Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Software ontwikkeling. Van simpele, low resource dynamische talen, tot java of c# in grote monoliet projecten waar builds enige tijd duren en veel resources in beslag nemen.
Linux compatibel, maar afhankelijk van de opdracht zal het ook windows draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-1200 incl btw zonder randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig geen speciale videokaart nodig.
CPU, ram en SSD zijn wel belangrijk. Momenteel is de grote bottleneck op mijn laptop de CPU, die throttled na 3 builds na elkaar waardoor de snelheid helemaal in elkaar valt. (Thinkpad x1 Carbon 6th gen i7 16gm ram)
Veel ram zal helpen omdat grote projecten veel ram nodig hebben. Daarnaast kan ik dan ook gebruik maken van een RAMDisk om toch net dat extra er uit te halen.
2x hdmi aansluiting minimum.
Ethernet
Wifi is een pluspunt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht aan een intel systeem omdat dat het stabielste is. 6 cores lijkt me ideaal, meer mag altijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil en onopvallend om op een werklocatie aan een vaste bureau te zetten.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Maak ik compatibele keuzes, zijn er alternatieve setups waar ik meer performance voor het geld krijg. etc
Ik heb begin dit jaar ongeveer eenzelfde systeem samengesteld, maar dan in een grote case met snellere ram en een 1080ti, maar die is voor thuis, en komt mede door de grafische kaart een stuk duurder uit.
Dit is wat ik voorlopig heb kunnen samenstellen, al ben ik wat teleurgesteld over de prijs. Kan ik nog ergens optimaliseren?
Software ontwikkeling. Van simpele, low resource dynamische talen, tot java of c# in grote monoliet projecten waar builds enige tijd duren en veel resources in beslag nemen.
Linux compatibel, maar afhankelijk van de opdracht zal het ook windows draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-1200 incl btw zonder randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig geen speciale videokaart nodig.
CPU, ram en SSD zijn wel belangrijk. Momenteel is de grote bottleneck op mijn laptop de CPU, die throttled na 3 builds na elkaar waardoor de snelheid helemaal in elkaar valt. (Thinkpad x1 Carbon 6th gen i7 16gm ram)
Veel ram zal helpen omdat grote projecten veel ram nodig hebben. Daarnaast kan ik dan ook gebruik maken van een RAMDisk om toch net dat extra er uit te halen.
2x hdmi aansluiting minimum.
Ethernet
Wifi is een pluspunt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht aan een intel systeem omdat dat het stabielste is. 6 cores lijkt me ideaal, meer mag altijd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil en onopvallend om op een werklocatie aan een vaste bureau te zetten.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Maak ik compatibele keuzes, zijn er alternatieve setups waar ik meer performance voor het geld krijg. etc
Ik heb begin dit jaar ongeveer eenzelfde systeem samengesteld, maar dan in een grote case met snellere ram en een 1080ti, maar die is voor thuis, en komt mede door de grafische kaart een stuk duurder uit.
Dit is wat ik voorlopig heb kunnen samenstellen, al ben ik wat teleurgesteld over de prijs. Kan ik nog ergens optimaliseren?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Gigabyte Z370N-WIFI | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Lian Li PC-TU200 | € 174,- | € 174,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,14 | € 75,14 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16 | € 308,54 | € 308,54 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Samsung 970 Pro 512GB | € 277,50 | € 277,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.408,08 | |
It's dark but I don't want to find the light