Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 15:12
Hallo iedereen!

Omdat Ziggo heeft besloten zijn achterlijk hoge prijzen weer omhoog te brengen, heb ik besloten dat ik voortaan alleen nog maar internet wil afnemen. Hiervoor ben ik een beetje gaan zoeken naar een Mediabox die bij mij aansluit, maar zie ondertussen door de bomen het bos niet meer.

De grootste vraag die ik heb is eigenlijk wat de voor en nadelen zijn van Android TV en een mediabox met een volledige Android 6.0 OS er op.

De twee producten waar ik tussen twijfel zijn de Xaiomi Mi box en de Minix U9 box.

Graag zou ik de box gebruiken om bijvoorbeeld ZiggoGo er op te installeren en meteen youtube, netflix etc er op af te kunnen spelen.

Een Airmouse er op aan kunnen sluiten lijkt me ook wel erg handig.

Wat is jullie ervaring hier in? En is er misschien een goede box die ik over het hoofd heb gezien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Er is nog geen ZiggoGo voor Android TV volgens mij. Ze zijn er wel mee bezig. Maar nog geen datum wanneer dat klaar is.

Is overstappen naar een concurrent geen mogelijkheid? wat geeft https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ voor snelheid als je postcode + huisnummer opgeeft?

Ook een oplossing, is een Chromecast. Die ondersteund Netflix, Yourtube, ZiggoGo en wat je maar wilt. En bedien je met je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Met Android TV, en /of Google / Netflix certified devices heb je in ieder geval Netflix HD/4K. Volgens mij met die standaard Android boxen dus niet.

Ook is de interface aangepast voor de TV, dat wil zeggen handiger navigeren etc voor dat doel. Een nadeel is weer dat niet alle apps werken, via side loading van apps kan je alsnog veel toevoegen, maar het kan zijn dat de app niet of niet goed werkt die bedoelt is voor telefoons en tablets.

Als YouTube, Netflix en ziggo go je uitgangspunten zijn, de rest niet zoveel boeit, een chromecast 2 of 4k halen inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 17-05-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:02
Even iets anders...
Gutanoth schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:47:
heb ik besloten dat ik voortaan alleen nog maar internet wil afnemen.
ZiggoGo er op te installeren
U kunt de Dienst uitsluitend gebruiken indien u een overeenkomst met Ziggo heeft met betrekking tot de levering van televisie en radio. Indien uw abonnement op deze diensten om welke reden dan ook eindigt, wordt de Dienst automatisch beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Xiaomi Mi Box 4k is sowieso een goede keus. Een andere optie is een Raspberry Pi met hierop Kodi of OSMC.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
eric.1 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:54:
Even iets anders...

[...]

[...]

[...]
Ohja logisch wel. Het enige niet legale alternatief, is dan van een familid bijvoorbeeld het account gebruiken voor ziggoGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
eric.1 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:54:
Even iets anders...

[...]

[...]

[...]
Dat is heel vreemd, aangezien ze wel een pakket aanbieden dat "internet & Online TV" heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@eric.1 ze bieden sowieso een Internet+Online TV bundel aan (enkel internet hebben ze niet) dus ik verwacht dat dat wel goed zit.

internet-only is er niet bij ziggo.

Maar @Gutanoth ik zie dat deze wijziging je 3 euro gaat besparen (internet+online tv = 44,50. Internet + tv is 47,50). Met die 3 euro besparing ga je de investering in geld nauwelijks terugverdienen. Laat staan in tijd.

Tenzij je de duurdere internet hebt. dan scheelt het al snel 11 euro per maand zie ik O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 17-05-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Waah schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:53:
Er is nog geen ZiggoGo voor Android TV volgens mij. Ze zijn er wel mee bezig. Maar nog geen datum wanneer dat klaar is.

Is overstappen naar een concurrent geen mogelijkheid? wat geeft https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ voor snelheid als je postcode + huisnummer opgeeft?

Ook een oplossing, is een Chromecast. Die ondersteund Netflix, Yourtube, ZiggoGo en wat je maar wilt. En bedien je met je smartphone.
Daar kan ik op mijn werk helaas niet naar toe, zal thuis eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Waah schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:57:
@eric.1 ze bieden sowieso een Internet+Online TV bundel aan (enkel internet hebben ze niet) dus ik verwacht dat dat wel goed zit.

internet-only is er niet bij ziggo.

Maar @Gutanoth ik zie dat deze wijziging je 3 euro gaat besparen (internet+online tv = 44,50. Internet + tv is 47,50). Met die 3 euro besparing ga je de investering in geld nauwelijks terugverdienen. Laat staan in tijd.
Klopt, dat zag ik ook al, heb daarom ook zitten kijken naar andere internet providers (dan heb ik uiteraard geen ziggogo)

Het positieve is dat ik dan ook van die frustrerende horizon box af ben :P

En we hebben momenteel idd het duurste pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door Gutanoth op 17-05-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zou ik thuis even kijken wat je snelheid is volgens Fourstack. Ik heb zelf NLE als provider. Gebruikt KPN spul wat prima werkt. Internet only kost 32,50 per maand, voor 100Mbps download en 30 Mbps upload.
Inclusief TV kost 39,95. Als je ook inclusief TV neemt kan je ook een soort ZiggoGo gebruikt, namelijk iTV van KPN.

Zelf heb ik nog een oud abbonement en betaald 29,95 voor internet+tv

Er zijn genoeg andere providers natuurlijk :+ En de meeste halen standaard 30 mbit upload, ongeacht wat ze zeggen :9 Je gaat er in download wel wat op achteruit (tenzij je glasvezel hebt, aka FTTH) dus dat moet je willen.

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 17-05-2018 10:11 ]

Pagina: 1