Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC max 1400 eur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga een nieuwe game pc kopen, budget is max 1400 eur. Naast het gamen, zou ik het niet erg vinden als dingen zoals Blender en Unity ook goed soepel draaien :) LEDs binnen de kast of hoe de kast eruit ziet interesseert me niets.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (verschillende games, RTS, FPS, etc, voorbereid op toekomst). Heel specifiek: op dit moment speel ik voornamelijk League of Legends. Wat betreft gamen: resolutie van 1080p is prima, Maar ik wil wel elk spel op hoge settings in 1080p kunnen draaien, waarbij ik dan 100fps (of meer) haal.
Daarnaast programmeer ik, daarbij maak ik gebruik van Visual Studio, Unity, Blender, Gimp, Krita, Android Studio.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1400 eur. Dat is exclusief windows 10 NL OEM (usb stick) die ik al heb besteld.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen randappatuur nodig, 2 monitoren + keyb + mouse + koptel + mic heb ik al. Daarnaast heb ik ook een seagte sata harddisk van 1.5TB en een WD van 500gig liggen die ik van plan erin te zetten. Ik denk dat ik zonder DVD speler kan, indien nodig zet ik hem van een oude PC over, of koop ik in de toekomst wel een nieuwe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD min 500gb, min 16 gb, gfx 1060 ti of beter. CPU Intel of AMD .

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsnivo zou fijn zijn als dat beperkt blijft, aangezien de pc in de woonkamer staat. Energie verbruik heeft geen prioriteit, alhoewel de pc wel de hele dag aanstaat, en s' nachts op sleep gaat.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, dit heb ik tot nu toe nog niet gedaan. (is dat het waard om te doen tov risicos?)

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag beoordeling samenstelling van mijn systeem.
Wat ik niet kon uitvinden, is of alles goed bij elkaar past:
1) GFX kaart zou wat betreft lengte moeten passen in de kast volgens mij.
2) Zit geheugen niet in de weg van de artic freezer cooler ?
3) is geheugen merk/type een juiste keuze bij de AMD cpu ?

Ik heb vids gezien dat clock snelheid niet zoveel uitmaakt bij AMD als de video kaart niet zo goed is, en dat dat pas uitmaakt bij de betere video kaarten. Volgens mij is de 1070 TI 1 van de betere kaarten, vandaar dat ik heb gekozen voor 3200 Mhz. Of Gskill een goede keuze is tov bijvoorbeeld de duurdere corsairs weet ik niet. Ik betwijfel of je dat daadwerkelijk zult merken.

Mijn systeem samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 209,-€ 209,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,95€ 141,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G€ 523,-€ 523,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 44,-€ 44,-
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 172,95€ 172,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.308,74

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

• smrtphoneuser
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-03 19:32
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een soortgelijke build. Verder ben ik niet een kenner maar kan ik wel de volgende tip geven.

Aangezien je (misschien) niet gaat overclocken zou de standaard meegeleverde koeler voldoende moeten zijn wat ik heb gelezen uit diverse reviews pricewatch: AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed.

Hierop zou je weer iets kunnen besparen. Of bij overclocken de standaard koeler voldoende zou zijn weet ik niet. Ik ben benieuwd naar de reacties gaan komen. Kan ik ook weer van leren voor mijn build ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alternatief zou zijn ipv de AMD cpu, een intel i5 8700:
pricewatch: Intel Core i7-8700 Boxed

Daar moet dan weer een mobo bijgezocht worden natuurlijk, wat deze zou kunnen zijn:
pricewatch: Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0 (rev. 1.0)

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 10:29
Het moederbord heeft een X470 chipset, heb je dit nodig? wil je bepaalde features? kun je weg met een goedkoper moederbord? Je hebt vrij weinig aan een superluxe moederbord waarvan je de features niet gebruikt. Daarnaast zeg je dat het je ook niet uitmaakt hoe het eruit ziet. Controleer bij het uitzoeken van het moederbord of het RAM-setje ondersteunt word. (zo niet, is het veiliger om voor een ander RAM-setje te gaan)

Verder kan de meegeleverde cooler je CPU prima koelen zolang je niet gaat overclocken.

De lengte van je grafische kaart is 280 mm en de kast ondersteund tot 380 mm dus dat gaat lukken.

Ik denk dat je geheugen niet in de weg zal zitten op het moederbord wat je nu hebt, daarnaast is het geheugen niet heel hoog.

Verwijderd

Topicstarter
@ericvanree Dank je voor je reactie. Ik wil graag zeker zijn van de ondersteuning (en niet moeilijk moeten doen wat betreft bios flashen om de amd 2600 te ondersteunen), daarom had ik een X470 chipset uitgekozen. Verder wil ik minstens 4 SATA aansluitingen. Crossfire / SLI hoeft van mij niet, en StoreMI is een leuk extraatje. Als je dan zoekt op X470 chipsets waarbij prijs < 150 eur, heb je eigenlijk geen goedkopere mobos. Het ligt allemaal rond de 140 eur.

