Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game laptop Dillema. (kwaliteit, duurzaamheid)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bartjas
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-09-2018

bartjas

Ook Bekend met EPO

Topicstarter
Ik ben in de markt om een nieuwe laptop te kopen en dan bij voorkeur ook nog één waar ik strategie spellen op kan spelen zonder al te veel laadtijden, een snelle denker.

Wat ga je met je laptop doen?
Dat heb ik hier boven al een beetje aangegeven, voornamelijk strategie games op spelen.
Zoals de anno-series, Europa Universalis, Age of Empires, rome total war, civilization.

Wat is je budget?
Hier komt het stukje dilemma naar boven. Mijn budget is €1200. Echter kan ik via een goede deal flinke korting krijgen bij paradigit. Hier heb ik een maximaal besteedbaar budget van €2000, hiermee kom ik door de korting nog net onder de €1200,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op mijn werk heb ik de laptop niet nodig, als ik de stad in ga ook niet echt, dus de laptop zal voornamelijk in en om het huis gebruikt worden. Hier kan deze echter wel dagelijks versjouwt worden tussen de verschillende verdiepingen.
Gewicht is hierbij niet echt een issue, alhoewel hoe lichter altijd fijner is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merken heb ik echt geen voorkeur. Ieder merk heeft zo zijn voor en nadelen.

Specs
Heb geen specifieke specs. wil wel de nieuwste anno en age of empire telgen op ultra kunnen spelen.
Ik ben wel duurzaam en kan dit bedrag niet jaarlijks uitgeven. ofwel de specs van de laptop moeten over een jaar of 2 ook echt nog wel relevant zijn.

Schermdiagonaal
15'' of 17'' (kleiner is echter echt een No-Go)

Temperatuur
Hoe koeler hoe beter, maar gamen op de bank heb ik met een laptop/desktop nooit fijn gevonden dus als de laptop mijn tafel niet in de fik zet vindt ik het prima.

Fan geluid
Niet echt belangrijk

Toetsenbord
Niet belangrijk, zou wel fijn zijn als ik aan de toesten wat macro's kan toevoegen.

trackpad
Niet van belang, speel met muis en dan staat deze uit.

Onderstaand komt dan naar boven

MSI Gaming laptop 15"versie https://www.paradigit.nl/...5nl/20888355/product/1100
Kosten €1799 via de voordeel actie kost het me €1065
MSI Gaming laptop 17"versie https://www.paradigit.nl/...4nl/20888364/product/1100
Kosten €1945 via de voordeel actie kost het me €1150
Overigens zie ik tussen beide weinig verschil beval het scherm diagonaal. Mijns inziens houdt ik die 90 piek dan liever in mijn zak, wat denken jullie?

of
Dell G5-Serie 15" http://www.dell.com/nl-nl...es-15-5587-laptop/cn55805
Met de lente korting gaat hier nog 120 piek van af.

ik vraag me in deze dan nog wel af waarom ik 200 euro meer uit zou geven om een Dell aan te schaffen ipv een MSI?

wat zijn jullie ideeën?
qua specs lijken de laptops voor het huidige aanbod Strategie games overkill maar zoals gezegd denk ik ook aan de toekomst.

Thanks alvast voor het meedenken.

Alle reacties

• ThomL
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 05-11-2020
Zelf heb ik ook zitten te twijfelen over de MSI en de Dell G5 series.

De Dell G5 serie heeft een slechter scherm en middelmatig toetsenbord.

Het MSI scherm is beter en bouwkwaliteit/toetsenbord.

Zelf wil ik deze MSI ook halen, hoe kom jij aan die kortingscode? Ga ik hem ook bestellen 😅

• bartjas
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-09-2018

bartjas

Ook Bekend met EPO

Topicstarter
Echt waar dat wist ik niet. Dat spreekt dan voor mij inderdaad ook voor de msi laptops. Ik twijfel wel echt nog tussen 15" en 17". Misschien nog maar eens in de stad gaan vergelijken.

Haha ja die korting pak ik via een elektronica budget dat mijn vriendin via haar werk jaarlijks te besteden heeft. Zij geeft daar niks om, ik des te meer 😄

• CHBF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
bartjas schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:06:
Ik ben in de markt om een nieuwe laptop te kopen en dan bij voorkeur ook nog één waar ik strategie spellen op kan spelen zonder al te veel laadtijden, een snelle denker.

Wat ga je met je laptop doen?
Dat heb ik hier boven al een beetje aangegeven, voornamelijk strategie games op spelen.
Zoals de anno-series, Europa Universalis, Age of Empires, rome total war, civilization.

