Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 19:53
Goedendag tweakers

Gisteren eigenaar geworden van een Nvidia shield en er even mee gespeeld.

Nu op tweakers aan het rondkijken en zie toch verschillende reviews waaruit de sniekd goed maar ook slecht naar voren wordt gebracht. Hierdoor weet ik dus. Iet of de snield wel bij mij past

Hiervoor gebruikte ik plex op mijn Sony bravia kd 55x8005
Alleen daar kon ik geen 4K op streamen en dolby atmos etc was ook niet mogelijk

Nu zie ik wel dat de shield sneller opstart en de video’s probleemloos direct afspeeld (geen transcoding meer nodig) maar toen we gisteren serie aan niet kijken waren viel mij op dat sommige momenten “versneld” voorbij kwam

Dus wie kan mij hierin een beetje adviseren.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Als je een 4K scherm hebt zonder HDR heb je er bijna niets aan, HDR>SDR conversie is nagenoeg afwezig. 4K op zich is in de meeste gevallen ook een probleem, banding wat ontstaat door incorrecte color spacing.

Nvidia zegt dit waarschijnlijk op te lossen in de Oreo versie, maar dit is al meer dan een jaar bekend. Het HDR>SDR conversie verhaal zal nooit beter worden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Jboy1991
Koldur schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:58:
Als je een 4K scherm hebt zonder HDR heb je er bijna niets aan, HDR>SDR conversie is nagenoeg afwezig. 4K op zich is in de meeste gevallen ook een probleem, banding wat ontstaat door incorrecte color spacing.

Nvidia zegt dit waarschijnlijk op te lossen in de Oreo versie, maar dit is al meer dan een jaar bekend. Het HDR>SDR conversie verhaal zal nooit beter worden.
Mijn tv heeft hdr10 dus dat moet geen probleem zijn toch?

• Koldur
Jboy1991 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Mijn tv heeft hdr10 dus dat moet geen probleem zijn toch?
Wat betreft HDR niet, branding en color space wel, dat ziet er helaas niet uit. Koop hem bij Cool Blue, kan je hem altijd nog terug sturen als hij niet bevalt. Zo heb ik het gedaan en nu heel erg blij met mijn Vero 4K

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-11 20:42
Plex 4k content is gewoon te zwaar voor de Shield. Zelfs mijn highend i7 1080gtx etc vindt het niet zo leuk. Plex gaat 9 van de 10 keer gewoon transcoderen terwijl het eigenlijk niet hoeft. Geluidssporen, ondertiteling etc. Voor 1080p content is Plex prima maar ik zou je aanraden om gewoon kodi te installeren om je nvidia shield en daar een library op te bouwen. Die transcodeert niet en kan prima 4k hdr etc weergeven.

• Jboy1991
Koldur schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Wat betreft HDR niet, branding en color space wel, dat ziet er helaas niet uit. Koop hem bij Cool Blue, kan je hem altijd nog terug sturen als hij niet bevalt. Zo heb ik het gedaan en nu heel erg blij met mijn Vero 4K
Dat dus gedaan bij coolblue en ben het nu aan het testen maar snap niks van branding en color space. Zojuist een 4K film via plex gestreamt en gaat gewoon vlot zonder dat de server transcodeerd.

Daarom zeg ik er zijn best verschillende ervaringingen. Maar wat bedoel je met branding en colour spacing

• Koldur
Jboy1991 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:16:
[...]

Dat dus gedaan bij coolblue en ben het nu aan het testen maar snap niks van branding en color space. Zojuist een 4K film via plex gestreamt en gaat gewoon vlot zonder dat de server transcodeerd.

Daarom zeg ik er zijn best verschillende ervaringingen. Maar wat bedoel je met branding en colour spacing
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Colour_banding_example01.png

En het is banding, geen branding

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 17-05-2018 20:56 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:41
Hier tot nu toe een aantal films via Plex vanaf de shield afgespeeld en dat gaat prima. geen transcoding hier, en dat kan je ook nog zelf bepalen.

Andere optie is kodi installeren en Plex for Kodi plugin installeren.

Zelf enorm tevreden met de shield. Al moet die soms (1x per maand?) even gereset als die zich verslikt in een bestand. maar dat is al even niet meer voorgekomen, zeker niet sinds ik van een 1080p naar een 4k HDR tv ben gegaan.

