Omzetten DVD naar avi/mp4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Intro:
Ik heb onlangs nog wat oude VHS banden en video8 filmpjes met behulp van een dvd/harddisk recorder overgezet naar DVD. De backup sla ik gewoon 1 op 1 naar een externe HDD maar nu wil ik deze DVD's ook graag "rippen" naar het avi/mp4 formaat. Vroeger gebruikte ik freeware zoals DVDdecrypter om mijn DVD films om te zetten maar die is al een tijdje (2005) niet meer geupdate. Eventueel weer op DVD zetten deed ik met ImgBurn maar die is na 2013 ook niet meer geupdate.

Mijn vraag bestaat uit 2 delen.
1) Wat is op het moment de beste freeware die hetzelfde doet? Of kan ik me de moeite van het zoeken besparen en voor het doel gewoon de 2005 versie van DVDdecrypter gebruiken?

2) Tegenwoordig heel veel korte filmpjes van telefoon/camera's in allerlei formaten (avi/mov/mp4) maar met welk programma kan ik deze samen voegen tot 1 film en branden als DVD om opa's en oma's kado te geven?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10 Home + DVD speler..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vooral gezocht op "DVD to avi"en varianten daar op wat eigenlijk alleen maar als resultaat website's geeft met "top 10" van beste software maar wat voornamelijk trial versies zijn van betaal programma's en/of heel oude lijstjes..

Dus als iemand wat suggesties heeft..

[ Voor 3% gewijzigd door Frentik op 16-05-2018 19:21 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 04:31

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik weet niet of dit met DVD ook werkt, maar kun je niet proberen om met VLC op te nemen? Duurt langer i know, maar krijg je wel ''full quality''

Hier een tutorial:
https://www.howtogeek.com...how-to-rip-dvds-with-vlc/

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57

FreakNL

Well do ya punk?

Makemkv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
DVDdecrypter was (als ik het me goed herinner) eigenlijk vooral bedoeld om de (oa regio-)beveiliging van een dvd te verwijderen bij het kopiΓ«ren van een DVD naar de harddisk. Met je zelf gemaakte dvd's zul je geen last hebben van regiobeveiligingen en dus zou je de dvd's ook gewoon kunnen kopiΓ«ren/plakken in Verkenner. Als DVDdecrypter nog gewoon werkt kun je het daar natuurlijk ook nog mee doen en met ImgBurn kun je ook dvd's naar je harddisk kopiΓ«ren.

Wat gratis programmaatjes om video's mee te bewerken (en waarschijnlijk kun je ze dan ook aan elkaar plakken en converteren naar dvd-formaat):
Lightworks: https://www.lwks.com/inde...&view=download&Itemid=206
Videopad Video Editor: http://www.nchsoftware.com/videopad/
VSDC Video Editor: http://www.videosoftdev.com/free-video-editor

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Handbrake is gratis en werkt als een trein.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Bedankt voor de tips,. Ga Handbrake eens proberen voor het converteren en wsl VSDC voor het bewerken.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Frentik schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:19:
Vroeger gebruikte ik freeware zoals DVDdecrypter om mijn DVD films om te zetten maar die is al een tijdje (2005) niet meer geupdate. Eventueel weer op DVD zetten deed ik met ImgBurn maar die is na 2013 ook niet meer geupdate.
Wat is het probleem, als ze toch doen wat jij wilt?
Pagina: 1