Wat is je budget?
Hier komt het stukje dilemma naar boven. Mijn budget is €1200. Echter kan ik via een goede deal flinke korting krijgen bij paradigit. Hier heb ik een maximaal besteedbaar budget van €2000, hiermee kom ik door de korting nog net onder de €1200,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op mijn werk heb ik de laptop niet nodig, als ik de stad in ga ook niet echt, dus de laptop zal voornamelijk in en om het huis gebruikt worden. Hier kan deze echter wel dagelijks versjouwt worden tussen de verschillende verdiepingen.
Gewicht is hierbij niet echt een issue, alhoewel hoe lichter altijd fijner is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merken heb ik echt geen voorkeur. Ieder merk heeft zo zijn voor en nadelen.

Specs
Heb geen specifieke specs. wil wel de nieuwste anno en age of empire telgen op ultra kunnen spelen.
Ik ben wel duurzaam en kan dit bedrag niet jaarlijks uitgeven. ofwel de specs van de laptop moeten over een jaar of 2 ook echt nog wel relevant zijn.

Schermdiagonaal
15'' of 17'' (kleiner is echter echt een No-Go)

Temperatuur
Hoe koeler hoe beter, maar gamen op de bank heb ik met een laptop/desktop nooit fijn gevonden dus als de laptop mijn tafel niet in de fik zet vindt ik het prima.

Fan geluid
Niet echt belangrijk

Toetsenbord
Niet belangrijk, zou wel fijn zijn als ik aan de toesten wat macro's kan toevoegen.

trackpad
Niet van belang, speel met muis en dan staat deze uit.

Onderstaand komt dan naar boven

MSI Gaming laptop 15"versie https://www.paradigit.nl/...5nl/20888355/product/1100
Kosten €1799 via de voordeel actie kost het me €1065
MSI Gaming laptop 17"versie https://www.paradigit.nl/...4nl/20888364/product/1100
Kosten €1945 via de voordeel actie kost het me €1150
Overigens zie ik tussen beide weinig verschil beval het scherm diagonaal. Mijns inziens houdt ik die 90 piek dan liever in mijn zak, wat denken jullie?

of
Dell G5-Serie 15" http://www.dell.com/nl-nl...es-15-5587-laptop/cn55805
Met de lente korting gaat hier nog 120 piek van af.

ik vraag me in deze dan nog wel af waarom ik 200 euro meer uit zou geven om een Dell aan te schaffen ipv een MSI?

wat zijn jullie ideeën?
qua specs lijken de laptops voor het huidige aanbod Strategie games overkill maar zoals gezegd denk ik ook aan de toekomst.

Thanks alvast voor het meedenken.
Jij hebt geluk met die korting, anders zou ik aanraden om eens in de USA te kijken aangezien at voor laptops veel kan schelen.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom jij per se een laptop wil kopen als jij die toch voornamelijk thuis gebruikt, ik zou eens goed nadenken over een desktop. Het geeft veel meer performance voor dezelfde prijs en gamen met een klein monitortje wat laag staat (want anders is het toetsenbord zo hoog) en zo'n compact rubber dome toetsenbordje, het is niet aan mij besteed. Geef mij maar een aparte monitor die hoog genoeg staat, een breed mechanisch toetsenbord, de hogere performance en het lagere lawaai van de hardware...
Zelfs als je de laptop mutlifunctioneel gebruikt zou ik aanraden om na te denken over een relatief goedkope laptop en een desktop voor gaming en eventueel andere veeleisende taken, op termijn kost het waarschijnlijk minder. Daarnaast is upgraden bij een laptop nogal beperkt, krijg je na verloop van tijd een hoop stof in die laptop die je er moeiljk uit krijgt (je kan wat canned air proberen maar dat is bij een laptop moeilijker dan bij een desktop), ben je de pineut als bepaalde hardware stuk gaat die je niet (gemakkelijk) kan vervangen...

Maar goed, als jij wel per se een gaminglaptop wil kopen en ik jou niet kan overtuigen om toch voor een desktop te kiezen, ik kan geen modellen noemen maar als jij hier eenmaal een paar modellen plaatst die jou leuk lijken dan wil ik wel meedenken over welke je het best neemt. Als je korte laadtijden wil voor spellen dan helpt het vooral om al die onnodige adscreems aan het begin van een spel uit te schakelen. Bij beel spellen kan dat. ;)
Verder is het natuurlijk maar afhankelijk van wat je ervoor wil betalen, het verschil tussen NVMe en SATA is zeer groot maar je merkt dat alleen wanneer de dat de bottleneck vormt en dat is lang niet altijd het geval. Gelukkig heeft tegenwoordig bijna elke laptop minstens een SATA-SSD. About time!

[Voor 11% gewijzigd door CHBF op 17-05-2018 22:32]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True