MMORPG Bless Online Steam release liefhebbers hier?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:37
Goede dag gamers en lezers..

De 28ste is het begin van de eu release van Bless Online via Steam!

Zijn hier nog mensen die dit spel gaan proberen?

Zou het leuk vinden om het met een paar NL/ BE spelers te verkennen.

Beste antwoord (via Strokjer2 op 02-06-2018 17:50)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ricmaniac schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Done :P refund gedaan van Bless. had dan ook de 70€pack en dat was het mij na 2 dagen spelen dan gewoon echt niet waard. helemaal niet toen ik er achterkwam dat de endgame content er nog niet in zou zitten.

Als Neowiz nou eindelijk eens bevestigd het er wel in zit na vanavond dan koop ik gewoon de base game voor 30 want het speelt wel gewoon leuk enzo. maar die 70 was een no go voor mij met de issues en geloof me ik ben niet snel een zeurpiet als het gaat om een MMO launch. zelfs Archage doorstaan
Hier ook refund gedaan 70Euro, was net level 10 maar :
- Clunky controls.
- Irritante filter in chat, ?ag? halve zinnen werden soms weggefilterd in chat..
- Nog steeds tabtarget. Maar geen action combat. Alleen bij Berserker?! Ik ging er vanuit dat dit bij alles was.
- Clunky combat. ?Geen dodge/block? (Action combat?!)
- Meerdere malen door server gedropt. En dat was niet alleen bij mij.
- Elke keer als ik mijn inventory/map/menu etc open hangt het spel..? Market werkt al niet sinds dag 1.
- Stomme camera.
- Economy compleet verknalt door dupe bug/exploit. (Welke er al in zat in 2012/13 dus nooit gepatched).
- Geen endgame content hoorde ik van een vriend die 41 was en daar was guild al aan het leeglopen.

- Performance, kan BDO 2 keer draaien (2 schermen,1 scherm over voor chat/etc), Bless online op 'standje 5' kan dat niet. Hier zie je pas echt goed hoe oud het is, DX9... ~30-45fps met irritante spikes.

Dit is meer een persoonlijk irritatie puntje, bij het maken van characters was afgesproken 1 server te joinen, maar door timezone verschillen kon ik wel een char maken op kuryerokajs server(w/e) maar tegen de tijd dat andere hun character konden maken konden niet meer in de server...

- Char creator was leuk, genoeg opties.
- Het was niet allemaal negatief hoor, het kunnen verzamelen van pets/mounts is echt supertof, helaas hebben ze bij de wolf de animaties van een konijn gebruikt. Maar helaas als ik monstertjes wil vangen ga ik wel Pokemon spelen ofzo.

Het was early access in 2012, nu is het gewoon een cashgrab.

Ook blijkt er 60mil in dit spel gepompt te zijn... En lijkt het er op dat ze de investeerders nog wat geld toe willen schuiven en dan definitief de stekker eruit trekken (Aangeklaagd worden). Er is geen enkele update geweest volgens spelers die het eerder gespeeld hebben als het om content gaat, het enige wat er verandert was is het rare combat systeem. Het niet hebben van een 'normal' attack voelt gewoon erg raar.

Ook de verder ik kwam de meer je ging zien dat het verouderd en onafgewerkt was, of gewoon oud.

Dit filmpje stond vanmorgen in de chat van het guild waar ik in zat.

YouTube: Bless Online is an embarrassment to the MMORPG genre

YouTube: Bless Online - Is All The Hate Warranted? Is The MMORPG Truly That Bad?

-Edit-

Zat me net te bedenken, DX9 is nog van Win98SE/WinXP (2002/ met 9.0c is win98 support vervallen), Unreal engine 3... is van 2004?
Dus iemand heeft besloten ergens na 2004 UE3 te gebruiken voor een spel dat van 2004? tot 2011? in ontwikkeling is geweest nu opnieuw uit te brengen?
2012 eerste release poging Japan (Niet helemaal zeker weinig over te vinden).
2013-14 Korea (Gefaald).
2015?Rusland en heeft toen ook gefaald.
2016-2017 heeft een ander bedrijf besloten het niet te releasen, toen zijn ze maar terug naar de tekentafel gegaan en combat aangepast.. (Voor berserker).
2018 EU/US release.

Als ze het goed hadden willen doen hadden ze naar UE4-5 engine over moeten stappen ipv voortborduren op antieke zooi.

[ Voor 10% gewijzigd door prutser001 op 01-06-2018 12:03 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:55

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ik ben er wel benieuwd naar in elk geval :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Ik ben wel benieuwd, ik ga het in ieder geval een kans geven. Het is niet dat ik alle tijd van de wereld heb om met mensen mee te rennen en alles te verkenne tijdens het levelen, dus die tijd hou ik voor mezelf. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zlysher
  • Laatst online: 24-01-2023
Zit er zelf ook op de wachten. Ik hou mijn verwachtingen niet te hoog. Maar wil het in ieder geval wel graag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Ben een beetje in doubt, grafisch ziet het er degelijk uit, maar het gebrek aan content in meerdere gebieden op dit moment dat wordt aangegeven doet mij afvragen hoe gereed voor 'release' de titel is op dit moment, ook al is het een early access. Ik wacht de eerste dagen af en kijk nog even aan wat de eerste ervaringen van mensen gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Ik ben bijna zeker dat ik het spel ga spelen, en ik denk dat ik ook gelijk de duurste pack ga halen. Deze is trouwens al €50,- goedkoper geworden.

Het lijkt mij wel een leuke MMO omdat het er wel een beetje uitziet als o.a. Final Fantasy. Alleen de combat in Final Fantasy vond ik niet erg leuk, en aangezien ze het helemaal op de schop hebben gegooid in Bless, lijkt het mij een super game.

De game lijkt meer op een traditionele MMO, en ik heb daar eigenlijk wel zin in. De dungeons en raids bosses zien er best interessant uit. Laatste paar jaar voornamelijk WoW, ArcheAge en Black Desert gespeeld, maar ik vind dat het wel is tijd wordt voor wat nieuws.

