Startmotor VW Polo 9N3 defect? Automaat!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 20:27
Vandaag wil de auto van mijn vriendin niet starten. Je hoort hem enkele keren klikken en dan is het gedaan. Ben vrij zeker dat het niet de accu is, want die is nog maar een half jaar geleden vervangen(kan altijd natuurlijk). Toen die op zijn einde liep, werd telkens de tripteller gereset. Nu is dit niet het geval, vandaar dat ik het in de richting van de startmotor zoek.

Als "workaround" raadt men overal aan om de auto in een versnelling te zetten en hem zo wat heen en weer te wiebelen. Echter het is een automaat, en daar vind ik niets over terug. Zijn er manieren bij een automaat om de startmotor toch proberen in gang te krijgen, zodat ik er nog zelf mee tot aan de garage geraak?

Auto staat geparkeerd op de oprit, is dus vrij moeilijk om hem in gang te duwen. Als het niet lukt, staat hij midden op straat...

http://specs.tweak.to/16567

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Wat gebeurd er als je met startkabels probeert de auto te starten? Start hij dan wel?

Ik heb zelf een keer gehad dat 's avonds de auto nog startte en de dag er op de auto niets meer deed. Na controle bleek de accu letterlijk in de nacht het te hebben begeven.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:30

Daniel36

vernieuwde formule

Vroegah gaven we de startmotor nog wel eens een tik met een kleine hamer waarna hij het weer een tijdje deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
mkleinman schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:12:
Wat gebeurd er als je met startkabels probeert de auto te starten? Start hij dan wel?

Ik heb zelf een keer gehad dat 's avonds de auto nog startte en de dag er op de auto niets meer deed. Na controle bleek de accu letterlijk in de nacht het te hebben begeven.
Zal dit morgen wel nog eens proberen met een andere auto. Met mijn leasebak van het werk doe ik het liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
skelleniels schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:47:
[...]

Zal dit morgen wel nog eens proberen met een andere auto. Met mijn leasebak van het werk doe ik het liever niet...
Kan echt geen kwaad hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou het eerder bij een dynamo zoeken die niet meer bijlaadt - of blijft bijladen, want daar kunnen accu's ook niet zo goed tegen ;)
Maar beiden, p.us die startmotor, zijn door deductie simpel uit te testen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

skelleniels schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:47:
[...]

Huh? kan met elke auto mits je goede startkabels hebt.. Goede auto starten, min op de min, plus op de plus. En dan de auto die het niet doet proberen te starten.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mkleinman schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:28:
[...]

Huh? kan met elke auto mits je goede startkabels hebt.. Goede auto starten, min op de min, plus op de plus. En dan de auto die het niet doet proberen te starten.
en als je met een klein autotje een dikke diesel probeert te helpen werkt een paar minuten wachten ook wel goed :-D

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wel goed kijken waar je de kabels aangesloten moeten worden! Bij nieuwere auto's is dit lang niet altijd rechtstreeks op de accu (en doe je dat wel dan kan je een hoop gezeik krijgen).

Niet dat ik je wil tegenhouden, maar check je handleiding dus eerst.

[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 16-05-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Daniel36 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:19:
Vroegah gaven we de startmotor nog wel eens een tik met een kleine hamer waarna hij het weer een tijdje deed.
Dat inderdaad, vroegah toen ik nog in een supermarkt werkte ooit een vrouw daarmee geholpen.
Ze kwam vragen of ze mocht bellen! (mobiel was nog niet ingeburgerd) voor hulp want haar auto startte niet meer.
Dit trucje geprobeerd et voila, auto starte en ze kon op weg.
/memories

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Blijkbaar was de batterij dus toch leeg, startte weer met startkabels... Denk dat ik toch maar eens moet gaan doormeten of er geen lekstromen zijn in de auto, want die accu is nog maar een half jaar oud. Of mijn vriendin durft niet zeggen dat ze de lichten had laten aanliggen ;) en in het andere geval is de nieuwe accu defect, kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-06 00:07
Ik zou eerst eens de dynamo doormeten.
Pagina: 1