Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine Dev/Build PC +- 1200.

Pagina: 1
Acties:

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 19:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Software ontwikkeling. Van simpele, low resource dynamische talen, tot java of c# in grote monoliet projecten waar builds enige tijd duren en veel resources in beslag nemen.

Linux compatibel, maar afhankelijk van de opdracht zal het ook windows draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+-1200 incl btw zonder randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig geen speciale videokaart nodig.
CPU, ram en SSD zijn wel belangrijk. Momenteel is de grote bottleneck op mijn laptop de CPU, die throttled na 3 builds na elkaar waardoor de snelheid helemaal in elkaar valt. (Thinkpad x1 Carbon 6th gen i7 16gm ram)
Veel ram zal helpen omdat grote projecten veel ram nodig hebben. Daarnaast kan ik dan ook gebruik maken van een RAMDisk om toch net dat extra er uit te halen.

2x hdmi aansluiting minimum.
Ethernet
Wifi is een pluspunt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht aan een intel systeem omdat dat het stabielste is. 6 cores lijkt me ideaal, meer mag altijd.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil en onopvallend om op een werklocatie aan een vaste bureau te zetten.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Maak ik compatibele keuzes, zijn er alternatieve setups waar ik meer performance voor het geld krijg. etc

Ik heb begin dit jaar ongeveer eenzelfde systeem samengesteld, maar dan in een grote case met snellere ram en een 1080ti, maar die is voor thuis, en komt mede door de grafische kaart een stuk duurder uit.

Dit is wat ik voorlopig heb kunnen samenstellen, al ben ik wat teleurgesteld over de prijs. Kan ik nog ergens optimaliseren?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Gigabyte Z370N-WIFI€ 148,-€ 148,-
1Lian Li PC-TU200€ 174,-€ 174,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,14€ 75,14
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16€ 308,54€ 308,54
1Corsair RM550x Zwart€ 89,90€ 89,90
1Samsung 970 Pro 512GB€ 277,50€ 277,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.408,08

It's dark but I don't want to find the light

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:07
CPU koeler mag maximaal 80mm hoog zijn in de Lian Li! pricewatch: Raijintek Pallas bijvoorbeeld, of pricewatch: Thermalright AXP-200 Muscle.

550w is nogal veel voor een systeem dat net 100w verbruikt en de RM550x is EOL. Wordt slechter leverbaar en steeds duurder. Voedingen van heel goede kwaliteit beginnen bij 450w met oa pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
Als je wilt besparen zonder veel in te leveren zou ik, naast het goede voorstel van @Uszka deze alternatieven voorstellen:
pricewatch: Intel Core i7-8700 Boxed
pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB

Persoonlijk zou ik overigens een Noctua koeler kiezen: pricewatch: Noctua NH-L12S of pricewatch: Noctua NH-L9x65

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 18-05-2018 16:38 ]

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:06
Naar mijn mening kun je ook nog een flink bedrag besparen op de case, €174 lijkt me op dit budget nogal veel. Een alternatief zou kunnen zijn: Fractal Design Nano S. Ik ben er zelf in ieder geval erg tevreden over

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Zoals boven gezegd is 174 voor een case nogal veel op dit budget. Is het zo belangrijk dat de pc mobiel is dat je daar meer dan 10% van je budget aan gaat uitgeven?
Een andere case lijkt mij op z'n plaats.

Ook het moederbord vind ik nogal duur voor de relatief weinig functies die het heeft. Ik denk dat je meer plezier gaat hebben met dit (micro) bordje met eventueel later een wifi insteekkaartje erin (al kan je toch veel beter een kabel trekken). Even een voorbeeldje dus (meer dan genoeg anderen dus kijk je gek in de pricewatch)
pricewatch: Asus Prime B360M-A
Stuk goedkoper, heeft 2 aansluitingen voor scherm (dvi->hdmi kabel is niet al te duur), 1 m.2 slot voor je ssd, en heeft support voor maximaal 64gb werkgeheugen ipv de 32 van dat gigabyte bordje.

Als je bij een kleine kast wil blijven, lijken dit mij leuke keuzes:
pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini
pricewatch: Fractal Design Define Mini C

Met de mini c toch wel als topper, closed case dus als je het microatx bordje neemt zie je het niet.
Cpu koeler mag in die case ook nog eens 170mm zijn dus de koeler uit je lijstje past prima.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

OverloadOfRed schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 08:07:
Zoals boven gezegd is 174 voor een case nogal veel op dit budget. Is het zo belangrijk dat de pc mobiel is dat je daar meer dan 10% van je budget aan gaat uitgeven?
Een andere case lijkt mij op z'n plaats.