Ik zat er nog aan te denken om een algemene topic te starten, maar nog tijd voor gehad :P

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik ga bless ook spelen en het lijkt me hartstikke leuk om samen te spelen. Geloof dat je vanaf lvl 10 een guild kunt aanmaken, dat is misschien ook wel leuk.
Er zijn ook party bufs ingame vanaf 2 spelers dus dat is ook mooi voor het samenspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:26

Stronkie

Where wind is Trouble

heh what en hoe waar waarom..

Aan de TS.. Als je een topic opend om mensen te ronselen.. Zorg dat je wat meer info over het spel geeft.. Alleen aan de naam heb ik niets.. Ik ben lui.. Meer info nodig om te beslissen om met jullie te gaan spelen..

Erg karig allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strokjer2
Stronkie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 02:53:
heh what en hoe waar waarom..

Aan de TS.. Als je een topic opend om mensen te ronselen.. Zorg dat je wat meer info over het spel geeft.. Alleen aan de naam heb ik niets.. Ik ben lui.. Meer info nodig om te beslissen om met jullie te gaan spelen..

Erg karig allemaal
Ik ben ook lui, maar zag niks in her forum. Terwijl het via Steam best een hoge verwachting heeft.
Het faalde in Japan en Rusland. Maar hebben nu heel het combatsysteem herschreven.

Verder ziet er mooi uit, pvpe based.
En vooral geen p2win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
ik ga wel een kijkje nemen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Lijkt me ook een interessante game, alleen ik hoorde dat geen één item tradable is. Dat is voor mij een grote afhaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
MrBowser schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:20:
Lijkt me ook een interessante game, alleen ik hoorde dat geen één item tradable is. Dat is voor mij een grote afhaker..
Klopt, player vs. player trading kan niet (in de Koreaanse versie overigens wel). En je kan op de Auction House alleen items verkopen met een fixed price range. Ze hebben het idee gekregen van Black Desert Online, die heeft namelijk hetzelfde systeem.

Aan de ene kant ben ik er ook niet blij mee, omdat het geven van items toch best wel leuk is. En voor de mensen die erg houden van geld verdienen door veel te traden, die hoeven dit spel eigenlijk niet te proberen. Als ik kijk naar ESO of ArcheAge, dan is de player driven economy juist super vet.

Aan de andere kant snap ik waarom ze dit doen. Tegenwoordig kan je niet genoeg krijgen van hackers of botters in games, en hiermee wordt het botten al een stuk minder aantrekkelijk.

Ik had liever gehoopt dat ze een geautomatiseerd systeem zouden maken om zulke in-game transacties te controleren. Het blijft natuurlijk lastig, maar zoals WoW doet dat volgens mij best goed. Ik denk dat dit gewoon de makkelijkste oplossing is.

Natuurlijk hoeft dit niet definitief te zijn, aangezien de game nog in early access uitgebracht moet worden. Dus het kan nog best wel veranderen ;).

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
Diigii schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:09:
[...]

Klopt, player vs. player trading kan niet (in de Koreaanse versie overigens wel). En je kan op de Auction House alleen items verkopen met een fixed price range. Ze hebben het idee gekregen van Black Desert Online, die heeft namelijk hetzelfde systeem.

Aan de ene kant ben ik er ook niet blij mee, omdat het geven van items toch best wel leuk is. En voor de mensen die erg houden van geld verdienen door veel te traden, die hoeven dit spel eigenlijk niet te proberen. Als ik kijk naar ESO of ArcheAge, dan is de player driven economy juist super vet.

Aan de andere kant snap ik waarom ze dit doen. Tegenwoordig kan je niet genoeg krijgen van hackers of botters in games, en hiermee wordt het botten al een stuk minder aantrekkelijk.

Ik had liever gehoopt dat ze een geautomatiseerd systeem zouden maken om zulke in-game transacties te controleren. Het blijft natuurlijk lastig, maar zoals WoW doet dat volgens mij best goed. Ik denk dat dit gewoon de makkelijkste oplossing is.

Natuurlijk hoeft dit niet definitief te zijn, aangezien de game nog in early access uitgebracht moet worden. Dus het kan nog best wel veranderen ;).
Er zitten echter ook voordelen aan een gereguleerde markt. Zo voorkomt het dat de economie binnen no-time devalueert t.g.v. de onvermijdelijke inflatie binnen MMO's. En houd je het voor de individuele speler interessanter om een grotere breedte aan activiteiten te blijven doen voor het verkrijgen van gold.

Fixed prices binnen auction houses kunnen ook nog wel twee kanten uit binnen MMO's, enerzijds echt fixed. Maar de meeste MMO's met een "fixed" price range schalen langzaam mee naar vraag en aanbod. En bij de systemen die langzaam meeschalen is het systeem zeker wel interessant voor mensen die er van houden om de markt te bespelen. In RuneScape bijvoorbeeld is het soortgelijk. Hoewel regular trade daar wel mogelijk, kun je uitstekend verdienen door flipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
de early access koop start morgen pas, in steam staat hij bij mij op NA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

boemmie schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:55:
de early access koop start morgen pas, in steam staat hij bij mij op NA?
Klopt, vanaf morgen pas te koop vandaar de NA op dit moment.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben er ook erg benieuwd naar :) zit klaar voor de release. Hij is te koop vanaf 19:00 onze tijd. en de base game 19:00 op de 30ste.

Jammer alleen dat er niet zo veel info is van de EU release qua classes enzo. die beelden van de KR versie zijn niet zo representatief volgens mij

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:31
ga dit spel vanavond zelf ook even uitproberen, heb echt weer zin in een goede mmo,

Zit alleen te twijfellen tussen een guardian of paladin class, ben normaal altijd ranger en wil nu een wat anders,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik ben wel benieuwd maar de reviews over de tijd zijn nogal mixed, vraag me alleen af of er een 'gratis' versie (Trial) beschikbaar is vanaf dag 1? Ik voel er weinig voor om 40 euro neer te tellen om te proberen.

