Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 19:56
Mijn vraag
Bij Apple heb je de mogelijkheid om apps uit te schakelen zodat ze geen gebruik maken van mobiele data. Ik was nu op mijn Galaxy S8 aan het zoeken of dit ook mogelijk is. Ik kom wel tegen dat je de melden ed. kunt uitschakelen, maar voor mijn vakantie wil ik eigenlijk gewoon niet dat überhaupt data kunnen gebruiken.

Even voor de duidelijkheid waarom ik dit wil: ik wil eigenlijk een mobiel-loos vakantie. Echter gebruik ik mijn telefoon ook voor navigatie en muziek (Android Auto). Dus hij moet alleen een soort veredelde MP3-speler met TomTom functie zijn. ;)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S8
Android 8.0

Beste antwoord (via the Runningman op 01-06-2018 11:26)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@the Runningman dit is een feature die geloof ik al sinds Android 7 standaard is ingebouwd, ik ga er dus even vanuit dat jij dat ook zal moeten hebben. Bij mij zit die optie bij:

'Instellingen' -> 'Apps' -> app aanvinken -> 'Datagebruik' -> 'Mobiel gegevensverbruik uitschakelen' en 'Wifi-gebruik uitschakelen'. Dit is enorm veel werk voor als je alle apps wilt blokkeren.

Je kan dus denk ik beter een losse app gebruiken. NoRoot Firewall heeft een optie om alle apps te blokkeren, en maar een paar toe te staan. Dan is het een stuk minder werk en na de vakantie heb je ook binnen enkele minuten alles weer bij het oude.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tijdelijk NoRoot Firewall erop zetten? Daarmee bepaal je voor 100% wat wel en wat geen toegang tot internet krijgt.
Enige nadeeltje is dat wanneer je wifi hebt ze ook geen gebruik van internet kunnen maken maar in dat geval kan je de Firewall tijdelijk uit zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bij mijn Samsung Galaxy S5 Android 6.0.1:
gegevensgebruik, en dan per app het vinkje achtergrondgegevens beperken aanzetten ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@the Runningman dit is een feature die geloof ik al sinds Android 7 standaard is ingebouwd, ik ga er dus even vanuit dat jij dat ook zal moeten hebben. Bij mij zit die optie bij:

'Instellingen' -> 'Apps' -> app aanvinken -> 'Datagebruik' -> 'Mobiel gegevensverbruik uitschakelen' en 'Wifi-gebruik uitschakelen'. Dit is enorm veel werk voor als je alle apps wilt blokkeren.

Je kan dus denk ik beter een losse app gebruiken. NoRoot Firewall heeft een optie om alle apps te blokkeren, en maar een paar toe te staan. Dan is het een stuk minder werk en na de vakantie heb je ook binnen enkele minuten alles weer bij het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boas Bakker
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-08-2022
Op mijn Samsung S20 FE zie ik die optie helemaal niet... Enig idee hoe ik dit toch kan bereiken?