"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik vind het een goede en terechte vraag 
Als redactie hebben we in het verleden lang getwijfeld om dit soort dingen op de frontpage te zetten, om de reden die jij noemt: de nieuwswaarde is ten opzichte van andere nieuwsberichten relatief laag. Bovendien is er vaak, zoals hier, weinig inhoudelijks te vertellen: er is alleen een datum en tijd bekend.
Maar mensen wilden het toch lezen. We kregen veel submits binnen, en toen we het gingen uitproberen bleek dat veel mensen niet vielen over de relatief lage nieuwswaarde: ze bleken het juist leuk te vinden om in de reacties te speculeren over wat er gaat komen en dat gebeurt ook hier weer.
Daarom brengen we nu de aankondiging van de aankondiging, zoals jij dat zo geestig noemt. Maar dat is uiteraard niet in steen gebeiteld: als veel mensen zeggen dat we hiermee moeten stoppen in topics als deze, dan gaan we kijken of we ermee moeten stoppen.
Als redactie hebben we in het verleden lang getwijfeld om dit soort dingen op de frontpage te zetten, om de reden die jij noemt: de nieuwswaarde is ten opzichte van andere nieuwsberichten relatief laag. Bovendien is er vaak, zoals hier, weinig inhoudelijks te vertellen: er is alleen een datum en tijd bekend.
Maar mensen wilden het toch lezen. We kregen veel submits binnen, en toen we het gingen uitproberen bleek dat veel mensen niet vielen over de relatief lage nieuwswaarde: ze bleken het juist leuk te vinden om in de reacties te speculeren over wat er gaat komen en dat gebeurt ook hier weer.
Daarom brengen we nu de aankondiging van de aankondiging, zoals jij dat zo geestig noemt. Maar dat is uiteraard niet in steen gebeiteld: als veel mensen zeggen dat we hiermee moeten stoppen in topics als deze, dan gaan we kijken of we ermee moeten stoppen.
Of pr-afdelingen ons willen knuffelen of slaan, zal ons daadwerkelijk aan onze r**t roesten aars oxideren. Wij ontlenen ons bestaansrecht niet aan pr-afdelingen en het is niet ons levensdoel om hun te plezieren. Wij bestaan dankzij onze lezers, wij schrijven voor onze lezers en wij maken onze beslissingen op basis van wat deze community wil. Dat is voor ons dus geen argumentKonden wij niet even wachten tot volgende week woensdag? De PR-afdelingen lachen zich de ballen uit de broek dat ze nu (waarschijnlijk) twee keer aandacht krijgen.
Bij deze dan maar een extra stukje lezersfeedback; bij mij kwam het bericht niet goed over. Ik heb het bericht ook twee keer gelezen om te bepalen of ik nou echt de inhoud gemist had of dat die er niet in zat en vroeg me daarna af of ik hier nou voor naar Tweakers kwam of dat ik beter RTL Shownieuws kan gaan kijken.
Ik heb het artikel niet gelezen, alleen toen ik de kop zag had ik al zoiets van 'Ow dus eigenlijk is die nu al aangekondigd'. Voor mij persoonlijk hoeft het dus niet.
Thanks voor je antwoord. Voor mij komen dit soort artikelen meer als reclame over dan als nieuws. Ik snap dat de efflorescentie aan de kont er niet meer of minder van wordt maar de bloedsomloop in de schaamstreek van de PR-afdeling zal echter zeker stijgen bij elke gratis aandacht die ze krijgen. Overigens denk ik dat 90% van het "nieuws" van dit bericht (en de meeste aankondigingen2) ook niet had misstaan in de originele aankondiging van volgende week woensdag. Net als de discussie eronder. Die had ook in het topic op het forum gekund.arnoudwokke schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:55:
Ik vind het een goede en terechte vraag
[...]