Als je dus Founder package zou kopen kun je spelen vanaf de 28ste?

Speel nu BDO en daar vermaak ik me wel mee maar heb een beetje een hekel aan dat forced pvp.
En in BDO zijn professions toch wel 50% van mijn activiteiten, ik zie dat er op dit moment nog weinig over bekend is, geen fishing?!

Ook lijkt het combat systeem redelijk standaard, geen dodge ofzo.
Jammer dat er geen combo's zijn.

Geen trading vind ik niet erg, fixed prices ook niet echt.
Kan zo snel niets vinden over mounts/quick travel, wel eenzelfde soort 'auto walk'.
- Schijnt een soort 'WoW-Wyvern' systeem in plaats te zijn?

Player housing?
Het lijkt er wel op dat je weer een 'tank/dps/heal' (holy trinity?) systeem hebt in dit spel.
Ook dungeons, wat ik wel mis in BDO.

YouTube: Bless Online - First Impressions (Steam Version) - TheHiveLeader

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03
Founder pack is erg duur, zo te zien is de deluxe package beste bang for buck. (maar nog steeds een hoop geld)

Je kunt maar 1 faction aanmaken met meerdere chars. Schijnbaar geen optie om aan de andere faction ook een character te maken tenzij je al je andere delete.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strokjer2
We zullen gewoon 5 classes krijgen. Weet niet of ik ze juist benoem. Maar meeste zijn identiek:)

Paladin - enige healer (mystic) later in het jaar

Ranger: pijl en boog, single target, kite
Brawler: beetje een barbarian, aoe melee, cc
Sorcerer: Aoe spells
Warriror: tank, single target, small aoe,cc

PVP voorkeur zijn de Brawler en Sorceres,
En natuurlijk rogue maar die komt later uit.
PVE allen goed alleen de speciale classes hebben meer moeite met single player aoe Paladin, warior, rogue, mystic

Ze hebben nog steeds memory spikes, wel jammer. Daarom weinig content laten zien. Maar denk dat het wel goed komt. Is al jaren uit en hopelijk is die battle systeem iets goeds.
Verder meer CPU cores meer fun, en grafisch kan je al met een Gtx770, r280 ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ttitude
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09 16:50
Ik kan niet wachten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
prutser001 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:04:
Ik ben wel benieuwd maar de reviews over de tijd zijn nogal mixed, vraag me alleen af of er een 'gratis' versie (Trial) beschikbaar is vanaf dag 1? Ik voel er weinig voor om 40 euro neer te tellen om te proberen.

Als je dus Founder package zou kopen kun je spelen vanaf de 28ste?

Speel nu BDO en daar vermaak ik me wel mee maar heb een beetje een hekel aan dat forced pvp.
En in BDO zijn professions toch wel 50% van mijn activiteiten, ik zie dat er op dit moment nog weinig over bekend is, geen fishing?!

Ook lijkt het combat systeem redelijk standaard, geen dodge ofzo.
Jammer dat er geen combo's zijn.

Geen trading vind ik niet erg, fixed prices ook niet echt.
Kan zo snel niets vinden over mounts/quick travel, wel eenzelfde soort 'auto walk'.
- Schijnt een soort 'WoW-Wyvern' systeem in plaats te zijn?

Player housing?
Het lijkt er wel op dat je weer een 'tank/dps/heal' (holy trinity?) systeem hebt in dit spel.
Ook dungeons, wat ik wel mis in BDO.

YouTube: Bless Online - First Impressions (Steam Version) - TheHiveLeader
Helaas voor jou. Als ik het filmpje van mmobyte bekijk is ook hier sprake van forced pvp. Zodra je level 30 bent, is het gelijk pvp aan. Er zou een item te koop zijn in de cash shop die dit tijdelijk uitzet, een beetje een variant op wat je hebt ondergronds in dalaran waar je voor 5 minuten een bodyguard koopt die pvp uitzet. Er zit wel een beetje een tegenstrijdigheid in de filmpjes van Hive en mmobyte, Hive zegt dat het gekoppeld is aan het betreden van een nieuw gebied wat dus lijkt op AA. PvP kun je in AA omzeilen door te blijven hangen in pvp vrije gebieden. Volgens mmobyte is het echter level gekoppeld, dus ben je 30 dan bam pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Het is idd in veel zones forcd pvp. Je kan ingame items kopen die je immuun maken voor pvp maar dat werkt maar 10 minuten ofzo dus denk niet dat dat een oplossing is om met levelen dat continue te moeten doen.

Founders pack is vanaf 40 idd en kan vanaf vanavond gekocht worden. 30e is base game release en die kost 30€

Althans.. in dollars zijn dat de prijzen voor EU hebben ze niet echt iets duidelijk gemaakt volgens mij.

Marketing etc kunnen ze nog sowieso veel verbeteren bij dit bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Downloading as we speak :)
iemand die misschien een legit topic wil maken ? :P ik heb daar geen tijd, noch creativiteit voor

[ Voor 65% gewijzigd door Ricmaniac op 28-05-2018 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Hier ook nu helaas nog 45 minuten wachten

En een topicstart heb ik helaas ook geen creativiteit voor:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 18:17
server KuatRan race Hieron er zijn nu all 3 servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ah oke ik zit om de 2e server. Deamon ofzo dacht ik. Vermoed dat als de playerbase uitdunt ze wel weer een merge zullen doen ofzo :P

Ben ook Hieron gejoined en een Lupus Berserker. Combo's van berserker in combat is op zich wel soepel. vecht wel leuk. in begin zo veel gezeur alleen in die chat om alles en nog wat altijd :P gelukkig eb ik zelf geen performance issues terwijl ik best veel mensen zie zeggen dat ze dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
ik verbaas me gewoon dat het speelbaar is op de 1e dag

maar tot nu toe vermaak ik me nog.

Nu alleen nog opzoek naar een guild

Edit: toch maar weer voor de ranger gegaan, zoals bijna elke mmo. (alleen een speer kan tegen een boog op bij mij:P)

[ Voor 31% gewijzigd door Ruudox op 28-05-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

1 uur lang maintenance :) vond het al vreemd dat het zo soepel ging haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ja, inderdaad. Kon al niet inloggen...

