Kleurverschil dual monitor setup zelfde monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelB96
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 11:36
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een tweede monitor gekocht, dezelfde als die ik al heb. Ik heb nu dus twee dezelfde monitors. Echter hebben ze een klein kleurverschil. Deze is duidelijk met het blote oog waarneembaar en dus ook erg irritant. Ik heb al een beetje met de instellingen zitten klooien om hem hetzelfde te krijgen, maar krijg dit niet voor elkaar. Iemand die weet hoe dit op te lossen is? In de afbeelding kun je het zien. De linkse is duidelijk anders dan de rechtse
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/gallery/2aIzp0R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 19:55
Heb je ze beide met dezelfde aansluiting aangesloten? Of bijv. 1 met HDMI en 1 met DVI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 19:36
Eigenlijk is dit altijd.

Mijn monitoren zijn beide met DisplayPort aangesloten en zelfs dan heb je kleurverschil.

Enige oplossing die ik weet is het kleurprofiel handmatig aan passen.

PS. Je afbeelding doet het niet :-)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

Geen twee panelen zijn gelijk en je zult altijd wat kleurverschillen hebben. Duurdere modellen zullen doorgaans minder afwijkingen vertonen en/of in de fabriek al gekalibreerd zijn.

Maar als je echt gelijke kleuren wil op beide schermen, dan zul je ze zelf moeten kalibreren. Als je Windows gebruikt, dan kun je in de beeldscherm-instellingen een kalibratie-functie vinden. Hiermee kun je op het oog je scherm kalibreren. Maar als je echt nauwkeurige resultaten wil, dan zul je een colorimeter moeten aanschaffen en daarmee de schermen moeten kalibreren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
Staan ze ook beide op precies dezelfde instellingen in de menus en de scenery switch?

Daarbij zit er zoals al gezegd heel vaak een klein beetje verschil in maar ik kan me niet voorstellen dat dat echt opvalt tenzij je echt er superveel op gaat letter in detail.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]