Verwijderd

Topicstarter
Ik ga in december 4 maanden naar Thailand en Australie en ik wil hiervoor een Canon Digital Ixus V / S110 kopen. Waar weet ik nog niet want nog niet veel winkels hebben 'm voor een redelijke prijs.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe is de ervaring om met een digitale camera te reizen en bijvoorbeeld 1 keer in de 1 a 2 weken je foto's te kunnen uploaden bij een internet café, heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik een USB-reader meenemen, kan het via de normale USB-kabel die bij de camera zit of moet het met een soort Diskette hulpmiddel waar de CF in kan?

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen en waar ik het beste de Canon Ixus V kan kopen? Liefst met een (snelle) 128/256mb CF kaart...

gegroet,

Jasper

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vergeet ook niet een reislader en extra batterij

Verwijderd

Jij denkt toch zeker niet dat die internetcafe's het gaan toestaan dat jij er een usb kabel in gaat prikken (als er al een usb aansluiting is) om vervolgens je camerasoftware te installeren om je foto's te versturen?

Een vriend van mij is nu 1.5 jaar onderweg met zijn sony mavica (die met die floppy's) en dat gaat uitstekend, zelf vanuit de meest gure internetcafeetjes in niemandsland

Mijn vraag is eigenlijk, hoe is de ervaring om met een digitale camera te reizen en bijvoorbeeld 1 keer in de 1 a 2 weken je foto's te kunnen uploaden bij een internet café, heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik een USB-reader meenemen, kan het via de normale USB-kabel die bij de camera zit of moet het met een soort Diskette hulpmiddel waar de CF in kan?

Verwijderd

Kijk eens op http://www.cliffshade.com/dpfwiw/backcountry.htm
Staan veel tips voor als je gaat reizen met een digitale camera.

Wat betreft de koop van je camera; hier een quote van mij uit [topic=169512]
Zo ben ik ook aan mijn camera gekomen; 1500 goedkoper als in winkel.

2) Als je dan toch een camera nieuw wilt kopen (ivm garantie oid) koop deze dan in het buitenland (bijv Duitsland). Gebruik www.pricewatch.com (USA) of www.guenstiger.de (D) om prijzen te vergelijken.

De Olympus 2100 UZ (2.1MP; 10x(!) optische-zoom; full manual mode) is een goed voorbeeld: voor fl. 1553,- (incl. verzendkosten) uit Duitsland. In Nederland laagste prijs fl. 2185,- (exl. verzendkosten)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote]En oh ja denk er nog eens over na of je wel een ixus gaat kopen. Andere camera's geven echt mooiere resultaten; vooral omdat je van alles in kunt stellen. Dus kijk een bij de reviews van www.dpreview.com

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik een Canon Ixus V wil aanschaffen is omdat hij erg klein (en dus makkelijk in mijn zak kan) is en toch redelijke goede beeldkwaliteit levert. Andere camera's zijn te groot om heel de dag mee te sjouwen. De resolutie is voor mijn doen denk ik voldoende en ik kan de foto's afdrukken op 10x15cm bij de hema voor een redelijke prijs.

Voor de batterijen, er zijn de normale canon batterijen maar er zijn ook b-merken, heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou 1 dagje met 1 batterij kunnen doen? Dus elke 7 dagen een stopcontact houdt in dat ik 7 batterijen moet kopen?

Voor het overzetten van de foto's zijn er ook zogenaamde SmartDisks, http://www.smartdisk.com/Flashpath.html heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik deze er gewoon in stoppen en uploaden of moet ik altijd een driver installeren en zo ja, kan dat eenvoudig?

Ik heb geen ervaring met het kopen van spullen in het buitenland maar de prijzen die ik Duitsland heb gezien waren niet echt heel goedkoop. Hoe zit het met belasting e.d. als je in Duitsland iets koopt?