Was eigenlijk niet van plan om vanavond te spelen (ben in een hotel), maar blijkbaar heeft dit hotel een downloadsnelheid van 40MB. Dus toch maar gauw op mijn laptop gedownload. Nu maar even 1 uur wachten.

Officieel twitterbericht: IMPORTANT UPDATE: We will be conducting an emergency maintenance. Start time: 13:00 PDT/22:00 CEST. The expected duration of maintenance is about 1 hour. We will be adding new servers and investigating the loading splash screen issue. Thank you for your patience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
Meschien kan er nu iemand een thread maken met een goeie topic start nu er tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

And we're up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Gister dit ook gespeeld en een Ranger gemaakt. Zover wel leuk gedaan maar of ik echt overtuigd ben van de game is even vraag.

Voor mij is de auto run quest systeem echt zo iets als... waarom? Natuurlijk kun je er voor kiezen het niet te gebruiken maar wat doet zo systeem überhaupt in een spel? Het is toch de bedoeling van een spelletje om te spelen, niet om running simulator te kijken of begin ik gewoon te oud te worden?

Combat voelt een beetje raar, je hebt verschillende stances maar ik heb zover niet echt het idee dat de eene stance heel veel anders is dan de andere stance. Wellicht dat de later stances wel een verschil hebben maar ben zelf ook pas level 11 dus ik heb kog een hoop te zien.

Andere dingen zoals tamen van alle mobs vind ik dan wel weer vet gedaan, het verhaal in de quests zijn ook wel leuk en de char creation is lekker uitgebreid. Denk dat Aion wel erg in de buurt komt van de mogelijkheden.

Zover een leuke game, ik gebruik de auto quest feature gewoon niet want dat vind ik zo tegen een spel in gaan en dan dat ik het stance systeem niet geheel begrijp omdat ik gewoon geen verschil erin zie...

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 29-05-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
Als dit hem niet wordt weet ik echt niet welke MMORPG te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

nedius004 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:23:
GW2 of Wow. Alle andere MMO meuk kan je makkelijk naast je neer leggen. FF en ESO zijn misschien nog enigszins een optie.....maar de 2 eerder genoemde hebben alles wat je maar leuk kan vinden in een MMO. En ben je die games uitermate zat.....is het misschien een optie om het gehele genre even naast je neer te leggen :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
nedius004 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:23:
Is dit een schreeuw ik vind de game echt super vet of als dit hem niet wordt dan heb ik alles wel gehad?

Wist je dat Bless geen nieuwe game is? Deze game heeft al 3 iteraties gehad en keer op keer is het niet van de grond gekomen. Ik wil best geloven dat ze dit keer wat marketing hebben gebruikt en hopelijk kan de game meekomen maar om heel eerlijk te zijn is een game uitbrengen niet je laatste stap. Er zouden ook patches moeten komen om de game levend te houden en dat gaat niemand je na 1 dag Early Acces kunnen vertellen. Tijd zou het moeten leren of ze echt serieus met Bless verder willen en de een plekje tussen de MMO's kunnen krijgen. Aangezien ze redelijk serieus bleken na launch door er een extra server bij te gooien lijkt alles nog zo ver serieus. Ik hoop dan ook het beste ervan want ook ik hoop de game langer te kunnen spelen.

Maar! Daarbij hou ik ook in me achterhgoofd dat deze game zorgvuldig is gepland met de release. Ze zitten precies tussen WoW en de expansion in, het zou heel goed kunnen dat deze game alleen een overbrugging voor die spelers gaat zijn zodat ze toch nog iets kunnen doen zonder verveeld te raken (want dat is wel even waar deze game voor mij ze doel voor dient, wellicht dat ik tegen die tijd niet een meer terug wil maar ook dat zou de tijd moeten leren).

[ Voor 17% gewijzigd door Kadardar op 29-05-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strokjer2
Mijn ervaring tot nu, is drie uurtjes proberen in te komen. Dan krijg ik opeens een disconnect...
Resolutie settings ook heel matig, want hij springt altijd terug naar low settings. Heb hier een 1080, met een i5 en 16gb geheugen...
Verder na deze probelemen is het questen heel snel en binnen 3 uurtjes lvl 13. Dan hebben we taming al geleerd, wat heel leuk gedaan is.
Maar dan is er de dungeon finder die het in mijn ogen niet doet.. na 15 min niks. Je Gear is ook gaar want je kan alles dragen en alleen door de beschrijving te lezen zie je waar de voorkeuren zijn. zo had ik in het begin alleen stregt equipment.. net zo best ^^
Wel vermakelijk, alleen jammer van dat inloggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Op dit moment is het een drama... Mega lag... Login problemen.. En : vast op het 'Bless' scherm..
(Als je daar vast zit, gewoon herstarten dit betekend dat de server niet gevonden werd en er zit geen 2de poging ingebouwd)..

Wat mij opviel was dat het nog in DX9 mode draait... Dat valt wel een beetje tegen.

En de chat filter.. 'AG' is gecensureerd?... Dus je Lag word gefilterd? En zo zijn er nog zat andere dingen.

Ook dat de characters server bound zijn was me niet duidelijk van te voren.

[ Voor 23% gewijzigd door prutser001 op 29-05-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMellema
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 20:02
Een vraagje

Ik heb zelf nog nooit echt een MMO gespeeld. en bless online leek mij wel een leuke MMO om mee te beginnen. Is bless online een beetje een goede beginners MMO? en wat is jullie ervaring tot nu toe met deze game? en denken jullie dat deze game populair blijft? of word de game na een aantal weken/maanden nauwelijks meer gespeeld?

zou graag jullie mening hierover willen horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:29
MetalPool schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:56:
[...]

