spoed klein vaarbewijs I > online goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.289 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56
i.v.m. een GGO :+ heb ik plotseling een soort van haast met het behalen van klein vaarbewijs I.

Ik heb me wat ingelezen bij diverse aanbieders van cursussen, waaronder Albatros bijv, en hun mogelijkheden.
Eerst volgende beschikbare datum bij Vamex in Dordrecht is 28 mei, cursus bij Albatros 26 mei. Dus dat kan nog net.

Nu vraag ik me af of het echt wel aan te raden is om zo'n cursus klassikaal af te nemen, of dat de online variant ( 6x1 uur, incl lesboeken online) eigenlijk voldoende is?

Als ik wat om me heen vraag, dan zegt de een het stelt allemaal niet zoveel voor, terwijl andere zeggen dat ze de eerste keer gewoon zakten. (niet voldoende voorbereid?)

Zijn er tweakers die ervaring hebben met beide methodes en kunnen daar iets zinnigs over kwijt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:37
Ik heb afgelopen zomer ook mijn KVB1 behaald met zelfstudie uit een lesboek van de bieb en 2 middagen studeren. Daarnaast veel oefenvragen gemaakt, waaronder het oefenexamen op de site van Vamex. Ze hebben ook een lijst met fouten die veel worden gemaakt.

Vond het prima te doen en de eerste keer geslaagd. Zo'n vaarschool lijkt me zonde van het geld voor slechts een theorie-examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Klein Vaarbewijs 1 is _slechts_ een theoretisch examen. Met een beetje lesboek en examen oefeningen boek heb je, als je niet 100% leek op het water bent meer dan voldoende om dit in zelfstudie in een paar weken voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
26779 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:50:
Klein Vaarbewijs 1 is _slechts_ een theoretisch examen. Met een beetje lesboek en examen oefeningen boek heb je, als je niet 100% leek op het water bent meer dan voldoende om dit in zelfstudie in een paar weken voor elkaar te krijgen.
mja... ik dacht dus meer aan 2, 3 avonden maximaal.
(of 1 hele dag dus)
Facepalm schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:47:
Ik heb afgelopen zomer ook mijn KVB1 behaald met zelfstudie uit een lesboek van de bieb en 2 middagen studeren. Daarnaast veel oefenvragen gemaakt, waaronder het oefenexamen op de site van Vamex. Ze hebben ook een lijst met fouten die veel worden gemaakt.

Vond het prima te doen en de eerste keer geslaagd. Zo'n vaarschool lijkt me zonde van het geld voor slechts een theorie-examen.
ik lees net bij een proef es (online) bij Albatros dit:
Bent u aan het wikken en wegen welke cursus het beste bij u past?
Voor alle twijfelaars heeft Vaarschool Albatros een passende oplossing bedacht: begin met de online cursus. Past deze toch niet in uw straatje, dan kunt u de cursus binnen acht dagen in omzetten in een spoedcursus van eeen of twee dagen. Voorbeeld: U kiest de online cursus deel 1, inclusief de module examenvragen (dat is het meest actuele examenvragen bestand van Nederland) U betaalt € 60,-. Voldoet deze cursus niet aan uw verwachtingen? Laat ons dit dan binnen acht dagen weten. Wij zetten uw online cursus om in een dagcursus (€ 150,-). U betaalt alleen het verschil van € 90,-.
da's wellicht nog wel een idee. B)

http://www.vaarschoolalbatros.nl/vaarbewijsineenweek.html
Dit lijkt me eigenlijk wel wat.
6 x 1 uur die jolige vent die alles helder uitlegt. :D
KVB1 netflixen

[ Voor 64% gewijzigd door paQ op 16-05-2018 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Ik ben gisteravond met de videocursus begonnen.
Ik moet bekennen: het is een stroom aan informatie die op je afkomt, en in het eerste proefexamen (van les 1) zitten behoorlijke instinkers in de vraagstelling.
Ik moet wel zeggen dat die meneer alles helder en lekker houtje touwtje uitlegt. mousepointer door het beeld ook enzo :')

