Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05
Hi allemaal!

Ik zit al een tijdje tegen een oud toestel aan te kijken: Ecoo E04

Specs:
64-bit processor MTK6752 (8 kernen)
ARM MALI-T760 grafische afhandeling
2GB RAM
16GB ROM

Info
Was ooit een prima ding, totdat ik hem liet vallen. Alles werkt nog behalve dat ik geen touch input meer kan geven. Scherm gaat aan maar reageert dus niet meer op mijn aanraking.

Ik kan hem weggooien natuurlijk maar ik zou het leuker vinden als ik dit zou kunnen gebruiken voor simpele spelletjes of vanaf dat device media naar mijn Chromecast te streamen.

Ik heb een adapter waarmee ik een muis kan aansluiten, hiermee bestuur ik het toestel maar dit is wat beperkt.

Vraag:
Dus, mijn vraag aan jullie: wat voor een opstelling zou er mogelijk zijn om dit ding om te bouwen tot mediacenter of (simpel) game station.

Zelf bedacht:
Zo zag ik ooit een USB-hub waar je je toestel via bluetooth op kan aansluiten. Op de hub sluit je dan je keyboard, muis en/of gamepad aan. Ik kan deze echter nergens meer vinden.
Uitdaging: het oudere toestel zou idealiter wel continue opgeladen moeten worden, dus iets via Bluetooth zou mooi zijn. Of:

Ik zat ook te denken aan een micro-usb adapter met Power Delivery; dus laden + hub aansluiten. Maar ook hier kan ik niet echt een oplossing in vinden, misschien bestaat dat wel helemaal niet.

Hopelijk vinden Tweakers het hier leuk om even mee te denken over het nieuw leven in blazen van dit toestel.

Bij voorbaat dank :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanthana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-08 10:30
zoek eens op "otg with charger". Dan aansluiten op TV, xbox controller eraan, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.retroarch erop en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Kanthana schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:22:
zoek eens op "otg with charger". Dan aansluiten op TV, xbox controller eraan, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.retroarch erop en gaan!
Tnx voor je reply. Ik kwam oa deze tegen:
GameSir X1 http://s.aliexpress.com/3aQBj6Z7

Zoiets zoek ik wel. Had nog de hoop op wat goedkoper maar ik blijf zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Blijf wel kritisch bij de aankopen die je gaat doen om dit mogelijk te maken. Een Android mediaspeler met vergelijkbare specs heb je voor <€50 (en heeft meteen alle benodigde aansluitingen), ga dus niet te veel geld uitgeven aan een berg adaptertjes die mogelijk helemaal niet tot een werkende oplossing gaan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
TommyboyNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:49:
Blijf wel kritisch bij de aankopen die je gaat doen om dit mogelijk te maken. Een Android mediaspeler met vergelijkbare specs heb je voor <€50 (en heeft meteen alle benodigde aansluitingen), ga dus niet te veel geld uitgeven aan een berg adaptertjes die mogelijk helemaal niet tot een werkende oplossing gaan leiden.
Ja, helemaal waar. Dank hiervoor. Idee voor een goedkope optie wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:52
Als hij MHL ondersteunt (en je TV doet dat ook) zou je hem eenvoudig als een soort android-mediabox kunnen gebruiken. Invoer bijvoorbeeld via bluetooth.
Pagina: 1