GW2 of Wow. Alle andere MMO meuk kan je makkelijk naast je neer leggen. FF en ESO zijn misschien nog enigszins een optie.....maar de 2 eerder genoemde hebben alles wat je maar leuk kan vinden in een MMO. En ben je die games uitermate zat.....is het misschien een optie om het gehele genre even naast je neer te leggen :)
WoW geeft mij van het begin niet echt kunnen boeien. GW2 was een enorme teleurstelling na GW, geen enkele diepgang in verhaal en de mechanics waren echt dumbed down. Deze 2 zijn echt niet voor iedereen geschikt.

Persoonlijk heb ik altijd met plezier AO (en redelijk wat TSW) gespeeld, gaf meer vrijheid en mogelijkheden. Momenteel heb ik gewoon te weinig tijd om echt aan een nieuwe mmo te beginnen dus tenzij er echt iets heel moois komt sla ik het even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:44
JMellema schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:32:
Een vraagje

Ik heb zelf nog nooit echt een MMO gespeeld. en bless online leek mij wel een leuke MMO om mee te beginnen. Is bless online een beetje een goede beginners MMO? en wat is jullie ervaring tot nu toe met deze game? en denken jullie dat deze game populair blijft? of word de game na een aantal weken/maanden nauwelijks meer gespeeld?

zou graag jullie mening hierover willen horen :)
NEE absoluut niet doen, als dit je eerste MMO gaat worden ben je voor altijd genezen. Heel slecht geoptimaliseerd, slechte vertaling vanuit Koreaans (thanks Kleaudzak) naar Engels, login problemen, veel lag en erg saai (persoonlijk). Tja wat voor MMO kan ik je aanraden, ieder heeft ze eigen voorkeur. Wat zoek je in een MMO? Is het PVE end game, alleen levelen en story doen of pvp?

Ik kan wel wat titels noemen maar kan pas echt wat zeggen wanneer ik weet wat je zoekt in een MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
jlena schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:05:
[...]
slechte vertaling vanuit Koriaans naar Engels
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMellema
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 20:02
[...]

Tja wat voor MMO kan ik je aanraden, ieder heeft ze eigen voorkeur. Wat zoek je in een MMO? Is het PVE end game, alleen levelen en story doen of pvp?

Ik kan wel wat titels noemen maar kan pas echt wat zeggen wanneer ik weet wat je zoekt in een MMO.
dat ik wel lastig om te zeggen als je nog nooit eerder echt een MMO hebt gespeelt ;)
zolang het meer geen "pay to win" is en je niet maandelijks hoeft te betalen

[ Voor 7% gewijzigd door JMellema op 30-05-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
Dan zijn de opties inderdaad beperkt en dan kan ik Elder Scrolls OnlineTamriel United of Guild Wars 2 aanbevelen. En dan alleen de basis game kopen (zijn niet zo duur tegenwoordig) en als de game je bevalt de uitbreidingen aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Poekie McPurrr schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:52:
Ik ben er wel benieuwd naar in elk geval :)
Hey, gaan jullie es heel snel terug naar FFXIV! ;) O-)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Thrace Grumble schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:55:
[...]

[...]

Hey, gaan jullie es heel snel terug naar FFXIV! ;) O-)
Done :P refund gedaan van Bless. had dan ook de 70€pack en dat was het mij na 2 dagen spelen dan gewoon echt niet waard. helemaal niet toen ik er achterkwam dat de endgame content er nog niet in zou zitten.

Als Neowiz nou eindelijk eens bevestigd het er wel in zit na vanavond dan koop ik gewoon de base game voor 30 want het speelt wel gewoon leuk enzo. maar die 70 was een no go voor mij met de issues en geloof me ik ben niet snel een zeurpiet als het gaat om een MMO launch. zelfs Archage doorstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Voor de mensen die eraan zitten te denken om de game te kopen, wacht er nog even mee. Heel erg veel mensen zijn er ontevreden over, en natuurlijk terecht. Early Access is zeker niet verkeerd, maar als je al niet kan inloggen, en elke keer je game opnieuw moet opstarten om het opnieuw te proberen, dat gaat voor mij te ver.

Wat ze hadden beloofd bij de launch: Revamp van combat. Heb nog niet erg veel kunnen spelen, maar ik kan niet echt merken dat de combat op z'n schop is gegaan. Hopelijk is dit nog anders nadat ik iets hoger ben.

Hetzelfde geldt voor de graphics, hier kan ik ook weinig verschil in zien in vergelijking met de Japanse of Koreaanse versie. De performance is daarbij super super slecht. Enkele streams gevolgd, en daar geven mensen aan dat de performance nog slechter is dan bij de Japanse of Koreaanse versie.

Toch geef ik nog niet op :), heb eigenlijk nog wel zin om vanavond het e.e.a. te proberen. Gisteravond de game maar uitgedaan omdat de lag ondragelijk was. Je moest een minuut wachten totdat je quest was ingeleverd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Ik kan de laatste upload van lazypeon op youtube aanbevelen. Het lijkt er op dat Steam heel ruimhartig omgaat met de refund regels. Steam geeft zelfs refund op duurste pakket. Ongeacht het aantal uren gespeeld. Er zijn mensen die geld terug hebben gekregen die ruim 20 uur gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

fitznl schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:39:
Ik kan de laatste upload van lazypeon op youtube aanbevelen. Het lijkt er op dat Steam heel ruimhartig omgaat met de refund regels. Steam geeft zelfs refund op duurste pakket. Ongeacht het aantal uren gespeeld. Er zijn mensen die geld terug hebben gekregen die ruim 20 uur gespeeld hebben.
YouTube: PSA: Steam are currently refunding everybody for Bless Online

Zonde . Blij dat ik de game toch niet heb gekocht ondanks dat ik na de Japanse versie er veel zin in had.

[ Voor 9% gewijzigd door DidierB op 30-05-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
Sinds vandaag de laatste maintaince heb ik geen probleem meer voor direct naar de server list te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
nedius004 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:51:
Sinds vandaag de laatste maintaince heb ik geen probleem meer voor direct naar de server list te gaan.
Ik ook niet meer, en de lagg lijkt ook te zijn verdwenen. Het zal nog wel een tijdje duren voordat er een performance patch komt, maar dit is in ieder geval in de juiste richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Vandaag goed kunnen spelen zonder lag. Helaas is het spel in de huidige staat het net niet voor mij dus ik heb de refund aangeklikt.