Color spaces worden door de Shield gewoon ondersteund? Rec 709 en rec2020, 8 en 10 bit.

• Jboy1991
Koldur schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:56:
[...]

[afbeelding]

En het is banding, geen branding
Sorry,
Maar alsnog snap ik niks van die foto. Ben niet zo thuis in dit soort dingen. Heb hiervoor een Apple tv gehad en dacht nu tijd voor iets nieuws ivm dolby atmos en 4K/hdr. Maar blijkbaar moet je op veel dingen letten zoals dit?

Weet niet of het relevant is maar via shield en hdmi settings staat het volgende
Current hdmi mode
3840x2160 59,940 hz
Yuy 420 10-bit 2020

[ Voor 12% gewijzigd door Jboy1991 op 17-05-2018 21:08 ]

• Waah
Jboy1991 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:02:
[...]

Sorry,
Maar alsnog snap ik niks van die foto. Ben niet zo thuis in dit soort dingen. Heb hiervoor een Apple tv gehad en dacht nu tijd voor iets nieuws ivm dolby atmos en 4K/hdr. Maar blijkbaar moet je op veel dingen letten zoals dit?

Weet niet of het relevant is maar via shield en hdmi settings staat het volgende
Current hdmi mode
3840x2160 59,940 hz
Yuy 420 10-bit 2020
Als banding zoals dit je nooit opgevallen is in films (dus dat bijvoorbeeld de avondlucht niet mooi geleidelijk overgaat, maar in "banden", dan hoef je je daar niet druk om te maken. Niet iedereen let erop heeft er last van.

enige wat je moet weten, is dat Plex graag de video omzet in een andere kwaliteit. Als het in originele kwaliteit kan zal die dat doen. Maar zodra er losse ondertiteling bij zit zal die " transcoden", oftewel de video opnieuw coderen om de ondertiteling toe te voegen. Dit kan wel eens mis gaan.

Een oplossing is Kodi. Die doet dit transcoden niet. Daar werkt de video wel, of niet. En op de Shield draait bijna alles wel dus daar loop je niet tegenaan.

Waarom graag Plex? Zelf draai ik plex zodat ik buitenshuis (en ook vrienden) films kunnen kijken. En aangezien mijn upload 30 mbit is en sommige films meer data gebruiken is het fijn dat plex de films dan kan verkleinen voor die ze verstuurd.

Heb je dit niet nodig? en kijk je puur thuis? dan is Kodi waarschijnlijk geschikter.

Voor je hmdi mode:
3840x2160= 4K
59,940 hz = verversingssnelheid van het beeld. Maar dit wordt vaak automatisch aangepast op basis van de film
Yuy 420 = de manier van compressie. Om het bestand niet te groot te maken. Voor film prima. Voor video editing (hollywood) is minder compressie handig.
10-bit = het verhaal van die banding. Ga je geen probleem mee krijgen. 10 bit is meer dan we ooit hadden in TV. En zou banding prima moeten voorkomen. 12-bit is de volgende stap en is vooral voor editing handig
(rec) 2020. Het nieuwe, uitgebreidere kleurprofiel. Meer kleuren, is beter.

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 17-05-2018 21:17 ]

• Jboy1991
Waah schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:12:
[...]

Als banding zoals dit je nooit opgevallen is in films (dus dat bijvoorbeeld de avondlucht niet mooi geleidelijk overgaat, maar in "banden", dan hoef je je daar niet druk om te maken. Niet iedereen let erop heeft er last van.

enige wat je moet weten, is dat Plex graag de video omzet in een andere kwaliteit. Als het in originele kwaliteit kan zal die dat doen. Maar zodra er losse ondertiteling bij zit zal die " transcoden", oftewel de video opnieuw coderen om de ondertiteling toe te voegen. Dit kan wel eens mis gaan.

Een oplossing is Kodi. Die doet dit transcoden niet. Daar werkt de video wel, of niet. En op de Shield draait bijna alles wel dus daar loop je niet tegenaan.

Waarom graag Plex? Zelf draai ik plex zodat ik buitenshuis (en ook vrienden) films kunnen kijken. En aangezien mijn upload 30 mbit is en sommige films meer data gebruiken is het fijn dat plex de films dan kan verkleinen voor die ze verstuurd.