Ik ga in ieder geval verder met mijn zoektocht. Iemand nog ervaring met de onderwaterbehuizing van de Ixus?

groet,

Jasper

en bedankt voor de reacties en url's!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een van de andere batterijen kunnen vinden, de Ac Delco NB-L1 te vinden op http://www02.bhphotovideo.com/default.sph/FrameWork.class?FNC=RequiredAccessoriesActivator__Aproduct_html___222659___ACNB1L___REG___E7F27EFFBB0
iemand ervaring mee?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 16 juli 2001 15:22 schreef Japito het volgende:
De reden waarom ik een Canon Ixus V wil aanschaffen is omdat hij erg klein (en dus makkelijk in mijn zak kan) is en toch redelijke goede beeldkwaliteit levert.
In mijn ogen een domme move om een Ixus V te kopen. Hij's duurder dan de Digital Ixus (S100) en heeft alleen als verschil: video (zonder audio) en 1024x768-formaat.
Video sucks... ik heb het ook op m'n Pro90IS zitten MET geluid, maar gebruik het gewoon niet....
En waarom zou je 1024x768 willen gebruiken? Tja... voor op internet misschien... maar dan is het wel een erg dure camera.... ik schiet zelf altijd op maximale resolutie en schaal wel omlaag als ik wel wat op internet wil zetten.
Kortom: je betaalt een hele vracht meer geld voor onzin. Als je WEL een kleine ixus wil, neem dan de normale S100 voor minder geld en verde qua fototoestel exact dezelfde kwaliteit en dezelfde opties.
Wil je wel wat meer geld uitgeven, neem dan de S300.... Die heeft dus WEL meerwaarde... owkee... hij heeft ook die domme movie-optie, alleen dan MET geluid, maar interessanter is de 3x zoom en de wat betere kleuren.. alleen issie wel weer een stuk groter dan de S100 en de S110.
Voor de batterijen, er zijn de normale canon batterijen maar er zijn ook b-merken, heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou 1 dagje met 1 batterij kunnen doen? Dus elke 7 dagen Geen stopcontact houdt in dat ik 7 batterijen moet kopen?
Ehm.... mis je niet een G (ik heb hem vetgedrukt in je quote neergezet), anders snap ik je vraag niet...
Maar mijn ervaring met de Ixus S100:
1 accu kan je een dag mee schieten als je het LCD maar niet gebruikt en niet continu de flits hoeft te gebruiken. Ik heb in 3 dagen 188 foto's geschoten... met dus 3x een volle accu (ik heb 's nachts steeds opgeladen).... oftewel gemiddeld 62 foto's met 1 volle accu. De accu was trouwens niet leeg... op een gegeven moment wilde ik geen foto's meer schieten, dus heb ik de foto's bekeken... en daarmee de accu's leeggemaakt.

Binnenkort ga ik naar Euro Disney, maar neem dan nog wel een 2e accu mee. Niet echt noodzakelijk, maar wel prettig.
Ik ga in ieder geval verder met mijn zoektocht. Iemand nog ervaring met de onderwaterbehuizing van de Ixus?
Die is wel handig (heb ik begrepen; kep hem zelf niet). Maar hij is maar gegarandeerd tot 3 meter diepte... is trouwens nog heel wat...... tenzij je wat serieuzer wil gaan scuba-diven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de S110 ook geluid opnam bij de video opnames... waarom zit er anders een microfoon bij?

En de S110 schijnt toch iets fijner te zijn qua bediening (menu op lcd) en een snellere processor met extra optie voor resolutie.

Ik wil de foto's tijdens mijn reis voornamelijk op 1024x768 maken omdat ze dan redelijk uploadbaar zijn, voor hier in NL mogen ze van mij allemaal op 1600x1200 :)

Die foto's die je in die 3 dagen hebt gemaakt, waren allemaal op 1600x1200?
Welke resolutie mogelijkheden heeft de s100 nu minder tov de S110?