Moederborden met x470 filter

Wat betreft geheugen ondersteuning: dank je voor de tip, ga ik uitzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2018 17:35 ]

• SpeedQber
  • Laatst online: 26-11 21:16
Sommige winkels flashen de BIOS voor je, voor een meerprijs (10-15 euro). Dan is een ouder B350/X370 moederbord misschien nog steeds goedkoper dan een X470 moederbord. 4 SATA aansluitingen hebben heel veel bordjes.

Verwijderd

Topicstarter
Het genoemde g.skill geheugen staat niet op de lijst van het mobo. Er zijn zelfs maar 2 g.skills 3200 die wel ondersteund worden, een 64gig versie (F4-3200C16Q-64GVK) en 32gig (F4-3200C14Q-32GFX) . Onbetaalbaar :)

Dus moet ik naar veel duurder geheugen rond de 200eur of iets kiezen met 3000Mhz. Bijvoorbeeld:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Verschrikkelijk die geheugenprijzen. Waneer is die rechtszaak klaar die een weekje geleden is aangespannen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij zojuist opviel... In de best buy guide van deze maand, staat hetzelfde mobo, en met dit geheugen :

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Het vreemde is dat volgens de lijst van gigabyte , deze niet ondersteund wordt ?

• ericvanree
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:14:
Wat mij zojuist opviel... In de best buy guide van deze maand, staat hetzelfde mobo, en met dit geheugen :

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Het vreemde is dat volgens de lijst van gigabyte , deze niet ondersteund wordt ?
Zelf denk ik dat het wel zou gaan werken...

Verwijderd

Topicstarter
@ericvanree Waarom denk je dat dat wel werkt? Zou de G.skill ripjaws die ik had geselecteerd dan ook werken ?

• ericvanree
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:03:
@ericvanree Waarom denk je dat dat wel werkt? Zou de G.skill ripjaws die ik had geselecteerd dan ook werken ?
Zelf ook even gekeken in de supported list... hij staat er gewoon tussen.

De G.skill ripjaws werken waarschijnlijk wel. Het punt is dat je het bij de corsiar stickjes zeker weet.

Het risico is niet heel groot, omdat de ripjaws stickjes op andere AMD gygabyte moederborden wel werken.

[ Voor 11% gewijzigd door ericvanree op 17-05-2018 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet je zeker dat je op de goede hebt gezocht ? cmk16gx4m2b3200c16 (uit de bestbuy) zie ik nog steeds neit staan, wel de cmk16gx4m2b3000c15 (mijn eigen suggestie als vervanger) ?

• ericvanree
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:47:
weet je zeker dat je op de goede hebt gezocht ? cmk16gx4m2b3200c16 (uit de bestbuy) zie ik nog steeds neit staan, wel de cmk16gx4m2b3000c15 (mijn eigen suggestie als vervanger) ?
sorry mijn fout, verkeerde linkje... Misschien kunnen andere tweakers je helpen, kzou niet echt weten hoe groot het risico is dat het niet werkt...

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, als je StoreMI wil gebruiken en/of snelle RAM wil draaien, dan zou ik een goed X470 bordje pakken. Anders voldoet een B350 ook wel.

Verder nog wat dingen omgegooid.
-Dit is gewoon een uitstekend X470 bordje voor de prijs. De Gaming Ultra is niet zo goed en is vooral "goedkoop is duurkoop" met een matige stroomvoorziening voor je CPU en Gigabyte hun zeer crappy bios.
-Ik pak de iets goedkopere SSD van Crucial.
-Dit setje geheugen is gloednieuw. SK Hynix C-die wat ook zou moeten werken met snelheden boven de 3200MHz.
-Iets betere GTX1070Ti.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 209,-€ 209,-
1Asus PRIME X470-PRO€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 515,-€ 515,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 44,-€ 44,-
1G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXKB€ 178,50€ 178,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 106,95€ 106,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.310,40

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ericvanree
@DaniëlWW2 Ook dit setje staat niet in de QVL?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat weet ik. Het is alleen wel nieuw geheugen dat speciaal getuned is qua timings voor Ryzen 2. Verder zijn dit de latjes die AMD zelf heeft meegestuurd met reviewers, en die tikte toch vaak 3466MHz of 3600MHz aan. Aangezien dit setje nauwelijks duurder is, lijkt het me juist een goed idee. Werkt het niet hoger, dan zal het minstens 3000MHz gewoon wel doen. Verder lijkt er ook wat veranderd te zijn met X470 waardoor niet alleen de tweede generatie Ryzen CPU's toleranter zijn voor hogere memory clocks, maar de moederborden lijken ook toleranter te zijn. Voor B350 is het nog meer een 3000MHz setje pakken en niet verder proberen. Dat is prijstechnisch ook veel interessanter. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1