Hallo,
Ik ga een nieuwe game pc kopen, budget is max 1400 eur. Naast het gamen, zou ik het niet erg vinden als dingen zoals Blender en Unity ook goed soepel draaien
LEDs binnen de kast of hoe de kast eruit ziet interesseert me niets.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (verschillende games, RTS, FPS, etc, voorbereid op toekomst). Heel specifiek: op dit moment speel ik voornamelijk League of Legends. Wat betreft gamen: resolutie van 1080p is prima, Maar ik wil wel elk spel op hoge settings in 1080p kunnen draaien, waarbij ik dan 100fps (of meer) haal.
Daarnaast programmeer ik, daarbij maak ik gebruik van Visual Studio, Unity, Blender, Gimp, Krita, Android Studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1400 eur. Dat is exclusief windows 10 NL OEM (usb stick) die ik al heb besteld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen randappatuur nodig, 2 monitoren + keyb + mouse + koptel + mic heb ik al. Daarnaast heb ik ook een seagte sata harddisk van 1.5TB en een WD van 500gig liggen die ik van plan erin te zetten. Ik denk dat ik zonder DVD speler kan, indien nodig zet ik hem van een oude PC over, of koop ik in de toekomst wel een nieuwe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD min 500gb, min 16 gb, gfx 1060 ti of beter. CPU Intel of AMD .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsnivo zou fijn zijn als dat beperkt blijft, aangezien de pc in de woonkamer staat. Energie verbruik heeft geen prioriteit, alhoewel de pc wel de hele dag aanstaat, en s' nachts op sleep gaat.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, dit heb ik tot nu toe nog niet gedaan. (is dat het waard om te doen tov risicos?)
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag beoordeling samenstelling van mijn systeem.
Wat ik niet kon uitvinden, is of alles goed bij elkaar past:
1) GFX kaart zou wat betreft lengte moeten passen in de kast volgens mij.
2) Zit geheugen niet in de weg van de artic freezer cooler ?
3) is geheugen merk/type een juiste keuze bij de AMD cpu ?
Ik heb vids gezien dat clock snelheid niet zoveel uitmaakt bij AMD als de video kaart niet zo goed is, en dat dat pas uitmaakt bij de betere video kaarten. Volgens mij is de 1070 TI 1 van de betere kaarten, vandaar dat ik heb gekozen voor 3200 Mhz. Of Gskill een goede keuze is tov bijvoorbeeld de duurdere corsairs weet ik niet. Ik betwijfel of je dat daadwerkelijk zult merken.
Mijn systeem samenstelling:
Alvast erg bedankt voor jullie reacties!
Ik ga een nieuwe game pc kopen, budget is max 1400 eur. Naast het gamen, zou ik het niet erg vinden als dingen zoals Blender en Unity ook goed soepel draaien
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (verschillende games, RTS, FPS, etc, voorbereid op toekomst). Heel specifiek: op dit moment speel ik voornamelijk League of Legends. Wat betreft gamen: resolutie van 1080p is prima, Maar ik wil wel elk spel op hoge settings in 1080p kunnen draaien, waarbij ik dan 100fps (of meer) haal.
Daarnaast programmeer ik, daarbij maak ik gebruik van Visual Studio, Unity, Blender, Gimp, Krita, Android Studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1400 eur. Dat is exclusief windows 10 NL OEM (usb stick) die ik al heb besteld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen randappatuur nodig, 2 monitoren + keyb + mouse + koptel + mic heb ik al. Daarnaast heb ik ook een seagte sata harddisk van 1.5TB en een WD van 500gig liggen die ik van plan erin te zetten. Ik denk dat ik zonder DVD speler kan, indien nodig zet ik hem van een oude PC over, of koop ik in de toekomst wel een nieuwe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD min 500gb, min 16 gb, gfx 1060 ti of beter. CPU Intel of AMD .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsnivo zou fijn zijn als dat beperkt blijft, aangezien de pc in de woonkamer staat. Energie verbruik heeft geen prioriteit, alhoewel de pc wel de hele dag aanstaat, en s' nachts op sleep gaat.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, dit heb ik tot nu toe nog niet gedaan. (is dat het waard om te doen tov risicos?)
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag beoordeling samenstelling van mijn systeem.
Wat ik niet kon uitvinden, is of alles goed bij elkaar past:
1) GFX kaart zou wat betreft lengte moeten passen in de kast volgens mij.
2) Zit geheugen niet in de weg van de artic freezer cooler ?
3) is geheugen merk/type een juiste keuze bij de AMD cpu ?
Ik heb vids gezien dat clock snelheid niet zoveel uitmaakt bij AMD als de video kaart niet zo goed is, en dat dat pas uitmaakt bij de betere video kaarten. Volgens mij is de 1070 TI 1 van de betere kaarten, vandaar dat ik heb gekozen voor 3200 Mhz. Of Gskill een goede keuze is tov bijvoorbeeld de duurdere corsairs weet ik niet. Ik betwijfel of je dat daadwerkelijk zult merken.
Mijn systeem samenstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G | € 523,- | € 523,- |
| 1 | Fractal Design Focus G Zwart | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Arctic Freezer 33 | € 23,99 | € 23,99 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 172,95 | € 172,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 113,90 | € 113,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.308,74 | |
Alvast erg bedankt voor jullie reacties!