Of pr-afdelingen ons willen knuffelen of slaan, zal ons daadwerkelijk aan onze r**t roesten aars oxideren. Wij ontlenen ons bestaansrecht niet aan pr-afdelingen en het is niet ons levensdoel om hun te plezieren. Wij bestaan dankzij onze lezers, wij schrijven voor onze lezers en wij maken onze beslissingen op basis van wat deze community wil. Dat is voor ons dus geen argument
Nou ja, mijn mening is wel duidelijk dat ik er in ieder geval niet op zit te wachten
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zelf denk ik wel dat het goed is dat dit vermeld blijft worden. Dit komt doordat een aankondiging van een game tegenwoordig niet meer een simpel nieuws bericht is. Vaak wordt er een evenement georganiseerd en zit er een hele live stream aan vast. Het is dan vaak wel handig om te weten dat de aankondiging van een bepaalde game eraan gaat komen.
Verder snap ik ook goed dat het niet heel nieuwswaardig is en dat je je dan kan storen aan de kwaliteit van dit soort nieuws. Is het dan mogelijk om er een speciaal "label" aan te hangen netzoals bij .geek en .actie. Alleen dan iets in de trend van .pers ??
Verder snap ik ook goed dat het niet heel nieuwswaardig is en dat je je dan kan storen aan de kwaliteit van dit soort nieuws. Is het dan mogelijk om er een speciaal "label" aan te hangen netzoals bij .geek en .actie. Alleen dan iets in de trend van .pers ??
Zonder de 'aankondiging' van een aankondiging, mis je de daadwerkelijke aankondiging/presentatie/stream.
Deze game wordt onthuld incl. livestream voor mensen over de hele wereld, dus het is dan wel zo handig dat je dat aankondigt lijkt mij. Is toch heel logisch?
Deze game wordt onthuld incl. livestream voor mensen over de hele wereld, dus het is dan wel zo handig dat je dat aankondigt lijkt mij. Is toch heel logisch?
Nu gaat het over een game, war mij in basis al niet zoveel interesseert. Verplaats het een naar een nieuwe iPhones en Galaxys, dan is er ineens wel nieuwswaarde voor velen.
Als je zegt stop de aankondiging van de aankondiging, dan zou een lijn moeten trekken en dus ook met die tweede categorie moeten stoppen, dat lijkt me ongewenst.
Als je zegt stop de aankondiging van de aankondiging, dan zou een lijn moeten trekken en dus ook met die tweede categorie moeten stoppen, dat lijkt me ongewenst.
@sanzut Ook een aankondiging dat Samsung of Apple volgende week een nieuwe telefoon aankondigt heeft voor mij echt geen nieuwswaarde. Ik heb gewoon geduld tot de echte aankondiging. In de aankondiging van de aankondiging zitten vaak enkel nog speculaties waar je echt geen reet aan hebt. Imho dan, hè
Met dit soort berichten zul je altijd voor- en tegenstanders hebben. De een wil dit soort berichten wel, de ander niet.
Tweakers moet daarin een middenweg vinden; doen ze het niet, komen achteraf topics (van fans) waarom dergelijke berichten geen aandacht krijgen, doen ze het wel, wordt Tweakers uitgemaakt als slaven van PR-afdelingen.
Misschien dus een aparte categorie voor dit soort berichten zodat erop te filteren is?
Tweakers moet daarin een middenweg vinden; doen ze het niet, komen achteraf topics (van fans) waarom dergelijke berichten geen aandacht krijgen, doen ze het wel, wordt Tweakers uitgemaakt als slaven van PR-afdelingen.
Misschien dus een aparte categorie voor dit soort berichten zodat erop te filteren is?
Dit soort berichten lekken soms door niet ingewijden en zijn dan dus een gerucht. Zoals het eerste voorbeeld, is het duidelijk een PR dingetje, omdat het als persbericht van een officieel kanaal uitgebracht is. Dat maakt een andere context.Room42 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:53:
@sanzut Ook een aankondiging dat Samsung of Apple volgende week een nieuwe telefoon aankondigt heeft voor mij echt geen nieuwswaarde. Ik heb gewoon geduld tot de echte aankondiging. In de aankondiging van de aankondiging zitten vaak enkel nog speculaties waar je echt geen reet aan hebt. Imho dan, hè
[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2018 19:25 ]
Pagina: 1