Toon posts:

Verloopstekker auto radio.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een golf 5 met een standaard radio. Ik wilde graag mijn eige muziek luisteren dus heb ik een nieuwe radio gekocht.

Ik heb hier een verloopstekker voor gekocht dat het past maar daar zit een rode losse draad aan.
Ik neem aan dat dit voor de stoom is.
Waar kan ik deze het beste aansluiten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik me goed herinner zit er een rode en een gele met ene labeltje. De ene is voor geschakelde spanning, dus wanneer de auto op contact staat, en de andere is voor continue spanning zodat de radio z'n geheugen vast houdt.

Je kunt maar één van de twee gebruiken om de radio aan te sluiten, kwestie van handleiding lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Rood is permanente spanning voor het geheugen van de radiozenders en evt. instellingen.
Geel is de geschakelde spanning via het contact voor het aan/uit zetten van de radio.
Beiden draden zijn altijd en tegelijk nodig.

Soms zijn rood/geel omgeraaid, daar kom je vanzelf achter als de radio na het uitzetten via het contactslot zijn geheugen kwijt is. Bouw de radio daarom nog niet gelijk in maar test dit eerst even door 1 zender op te slaan, de sleutel uit het contact te halen, even te wachten en de sleutel er weer in te doen. Is de zender nog opgeslagen dan is alles in orde, zo niet dan moet je de rode en gele draad even verwisselen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

heel eenvoudig de multimeter er tussen stoppen en even meten of het inderdaad niet is omgedraaid. heb dit zelf pas ook gehad. Wat je ook gemakkelijk kan doen is aan beide een ampje krimpen en wanneer nodig de draden makkelijk omwisselen. Stel dat je hem ooit in een andere auto wil zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okeej bedankt voor de reacties, in de winkel hebben ze me uitgelegt dat ik de rode draad op een 12 v draad moest aansluiten en dat het goed zou zijn.
Zou ik deze op de draad van de sigaretenaansteken aan kunne sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:26:
Okeej bedankt voor de reacties, in de winkel hebben ze me uitgelegt dat ik de rode draad op een 12 v draad moest aansluiten en dat het goed zou zijn.
Zou ik deze op de draad van de sigaretenaansteken aan kunne sluiten?
Achter de autoradio zit een meerpolige stekker met hierin o.a. kabels in rood, geel en zwart. Die moet je gebruiken.
Mocht de stekker niet passen en je hebt geen verkoopkabel van automerk-radiomerk dan kun je de kabels altijd nog rigoureus losknippen en per stuk aansluiten. Niet mijn advies maar het kan.

Plaats anders even een foto van de stekker in het dashboard, de stekker van de nieuwe autoradio en de verkoopkabel. Het is allemaal niet moeilijk, kabelkleuren zijn bijna in elke auto genormaliseerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Theo74 op 19-05-2018 18:11 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Losse draad kan ook een remote draad zijn voor een subwoofer, welke iso verloop stekker heb je gekocht? Als je namelijk 12 op die remote kabel gaat zetten word je radio er niet blij van
Pagina: 1