Voor hoeveel is de S100 te krijgen hier in NL, onder de fl. 1.000,-?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 16 juli 2001 15:49 schreef Japito het volgende:
Ik dacht dat de S110 ook geluid opnam bij de video opnames... waarom zit er anders een microfoon bij?
je hebt gelijk... met geluid blijkbaar....
Mgoed... ook met geluid vind ik het niet interessant.....
En de S110 schijnt toch iets fijner te zijn qua bediening (menu op lcd)
Zit dus ook op mijn S100
en een snellere processor met extra optie voor resolutie.
Tja... dat zei ik al... hij heeft nog de 1024x768... dat heeft de S100 niet... maar ik schiet dus NOOIT op lagere resoluties... alleen maar op maximale resoluties....
de mogelijkheid bestaat natuurlijk dat jij daar wel waarde aan hecht....
Ik wil de foto's tijdens mijn reis voornamelijk op 1024x768 maken omdat ze dan redelijk uploadbaar zijn, voor hier in NL mogen ze van mij allemaal op 1600x1200 :)
Maar dan nog... resizen is totaal geen probleem. Een 1024x768 foto afdrukken op 10x15 ziet er niet echt fraai uit....
Voor mij dus reden om alleen op 1600x1200 te schieten met de ixus... alles wat ik op internet zet, schaal ik wel omlaag.
Die foto's die je in die 3 dagen hebt gemaakt, waren allemaal op 1600x1200?
Ja... ALLEMAAL..... op 128MB
Welke resolutie mogelijkheden heeft de s100 nu minder tov de S110?
Alleen de 1024x768..... die heeft de S110 dus EXTRA tov de S100. Maar omdat ik niet op lagere resoluties schiet, interesseert mij dat geen zak.
Voor hoeveel is de S100 te krijgen hier in NL, onder de fl. 1.000,-?
Nieuw helaas nog niet....
1250 is momenteel gloofk de laagste nieuwprijs

Nog iets wat ik een heeeel klein beetje interessant vind aan de S110 wat de S100 niet heeft: smooth digital zoom tot 4x. De S100 heeft alleen 2x en 4x digital zoom.

Maar ook digital zoom gebruik ik NAGENOEG nooit... ik heb pas voor de grap een paar foto's geprobeerd.... 2x digitale zoom is nog wel redelijk... maar 4x digitale zoom is duidelijk veel minder van kwaliteit...

check daarvoor ook [topic=169512]

Verwijderd

Topicstarter
Voor wat betreft het downscalen, ik weet niet of ik in Thailand elke keer Photoshop kan gaan installeren :)

Op de Ixus zit ook bediening via LCD maar via de Ixus V schijnt het anders te zijn, 'beter'.

De foto's op 1600x1200 worden er niet echt kleiner op als ik dat allemaal moet gaan uploaden, liever iets kleiner dan. Ik zag dat er foto's tussen zaten van 1,5mb... of kun je met een hogere compressie de foto's verkleinen tot een paar honder kb?

Ik ben niet van plan om digitale zoom te gaan gebruiken, om wat je zelf al zei, het is gewoon het 'opblazen' van een stukje van de foto.

In duitsland is de Ixus V al wat meer betaalbaar zo te zien: http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=81287

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 16 juli 2001 16:19 schreef Japito het volgende:
Voor wat betreft het downscalen, ik weet niet of ik in Thailand elke keer Photoshop kan gaan installeren :)
ghehe.... tja....
Maar vind je in dat geval 640x480 nog niet groot genoeg dan?
Op de Ixus zit ook bediening via LCD maar via de Ixus V schijnt het anders te zijn, 'beter'.
Ik heb net de Review bekeken van de Ixus V op dpreview... maar die menu's zien er hetzelfde uit als het menu van mijn Ixus...
Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.... maar het komt me allemaal gruwelijk bekend voor....
De foto's op 1600x1200 worden er niet echt kleiner op als ik dat allemaal moet gaan uploaden, liever iets kleiner dan. Ik zag dat er foto's tussen zaten van 1,5mb... of kun je met een hogere compressie de foto's verkleinen tot een paar honder kb?
Ik schiet altijd op fine met onze ixus.... dat zijn files van ongeveer 450 kb per stuk...
Ik ben niet van plan om digitale zoom te gaan gebruiken, om wat je zelf al zei, het is gewoon het 'opblazen' van een stukje van de foto.
Alleen doet de camera het dus wel beter dan de computer... ALS je het doet, doe het dan met de camera....
In duitsland is de Ixus V al wat meer betaalbaar zo te zien: http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=81287
Handig... bestellen via internet. Zolang je geen problemen hebt met het apparaat. Heb je wel problemen, dan kan een binnen nederland bestelde camera al problemen opleveren.... stel dat je problemen krijgt met een toestel wat je in duitsland hebt besteld...... dat kon nog wel eens veel 'leuker' worden.

