone 8 wordt geïntroduceerd in september en de opvolger van de X ergens in de periode september-november. Dit laatste is afhankelijk van of ze de nieuwe iPhones tegelijk introduceren of (net als in 2017) op verschillende momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Railgunner schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Ik zeg alleen dat de SE geen topmodel is en dat jouw stelling over een nieuw topmodel na een half jaar niet klopt. De 7S bestaat uberhaubt niet.

Zie ook de introductiedata van de laatste topmodellen:
iPhone 4S - 4 oktober 2011
iPhone 5 - 21 september 2012
iPhone 5S - 20 september 2013
iPhone 6 - 9 september 2014
iPhone 6S - 9 september 2015
iPhone 7 - 16 september 2016
iPhone 8 - 22 september 2017
iPhone X - 3 november 2017

Op basis van deze gegevens kun je er vanuit gaan dat de opvolger van de Phone 8 wordt geïntroduceerd in september en de opvolger van de X ergens in de periode september-november. Dit laatste is afhankelijk van of ze de nieuwe iPhones tegelijk introduceren of (net als in 2017) op verschillende momenten.
Gast, lees mijn eerste post even. Dan wordt een en ander wel duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan128
De GPU van mijn pc is kapot gegaan dus heb die eerst moeten vervangen. Nieuwe telefoon komt later pas dus, ga wachten op de volgende iPhone die in september-november uitkomt.
Pagina: 1