Heb je dit niet nodig? en kijk je puur thuis? dan is Kodi waarschijnlijk geschikter.
Ik heb nog maar 1 film gekeken dus straks ff erop letten. Treed dit alleen bij 4K of alle?

Reden dat ik plex gebruik is precies de reden dat jj het gebruikt

Ik heb vaak ook subs erbij de STR file. Maar krijg in de logs geen codering te zien en de tv geeft als status direct play.

• Waah
Jboy1991 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:15:
[...]

Ik heb nog maar 1 film gekeken dus straks ff erop letten. Treed dit alleen bij 4K of alle?

Reden dat ik plex gebruik is precies de reden dat jj het gebruikt

Ik heb vaak ook subs erbij de STR file. Maar krijg in de logs geen codering te zien en de tv geeft als status direct play.
4k is vrij zwaar om te transcoden. Er was/is een issue waarbij soms 4K (wat vaak H.265 gecodeerd is om ruimte te besparen, maar zwaarder is) wordt omgezet naar H.264 (wat lichter is, maar meer ruimte inneemt). En dat is erg zwaar omdat je tussen 2 verschillende compressiemethoden wisselt.

4K is gewoon zwaar ook. Maar tot nu toe heb ik geen issues. Maar ook nog maar 3 4K HDR afgespeeld (Blue planet 2, Planet earth 2 en Guardians of the galaxy 2). Allemaal werken ze prima, en transcoden werkt ook prima. Heb al getranscode naar 1080p vanaf 4K en dat ging prima.

Mijn tip: speel je video library die je nu hebt + wat 4K (HDR) bestanden op zowel je TV als via plex naar je telefoon of Chromecast of iets dergelijks. Loop je tegen issues aan? nee? dan zit je wel goed.

De shield is gewoon een erg goed apparaat. een van de beste momenteel. Voor een fikse prijs ook. Maar ik zou niet terug willen om eerlijk te zijn.

Je zou Plex kunnen instellen voor je vrienden. En zelf Kodi + de plugin Plex for Kodi kunnen installeren mocht je problemen met Plex ondervinden. Kodi haalt dan gewoon de bestanden uit Plex en speelt ze zelf af. Je hebt dan dezelfde library aan films/series etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Waah op 17-05-2018 21:22 ]

• Koldur
Waah schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:01:
Hier tot nu toe een aantal films via Plex vanaf de shield afgespeeld en dat gaat prima. geen transcoding hier, en dat kan je ook nog zelf bepalen.

Andere optie is kodi installeren en Plex for Kodi plugin installeren.

Zelf enorm tevreden met de shield. Al moet die soms (1x per maand?) even gereset als die zich verslikt in een bestand. maar dat is al even niet meer voorgekomen, zeker niet sinds ik van een 1080p naar een 4k HDR tv ben gegaan.

Color spaces worden door de Shield gewoon ondersteund? Rec 709 en rec2020, 8 en 10 bit.
Color spaces worden ondersteund, maar gaat in veel modes verkeerd. Niet iedere TV schijnt er problemen mee te ondervinden, maar als je last van banding hebt, is het echt zeer duidelijk en vervelend aanwezig.

• Waah
voor het testen van banding:
https://github.com/jurson.../blob/master/gradient.mp4

Speel deze via Plex af, en kijk of je naast 8-bit banding ziet (geen egaal verloop) en bij 10-bit wel een egaal verloop hebt.

Als dat werkt, hoef je je geen zorgen te maken ;-). Als ze er allebei hetzelfde uitzien, heb je wel een issue met banding.

• Jboy1991
Koldur schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:27:
[...]

Color spaces worden ondersteund, maar gaat in veel modes verkeerd. Niet iedere TV schijnt er problemen mee te ondervinden, maar als je last van banding hebt, is het echt zeer duidelijk en vervelend aanwezig.
Zojuist ff film getest via shield normaal fullhd

Test met plex via shield:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cVbOAd/8_C6_FBBC1_061_F_4769_BBA6_BD8_ABCDDCCBF.jpg

Test met plex rechtstreeks vanaf app op tv Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jMsKiy/7691_C280_09_E5_40_E7_993_C_DD5_EF6_C37_D97.jpg

De shield gaat dus terug als dit geen setting probleem is

• Waah
wow, dat is wel heel heftig ja.

