eGPU voor 2016 iMac? - videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• manoontje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-04-2025
Ik zoek een?
eGPU? In ieder geval een manier om mijn rendertijd te verkorten en playback van 4k footage te verbeteren in Premiere op mijn imac

Wat is je budget?
Het voelt zonde om meer dan 400 euro kwijt te zijn voor alleen de eGPU behuizing en ik vraag me af of ik dan niet beter een video-editing pc kan bouwen naast mijn imac die ik voor fotobewerking gebruik

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
27-inch iMac met Retina 5K-display

4,0-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 4,2 GHz

32 GB 1867-MHz DDR3 SDRAM - 4x 8 GB

Fusion Drive van 2 TB

AMD Radeon R9 M395 met 2 GB videogeheugen

Ik ben fotograaf als beroep en ik begin er steeds meer video bij te doen. Voor mijn photoshop needs heb ik bij het kopen van mijn imac niet gekozen voor een betere videokaart, omdat ik voornamelijk een goede cpu nodig had en de prijzen voor de videokaarten vrij hoog waren.

Nu heb ik daar enigszins spijt van, ik was laatst 8 uur aan het renderen voor een filmpje van anderhalve minuut. Mijn vraag is; kan ik een eGPU aan mijn imac hangen en welke raden jullie aan OF is het misschien verstandiger om een hele losse pc te bouwen voor mijn video edits?

Thanks voor alle aanraders en feedback :)

Jeroen

Alle reacties

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@manoontje die r9 m395 is toch een "losse" gpu? Hardwareversnelling (MPE) staat aan in de settings van premiere?

Maar; geef eens een voorbeeld van je timeline en wat voor footage is het en waar exporteer je naartoe? settings, fps, res, codec etc enzo. De gpu doet vooral het renderen, de cpu het encoden. Als het probleem bij het encoden ligt dan hoeft een gpu niet altijd de oplossing te zijn.

ook getest met de laatste versie van premiere?, daar zit ook wat h264 en hevc quicksync hardware support in (maar mogelijk niet op die cpu..?)

playback gaat meteen al niet lekker, of pas met effecten er overheen?

vraag die ook in me opkomt is trouwens of je met een egpu wel alle versnelling krijgt in premiere (omdat het scherm er niet aan hangt)

[ Voor 31% gewijzigd door maratropa op 17-05-2018 23:26 ]

specs