Le Meow

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ricmaniac schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Hier ook refund gedaan 70Euro, was net level 10 maar :
- Clunky controls.
- Irritante filter in chat, ?ag? halve zinnen werden soms weggefilterd in chat..
- Nog steeds tabtarget. Maar geen action combat. Alleen bij Berserker?! Ik ging er vanuit dat dit bij alles was.
- Clunky combat. ?Geen dodge/block? (Action combat?!)
- Meerdere malen door server gedropt. En dat was niet alleen bij mij.
- Elke keer als ik mijn inventory/map/menu etc open hangt het spel..? Market werkt al niet sinds dag 1.
- Stomme camera.
- Economy compleet verknalt door dupe bug/exploit. (Welke er al in zat in 2012/13 dus nooit gepatched).
- Geen endgame content hoorde ik van een vriend die 41 was en daar was guild al aan het leeglopen.

- Performance, kan BDO 2 keer draaien (2 schermen,1 scherm over voor chat/etc), Bless online op 'standje 5' kan dat niet. Hier zie je pas echt goed hoe oud het is, DX9... ~30-45fps met irritante spikes.

Dit is meer een persoonlijk irritatie puntje, bij het maken van characters was afgesproken 1 server te joinen, maar door timezone verschillen kon ik wel een char maken op kuryerokajs server(w/e) maar tegen de tijd dat andere hun character konden maken konden niet meer in de server...

- Char creator was leuk, genoeg opties.
- Het was niet allemaal negatief hoor, het kunnen verzamelen van pets/mounts is echt supertof, helaas hebben ze bij de wolf de animaties van een konijn gebruikt. Maar helaas als ik monstertjes wil vangen ga ik wel Pokemon spelen ofzo.

Het was early access in 2012, nu is het gewoon een cashgrab.

Ook blijkt er 60mil in dit spel gepompt te zijn... En lijkt het er op dat ze de investeerders nog wat geld toe willen schuiven en dan definitief de stekker eruit trekken (Aangeklaagd worden). Er is geen enkele update geweest volgens spelers die het eerder gespeeld hebben als het om content gaat, het enige wat er verandert was is het rare combat systeem. Het niet hebben van een 'normal' attack voelt gewoon erg raar.

Ook de verder ik kwam de meer je ging zien dat het verouderd en onafgewerkt was, of gewoon oud.

Dit filmpje stond vanmorgen in de chat van het guild waar ik in zat.

YouTube: Bless Online - Is All The Hate Warranted? Is The MMORPG Truly That Bad?

-Edit-

Zat me net te bedenken, DX9 is nog van Win98SE/WinXP (2002/ met 9.0c is win98 support vervallen), Unreal engine 3... is van 2004?
Dus iemand heeft besloten ergens na 2004 UE3 te gebruiken voor een spel dat van 2004? tot 2011? in ontwikkeling is geweest nu opnieuw uit te brengen?
2012 eerste release poging Japan (Niet helemaal zeker weinig over te vinden).
2013-14 Korea (Gefaald).
2015?Rusland en heeft toen ook gefaald.
2016-2017 heeft een ander bedrijf besloten het niet te releasen, toen zijn ze maar terug naar de tekentafel gegaan en combat aangepast.. (Voor berserker).
2018 EU/US release.

Als ze het goed hadden willen doen hadden ze naar UE4-5 engine over moeten stappen ipv voortborduren op antieke zooi.

[ Voor 10% gewijzigd door prutser001 op 01-06-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik kom wel een beetje terug op het eerdere. Gisteren en eergister avond echt zonder ook maar enig issue kunnen spelen en dat was wel erg leuk. Heb de 30€pack nu dan gekocht en had gewoon al me items nog die ik van de founder pack had gekregen inclusief me characters enzo :P

Aangezien mijn vrijetijd momenteel is zoals het is heb ik toch geen tijd om max level te worden voor dat de content komt met 1-2 weken. Het is zeker niet de beste mmo die ik heb gespeeld maar ik vind het wel gewoon weer leuk om iets "nieuws" te spelen en te levelen enzo.

Het scheelt dat ik toevallig Berserker main en die action combat dus wel heb en dat speelt wel goed. Archer daarentegen vind ik echt een super toffe class maar doordat het geen action combat heeft vind ik hem niet fijn spelen. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren voordat die classes dat krijgen.

Die filmpjes die je linkt zijn opzich legit had ze al gezien ja ..en hij heeft zeker punten maar TheLazyPeon heb ik zo'n ontiegelijke haat aan dat ik dat filmpje alsnog niet serieus kan nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
[...]

NEE absoluut niet doen, als dit je eerste MMO gaat worden ben je voor altijd genezen. Heel slecht geoptimaliseerd, slechte vertaling vanuit Koreaans (thanks Kleaudzak) naar Engels, login problemen, veel lag en erg saai (persoonlijk). Tja wat voor MMO kan ik je aanraden, ieder heeft ze eigen voorkeur. Wat zoek je in een MMO? Is het PVE end game, alleen levelen en story doen of pvp?

Offtopic:

Mij lijkt The Elder Scrolls Online wel een aanrader?
Althans, ik heb ''vroeger'' (zo'n 10 jaar geleden) best veel Lineage2 gespeeld, en daarna nooit meer een mmo kunnen vinden die ik leuk vond. Tot The Elder Scrolls Online, deze speelt zeer leuk op de xbox one x (pc ook lijkt mij!). Mede dankzij de HDR+4K ondersteuning op de Xbox One X kom je regelmatig in gebieden dat je denkt: WOW!
Dit doordat je heel veel te doen hebt, een heel mooi landschap hebt waar het allemaal in plaatsvind en er gewoon een verhaallijn in zit met genoeg sidequests.