• Koldur
Test het eens ook met Kodi, als dat hetzelfde geeft, dan zou ik hem terug sturen inderdaad.

• Waah
@Jboy1991 heb je Enhanced HDMI al aangezet?

Press the HOME button, then select [Settings] — [External inputs] — [HDMI signal format] — the desired option.
Available options:
"Standard format"
Standard HDMI format for normal use.

"Enhanced format"
High-Quality HDMI format. Set only when using capable devices.

Die laatste wil je aanzetten. Anders kan die niet gebruik maken van de power van de Shield en kan je dit soort problemen krijgen.

Maar installeer inderdaad Kodi, en speel een bestand af. Ook slecht? waarschijnlijk een optie.
Wel goed beeld met kodi? Plex probleem icm shield = retour

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00
Lootbox schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:58:
Plex 4k content is gewoon te zwaar voor de Shield. Zelfs mijn highend i7 1080gtx etc vindt het niet zo leuk. Plex gaat 9 van de 10 keer gewoon transcoderen terwijl het eigenlijk niet hoeft. Geluidssporen, ondertiteling etc. Voor 1080p content is Plex prima maar ik zou je aanraden om gewoon kodi te installeren om je nvidia shield en daar een library op te bouwen. Die transcodeert niet en kan prima 4k hdr etc weergeven.
Gewoon onzin. Mijn shield draait via plex 4K HDR films van 70Gb zonder enkele moeite. Het ligt eerder aan je videokaart drivers of windows dat het met een i7 en 1080gtx niet lukt. Geen idee of je doelt op 4K HDR materiaal of alleen 4K materiaal, maar HDR en pc’s zijn sowieso een heel ongelukkig huwelijk tot nu toe.
Jboy1991 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:37:
[...]

Zojuist ff film getest via shield normaal fullhd

Test met plex via shield:
[afbeelding]

Test met plex rechtstreeks vanaf app op tv [afbeelding]

De shield gaat dus terug als dit geen setting probleem is
Stomme vraag mss, maar je hebt al een andere hdmi kabel geprobeerd? Ziet er wel echt extreem uit :|

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 17-05-2018 23:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Jboy1991
Waah schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:11:
@Jboy1991 heb je Enhanced HDMI al aangezet?

Press the HOME button, then select [Settings] — [External inputs] — [HDMI signal format] — the desired option.
Available options:
"Standard format"
Standard HDMI format for normal use.

"Enhanced format"
High-Quality HDMI format. Set only when using capable devices.

Die laatste wil je aanzetten. Anders kan die niet gebruik maken van de power van de Shield en kan je dit soort problemen krijgen.

Maar installeer inderdaad Kodi, en speel een bestand af. Ook slecht? waarschijnlijk een optie.
Wel goed beeld met kodi? Plex probleem icm shield = retour
Ik heb het nu getest via kodi en via kodi plex addon en beide geven het zelfde resultaat als eerder op de foto te zien is

De tv instelling staat voor de hdmipoort staat op
“Geeft hdmi signalen van hoge kwaliteit weer op hdmi ingangen 2 en 3. Selecteer deze optie alleen als uw toestel hdmi indelingen van hoge kwaliteit ondersteund”

Echter verlies ik wel direct Mn arc functie die op hdmi poort zit.

Kwaliteit is wel weer mooi nu. Alleen het aparte is wanneer ik 4K keek op hdmi poort zag alles er mooi uit. Pas wanneer ik full HD film ging kijken was dit het resultaat.

Is dit een bug in shield zelf? Heb hier namelijk met de Apple Tv nooit problemen mee gehad.

Te vroeg getuigt. Na wat testjes blijkt het net zo aanwezig te zijnsleer het was.

Dus dan denk ik dat shield het niet voor mij is. Iemand een goeie streamin apparaat aan te raden die met plex kan ?

