Is dit moederbord geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Proliges
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-01 09:52
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment in bezit van 2 maal de GeForce EVGA 970. Nu zou ik deze graag in SLI willen draaien maar mijn moederbord staat dit niet toe (ik heb maar 1 slot voor een videokaart).

Ik zoek dus een nieuw moederbord met een 1150 socket (ik heb een I7-4770K) en DDR3 Ram.
Ik heb momenteel dit moederbord in mijn machine zitten:
pricewatch: Gigabyte GA-B85M-HD3

Ik heb op het moment geen budget. Rond de 100 euro lijkt mij een prima bedrag voor een moederbord. Verder heb ik ook geen voorkeuren voor een merk oid. Ik sta open voor alle opties.

Zelf heb ik het volgende moederbord al gevonden:
pricewatch: Asus Q87M-E/CSM

Ik vroeg me dan ook af of deze geschikt was, of dat er eventueel een goedkoper alternatief te vinden is (130 euro lijkt mij wat veel)

Wat ook mogelijk is wat mij betreft is een overstap naar DDR4 geheugen. Geen idee of dit het waard is, maar het is een stap die ik ongetwijfeld ooit moet doen. Dus waarom niet als ik een nieuw moederbord koop. Of is het misschien verstandiger nog even te wachten met DDR4 tot het wat goedkoper wordt?

Met vriendelijke groet,
Proliges. ;)

Alle reacties

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:45

ThePsycho

Biertje?

Hey Proliges!

Op micro-atx formaat vind ik (in de pricewatch) alleen moederboards die crossfire of geen link ondersteunen. Zit je vast aan dit formaat?

Groeten,
Aron

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Geen van de 1150 micro-ATX bordjes in de pricewatch ondersteunt SLI, enkel Crossfire. Jouw keuze van ASUS ondersteunt ook geen SLI volgens ASUS zelf:
Supports AMD Quad-GPU CrossFireX™ Technology
Dus op dit moederbord formaat+socket gaat SLI sowieso niet lukken denk ik.

Wat @killie01 ook al zegt dus :)

• Proliges
killie01 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:44:
Hey Proliges!

Op micro-atx formaat vind ik (in de pricewatch) alleen moederboards die crossfire of geen link ondersteunen. Zit je vast aan dit formaat?

Groeten,
Aron
SayWhatAgain! schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:54:
Geen van de 1150 micro-ATX bordjes in de pricewatch ondersteunt SLI, enkel Crossfire. Jouw keuze van ASUS ondersteunt ook geen SLI volgens ASUS zelf:
[...]

Dus op dit moederbord formaat+socket gaat SLI sowieso niet lukken denk ik.

Wat @killie01 ook al zegt dus :)
Oh excuus, hier komt de noob in mij naar boven. Ik heb niet eens op de form factor gelet om eerlijk te zijn. Ik zit niet vast aan dit formaat.

Ik moet toch een nieuwe behuizing hebben omdat een 2e videokaart niet in mijn huidige behuizing past. Dus hoe groot die moet zijn maakt voor mij in principe niet zoveel uit :)

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Voor SLI heb je sowieso een Z*7 chipset nodig voor socket 1150, dus Z87 of de nieuwere Z97.
Daarnaast heb je minimaal 2x PCI-e 2.0 x8 nodig of hoger.

Dan kom je hierop uit.

Alleen ver boven budget.. Wellicht in de V&A nog wat te vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door Jean Paul op 17-05-2018 14:05 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Proliges
Jean Paul schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:04:
Voor SLI heb je sowieso een Z*7 chipset nodig voor socket 1150, dus Z87 of de nieuwere Z97.
Daarnaast heb je minimaal 2x PCI-e 2.0 x8 nodig of hoger.

Dan kom je hierop uit.

Alleen ver boven budget.. Wellicht in de V&A nog wat te vinden?
Het budget maakt me in principe niet zoveel uit. Mijn kennis van moederborden is gewoon echt ondermaats en met veel dingen heb ik geen rekening gehouden.

Het formaat maakt me zoals eerder gezegd niets uit. Het gaat me er voornamelijk om dat ik er 2x een 970 in kan zetten, als dat 240 euro kost dan is dat maar zo.

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Punt is dat die vier borden uit de PW bijna half de prijs waren. Het is nu duur omdat het oud en slecht leverbaar is. Voor die paar honderd euro zou ik kiezen voor een Mobo + CPU + RAM upgrade, mits het budget er is. Of in V&A naar een tweedehands zoeken als dat geen optie is...

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:45

ThePsycho

Biertje?

Proliges schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Het budget maakt me in principe niet zoveel uit. Mijn kennis van moederborden is gewoon echt ondermaats en met veel dingen heb ik geen rekening gehouden.

Het formaat maakt me zoals eerder gezegd niets uit. Het gaat me er voornamelijk om dat ik er 2x een 970 in kan zetten, als dat 240 euro kost dan is dat maar zo.
Het enige bord van die 4 die ook daadwerkelijk SLI ondersteunt kost zo'n 600 euro. Je kan zoals @Jean Paul zegt misschien beter een upgrade doen, dan kan je een goedkoper moederbord nemen met een betere processor en ram.

EDIT: 2e hands is natuurlijk altijd een optie, als er nu geen upgrade gewenst is / budget er niet is.

[ Voor 7% gewijzigd door ThePsycho op 17-05-2018 14:17 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
In V&A kun je het allemaal aanvinken: socket 1150, DDR3, Nvidia SLI

Nieuw zijn ze bijna niet meer te krijgen dus krijg je absurd hoge prijzen te zien.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
Kun je niet beter de 2 970's verkopen en daar weer een 1080 voor kopen of zo?

SLI wordt in veel games niet goed ondersteund en je hoeft niet heel je build om te gooien..

Een 1080 hebbie op V&A al vanaf 450 euro

[ Voor 49% gewijzigd door Baloes op 17-05-2018 14:42 ]

• Proliges
Aragnut schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:16:
In V&A kun je het allemaal aanvinken: socket 1150, DDR3, Nvidia SLI

Nieuw zijn ze bijna niet meer te krijgen dus krijg je absurd hoge prijzen te zien.
Ik vind de prijzen als ik die link van jou gebruik nog ontzettend meevallen eigenlijk. Dank u. 2e hands is voor mij ook geen probleem :)

[ Voor 3% gewijzigd door Proliges op 17-05-2018 14:32 ]

• Proliges
killie01 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:16:
[...]

Het enige bord van die 4 die ook daadwerkelijk SLI ondersteunt kost zo'n 600 euro. Je kan zoals @Jean Paul zegt misschien beter een upgrade doen, dan kan je een goedkoper moederbord nemen met een betere processor en ram.

EDIT: 2e hands is natuurlijk altijd een optie, als er nu geen upgrade gewenst is / budget er niet is.
Ja 2e hands is voor mij ook een optie. Ik wil eigenlijk niet upgraden naar een nieuwe processor en ddr4 omdat mijn huidig emachine in principe nog volstaat en dat is toch een flinke investering zo uit het niets.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:48
Verkoop je 2 970 kaarten voor €250+, tel daar die ~€100 bij op en koop tweedehands een 1080. Veel beter performance dan 2x 970 in Sliedrecht en nog goedkoper ook
Pagina: 1