Ricmaniac schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:06:
[...]
Done

refund gedaan van Bless. had dan ook de 70€pack en dat was het mij na 2 dagen spelen dan gewoon echt niet waard. helemaal niet toen ik er achterkwam dat de endgame content er nog niet in zou zitten.
Als Neowiz nou eindelijk eens bevestigd het er wel in zit na vanavond dan koop ik gewoon de base game voor 30 want het speelt wel gewoon leuk enzo. maar die 70 was een no go voor mij met de issues en geloof me ik ben niet snel een zeurpiet als het gaat om een MMO launch. zelfs Archage doorstaan
Hier ook refund gedaan 70Euro, was net level 10 maar :
- Clunky controls.
- Irritante filter in chat, ?ag? halve zinnen werden soms weggefilterd in chat..
- Nog steeds tabtarget. Maar geen action combat. Alleen bij Berserker?! Ik ging er vanuit dat dit bij alles was.
- Clunky combat. ?Geen dodge/block? (Action combat?!)
- Meerdere malen door server gedropt. En dat was niet alleen bij mij.
- Elke keer als ik mijn inventory/map/menu etc open hangt het spel..? Market werkt al niet sinds dag 1.
- Stomme camera.
- Economy compleet verknalt door dupe bug/exploit. (Welke er al in zat in 2012/13 dus nooit gepatched).
- Geen endgame content hoorde ik van een vriend die 41 was en daar was guild al aan het leeglopen.
- Performance, kan BDO 2 keer draaien (2 schermen,1 scherm over voor chat/etc), Bless online op 'standje 5' kan dat niet. Hier zie je pas echt goed hoe oud het is, DX9... ~30-45fps met irritante spikes.
Dit is meer een persoonlijk irritatie puntje, bij het maken van characters was afgesproken 1 server te joinen, maar door timezone verschillen kon ik wel een char maken op kuryerokajs server(w/e) maar tegen de tijd dat andere hun character konden maken konden niet meer in de server...
- Char creator was leuk, genoeg opties.
- Het was niet allemaal negatief hoor, het kunnen verzamelen van pets/mounts is echt supertof, helaas hebben ze bij de wolf de animaties van een konijn gebruikt. Maar helaas als ik monstertjes wil vangen ga ik wel Pokemon spelen ofzo.
Het was early access in 2012, nu is het gewoon een cashgrab.
Ook blijkt er 60mil in dit spel gepompt te zijn... En lijkt het er op dat ze de investeerders nog wat geld toe willen schuiven en dan definitief de stekker eruit trekken (Aangeklaagd worden). Er is geen enkele update geweest volgens spelers die het eerder gespeeld hebben als het om content gaat, het enige wat er verandert was is het rare combat systeem. Het niet hebben van een 'normal' attack voelt gewoon erg raar.
Ook de verder ik kwam de meer je ging zien dat het verouderd en onafgewerkt was, of gewoon oud.
Dit filmpje stond vanmorgen in de chat van het guild waar ik in zat.
YouTube: Bless Online is an embarrassment to the MMORPG genre
YouTube: Bless Online - Is All The Hate Warranted? Is The MMORPG Truly That Bad?
-Edit-
Zat me net te bedenken, DX9 is nog van Win98SE/WinXP (2002/ met 9.0c is win98 support vervallen), Unreal engine 3... is van 2004?
Dus iemand heeft besloten ergens na 2004 UE3 te gebruiken voor een spel dat van 2004? tot 2011? in ontwikkeling is geweest nu opnieuw uit te brengen?
2012 eerste release poging Japan (Niet helemaal zeker weinig over te vinden).
2013-14 Korea (Gefaald).
2015?Rusland en heeft toen ook gefaald.
2016-2017 heeft een ander bedrijf besloten het niet te releasen, toen zijn ze maar terug naar de tekentafel gegaan en combat aangepast.. (Voor berserker).
2018 EU/US release.
Als ze het goed hadden willen doen hadden ze naar UE4-5 engine over moeten stappen ipv voortborduren op antieke zooi.
[
Voor 10% gewijzigd door
prutser001 op 01-06-2018 12:03
]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"