Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kuipie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02-08 12:01

Kuipie

Bite My Shiny Ass

Topicstarter
Beste tweakers,

ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een JVC GZ-RX645AE Camcorder.
Nu wil ik natuurlijk in de beste en hoogste instelling filmen.

Nu valt mij op dat als ik in 50p film het beeld erg korrelig is (lijkt op hoge iso waarde foto van een foto camera).
Als ik hem dan op 50i (25p effectief) instel is het korrelige weg en heb ik wel scherp beeld.

Iemand hier ervaring mee? Doe ik wat verkeerd? Heb hem juist gekocht omdat hij 50p ondersteund :(

greetz!

Bend it Like Bender

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Heb je testbeelden? Film je binnen waardoor er minder licht is? Bij 50p wordt vaak een hogere sluitertijd gebruikt met meer kans op ruis. Maar niet hij video in vol daglicht natuurlijk....

Maar zonder beelden is het lastig te beoordelen.

• Kuipie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02-08 12:01

Kuipie

Bite My Shiny Ass

Topicstarter
Dank voor de reactie!

Ik heb inderdaad voornamelijk alleen binnen gefilmd na werk tijd. Nog niet geprobeerd buiten bij vol dag licht.
Dat zal ik morgen even proberen en laten weten of dat het is. Klinkt wel logish :)

Als ik het nog steeds niet mooi vind zal ik beelden sturen.

Bend it Like Bender

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True