-
Ik neem aan dat het geen kwaad moet zijn om het zo aangesloten te hebben
Shield - receiver - tv

Of is dit beter
Shield - tv - receiver

Betreft een denon avr 2200w

[ Voor 11% gewijzigd door Jboy1991 op 18-05-2018 00:22 ]

• Waah
Ik zou, om het uit te sluiten, de Shield even direct aan de tv hangen. En te kijken welke HDMI poorten 4K op de hoogste settings ondersteunen (niet elke tv heeft alle HDMI poorten als HDMI 2.0)

Dan weet je in ieder geval of het aan de Shield ligt, of ergens anders.

Als het bij direct aansluiten (en ik zou audio even laten voor wat het is nu) ook hetzelfde probleem geeft is het de Shield. Als het bij direct aansluiten geen problemen geeft is het iets anders. (De reciever of een tv instelling).

Het makkelijkst is via de receiver naar de tv. Maar direct aan de tv en dan via HDMI ARC het geluid naar de receiver werkt ook. Zo heb ik het zelf thuis aangezien mijn receiver geen 4K ondersteund.

• Jboy1991
Waah schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:41:
Ik zou, om het uit te sluiten, de Shield even direct aan de tv hangen. En te kijken welke HDMI poorten 4K op de hoogste settings ondersteunen (niet elke tv heeft alle HDMI poorten als HDMI 2.0)

Dan weet je in ieder geval of het aan de Shield ligt, of ergens anders.

Als het bij direct aansluiten (en ik zou audio even laten voor wat het is nu) ook hetzelfde probleem geeft is het de Shield. Als het bij direct aansluiten geen problemen geeft is het iets anders. (De reciever of een tv instelling).

Het makkelijkst is via de receiver naar de tv. Maar direct aan de tv en dan via HDMI ARC het geluid naar de receiver werkt ook. Zo heb ik het zelf thuis aangezien mijn receiver geen 4K ondersteund.
Zojuist getest door shield rechtstreeks op tv aan te sluiten en daar is zwart ook echt zwart

Vervolgens wou ik audio doorlaten streamen naar de reciever maar er word aangegeven dat dolby atmos niet ondersteund wordt door de tv. (Dus het word dan blijkbaar ook niet door gestuurd)

Dit is best jammer omdat ik juist voor 4k en dolby atmos shield heb gekocht.

Maar blijkbaar wil het niet goed samen met het apparatuur hier

• Waah
Als je met de Shield direct wel het werkend hebt, maar via de receiver niet is er nog iets niet goed ingesteld in de receiver verwacht ik....

Neem eerst dit eens helemaal door:
https://denon-uk.custhelp...r-passthrough-not-working

Want ook de receiver moet dus op Enhanced of iets dergelijks ingesteld worden als die optie er is. De hele keten (shield, Denon en TV) moet dus op Enhanced HDMI of iets dergelijks staan. Als eentje niet goed staat, werkt de hele keten niet. Kijk ook naar de andere opties....

En een ander apparaat helpt dan niet. Want dan loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan.
Heeft je TV geen instellen voor Audio Passthrough ergens? en heb je HDMI-ARC dan al werkend (heb je geluid via de speakers ipv de tv?)

Het mooist is als je het via de receiver werkend krijgt natuurlijk. Dat is de beste methode. Maar daar lijkt iets niet goed te gaan.... Misschien kan je eens een andere HDMI kabel proberen van Receiver naar tv? om dat uit te sluiten?

• Jboy1991
Waah schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:43:
Als je met de Shield direct wel het werkend hebt, maar via de receiver niet is er nog iets niet goed ingesteld in de receiver verwacht ik....

Neem eerst dit eens helemaal door:
https://denon-uk.custhelp...r-passthrough-not-working

Want ook de receiver moet dus op Enhanced of iets dergelijks ingesteld worden als die optie er is. De hele keten (shield, Denon en TV) moet dus op Enhanced HDMI of iets dergelijks staan. Als eentje niet goed staat, werkt de hele keten niet. Kijk ook naar de andere opties....

En een ander apparaat helpt dan niet. Want dan loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aan.
Heeft je TV geen instellen voor Audio Passthrough ergens? en heb je HDMI-ARC dan al werkend (heb je geluid via de speakers ipv de tv?)

