Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade Desktop (budget 600 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Chiefevildiablo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een leuke mid-range game pc. Voor bijvoorbeeld the witcher, fallout, GTA V etc. Op een 1080p monitor waarbij 60fps prima is voor mijn gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De upgrade mag 600 euro kosten, voor de cpu, moederbord, werkgeheugen en videokaart. Veder is een speling van rond de 100 euro mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze onderdelen neem ik mee vanuit mijn vorige desktop:
- Cooler Master centurion II
- A-DATA HM-650 650W 80+ PSU MODULAIR
- Cooler Master Hyper 612
- HDD 2 tb WD
- Muis en toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 241,41€ 241,41
1Gigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 140,-€ 140,-
1Inno3D GeForce GTX 1060 6GB Compact (N1060-6DDN-N5GM)€ 295,-€ 295,-
1Crucial CT8G4DFS824A€ 75,95€ 75,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,36

Hierbij zijn het MoBo, de cpu en interngeheugen op alternate nu samen in de aanbieding voor 389 euro.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zolang het maar de beste kwaliteit prijsverhouding heeft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het maar geen geluidsniveau bereikt van een opstijgend vliegtuig ;p .

Ga je overklokken?
Nee, althans niet ingewikkelder dan met de bijgeleverde driver software. Dus geen geklooi met voltages in de bios settings.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou jullie mening graag willen horen over mijn mogelijke built en of er verbeterpunten zijn. Zo zit ik zelf bijvoorbeeld nog in dubio om een ryzen 7 1700 te nemen of gewoon de nieuwere ryzen 5 2600 of toch een I5. Uiteindelijk is het doel om eigenlijk niet meer uit te geven dan wat overkill is voor 60 fps 1080p mid range gaming.

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:48
Zou als ik jou was eerder de 2600 pakken met 16gb ram!

Zoek daarnaast alsjeblieft ook een nieuwe kwaliteitsvoeding erbij, want die A-DATA is niks!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:14
Grifoendor schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:48:
Zou als ik jou was eerder de 2600 pakken met 16gb ram!
Lijkt me ook een goed idee, of een 2600X (wellicht samen met een X470 moederbord).
In principe is zelfs een i5-8400 ook een prima keus voor 1080p @ 60Hz, zal hooguit iets minder lang meegaan vanwege minder threads.
Zoek daarnaast alsjeblieft ook een nieuwe kwaliteitsvoeding erbij, want die A-DATA is niks!
Onzin, stond zelfs in de BBG destijds (vanwege redelijk goede kwaliteit en lage prijs).
Het was misschien geen hoogvlieger, maar bruikbaar zeker.
https://www.techpowerup.com/reviews/AData/HM-650W/

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 17-05-2018 01:00 ]

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:26

OverloadOfRed

Bla, blabla

mitsumark schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:50:
Onzin, stond zelfs in de BBG destijds (vanwege redelijk goede kwaliteit en lage prijs).
Het was misschien geen hoogvlieger, maar bruikbaar zeker.
https://www.techpowerup.com/reviews/AData/HM-650W/
Sleutelwoord hier mag wel zijn "stond". Een 80+bronze certificering van meer dan 5 jaar geleden in een nieuwe build gebruiken met moderne componenten? Zou ik dus echt never aan beginnen.

Bespaar je de ellende TS, pak een nieuwe 80+gold voeding van bitfenix of be quiet.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:14
OverloadOfRed schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:46:
[...]

Sleutelwoord hier mag wel zijn "stond". Een 80+bronze certificering van meer dan 5 jaar geleden in een nieuwe build gebruiken met moderne componenten? Zou ik dus echt never aan beginnen.

Bespaar je de ellende TS, pak een nieuwe 80+gold voeding van bitfenix of be quiet.
Wat heeft de efficiëntie met kwaliteit en levensduur te maken?

Waarom is stond het sleutelwoord? Nieuw zou ik hem ook niet meer kopen nee, net zo min als bv de Corsair RMX over 5 jaar... Dat betekent niet dat je hem niet kunt gebruiken en weg moet gooien.

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:26

OverloadOfRed

Bla, blabla

mitsumark schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:03:
[...]

Wat heeft de efficiëntie met kwaliteit en levensduur te maken?

Waarom is stond het sleutelwoord? Nieuw zou ik hem ook niet meer kopen nee, net zo min als bv de Corsair RMX over 5 jaar... Dat betekent niet dat je hem niet kunt gebruiken en weg moet gooien.
offtopic:
Elektronische componenten slijten over tijd, weinig, maar toch. Dus waarom riskeren om nieuwe componenten aan een oude (al was het dan ooit een goeie) voeding te hangen? Goede voeding of niet, na zoveel tijd en gebruik heb je geen garantie meer en voor een paar tientjes heb je een nieuwe die weer 5-10 jaar mee kan in deze build.

Certificering heeft idd weinig te maken met de kwaliteit maar dat was een tip voor de TS voor een nieuwe voeding.

kunnen we nu weer terug naar het topic gaan?

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Chiefevildiablo
Thx voor de tip qua voeding ga ik zeker iets mee doen! Verder raden jullie dus eerder een R5 2600 aan tav een R7 1700, maar waarom eigenlijk?

Wat denken jullie verder van de videokaart die ik gekozen heb? Heeft iemand toevallig ervaring met deze uitvoering of een aanrader voor een betere?

Alvast bedankt ik waardeer jullie feedback zeer.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Chiefevildiablo schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:49:
Thx voor de tip qua voeding ga ik zeker iets mee doen! Verder raden jullie dus eerder een R5 2600 aan tav een R7 1700, maar waarom eigenlijk?

Wat denken jullie verder van de videokaart die ik gekozen heb? Heeft iemand toevallig ervaring met deze uitvoering of een aanrader voor een betere?

Alvast bedankt ik waardeer jullie feedback zeer.
Voor een midrange pc icm jouw budget kan je prima een 2600 of 8400 nemen. Mobo kan ook een stuk goedkoper. Voor ~100 euro heb je een prima moederbord, maar voor 65-75 euro heb je ook al een B360 bord pricewatch: Gigabyte B360M H voor een Intel processor. Het geld wat je overhoud zou ik in een extra reepje geheugen steken.
Als je een ryzen cpu neemt wil je wat sneller geheugen dan je nu hebt uitgezocht.

Voor de videokaart, zoek wat reviews. Ik weet dat er op tweakers een 1060 compact wat minder scoorde ivm temperaturen die wat meer opliepen.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Chiefevildiablo
Welke moederbord en geheugen raden jullie aan voor een ryzen 2 2700 icm een gtx 1060 6gb? Ik heb verder geen voorkeur of dergelijke eisen voor extra opties zolang het maar degelijk draait en niet overbodig duur is. (in de zin van extra kosten voor ongebruikte features). Hebben jullie een suggestie waarbij ik tegen een meerprijs ook gelijk de bios kan laten updaten, alvast bedankt!
Pagina: 1