Al een paar keer fors wat producten gevuld in de categorie statieven en filters. Hier mis ik wel een aantal specificaties waar ik als koper graag op zou willen sorteren en die ik als PW vuller ook graag wil invullen. Oorspronkelijke lijst is aangevuld met reacties hieronder.
categorie: Statieven
Toevoeging/aanpassing:
En ja er staan er ook selecteerbaar op 5 "poten". Dit heb ik al eens ingevuld als zijnde secties. Eigenlijk fout, maar geeft al de mogelijkheid weer. Dit werkt gewoon prima als dit default zou worden.
** deze bestaat al als "hoogte", maar maak hiervan dan minimale hoogte en zet deze default in centimeters ipv millimeters. Hier gaat het nog wel eens fout bij invullen en wijkt af van andere hoogten die in cm worden gegeven.
Verder de eigenschap breedte en diepte kan je nooit invullen, dat is een eigenschap die niet bij fabrikanten gegeven wordt bij statieven. Kan daarom weg.
.
categorie: Filters
Toevoeging/aanpassing:
Ik hoop dat de PW crew hier over wil meedenken. Aanvullende eigenschappen kunnen in het tekstvak en hoeven niet per se te sorteren/vergelijken zijn. Wie nog wat mist kan dat hieronder laten weten.
categorie: Statieven
Toevoeging/aanpassing:
- *aantal pootsecties. Dit zegt wat over stabiliteit en samen met ingeklapte lengte over mobiliteit, bijv. voor reisfotografie.
- **ingeklapte lengte (in cm). Dit zegt wat over de mobiliteit, tevens bijv. reisfotografie.
- werkhoogte 1: minimale hoogte (extreem laag geeft bijv. mogelijkheid tot macrofotografie)
- werkhoogte 2: maximale hoogte van de basis (dus zonder middenkolom uitgeschoven, betreft meest stabiele maximale hoogte)
- werkhoogte 3: maximale hoogte met middenkolom (uiterste hoogte, niet het meest stabiel)
- sluitmechanisme: draai of clipsluiting (praktisch en naar voorkeur snel te sorteren)
- omkeerbare middenkolom: ja/nee (ivm wat meer flexibiliteit, bijv. geschiktheid voor macrofotografie)
- omkeerbare poten
- monopod functie
- diameter dikste pootsectie (in mm)
- diameter dunste pootsectie (in mm)
- materiaal poten: kunststof, rubber, verwisselbaar (spikes)
- . vwb statiefkoppen:
- Arca Swiss compatibel ja/nee. (is een standaard voor koppen en platen, wat maakt dat je veel keuze hebt en kunt wisselen. Bij niet compatibel zit je vast aan een systeem van die specifieke fabrikant)
- kop afneembaar (sommige statieven hebben een vaste kop, is niet handig bij upgraden)
** deze bestaat al als "hoogte", maar maak hiervan dan minimale hoogte en zet deze default in centimeters ipv millimeters. Hier gaat het nog wel eens fout bij invullen en wijkt af van andere hoogten die in cm worden gegeven.
Verder de eigenschap breedte en diepte kan je nooit invullen, dat is een eigenschap die niet bij fabrikanten gegeven wordt bij statieven. Kan daarom weg.
.
categorie: Filters
Toevoeging/aanpassing:
- hoofdsortering op filtersysteem of schroeffilter (praktisch en duidelijk onderscheid)
- bevestiging: fysiek of magnetisch
- sterkte in lichtstops verlies (aan te geven bij (G)ND filters)
- dichtheid gradient (GND): soft, medium, hard, superhard
- filtertype: mist/fog
- filter GND opsplitsen naar: GND (normaal), R-GND (reverse) en C-GND (centre). Dit geeft uitsluitsel over de richting van het verloop.
- mogelijkheid sorteren van kits alleen (bijv. om deze van meerdere merken tegelijk te kunnen vergelijken zonder een waslijst van tientallen items te zien... wat toch al best complex is bij de wat luxere kits)
- het woord "filterdoorsnede" aanpassen naar "doorsnede/breedte" (immers zegt diameter of breedte igv een filtersysteem alles over of het gaat passen
- aanvullen voor filtersystemen lengte + dikte (= praktisch om te weten of het past in je houder of verwisselbaar is tussen systemen. Daarnaast de mobiliteit... ND filters van 100 x 100mm zijn praktischer in een tas mee te nemen dan GND van 100x150mm bijv., handig om te weten)
- filtermateriaal: glas of kunststof (resin), maakt immers vaak nogal wat uit voor het gebruik en kwaliteit van je foto's
- optioneel: coating ja/nee.
Ik hoop dat de PW crew hier over wil meedenken. Aanvullende eigenschappen kunnen in het tekstvak en hoeven niet per se te sorteren/vergelijken zijn. Wie nog wat mist kan dat hieronder laten weten.
[ Voor 26% gewijzigd door Aardwolf op 22-05-2018 15:31 ]