Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
In Firefox 60.0 staat de optie vloeiend scrollen aangevinkt, maar het werkt niet helemaal goed. Ik heb via de about:config al genoeg tips over 'choppy scrolling' (hij scrollt dus niet zuiver, iets met aantal fps?) gevonden, maar nog niet een die het probleem opgelost heeft.

Ook heb ik handmatig geprobeerd de Nvidia drivers voor de Geforce GT240 te updaten: ik heb nu versie 340.104 terwijl de laatste 340.106 is. Ik dacht; misschien zou het daar aan kunnen liggen? Maar dat was me iets te complex.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ga naar: about:config
Zet "layers.acceleration.force-enabled" op "true"

Zie ook about:support wat er actief is.

Meer info: https://wiki.mozilla.org/...d_Graphics_Drivers#On_X11

Je kan ook testen met een hardware accelerated CSS slider (zoals ik die heb op lentevandrenthe PUNT nl)
De slider zou (soms) moeten stotteren als het niet werkt.
Op die pagina: Shift + F5
Vervolgens een recording starten en stoppen en kijk naar de GC en Graphics in de calltree

Test je een JavaScript slider zoals imageslidermaker.com/gallery/earth dan is je calltree namelijk gigantisch vervuild met softwarematige rendering en kom je er niet uit :)

Hiermee wil ik dus eigenlijk zeggen dat hardwarematige acceleratie nog erg beperkt is omdat nog veel websites JavaScript gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door DJMaze op 17-05-2018 19:17 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Nu online
DJMaze schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:07:
Ga naar: about:config
Zet "layers.acceleration.force-enabled" op "true"

Je kan ook testen met een hardware accelerated CSS slider (zoals ik die heb op lentevandrenthe PUNT nl)
De slider zou (soms) moeten stotteren als het niet werkt.
Op die pagina: Shift + F5
Vervolgens een recording starten en stoppen en kijk naar de GC en Graphics in de calltree

Test je een JavaScript slider zoals imageslidermaker.com/gallery/earth dan is je calltree namelijk gigantisch vervuild met softwarematige rendering en kom je er niet uit :)

Hiermee wil ik dus eigenlijk zeggen dat hardwarematige acceleratie nog erg beperkt is omdat nog veel websites JavaScript gebruiken.
Bedankt voor je snelle reactie!

Helaas mocht de eerste tip niet baten.

Als ik met Shift + F5 de prestaties op je site bekijk kom ik uit op max. 60fps en min. 39,16fps. Is dat in orde? :?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Net getest, ik kom op Linux ook niet boven de 44fps uit (Firefox 61.0b5) zelfs met:
code:
1
2
gfx.canvas.azure.accelerated = true
gfx.xrender.enabled = true

Zal straks even een test doen op een Windows 10 machine

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 17-05-2018 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Op de W10 laptop had ik niet eens: HW_COMPOSITING, OPENGL_COMPOSITING en OMTP.
Die bleef de interne Intel GPU gebruiken en niet de 710M (ondanks ingesteld in de NVidia instellingen).

Zal later nog eens moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Nu online
Ik heb zelf nog veel instellingen aangepast, waardoor ik nu niet weet wat de oplossing was, maar het is dus inmiddels opgelost. Desalniettemin bedankt, DJMaze!

Pagina: 1