Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaminglaptop dillema: CPU vs GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel op dit moment tussen een laptops, maar ik heb advies nodig over welke specs belangrijk zijn.
Het model dat ik wil aanschaffen (Dell G5) wordt verkocht met i5-8300 4core + GTX 1060 OF i7 8750H 6 cores + GTX 1050 Ti. (zie link voor beide modellen, het betreft de duurste 2) https://www.dell.com/nl-n...aptop?view=configurations

Oftewel, de keuze die ik moet maken is tussen een goeie videokaart maar mindere processor of mindere videokaart maar betere processor. Ik wil de laptop enkel gebruik voor gaming (tripple A games) en ben op zoek naar de optie waarmee ik het langst vooruit kan zonder upgrade. Een combinatie van i7 en GTX 1060 is voor dit model niet mogelijk.

Bij voorbaat dank. :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-05-2018 12:18)

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Dan kan je ook op zoek naar benchmarks voor specifiek die games. Ik zou verwachten dat in elk van die games de GPU de bottleneck is, en niet de CPU. De i5 + 1060 ziet er beter gebalanceerd uit voor games in mijn optiek.

Alle reacties

• Keppra
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 16:44
Videokaart is veel belangrijker voor gaming dan de processor. Ik jouw geval zou ik dus voor de versie met de gtx1060 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
@Keppra Geldt dit ook voor het spelen van grote sandbox games (zoals modded skyrim, GTA).
Na veel struinen op het internet heb ik de indruk gekregen dat de i5-8300 4 core misschien niet sterk genoeg is hiervoor.

Acties:
  • Beste antwoord

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Dan kan je ook op zoek naar benchmarks voor specifiek die games. Ik zou verwachten dat in elk van die games de GPU de bottleneck is, en niet de CPU. De i5 + 1060 ziet er beter gebalanceerd uit voor games in mijn optiek.