Ook het moederbord vind ik nogal duur voor de relatief weinig functies die het heeft. Ik denk dat je meer plezier gaat hebben met dit (micro) bordje met eventueel later een wifi insteekkaartje erin (al kan je toch veel beter een kabel trekken). Even een voorbeeldje dus (meer dan genoeg anderen dus kijk je gek in de pricewatch)
pricewatch: Asus Prime B360M-A
Stuk goedkoper, heeft 2 aansluitingen voor scherm (dvi->hdmi kabel is niet al te duur), 1 m.2 slot voor je ssd, en heeft support voor maximaal 64gb werkgeheugen ipv de 32 van dat gigabyte bordje.

Als je bij een kleine kast wil blijven, lijken dit mij leuke keuzes:
pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini
pricewatch: Fractal Design Define Mini C

Met de mini c toch wel als topper, closed case dus als je het microatx bordje neemt zie je het niet.
Cpu koeler mag in die case ook nog eens 170mm zijn dus de koeler uit je lijstje past prima.
Als de TS die kast perse wilt "more power to him" Je zegt "kleine kast" vervolgens raad je alleen maar Matx kasten aan 8)7. En dat zijn dan ook weer niet de kleinste Matx kasten. Ook doet het moederbord niet aan de eisen van de TS "2x hdmi aansluiting minimum, Ethernet, Wifi is een pluspunt."

Ik vind het persoon lijk niet zoon geke keuzen. Als de TS een makelij kast wil die hij kan vervoeren en sterk is.

confused reality

• rain2reign
  • Laatst online: 26-11 15:11
Sinds je niet van plan bent om te gaan overklokken is misschien een pricewatch: Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0) of pricewatch: ASRock B360M-ITX/ac een overweging waard; tweemaal hdmi aansluitingen, ethernet en wifi.

• OverloadOfRed
  • Laatst online: 21-11 14:58

OverloadOfRed

Bla, blabla

Sweatleek schreef op zondag 20 mei 2018 @ 01:17:
[...]

Als de TS die kast perse wilt "more power to him" Je zegt "kleine kast" vervolgens raad je alleen maar Matx kasten aan 8)7. En dat zijn dan ook weer niet de kleinste Matx kasten. Ook doet het moederbord niet aan de eisen van de TS "2x hdmi aansluiting minimum, Ethernet, Wifi is een pluspunt."

Ik vind het persoon lijk niet zoon geke keuzen. Als de TS een makelij kast wil die hij kan vervoeren en sterk is.
Het posten in deze sectie is als tip. Ik vond het persoonlijk een te grote investering voor dat hendeltje aan de bovenkant, maar dat is mijn mening. Of de TS dat overneemt of niet is aan hem.

Zoals gezegd, het moederbord was even een snelle link die de eisen behalve wifi gewoon allemaal heeft. dvi->hdmi kabel is niet echt lastig te vinden, maar als TS het anders wil kan ie een ander mobo uitzoeken.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• anyonas
Alle tips zijn welkom. Ik ben open minded en niets staat vast.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
Wat opties voor kleine kastjes:

Deze is echt uniek compact: pricewatch: In Win Chopin Zwart
Met deze koeler: pricewatch: Noctua NH-L9i

Als je wel graag zelf de voeding (ATX) wilt uitkiezen:
pricewatch: Sharkoon CA-I Zwart
pricewatch: Cooltek Coolcube Zwart
pricewatch: Silverstone Sugo Series 13 (mesh front panel)

Een optie met SFX voeding: pricewatch: Kolink Rocket
Bijpassende SFX voeding van topkwaliteit: pricewatch: Corsair SF450

• anyonas
Op zich wel leuke case. Valt niet op en mooi compact op de bureau.

Ondertussen weet ik dat cpu boost performance belangrijk is, dus ik heb een beetje schrik dat deze case niet voldoende power kan leveren voor de 8700k?

Hieronder de huidige status. Moederbord ben ik nog aan het bekijken ivm usb 3.1 gen2 support. pricewatch: ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac is een alternatief

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 339,-€ 339,-
1Asus ROG Strix Z370-I Gaming€ 192,59€ 192,59
1In Win Chopin Zwart€ 89,18€ 89,18
1Noctua NH-L9i€ 39,71€ 39,71
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16€ 336,55€ 336,55
1Samsung 970 Pro 512GB€ 214,90€ 214,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.211,93

Pagina: 1