Welke tv aanschaffen voor €1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste tweakers,

wegens prive redenen moest ik de aankoop van een OLED scherm stopzetten. Ik wou de LG 55OLEDC7V aanschaffen, prima TV voor €1500,- Mijn nieuwe budget is €1000,- helaas maar waar.

Ik ben dus nu aan het kijken wat er beschikbar is in het straatje. Allemaal 55'' groot minimal.
  • Samsung MU6134 €670,- 4K
  • Samsung MU6400 €860,- 4K
  • Samsung MU7040 €1000,- FHD
  • LG OLED FHD €1000,- 4K
Allemaal verschillende types, en verschillende prijzen. De LG is de enige OLED van alle maar is geen 4K.
Daarnaast alle hebben hun eigen OS WebOS en TizenOS. WebOS op de LG variant is niet de gene die je op de C7V ziet, is vele malen trager.

Daarnaast heb je ook nog eens QLED TV's voor €1000,- maar wat is nou een degelijk apparaat?

Ik heb bijvoorbeeld reviews gekeken op kieskeurig en komen allemaal posetieve berichten naar boven. Maar is bijvoorbeeld geen QLED tv. waar moet ik opletten? Want gaming moet ook van te pas komen op het scherm.

Ik heb helaas slechte internet 1-3MB/s waarschijnlijk snel naar 16mb/s hier in Duitsland - Saarland dus dat neem ik met de overweging mee.

Beste antwoord (via FeaR op 28-05-2018 13:32)

• theduke1989
Helaas zijn al die TV's niet beschikbaar waar ik het kan aanschaffen. En moest ik echt een overweging maken. En heb toch besloten voor de MU7040 te gaan.

We zitten ongever 2-3 meter afstand van de TV, hebben een slechte internetverbinding. Dus 4K content wordt moeilijk. We willen de tv uiteraard wel voor langere periode gebruiken. Maar er was qua prijs/budget niet veel meer over dan de Samsung LED 7040

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Qled heeft niks met oled te maken. 4k belangrijk voor je, waarom? Ik heb zelfs liever een goed 720p (HD) paneel dan slecht 4k paneel, resolutie is mijn inziens (vanaf 720p) wel het minst belangrijk in grafische pracht.

Is wat langer doorsparen geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:51
55B7 is te koop voor €1249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
OLED is niet haalbaar voor € 1.000. De FHD OLEDs van LG moet je links laten liggen. Die missen ook HDR, echt zonde van je geld imho.

Kijk erns naar de sony xe90 reeks. 55” is voor € 1.000 te krijgen als je contact opneemt met winkels. Veruit superieur aan de samsung tv’s die jij op het oog hebt.
ToFast schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:57:
Qled heeft niks met oled te maken. 4k belangrijk voor je, waarom? Ik heb zelfs liever een goed 720p (HD) paneel dan slecht 4k paneel, resolutie is mijn inziens (vanaf 720p) wel het minst belangrijk in grafische pracht.

Is wat langer doorsparen geen optie?
Ik snap je punt, maar een 720p toestel op 55” is wel een beetje treurig. Voordeel van de betere 4K tv’s is dat ze heel indrukwekkend HDR weer kunnen geven. Dat is echt een eye-catcher. Tv’s dik onder de € 1.000 die HDR ondersteunen zijn een gimmick. Ze ondersteunen het, maar kunnen het eigelijk niet weergeven zodat het echt indruk maakt.

[ Voor 53% gewijzigd door Hulleman op 17-05-2018 16:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:02
4K streaming wordt sowieso lastig met 16Mbit/s. Of is het 16MB/s?

Daarnaast, als je via via ING-rentepunten kunt gebruiken van iemand die ze niet gebruikt, heb je de Philips OLED 55POS9002 voor 1100 euro na cashback. Maar dat betekend wel dat je eerst 1300 moet neertellen tot je de 200 euro cashback retour krijgt.

IMHO is 4K niet zo boeiend. HDR is veel interessanter, en zit enkel op 4K tv's.... Dus de LG OLED FHD valt dan wel af. Zelf wilde ik eerst ook de FHD LG oled kopen. Maar na in de winkel ze naast elkaar gezien te hebben toch gewacht op een aanbieding voor een OLED met HDR.

Ik zou nog even doorsparen en voor een OLED met HDR gaan. Sony XE90 is volgens mij ook best goed. Kijk je in een lichte kamer? of een donkerdere kamer? OLED werkt op zijn best in een niet te lichte kamer.