Waarom is er zo'n enorme diversiteit aan regels ook :|
Ik heb in elk geval de examendatum aan geboekt en betaald, dus ik heb nog anderhalve week :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:01
Succes alvast, heel lastig is het niet, zeker niet als je al veel water ervaring hebt.
Mijn tip alvast is om de lesstof meerdere keren te herhalen en cheatcards voor jezelf te maken, want... het is nieuwe stof en vaak weinig aanknopingspunten met de je bekende realiteit.
Het is echt allemaal goed te doen, gewoon veel herhalen!
En een cursus dag kan nooit kwaad, ik kom nog veel te veel volk op het water tegen met een vaarbewijs, zonder ervaring en heel veel knullig of asociaal vaargedrag (dit nog buiten de massa kudde Duitse Profi’s ☹)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53

GforceNL

Out of memory....

Weekje 's avonds geleerd en in 1x gehaald. Ook bij Albatros. Zeer goede video begeleiding.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27
Er is een dvd ergens te koop van een klassikale cursus, daar heb ik het mee gehaald destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
flip75 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:32:
Succes alvast, heel lastig is het niet, zeker niet als je al veel water ervaring hebt.

Sja wat is ervaring...
uurtje of 6 op de rivieren tussen de Biesbos en Botlek.
(in een gloednieuwe 7 meter aluminium Lund met 200 pk Suzuki 4takt :o )
en vorige week 5 uurtjes op de Ionische zee op vakantie _/-\o_ met een kunststof bowrider 6,5 meter 50 pk 4takt. (daar zijn ze niet zo van de vaarbewijzen)

Maar goed, de kans is aanwezig dat er zaterdag een boot gekocht wordt die dan eerst nog 10 dagen op de kade moet blijven staan :| -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Dan maar een beetje doorstuderen! Anders |:(

Mijn tip is dus gewoon beide doen, anders ligt je nieuwe boot nog langer op de wal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
oh... 'wal'... niet-varend schip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Ik heb KVB1. Heb dat boek gekocht en die goed bestudeerd. Daarnaast een berg oefenvragen online gedaan. Ik zou niks klassikaals doen, is minder efficient (maar is uiteraard persoonlijk).

Ik zou het daarnaast onderschatten, je moet er wel echt even voor zitten (4 uur studeren is niet genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
Gewoon in 2 dagen het bpr in je hoofd stampen, de rest is logica. Je vaarbewijs koop je feitelijk, niet eens praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
wat voor een boot ga je uberhaupt varen. En anders eens een bootje huren en eerst eens wat praktijkervaring op doen en de logica van al die waterregels ontdekken. Want ja als je uit niets die wereld in duikt komt er een shitload aan info over je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38

Destruction

(ex-)Automonteur

Bookmarked.

Zit er zelf ook over na te denken om het vaarbewijs te halen. Nog niet heel erg ervaren op het water, las al de tip om eerst eens een bootje te huren en op die manier wat bekender te raken met de waterregels. Dat moet ik dan maar 's doen :) Zijn er nog mensen die naast VB1 ook nog VB2 gaan halen/gehaald hebben?

Het zal niet vaak voorkomen maar een vriend van me heeft een voormalig binnenvaart schip (29x5m LxB ofzo) en heeft het wel 's over (vakantie) vaarten met 't ding, met de vriendengroep. Apparaat moet wel eerst nog slagen voor z'n CvO (is jaren stil liggend geweest). Lijkt me best lachen als ik op dat soort tripjes ook 's legaal in de stuurhut mag gaan staan :P Al 's eerder gedaan toen het ding van de werf naar z'n ligplaats moest, flink apparaat als je 't niet gewend bent :D En uiteraard geen boegschroef, dus toen de wind erop kwam werd het bijsturen om 'm in de juiste koers te houden :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-07 12:51
Ik heb kvb 2 gehaald, was wel wat lastiger dan 1 en had ik met zelfstudie niet echt lekker uit kunnen komen omdat ik totaal geen ervaring had met navigeren. 1 dagcursus van Albatros gedaan en toen meteen geslaagd.

