Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zwaardere Office PC, 750 euro

Pagina: 1
Acties:

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10 13:31
Beste Tweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een systeem aan het samenstellen voor het zwaardere Office werk (Excel) en foto bewerken. Intensief gamen doe ik niet. Ik doe wel veel dingen tegelijk (ben een beetje ongeduldig) Ik heb een systeem samengesteld geïnspireerd op de laatste BBG en graag krijg ik jullie advies of die een werkbare build is of dat er nog wat aan te tweaken is. In de basis gebruik ik het met windows 10, maar ik zal ook regelmatig een Linux gebruiken ivm werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is rond de 750 euro voor de kast met inhoud, randapparatuur en software koop ik apart. Harddrive voor trage bulk opslag heb ik liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Relatief snelle processor, veel geheugen. geen losse videokaart. WiFi heb ik graag op het moederbord. Ik heb daarom voor de I5-8400 gekozen, daar zit wel een grafische chip in, maar is niet de snelste van de snelste. Het lijkt mij een middenmoter tov de rest. Geldt ook voor het moederbord met de B360, die valt ook overal een beetje in het midden. Idem voor het geheugen. Dat is overigens 3000 terwijl volgens de spec B360 niet verder gaat dan 2666, maar dat was in de BBG ook zo gekozen. De SDD is relatief groot omdat ik die ook als werk schijf gebruik. Dat geeft mij de mogelijkheid voor muziek/archief er een relatief traeg HD erin te zetten (heb ik liggen).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De kast heb ik op uiterlijk gekozen, mede omdat ik al zo’n kast heb staan, en dan zien ze er gelijk uit. ivm compatibiliteit met werk graag een Intel ipv AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem is mede gekozen ivm gering geluid

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag aan jullie mede tweakers is: is dit een werkende combinatie volgens jullie en kan ik nog slim iets tweaken?

Mijn ontwerp
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 170,-€ 170,-
1Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0)€ 93,-€ 93,-
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 75,50€ 75,50
1Noctua NH-L9x65€ 44,80€ 44,80
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 162,-€ 162,-
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 58,-€ 58,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,20

Bij voorraad dank, J.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Ik zou kijken naar een andere koeler. Bijvoorbeeld pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO.
De fan aan de achterkant helpt dan om koele lucht door de koeler te trekken. Dat betekend dat de fans wat minder hard hoeven te werken en dus stiller zijn.

Verder een keurige build!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 23:45
deze koeler is goedkoper en stiller pricewatch: Arctic Freezer 33 (fan stopt helemaal met draaien als de cpu koel genoeg is).
Verder is geheugen nogal duur op het moment, heb je echt 16G nodig voor een office systeem? En is een i3 niet sterk zat voor wat je wil doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Rrob op 17-05-2018 11:05 ]