Qua chars is het ook leuk doordat je niet bepaald een keuze hebt (op de race/uiterlijk na), je kan zo je eerste 10 levels als een mage spelen (die weer onderverdeeld is in verschillende ''mages'', bijv door met een healing staff te spelen krijg je healing spreuken, zo ook met een vuur of elektra staff) en je kan spontaan besluiten een boog vast te pakken. Door met de boog te spelen unlock je weer je skills die bij de boog horen. Ditzelfde is van toepassing op je armor (light/medium/heavy) door met een bepaald stuk armor te spelen unlock je weer ''skills'' die bij dat type armor past.

Vooral dit laatste vind ik leuk doordat ik al weinig tijd steek in spelletjes, kan ik makkelijk The Elder Scrolls Online weer oppakken en doen wat ik wil zonder helemaal opnieuw te moeten beginnen omdat ik eens met een boog of iets anders wil spelen.

Ben je meer van het craften en verkopen? Poeh zeer uitgebreid, have fun! Dit kost mij dus helaas wel weer teveel tijd dus hier heb ik zga geen ervaringen mee ondanks dat ik in de afgelopen paar maanden toch wel wat uurtjes gespeeld heb. Of wil je een huis kopen en inrichten? Have fun.

Ik mis eigenlijk niks in dit spel, je hebt grote pvp wars, gewoon pvp, je kan je eigen ding doen (je kan dus niet zomaar door een andere speler aangevallen worden zonder je toestemming).
Op in ieder geval de xbox heb ik de keuze uit 1st en 3th person wat in sommige situaties toffe beelden kan geven door even te switchen.

Voor 18 euro (tamriel editie bij de MM) is dit toch wel 1 van de betere games die mij verrast heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 01-06-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:20:
Ik kom wel een beetje terug op het eerdere. Gisteren en eergister avond echt zonder ook maar enig issue kunnen spelen en dat was wel erg leuk. Heb de 30€pack nu dan gekocht en had gewoon al me items nog die ik van de founder pack had gekregen inclusief me characters enzo :P

Aangezien mijn vrijetijd momenteel is zoals het is heb ik toch geen tijd om max level te worden voor dat de content komt met 1-2 weken. Het is zeker niet de beste mmo die ik heb gespeeld maar ik vind het wel gewoon weer leuk om iets "nieuws" te spelen en te levelen enzo.

Het scheelt dat ik toevallig Berserker main en die action combat dus wel heb en dat speelt wel goed. Archer daarentegen vind ik echt een super toffe class maar doordat het geen action combat heeft vind ik hem niet fijn spelen. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren voordat die classes dat krijgen.

Die filmpjes die je linkt zijn opzich legit had ze al gezien ja ..en hij heeft zeker punten maar TheLazyPeon heb ik zo'n ontiegelijke haat aan dat ik dat filmpje alsnog niet serieus kan nemen :P
Ik volg de TheLazyPeon ook al een behoorlijke tijd, en ik kon eigenlijk de klok erop gelijkzetten dat hij met een filmpje zou komen. Soms is hij wel een klein kind met dat soort dingen, maar misschien is dat ook wel de reden dat mensen hem volgen. Bij TheLazyPeon is het altijd dat hij in de hype fase zit (zoals met Black Desert), en dan is hij super fanatiek. En bij elke MMO (zoals ook bij Black Desert) maakt hij weer een video hoe slecht de game is geworden.

Natuurlijk is het ook niet onterecht dat hij een video maakt. Persoonlijk heb ik er ook over nagedacht, en ik denk dat Bless Online ook niet zomaar "gefixed" gaat worden. De basis van de game is aan de ene kant best goed, maar aan de andere kant is de basis ook erg slecht (zoals de performance, mechanics etc). Er zijn daarnaast zoveel in-game dingen waarvan ik dacht, waarom heeft niemand dit ooit een probleem gevonden? Het openen van bepaalde schermen duurt lang, de marketplace opent de helft van de tijd niet, de auto-walk functie loopt vaak kilometers om, en dat soort (kleine) dingen. De vertalingen zijn ook om te huilen. Toen ik mijn mage had gemaakt moest ik een spell equipen, en ik kon de spell helemaal niet vinden :P. Na wat proberen lukte het wel.

Ik ga de komende weken zeker het spel nog wel spelen om het een kans te geven, maar ik ben bang dat na enkele maanden de meeste dingen nog blijven zoals ze zijn. Bij elke feature in de game kan ik wel iets aanwijzen wat niet echt logisch is (zoals de energy die je nodig hebt bij mounts en pets 8)7). Als je gewoon AFK staat in de stad, dan ben je eigenlijk geforceerd om je pet te desummonen, anders vliegt de energy naar 0.

Maar goed, ik weet niet precies wat Neowiz verwachte met de western release. Ik heb het gevoel dat ze veel hebben beloofd, maar uiteindelijk erg weinig tijd in de game gestoken om het ook daadwerkelijk beter te maken. Ik ben bang dat ze geen jaar gaan besteden aan het daadwerkelijk optimaliseren van de game, vooral na een launch zoals deze.

- edit: Ze hebben nu net een nieuwe post geplaatst op de steam forums
[Update Preview] New BattleField - Peninsular War: https://steamcommunity.co...etail/1653264683477554891

[ Voor 3% gewijzigd door Diigii op 01-06-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
Geen refund kunnen doen dus speel ik het weer

[ Voor 151% gewijzigd door nedius004 op 03-06-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Iedereen er al weer klaar mee?
Zie dat ze elke dag wel patchen, nu het dupen nog weg.
Alhoewel de PVP patch wel heel slecht was, niemand die de game speelt bij Neowiz schijnbaar anders breng je dat niet uit. Wordt wel vandaag weer ge-repatched.
Edit: PVP(E) damage dus niet.
Hello!
We will be performing urgent maintenance to improve server stability and fix some bugs.

Maintenance Duration: 80 minutes
- 05:40 ~ 07:00 (PDT, June 2, 2018)
- 14:40 ~ 16:00 (CEST, June 2, 2018)

Details
- Fixed some possible causes for abnormal memory leak issues.
- Fixed a quest log bug

We apologize for the frequent maintenance and server issues and will try our best to provide better environment for pleasant gameplay.