Overigens mag je met vaarbewijs nog altijd maar voren varen tot 25 meter lang. (En dus geen 29 zoals hierboven genoemd wordt)

Als laatste: ik zie heel veel mensen die meteen denken te kunnen varen zodra ze hun theoretische papiertje hebben. Dat is niet zo, het gaat je best wel wat ervaringsuren kosten om onder de knie te krijgen, zeker als we het over boten hebben van meer dan 10-12 meter. Hard varen kan iedereen, maar als het op de centimeters aan komt heb je toch echt de skills wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zie het ja, kleine kink in de kabel. Iemand die toevallig weet of je een Gpb (Grootpleziervaartbewijs) kunt halen zonder dat je eerst VB1/VB2 hebt gehaald? Dat kan ik online nog niet zo vinden.

Ik heb in elk geval geen haast ofzo, het is een idee wat ik op een dag misschien wel eens zou kunnen gaan uitvoeren :P Ik ken meer mensen met een boot, maar de enige waarvoor ik echt een vaarbewijs zou moeten halen is dat apparaat. Ding is nu echter nog in restauratie, vaarklaar en gaat op voor z'n CvO (Certificaat van Onderzoek), daarna moet de woning nog ingericht en afgebouwd worden, het gaat nog wel een paar jaar duren voor dat ding zo ver is :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Heb zo'n 5 jaar geleden in 3 avonden online cursus van Albatros gedaan en ook in 1x gehaald.
Examen is niet moeilijk.

Het is voornamelijk goed lezen wat er staat. Dat zijn de instinkers.

[ Voor 23% gewijzigd door WeHoDo op 22-05-2018 14:43 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 17:25
Destruction schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:40:
Ik zie het ja, kleine kink in de kabel. Iemand die toevallig weet of je een Gpb (Grootpleziervaartbewijs) kunt halen zonder dat je eerst VB1/VB2 hebt gehaald? Dat kan ik online nog niet zo vinden.

Ik heb in elk geval geen haast ofzo, het is een idee wat ik op een dag misschien wel eens zou kunnen gaan uitvoeren :P Ik ken meer mensen met een boot, maar de enige waarvoor ik echt een vaarbewijs zou moeten halen is dat apparaat. Ding is nu echter nog in restauratie, vaarklaar en gaat op voor z'n CvO (Certificaat van Onderzoek), daarna moet de woning nog ingericht en afgebouwd worden, het gaat nog wel een paar jaar duren voor dat ding zo ver is :P
Ja je moet eerst kvb2 en marifooncertificaat halen.
Zie https://www.vamex.nl/home/groot-pleziervaartbewijs
Kvb1, kvb2 en marifooncertificaat gewoon met zelfstudie gedaan. Gewoon veel oefenvragen maken.

Gbp bevat trouwens wel een praktijk deel, dat je op je eigen boot moet doen, en 2 theorie delen.
A over de reglementen
B over navigatie en techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat stukje van die eigen boot word lastig, die heb ik niet :P Verder maar 's over nadenken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Destruction schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 02:10:
Dat stukje van die eigen boot word lastig, die heb ik niet :P Verder maar 's over nadenken dan :)
Je hoeft geen eigenaar te zijn je moet alleen zelf zorgen dat je een boot beschikbaar hebt, die aan de eisen voldoet. Hetzelfde geldt trouwens ook voor het praktijk gedeelte van je autorijbewijs. Alleen besteed je dat meestal uit aan de rijschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 21:15
Nou heb ik ook de online testen/cursus/boek gedaan. Alweer wat jaren geleden.
weet niet meer in welke volgorde, maar één van de twee was puur feiten kennis, dus regels stampen. (denk deel 1) .
De andere was meer met navigeren, waar je als je een beetje handig bent met ruimtelijk inzicht wel uitkomt (na je verdiepen in de materie).

Feiten kennis is niet mijn sterkste kant, dus met hakken over de sloot gehaald.

