Vochtproblemen tav verankerd piepschuim

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman is een garage aan het bouwen. Tussen onze garages zit een doorgang van 10 cm dat mijn eigendom is. De buurman heeft ter isolatie van zijn garage zonder mijn toestemming piepschuimplaten verankerd aan de buitenmuur (betonstenen) van mijn garage. Deze doorgang is vervolgens van de bovenkant waterdicht gemaakt, maar vanaf de zijkanten niet. Ik lees dat piepschuim als een spons werkt tav water. Hierdoor vrees ik dat mijn garagemuur (betonstenen) op den duur zal worden aangetast. Kan ik mijn buurman nu vorderen om de zijkanten (op mijn grond) ook waterdicht te maken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Als het echt JOUW muur is dan kun je dat prima vorderen, dat is hetzelfde principe als dat ik jouw keuken in loop en een paar gaten in je keukenblad boor.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Inderdaad. Als het jouw muur is en je hebt hier geen toestemming voor gegeven zou ik, ook om de woningen akoestisch ontkoppeld te houden, afbraak van de hele constructie voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Wat heb je zoals voor info gevonden waar je over twijfelt ?

Het lijkt mij dat hij dat niet mag, aangezien het jullie muur is. En zonder piepschuim lucht het beter dan nu.
Overleg met je buurman en laat je goed informeren zodat je sterk in je verhaal staat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Verwijderd het belangrijkste punt hier is dat jouw muur niet op de erfgrens staat maar volledig op eigen grond met ruimte tussen de muur en de erfgrens. Zij mogen dus niet zonder toestemming op jouw grond bouwen en ook niet tegen jouw muur aan bouwen.

Je kan hem dus de keuze geven tussen fatsoenlijk afwerken of alles wat op jouw grond staat verwijderen en jouw muur herstellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 17-05-2018 10:45 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:05
Kan ik mijn buurman nu vorderen om de zijkanten (op mijn grond) ook waterdicht te maken?
Zoals al door de anderen is aangegeven, mag hij zonder jouw toestemming niks met jouw grond en muur doen. Hierdoor kan je hem dwingen om het piepschuim te verwijderen en de muur te herstellen.

Let er op dat je hem echter niet kan dwingen om iets wel op jouw grond en muur te doen. Het is tenslotte jouw grond en muur en hij hoeft daar dus niks mee te doen. Je kan hem dus niet dwingen om het netjes af te werken. Je kan hem echter wel voor de keuze zetten om of het piepschuim te verwijderen en de muur te herstellen, of om het netjes en goed af te werken zoals jij het graag zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.cobouw.nl/bou...te-detaillering-101213654

"Dat levert geen probleem op voor het geexpandeerde polystyreen, maar mogelijk wel voor de bouwmaterialen onder de isolatieplaten. Daarom is het zaak waterdicht te detailleren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Buurman heeft werkelijk waar op jouw grond tegen jouw muur isolatie aangebracht?

Dit heeft niks te maken met wel of niet waterdicht of wat dan ook.
Onmiddellijk sommeren alles weg te halen en de muur te herstellen, tenzij ik het verkeerd begrijp vind ik dit echt bizar.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:07:
https://www.cobouw.nl/bou...te-detaillering-101213654

"Dat levert geen probleem op voor het geexpandeerde polystyreen, maar mogelijk wel voor de bouwmaterialen onder de isolatieplaten. Daarom is het zaak waterdicht te detailleren."
Ookal is het wel waterdicht, hij heeft gewoon geen recht om dat aan jouw muur te monteren.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zitten nu in een padstelling. Hij meent dat ik mijn akkoord heb gegeven om isolatie toe te passen. Als ik vervolgens vraag om het fatsoenlijk af te werken, dan krijg ik te horen dat het weer mijn grond is. Waarom de isolatie dan weer verankerd zit aan mijn muur, dat wist hij ook weer niet. Dat had zijn aannemer weer niet nauwkeurig afgemaakt. Maw wel de lusten maar niet de lasten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dat is toch niet jouw probleem? Natuurlijk mag je buurman zijn muur isoleren, maar die mag hij niet zomaar aan jouw muur vastmaken.

Als het geval is dat jij wel akkoord was, maar niet wist dat hij iets met jouw muur ging doen lijkt dat mij een duidelijke reden om je originele akkoord in een niet-akkoord om te zetten.Wellicht vind je buurman dat er een mondelinge overeenkomst was maar die is dan van jouw kant gebaseerd op verkeerde of onvolledige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:57:
We zitten nu in een padstelling. Hij meent dat ik mijn akkoord heb gegeven om isolatie toe te passen. Als ik vervolgens vraag om het fatsoenlijk af te werken, dan krijg ik te horen dat het weer mijn grond is. Waarom de isolatie dan weer verankerd zit aan mijn muur, dat wist hij ook weer niet. Dat had zijn aannemer weer niet nauwkeurig afgemaakt. Maw wel de lusten maar niet de lasten.
padstelling?

Nee hoor. gewoon eisen dat hij alles van jouw grond afhaalt en jouw muur herstelt!

Staat die garage van de buurman er al? Anders heeft hij nog een aardig probleem ook.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Pagina: 1