Ik heb bewust wat meer betaald voor m'n Pro 90... die heb ik in de winkel gekocht.
De Ixus is wel besteld via internet, maar dan wel binnen nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Als de bestanden (maar) 450kb zijn op 1600x1200 in de fine modus schiet ik alles misschien wel in de fine modus :) Toch weer net wat betere kwaliteit.

Wat betreft de menu's, als ze hetzelfde zijn is dat ook geen punt meer waar ik over hoef te vallen.

Nog een goede betrouwbare site in NL die de Ixus (V) verkoopt? tegen een redelijke prijs?

Nog ervaring met verschillende batterijen en verschillende CF's?

• kmf
  • Niet online

kmf

De ixus is een verdom handig dingetje. Zelfs in het dagelijks leven kan je het makkelijk overal meesjouwen.

Maarre.... windows 2000 kon het niet standaard installeren, en je hebt speciale software voor nodig om foto's over te nemen.

Als je echt voor 4 maanden weg moet, dan kan je nog overwegen om een digital wallet te gaan kopen.
Kost wat, maar met 10 gig moet je toch wel zeker door een heel jaar mee kunnen.

http://www.dpreview.com/reviews/nixvuedigitalalbum/

http://www.dpreview.com/reviews/digitalwallet/

Enne... met een volle accu kan je wel 150 foto's maken met de ixus. Dus 2 accu's... 300? Als je je display heel weinig gebruikt dus he.

Reken maar zelf uit hoeveel je nodig hebt. Een accu laadt in 2 uur op. Redelijk kort voor een LiIon accu lijkt mij.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 16 juli 2001 16:52 schreef Japito het volgende:
Als de bestanden (maar) 450kb zijn op 1600x1200 in de fine modus schiet ik alles misschien wel in de fine modus :) Toch weer net wat betere kwaliteit.

Wat betreft de menu's, als ze hetzelfde zijn is dat ook geen punt meer waar ik over hoef te vallen.

Nog een goede betrouwbare site in NL die de Ixus (V) verkoopt? tegen een redelijke prijs?

Nog ervaring met verschillende batterijen en verschillende CF's?
De fine mode werkt alleen onder handmatige modus. En kost wel een mb of twee.

Ik heb gewoon de originele accu gebruikt (wist niet eens dat er alternatieven waren),
maarre... volgens de pricewatch is er een flinke actie bij Correct. 57 gulden maar. Dus maar even inkopen daar.

Je KAN natuurlijk ook een externe accu kopen. Dan kan je altijd even bijladen. Is wel veel zwaarder dan 7 van die normale accu's.

Ik gebruik en 64 MB Sandisk. Werkt prima. ZIjn ook niet al te duur. Koop er maar een paar van 128.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
hm, een digital wallet, nog meer bagage in mijn rugzak(je) :) en weer 1000 piekies extra. Is er geen elegante oplossing om de foto's op die machine daar in Thailand te krijgen? USB kabel is dus niet gewenst daarzo? Zo'n floppydisk adapter?

Verwijderd

Topicstarter
Externe accu, vertel eens meer daarover? Hoeveel kost het, wat heb ik er aan en waar kan ik er meer info over vinden?

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 16 juli 2001 17:15 schreef Japito het volgende:
hm, een digital wallet, nog meer bagage in mijn rugzak(je) :) en weer 1000 piekies extra. Is er geen elegante oplossing om de foto's op die machine daar in Thailand te krijgen? USB kabel is dus niet gewenst daarzo? Zo'n floppydisk adapter?
Een floppy disk drive is toch net zo groot als een digital wallet??

Maar de prijs is idd wel wat moeilijk.

Maarre... als je na 4 maanden terug bent, wil ik dat ding wel voor de helft van de nieuwprijs op dat moment van je overnemen hoor :)

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 16 juli 2001 17:24 schreef Japito het volgende:
Externe accu, vertel eens meer daarover? Hoeveel kost het, wat heb ik er aan en waar kan ik er meer info over vinden?
Ik bedoel zo'n ding dat je normaal gebruikt om je auto op te starten. Kan je thuis mooi opladen en dan kan je er flink stroom mee trekken. Dus wel genoeg om je paar accutjes op te laden.