Het mooist is als je het via de receiver werkend krijgt natuurlijk. Dat is de beste methode. Maar daar lijkt iets niet goed te gaan.... Misschien kan je eens een andere HDMI kabel proberen van Receiver naar tv? om dat uit te sluiten?
Alles lijkt correct aan gesloten te zijn.
Via hdmi monitor instellingen zie ik bij ondersteunde res
4K:24/25/30/50/60Hz staan. Dit terwijl de shield op 59,940 hz staat

• Waah
@Jboy1991 dit al gevonden?
Make sure, your AVR compatible to the HDR format the source device is outputting. Please see this FAQ for more information. If you are using a 2017 (or later) model, please make sure, the 4k Signal Format setting in the AVR - if available - is set to Enhanced. You can find this settings in Video section of the menu of your AVR.

en

Disable the video conversion in the AVR.

Image

When communicating through an AVR, the receiver repeats the video signal out to the display device (TV, Projector). This is necessary as the audio portion of the signal is stripped and sent for processing so you can hear the audio through home theater speakers. The video portion is then processed (or not, based on settings) and then repeated out to the display device. This is a different form of communication when compared to hooking up a source device directly to a display device. The Video Conversion setting can be found in the Video – Output Settings portion of the GUI on most AVRs.

al deze stappen staat ook in het linkje. Als je dit hebt doorgenomen en geprobeert hebt laat het dan maar weten. Vaak is het ergens een instelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 18-05-2018 11:01 ]

• Jboy1991
Waah schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:01:
@Jboy1991 dit al gevonden?
Make sure, your AVR compatible to the HDR format the source device is outputting. Please see this FAQ for more information. If you are using a 2017 (or later) model, please make sure, the 4k Signal Format setting in the AVR - if available - is set to Enhanced. You can find this settings in Video section of the menu of your AVR.

en

Disable the video conversion in the AVR.

Image

When communicating through an AVR, the receiver repeats the video signal out to the display device (TV, Projector). This is necessary as the audio portion of the signal is stripped and sent for processing so you can hear the audio through home theater speakers. The video portion is then processed (or not, based on settings) and then repeated out to the display device. This is a different form of communication when compared to hooking up a source device directly to a display device. The Video Conversion setting can be found in the Video – Output Settings portion of the GUI on most AVRs.

al deze stappen staat ook in het linkje. Als je dit hebt doorgenomen en geprobeert hebt laat het dan maar weten. Vaak is het ergens een instelling.
Jup allemaal bekeken en gelezen natuurlijk.

Het probleem lijkt verholpen te zijn. Heb nogmaals de receiver aangesloten op hdmi poort 2 (welke dus een ultra poort is) en ben de vlekken kwijt

Echter Ben ik ook meteen Mn arc functie kwijt. En die wou ik toch liever behouden aangezien ik nu geen geluid vanaf tv naar receiver kan doen

• Hulleman
Jboy1991 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:03:
[...]

Jup allemaal bekeken en gelezen natuurlijk.

Het probleem lijkt verholpen te zijn. Heb nogmaals de receiver aangesloten op hdmi poort 2 (welke dus een ultra poort is) en ben de vlekken kwijt

Echter Ben ik ook meteen Mn arc functie kwijt. En die wou ik toch liever behouden aangezien ik nu geen geluid vanaf tv naar receiver kan doen
En als je nu de shield als volgt aansluit: shield > receiver > tv. Dan heb je arc niet nodig. Bij mij werkt de shield icm een marantz 5010 (praktisch een denon) en een LG C7 prima via plex. Ook 4K HDR materiaal.

In mijn Marantz heb ik de gehele video processing uitgezet, waardoor de receiver alleen het video signaal vanuit de shield doorgeeft aan de tv en alleen de audio uitstuurt naar de speakers. Die optie heer iets van video processing ofzo bij de hdmi settings.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Jboy1991
Hulleman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:27:
[...]

En als je nu de shield als volgt aansluit: shield > receiver > tv. Dan heb je arc niet nodig. Bij mij werkt de shield icm een marantz 5010 (praktisch een denon) en een LG C7 prima via plex. Ook 4K HDR materiaal.

In mijn Marantz heb ik de gehele video processing uitgezet, waardoor de receiver alleen het video signaal vanuit de shield doorgeeft aan de tv en alleen de audio uitstuurt naar de speakers. Die optie heer iets van video processing ofzo bij de hdmi settings.
Ja zo heb ik het nu ook aangesloten. Alleen soms is er op tv een programma (voice bijv) die ik over de speakers wil laten horen.

