webcam op afstand

Pagina: 1
Acties:

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik wil graag bij de voordeur een webcam ophangen.
Dus dat ik kan zien wie er aan de deur staat voordat ik helemaal naar de voordeur loop.
Ik had zo gedacht om op het moment dat iemand op de deurbel drukt, de webcam aan te laten springen.

Nu zijn de meeste cams usb. Die kun je vast niet zo ver doorverlengen?
Zijn daar oplossingen voor?

Moet ik dan bij de deur nog een los pc-tje neerzetten voor die cam...en wat moeten de specs daarvan minimaal zijn?
Of kan het toch met een goed afgeschermde verlengkabel?
Of kan ik toch beter een analoog cameraatje ophangen en dat dan weer via mijn tv in digitizen?.. wil nml ook een snapshot hebben als ik niet thuis ben en er iemand aanbelt.

Ik ben geen luie freak, maar ik vind dit soort gadgets gewoon leuk om eens uit te proberen. Het moet dus ook geen kapitalen gaan kosten..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Ik zou denk ik een klein pc`tje bij de voordeur plaaten, pentium 1 met een usb kaartje er in, mischien kan het wel met een 486 met een pci usb kaartje en dan met utp kabel naar je pc rammen, alleen hoe je dan software matig die camera kan laten snapshotten weet ik niet, maar ik denk dat het zo wel kan, je kan ook gewoon met bnc kabel werken ipv utp gewoon peer to peer.
Snelheid met 10m/bit is voldoende.

Suc6

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Of je doet het meteen goed, door gebruik te maken van een wireless A/V transmitter. Kost je een gulden of 300 excl. de camera (check Gistron voor een simpel geval van Trust). Als camera kun je dan een klein geval halen bij Conrad, voor zo'n 80 piek. Dan haal je nog een tv-kaartje (een van 100 piek voldoet al) en dan ben je er (excl. kabels en een voeding). Ik wil zoiets nog een keer gaan toepassen op een huisdier, door gebruik te maken van een accupack >:)