Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren/dames,

Al lange tijd ervaar ik problemen met gamen (PUBG, Overwatch en The Division) met mijn huidige opstelling van mijn PC. Ik verwacht dat het ligt aan mijn videokaart, aangezien deze kaart al vanaf aanschaf al vaker problemen heeft veroorzaakt. Het verhaal hierachter was dat ze dit snel zouden oplossen dmv drivers updates en dit heeft bij mij het probleem nooit weggenomen.

De software waar het voornamelijk om draait zijn de games Overwatch en PUBG, deze games zijn vereisten die moeten werken. Mijn PC draai ik altijd op Windows 10 64bit.

Mijn hardware die ik op het moment gebruik is als volgt:

- Moederbord: ASUS Maximus V Gene
- Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 660 Ti (2047MB)
- CPU: Intel Core i5 3570k @ 3.40Ghz
- RAM: 16GB Dual Channel DDR3 @ 668Mhz

Mijn broer heeft een andere videokaart maar voor de rest precies dezelfde setup. Bij hem werkt alles naar behoren, dus ik had graag dezelfde videokaart als hem willen kopen. Helaas zijn deze videokaarten niet meer te koop als nieuw, wel 2de hands. Hier zie ik liever vanaf aangezien ik vaker problemen heb gehad met 2de hands aankopen. Ik dacht zelf om in de zelfde serie te blijven als mijn broertje (de opvolger van ...), maar ik heb de kennis niet of dit in mijn setup past en de games kan draaien. Het komt er op neer dat mijn kennis niet ver genoeg reikt om zelf een adequate videokaart uit te zoeken waarmee ik de beide games goed kan draaien en die goed in mijn setup werkt. Daardoor ben ik genoodzaakt om hulp in te schakelen en ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen. Mijn budget voor een nieuwe videokaart is 400 euro, wat daar geheel aan besteedt mag worden.

Alvast heel veel dank voor de hulp en reacties, hopelijk vind ik mijn antwoord bij jullie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
En welke videokaart heeft je broer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Als eerste, wat voor problemen ervaar je? Lage FPS? Framedrops?

Ten tweede: wat is je powersupply?

Ik zou dan kijken naar:
> pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB (RX580 8GB)
> pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB (1060 6GB)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, je hebt gelijk! Helemaal vergeten erbij te zetten.
Mijn broer heeft de videokaart ASUS GeForce GTX 970 (4095MB).

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De problemen die ik ervaar is dat beide games (Overwatch en PUBG) na een aantal minuten spelen freezes. Ik kan dan met Task Manager de games sluiten en opnieuw opstarten, maar na een aantal minuten freezes de games weer. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik lage FPS of framedrops heb, ik ben hierin dan ook echt een leek, mijn excuses.

Mijn powersupply is: Coolermaster 520Watt voeding (Productnummer: RS-520-ASAA-A1)

Alvast bedankt voor de moeite en ik zal ook eens naar de aanbevolen videokaarten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Windows al gereset/opnieuw geinstalleerd? ;)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Het is niet gezegd dat met een andere videokaart de problemen opgelost zijn.
- Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu in rust en als je gamed?
- Wat is het cpu gebruik ingame?
- Wat is het gpu gebruik ingame?
- Wat is het schijfgebruik en hoe vol zit de schijf?
- Heb je de nVidia drivers al eens verwijderd met DDU en opnieuw geΓ―nstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het bij mijn broer allemaal wel goed werkt en wij verder buiten de videokaart dezelfde setup hebben, gingen wij er vanuit dat het aan de videokaart moest liggen, maar natuurlijk weten wij dit ook niet zeker.

@d22wth
Windows hebben wij al meerdere malen opnieuw geinstalleerd. Dit heeft helaas geen verschil gemaakt.

@Uszka
- De temperaturen van de CPU en GPU zijn als volgt: CPU Idle/Ingame: 32C/54C, GPU Idle/Ingame: 29C/76C (Gebruik gemaakt van SpeedFan).
- Het gebruik van de CPU ingame is 85%-93%, dit wisselt een beetje. (Task Manager).
- Het gebruik van de GPU ingame (Dedicated GPU Memory Usage) is 75%. (Task Manager).
- Het gebruik van de GPU ingame (3D) is 99%. Ik game overigens niet in 3d?, geen idee wat dit precies inhoudt. (Task Manager)
- Storage (HDD) gebruik in game is 91%, mijn schijf is voor 85% in gebruik op het moment.
- De drivers van mijn videokaart heb ik inderdaad al een verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook clean install van Windows heb ik al meerdere keren gedaan.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppra
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Om snel te weten of jouw videokaart het problem is zou je die van je broer in jouw system kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Keppra Dat is een goed idee, wij gaan dat dit weekend uitproberen. Ik laat het weten als ik dit heb geprobeerd. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1