Sowieso even bellen met bedrijven, krijg je vaak een leuke korting bij duurdere tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Probleem is, we krijgen van die coupons hier in Luxembourg. Dus ik kan de tv halen. Het was eerst 1400,- maar nu moet ik he tdus tot 860,- doen en dan nog extra tot 1000,- en in Auchan Kirchberg zijn er niet veel TV's om uit te zoeken voor de prijs klasse. Dus kom je uit op hun '' model MU7040'' en anders was het de LG OLEDB7V wat het dus eerst was.

En alles onder de 1000,- kan je natuurlijk nemen maar dan moet je dus kijken of het goed is.
Ze hebben THOMSEN / TELEFUNKEN / LG / PANASONIC / PHILIPS etc maar niet alle varianten zoals je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou voor dat geld zeker een goede sony uitzoeken voor een 4k zijn doorgaans wat hulleman al roept superieur aan andere merken vooral met contrat en zwarte beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
Ik heb een 55" OLED van Philips (de POS9002) gekocht via de rentepuntenwinkel van ING, die was 1300 euro en daar gaat nog 200 euro cashback vanaf, zit je op 1100 euro, dus maar net boven je budget. Je hebt wel wat puntjes bij ING nodig maar je dat moet wel te regelen zijn via vrienden als je zelf geen ING hebt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 09:13
Dit is wel een andere tv dan de XE9005, weet niet of deze ook zo goed is qua zwartwaarden en contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
LG 55EG9A7V @ ep.nl met 100 euro cashback.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ByteMe_ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:53:
LG 55EG9A7V @ ep.nl met 100 euro cashback.
deze heeft veel mindere resolutie joh en tragere beeldverversing ondanks het zeker een mooi toestel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de vergelijking kommt idd de XE9005 wel wat beter uit de bus met zwart en contrast waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:01:
[...]

deze heeft veel mindere resolutie joh en tragere beeldverversing ondanks het zeker een mooi toestel is
En wat heeft de hogere resolutie voor meerwaarde aan de TS? Ik zie geen informatie over de gebruikte kijkafstand. Als die al over 2.5 meter zit, dan is 4k geen zwaarwegend punt meer, het verschil zie je moeilijker. Dan kan het de toekomst hebben, maar met dit budget heb je de afweging 4k LCD vs OLED Full HD, dan liever OLED voor superieure kleuren/contrast.

Ik vind 120hz verversing niet slecht overigens.

offtopic:
En die Philips Televisie via ING is overigens wel erg interessant.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:19
ByteMe_ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:11:
[...]

offtopic:
Ik heb hem bij PlatteTV ook voor 1.300 meegekregen. Dus even bellen of chatten, en het zou daar ook moeten kunnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Helaas zijn al die TV's niet beschikbaar waar ik het kan aanschaffen. En moest ik echt een overweging maken. En heb toch besloten voor de MU7040 te gaan.

We zitten ongever 2-3 meter afstand van de TV, hebben een slechte internetverbinding. Dus 4K content wordt moeilijk. We willen de tv uiteraard wel voor langere periode gebruiken. Maar er was qua prijs/budget niet veel meer over dan de Samsung LED 7040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ByteMe_ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:11:
[...]

En wat heeft de hogere resolutie voor meerwaarde aan de TS? Ik zie geen informatie over de gebruikte kijkafstand. Als die al over 2.5 meter zit, dan is 4k geen zwaarwegend punt meer, het verschil zie je moeilijker. Dan kan het de toekomst hebben, maar met dit budget heb je de afweging 4k LCD vs OLED Full HD, dan liever OLED voor superieure kleuren/contrast.

Ik vind 120hz verversing niet slecht overigens.

offtopic:
het gaat wel degelijk om de kleuren in je beeldscherm die met een veel hogere contrast / resolutie waarde veel scherper overkomen en ook beter te regelen zijn komt bij dat oled nog midden in zijn ontwikkeling zit als je inderdaad ver van je tv afzit zal het niet veel uitmaken maar zeker bij sport en snelle actie films zal dit zeker een groot verschil maken....
ik koop zelf persoonlijk maar dat zal mijn ervaring zijn iets van goede top klasse dan een ietwat nieuwere type dat zeker minder aan kwaliteit is maar nogmaals das mijn inziens. :9 :9
Pagina: 1