Heb net de handleiding gepakt en in de handleiding staat dat poort 1/2/3/4 over 4K en hdcp 2.2 compatibel zijn. Terwijl je in de menu alleen poort 2 en 3 kan toewijzen voor een verbeterde indeling

Dus enige optie nu is dan via optical out kabel werken voor audio van tv naar receiver

• Hulleman
@Jboy1991, is prima. Tv gaat toch niet verder dan dolby. Maar je gebruikt dan een ci+ module voor tv en geen tv ontvanger?

• Jboy1991
Hulleman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:54:
@Jboy1991, is prima. Tv gaat toch niet verder dan dolby. Maar je gebruikt dan een ci+ module voor tv en geen tv ontvanger?
Ci module inderdaad

• Waah
@Jboy1991 deze gevolgd?
https://denon-uk.custhelp...v-audio---arc-%26-optical

Je kan altijd nog via een optische kabel voor TV geluid. Dan heb je geen Atmos, maar Ziggo heeft volgens mij nog geen uitzendingen met Atmos geluid....

Maar HDMI ARC zou natuurlijk moeten blijven werken. Ik gok dat er toch ergens nog een instelling verkeerd staat mbt HDMI ARC in de TV of Receiver. Het hele HDMI ARC/CEC verhaal komt heel precies helaas en je moet heel wat prutsen voor het werkt.

• Jboy1991
Waah schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:26:
@Jboy1991 deze gevolgd?
https://denon-uk.custhelp...v-audio---arc-%26-optical

Je kan altijd nog via een optische kabel voor TV geluid. Dan heb je geen Atmos, maar Ziggo heeft volgens mij nog geen uitzendingen met Atmos geluid....

Maar HDMI ARC zou natuurlijk moeten blijven werken. Ik gok dat er toch ergens nog een instelling verkeerd staat mbt HDMI ARC in de TV of Receiver. Het hele HDMI ARC/CEC verhaal komt heel precies helaas en je moet heel wat prutsen voor het werkt.
Bedankt voor het meedenken.

Alleen zoals ik al aangegeven hebt gebruikt poort 2 en 3 alles enige de “betere hdmi instelling”.

Op hdmi poort 4 zit arc en op deze poort heb ik dus die blokvorming.

Blokvorming is dus verdwenen op hdmi poort 2 alleen gebruikt deze poort geen arc waardoor ik dus vanaf nu geen geluid meer van de tv naar de receiver loopt.

Enige oplossing is dus opt audio kabel. En dat atmos etc niet kan is geen ramp want dat ondersteund mijn tv zelf dus ook niet.

Ik heb het nu werkend gekregen door de volgende opstelling
Shield -> receiver (hdmi media player poort) -> tv (hdmi 2 poort met betere hdmi instelling)

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 17:02

invincible30

Psn: pelter29

Probleem met de shield is dat deze de frame rate niet automatisch aanpast.
Tenminste bij netflix en youtube is dit het geval.
Kodi switcht wel netjes naar 24p.

Ander nadeel is dat de shield niet automatisch de color space switcht.

Dus als je een blu ray rip kijkt moet je de shield handmatig op rec 709 zetten.

Wanneer je een hdr film bekijkt moet je de shield weer zetten op 2020 kleur ruimte.

Ook is de upscaler van de shield erg matig.

Dus eigenlijk moet je de resolutie vd shield ook telkens wijzigen.

Sdr materiaal op 1080p
Hdr materiaal op 2160p

Ik heb om deze redenen de shield geretourneerd.

• Jboy1991
invincible30 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:55:
Probleem met de shield is dat deze de frame rate niet automatisch aanpast.
Tenminste bij netflix en youtube is dit het geval.
Kodi switcht wel netjes naar 24p.

Ander nadeel is dat de shield niet automatisch de color space switcht.

Dus als je een blu ray rip kijkt moet je de shield handmatig op rec 709 zetten.

Wanneer je een hdr film bekijkt moet je de shield weer zetten op 2020 kleur ruimte.

Ook is de upscaler van de shield erg matig.

Dus eigenlijk moet je de resolutie vd shield ook telkens wijzigen.