Is wel groot hoor... Dus ik denk dat je het beter mee kan nemen naar een of ander hotel in een gehucht, en daar achterlaat terwijl je buiten bent, foto's schieten. Kan je iedere nacht als je slaapt even opladen.

Je kan OOK een externe voedingadapter kopen en je ixus direct op dat ding aansluiten.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 16 juli 2001 16:58 schreef athlonkmf het volgende:
Maarre.... windows 2000 kon het niet standaard installeren, en je hebt speciale software voor nodig om foto's over te nemen.
:?
Hoe bedoel je?
Ik heb de Ixus gewoon aan W2K-machines hangen hoor....... zonder problemen... gewoon de drivers van de CD geïnstalleerd....

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 16 juli 2001 18:20 schreef wfvn het volgende:

[..]

:?
Hoe bedoel je?
Ik heb de Ixus gewoon aan W2K-machines hangen hoor....... zonder problemen... gewoon de drivers van de CD geïnstalleerd....
DAT bedoel ik :)
Je moet nog drivers installeren. Het staat er niet standaard op. Internet cafe's laten je dat niet doen denk ik.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb inmiddels toch nog een pluspuntje gevonden als je de Ixus vergelijkt met de IxusV.
De formaten van de bestanden bij 1600x1200 fine compressie.
De Ixus: gemiddeld 720 kB
De IxusV: gemiddeld 450 kB
Dit zal ook wel gevolg hebben voor de kwaliteit... maar ik schiet altijd in normale compressie met m'n pro90.... dus voor mij zou dat nog altijd goed genoeg zijn.

Hoewel ik dus eerst helemaal geen voorstander was van de IxusV, moet ik toch langzaam m'n mening bijstellen.

Waar ik nog wel bij blijf is:
Koop liever een Ixus300.... die is maar een klein beetje duurder dan de IxusV en geeft betere kleuren en heeft 3x optische zoom.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 16 juli 2001 19:07 schreef wfvn het volgende:
Ik heb inmiddels toch nog een pluspuntje gevonden als je de Ixus vergelijkt met de IxusV.
De formaten van de bestanden bij 1600x1200 fine compressie.
De Ixus: gemiddeld 720 kB
De IxusV: gemiddeld 450 kB
Dit zal ook wel gevolg hebben voor de kwaliteit... maar ik schiet altijd in normale compressie met m'n pro90.... dus voor mij zou dat nog altijd goed genoeg zijn.

Hoewel ik dus eerst helemaal geen voorstander was van de IxusV, moet ik toch langzaam m'n mening bijstellen.

Waar ik nog wel bij blijf is:
Koop liever een Ixus300.... die is maar een klein beetje duurder dan de IxusV en geeft betere kleuren en heeft 3x optische zoom.
Maar de 300 is wel wat groter.

Ik vind wel, dat als je ixusV ermee vergelijk, je beter de 300 kan nemen.

Als je met de normale ixus vergelijkt... tja... dan heb je weer een post met 100 replies.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... moeilijk, moeilijk. De Ixus, Ixus V of Ixus 300... De Ixus 300 is inderdaad weer iets groter, maar is dat storend? En hij heeft 3x Zoom t.o.v. 2x, is wel weer fijn. De keuze ligt voor mij dan meer tussen de Ixus V en de Ixus 300. Ik zie overigens niet echt heel veel verschil tussen de foto's op dpreview tussen de Ixus V en de Ixus 300. Kan iemand mij de wezenlijke verschillen tussen de Ixus V en de Ixus 300 aangeven? Los van het formaat en de 3x zoom?

Trouwens, is zo'n e-wallet echt zo klein?

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 16 juli 2001 20:14 schreef Japito het volgende:
Hmm... moeilijk, moeilijk. De Ixus, Ixus V of Ixus 300... De Ixus 300 is inderdaad weer iets groter, maar is dat storend? En hij heeft 3x Zoom t.o.v. 2x, is wel weer fijn. De keuze ligt voor mij dan meer tussen de Ixus V en de Ixus 300. Ik zie overigens niet echt heel veel verschil tussen de foto's op dpreview tussen de Ixus V en de Ixus 300. Kan iemand mij de wezenlijke verschillen tussen de Ixus V en de Ixus 300 aangeven? Los van het formaat en de 3x zoom?