Maintenance duration is subject to change depending on the MA situation. We will update you if there are any changes.

Thank you
The Bless Team

[ Voor 56% gewijzigd door Bad Brains op 02-06-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:01

Ik niet. :) maar wie maakt er dan ook een MMO op de unreal engine.. daar is deze engine helemaal niet voor gemaakt.

stutterfiesta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja the lazypeon, had het gezien.
Zelfingenomen ventje, heeft 4 uur gespeeld tijdens de launch en moest het helemaal afslachten.
Ga Bless niet verdedigen maar deze jongen heeft wel een hele ongenuanceerde mening (ondanks dat dit niet zo lijkt)

Deze lancering is gedaan door de developer, het is hun er alles aan gelegen om het goed te laten verlopen.
Ze kunnen zelf patchen, hoeven op niemand te wachten en als ze slim zijn luisteren ze naar de community.
Als ze hun stinkende best gaan doen kan het best nog wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
Vraagje ze kunnen blijven patchen maar wat gaan ze doen aan die duplication bug waar mensen een shizzle aan dingen hebben gekregen en daardoor de ingame economie verrot is. Deze bug zat er al in vanaf Japan release en sorry hoor maar dat valt gewoon niet te verdedigen. En geef alle negatieve reviews/filmpjes op Youtube gelijk. Ze hebben jaren de tijd gehad om het te verbeteren en ik vraag me af wat ze gedaan hebben daar op kantoor.

In mijn ogen is dit gewoon een cash grab van Neowiz om de investeerders nog wat blij te krijgen. Ben blij dat ik na 8 uur spelen het spel nog mocht refunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:01
Bad Brains schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:32:
Ja the lazypeon, had het gezien.
Zelfingenomen ventje, heeft 4 uur gespeeld tijdens de launch en moest het helemaal afslachten.
Ga Bless niet verdedigen maar deze jongen heeft wel een hele ongenuanceerde mening (ondanks dat dit niet zo lijkt)

Deze lancering is gedaan door de developer, het is hun er alles aan gelegen om het goed te laten verlopen.
Ze kunnen zelf patchen, hoeven op niemand te wachten en als ze slim zijn luisteren ze naar de community.
Als ze hun stinkende best gaan doen kan het best nog wat worden.
Maar dat is toch zijn hele punt? er is in al die jaren bijna geen moer veranderd, dus dan heeft hij ook recht van spreken, maargoed dat is mijn mening. :) toegegeven het had wel iets genuanceerder gekund, maar ik kan eerlijkheid altijd wel waarderen, je hoeft het er niet mee eens te zijn toch?

ik vind de game er sowieso niet heel boeiend uitzien.

[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 02-06-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains

Hard gelachen, weet nog steeds niet of ik het moet kopen.
Die twitch streams ziet het er echt wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Bad Brains schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:37:
[video]

Hard gelachen, weet nog steeds niet of ik het moet kopen.
Die twitch streams ziet het er echt wel leuk uit.
Op dit moment speel ik het nog steeds (meer van forceren), omdat ik wil blijven kijken of het spel leuk genoeg blijft. Het ziet er inderdaad op streams leuk genoeg uit. De streamers die ik heb gekeken doen ook voornamelijk PvP, en in een battleground is de FPS nog redelijk. Maar zodra je in een grote stad komt, kakt het soms in naar 10 FPS. Het questen is af en toe ook nog wel lastig, omdat items niet goed weer worden gegeven (Een potion wordt dan vertaald naar ITEM_NR_312). Probeer dan maar is het goede item te vinden in je bag :P.

Ik probeer ook meer dungeons te doen, maar het zoeken naar meer mensen is ook best wel een drama. 1 keer ging het behoorlijk goed, maar nu zoek ik meer dan 30 minuten, en nog heb ik geen spelers gevonden. Als je een tank of healer bent gaat dit misschien wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
Veel mensen zijn van BDO naar Bless gegaan, maar ik ben toch echt van BDO overgestapt op ESO.
Ik heb zo veel meer plezier in die game momenteel!

BDO was echt een gigantische grind. Er was wel veel content, maar voor elk ding mag je grinden.

Traden? Grinden.
Horse levelen? Grinden.

En dan andere content die gewoon saai is!
Monster hunting? Na 3 mobs wel gezien.
Node wars? Elke week wel hetzelfde - 1 game mode.
Sterker worden door te levelen? Grinden.

ESO is een verademing met de PVE content.

[ Voor 4% gewijzigd door Kleaudzak op 04-06-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Heb 6 euro uitgespaard door Rimworld te kopen, wow wat een geweldige (tering game soms met RNG) ervaring.
Bless, wacht wel tot juli en ga dan ff kijken hoe en wat.
Zijn mij teveel Emisaries die toch nog lopen te hypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zowaar 30 minuten volgehouden, toen was ik al klaar.

Is de game an sich zo slecht? Zeker niet, nette graphics, degelijke uitleg, interessante combat-structuur (yeey voor archers die kunnen bewegen), maar de combat zelf is matig op z'n best. Goed, je bent fan of niet van target systeem (BDO werkt fijn, maar een WoW net zo goed), maar het viel meteen om bij het trachten te timen van die vervolgschoten bij archer, R te vroeg.. niets. Geen snelle escape van 2de keer tegen NPC praten, het statische 'lopen', voelt echt beetje Allods als antwoord op WOW, maar dan in de hedendaagse games. 30 minuten dan genoeg? Wel om de basic mechanics van combat te voelen, en die voelen niet goed.

Ik zet deze game weg in het rijtje ziet er goed uit, op papier potentie, maar had dan gewoon combatsysteem van Tera, B&S of BDO gejat, met je eigen twist van skillchains (je kan btw niet actief blokken?).

Unreal engine slecht? Nee, zeker niet. Zowel Tera als B&S zijn UE4 games, dus er is degelijk veel mogelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1