Sdr materiaal op 1080p
Hdr materiaal op 2160p

Ik heb om deze redenen de shield geretourneerd.
En voor welk alternatief ben je gegaan? Kan tenslotte maar 1x het geld uitgeven natuurlijk.

En 200€ voor een apparaat dat het maar “half” doet is zonde

• invincible30

invincible30

Jboy1991 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:51:
[...]

En voor welk alternatief ben je gegaan? Kan tenslotte maar 1x het geld uitgeven natuurlijk.

En 200€ voor een apparaat dat het maar “half” doet is zonde
In principe doet de shield alles. Alleen de gebruikersvriendelijkheid laat te wensen over vind ik.
De apple tv 4k is een alternatief. Doet wel netjes de kleurruimte en framerate switchen.
Je eigen media kun je dan met infuse streamen.

Op het moment gebruik ik mijn tv weer voor alles. Lg oled.

• Jboy1991
invincible30 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:57:
[...]

In principe doet de shield alles. Alleen de gebruikersvriendelijkheid laat te wensen over vind ik.
De apple tv 4k is een alternatief. Doet wel netjes de kleurruimte en framerate switchen.
Je eigen media kun je dan met infuse streamen.

Op het moment gebruik ik mijn tv weer voor alles. Lg oled.
Behalve weer dolby atmos

• Waah
@invincible30 volgens mij worden er wat dingen door elkaar gehaald. De problemen lagen gewoon aan de HDMI input die gebruikt werd. Dit staat los van de problemen van TS wat duidelijk geen probleem was van framerate of color profile.

Wanneer heb je voor het laatst een Shield gehad? Want volgens mij is automatic framerate switching ondertussen al lang toegevoegd. Ik zie online berichten over augustus 2017.

• invincible30

invincible30

Waah schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:48:

Wanneer heb je voor het laatst een Shield gehad? Want volgens mij is automatic framerate switching ondertussen al lang toegevoegd. Ik zie online berichten over augustus 2017.
Paar maanden terug.
Bij de netflix app werkte het in ieder geval niet.
Was echt gokken bij elke film of serie of de shield op 24p,50p of 60p gezet moest worden.

De apple tv doet dit automatisch.

• Jboy1991
invincible30 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:49:
[...]

Paar maanden terug.
Bij de netflix app werkte het in ieder geval niet.
Was echt gokken bij elke film of serie of de shield op 24p,50p of 60p gezet moest worden.

De apple tv doet dit automatisch.
Ik ervaar dit met plex niet? Schakelt gewoon mooi over van full HD naar 4K en hdr.

• Waah
Hij heeft het ook over Netflix. Netflix heb ik zelf niet getest trouwens. Kan ik wel even doen als ik tijd heb

• invincible30

invincible30

Jboy1991 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Ik ervaar dit met plex niet? Schakelt gewoon mooi over van full HD naar 4K en hdr.
Plex doet dit inderdaad wel netjes.
Alleen de shield ondersteund geen automatic color space change.
Bij geen enkele app helaas.
Wellicht komt deze optie beschikbaar bij Android oreo

https://forums.geforce.co...ming-can-nvidia-confirm-/

https://forums.geforce.co...ame-rate-amp-color-space/

Of het je hindert is weer een andere kwestie.
Ik vond het duidelijk zichtbaar in ieder geval.

• Jboy1991
invincible30 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:20:
[...]

Plex doet dit inderdaad wel netjes.
Alleen de shield ondersteund geen automatic color space change.
Bij geen enkele app helaas.
Wellicht komt deze optie beschikbaar bij Android oreo

https://forums.geforce.co...ming-can-nvidia-confirm-/

https://forums.geforce.co...ame-rate-amp-color-space/

Of het je hindert is weer een andere kwestie.
Ik vond het duidelijk zichtbaar in ieder geval.
Ik Heb geen idee waar ik op letten moet. En of dit optreed bij hdr videos of alle.

Ik heb hier fotos geplaatst van hoe het was toen ik gebruik maakte van een verkeerde hdmi poort. Nu is het net zoals wanneer ik plex start op de tv. Met het verschil dat Mn tv moeite heeft met 4K en met dolby atmos

Plus merk dat de server nu niks meer hoeft te transcoderen

[ Voor 3% gewijzigd door Jboy1991 op 19-05-2018 13:04 ]

Pagina: 1