Trouwens, is zo'n e-wallet echt zo klein?
Digital Album: 146 x 83 x 29 mm (5.7 x 3.3 x 1.1 in)
Cradle: 157 x 113 x 72 mm (6.2 x 4.4 x 2.8 in)

Digital Wallet: 135 x 95 x 32 mm (5.25 x 3.75 x 1.25")

Ietsie groter dan een compact camera dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor size, dus de Ixus V, nu alleen nog even kijken hoe ik het oplos met het leeghalen van de camera op de pc in het internet café....

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 07:06

DDX

enig idee of die digital wallet ergens in nederland te koop is ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 16 juli 2001 21:24 schreef ddx2 het volgende:
enig idee of die digital wallet ergens in nederland te koop is ?
Deze http://www.incabv.nl/ is de leverancier volgens http://www.letsgodigital.nl/webpages/news/df/inca/digital_wallet.html

Verwijderd

Ik gebruik mijn laptop als opslag plaats voor mijn foto's. Kan 1.3gb aan data op dus dat is wel genoeg. Zo hoev ik ook niet veel geld te spanderen aan memorycards

Verwijderd

Topicstarter
Enige nadeel van een laptop is dat je rugzak zo snel vol zit en je nog meer stopcontacten nodig hebt om dat ding levend te houden :(

Ik ga die e-wallet eens bekijken...

Verwijderd

Topicstarter
Oef!! :'( Die e-wallet is maar ongeveer fl. 2.200,- ....

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Als je het allemaal zo opteld (ixus + CF-kaartjes + batterijen + Digital Wallet) kom je op een pittig bedrag uit.
Voor dat bedrag zou ik dus een mooie Spiegel reflex kopen. Scheelt ook een hoop gezeik qua batterijen enzo.
Ik las al dat je het toch al digitaal wil af laten drukken dus waarom dan niet gewooon van negatief af? dan is de kwaliteit trouwens ook nog beter.
enige nadeel is dat een beetje spiegel reflex niet echt klein is en je moet ff een loden tasje kopen voor je films als ze door de detector gaan op het vliegveld.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 16:55 schreef sjuk het volgende:
Als je het allemaal zo opteld (ixus + CF-kaartjes + batterijen + Digital Wallet) kom je op een pittig bedrag uit.
Voor dat bedrag zou ik dus een mooie Spiegel reflex kopen. Scheelt ook een hoop gezeik qua batterijen enzo.
Ik las al dat je het toch al digitaal wil af laten drukken dus waarom dan niet gewooon van negatief af? dan is de kwaliteit trouwens ook nog beter.
enige nadeel is dat een beetje spiegel reflex niet echt klein is en je moet ff een loden tasje kopen voor je films als ze door de detector gaan op het vliegveld.
Ja, daar heb je misschien wel gelijk in maar de e-wallet vind ik iets te veel van het goede en ik ben het nu al redelijk zat om elke keer tig foto's te moeten inscannen. Ik wil m straks ook in het 'dagelijkse leven' meer gaan gebruiken o.a. op feesten e.d. lekker makkelijk om mee te nemen. Een digitale camera wordt het dus zowieso, nu alleen nog de vraag welke, maar dat zal - tenzij er een kleinere (& betere) camera is voor een zelfde of lagere prijs - voor mij de ixus v / s110 worden.

Het moeilijkste is nu het uploaden in internet cafés in Thailand en Australie. Ik hoorde van andere mensen dat op sommige locaties niet eens diskette stations aanwezig waren en/of de pc niet met USB uitgerust was.

Ik denk nu aan een Ixus V met een 128mb CF kaart en 1-3 extra batterijen. Dan heb ik de standaard USB kabel mocht ik een bruikbare USB aansluiting vinden. Eventueel wil ik zo'n diskette kopen waar je de CF in kunt stoppen en met een driver de 'diskette' kunt kopieren...

Meer tips en URL's over waar ik de goedkoopste Ixus in NL of een van onze buurlanden kan kopen zijn altijd welkom :)

groet,

Jasper
Pagina: 1