Maar relaterend aan theorie lessen voor rijbewijs, is dat een leraar je weet te vertellen waar je wel en waar je vooral niet op moet letten in de vraagstelling.

Afhankelijk van de tijd die je hebt is het dus een risico afweging, betaal je nu eventueel wat meer voor lessen, of kan je jezelf veroorloven om een keer te zakken, en het later nog een keer over te moeten doen.

Wat betekent trouwens: "GGO"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
The_Vice schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 02:24:
Nou heb ik ook de online testen/cursus/boek gedaan. Alweer wat jaren geleden.
weet niet meer in welke volgorde, maar één van de twee was puur feiten kennis, dus regels stampen. (denk deel 1) .
De andere was meer met navigeren, waar je als je een beetje handig bent met ruimtelijk inzicht wel uitkomt (na je verdiepen in de materie).

Feiten kennis is niet mijn sterkste kant, dus met hakken over de sloot gehaald.

Maar relaterend aan theorie lessen voor rijbewijs, is dat een leraar je weet te vertellen waar je wel en waar je vooral niet op moet letten in de vraagstelling.

Afhankelijk van de tijd die je hebt is het dus een risico afweging, betaal je nu eventueel wat meer voor lessen, of kan je jezelf veroorloven om een keer te zakken, en het later nog een keer over te moeten doen.

Wat betekent trouwens: "GGO"
GGO is Tweakers voor Ganz Geile Overweging :+
Boot staat inmiddels op een trailer in een jachthaven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02
Gewoon zelfstudie doen. KVB1 kostte me een uur of 5. Wel met hulp van een cdrom met 1000 nog wat oefenvragen, dat was wel heel tof. Zou hier nooit lessen voor volgen, zonde van je geld. KVB2 is wel echt een ander pak vreten, ivm de aanwezige navigatietheorie.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24
pacificocean schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 02:09:
[...]

Ja je moet eerst kvb2 en marifooncertificaat halen.
Zie https://www.vamex.nl/home/groot-pleziervaartbewijs
Kvb1, kvb2 en marifooncertificaat gewoon met zelfstudie gedaan. Gewoon veel oefenvragen maken.

Gbp bevat trouwens wel een praktijk deel, dat je op je eigen boot moet doen, en 2 theorie delen.
A over de reglementen
B over navigatie en techniek.
Voor het Groot Pleziervaartbewijs zijn die twee delen theorie een stuk pittiger dan de theorie voor KVB. Om dat te halen moet je eerder denken aan 1 tot 2 weken full time dan 1 tot 2 avonden.

Het praktijkdeel doe je samen met een andere kandidaat, het hoeft niet je eigen schip te zijn, maar je moet wel zelf regelen dat je een schip hebt, en dat schip moet gekeurd zijn (CvO/CBB) om er examen op te mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Heb ooit mijn vaarbewijs I gehaald door een uitreksel paar keer door te nemen. Letterlijk alles wat daar in stond werd gevraagd.

Ik had niet genoeg tijd om het boek door te nemen. En het resultaat was positief.. heb dit uitreksel beschikbaar hij is van 2006 ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkieve
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 08:46
Heb hem even geupped. Suc6 in ieder geval

https://www.scribd.com/do...ewijsuitrekselingescanned

[ Voor 23% gewijzigd door henkieve op 24-05-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoog staat er niet (meer) op

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
henkieve schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:21:
Heb ooit mijn vaarbewijs I gehaald door een uitreksel paar keer door te nemen. Letterlijk alles wat daar in stond werd gevraagd.

Ik had niet genoeg tijd om het boek door te nemen. En het resultaat was positief.. heb dit uitreksel beschikbaar hij is van 2006 ..
Er is nogal wat veranderd in het examen sinds 2006 zie:
https://www.nauticlink.co...-examen-klein-vaarbewijs/
https://www.telegraaf.nl/...arbewijs-bijna-helft-zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
sja, het is net als cito... macht op vreemde plekken en... geld ?

Morgenvroeg heb ik mijn examen. 40 Vragen, max 80 punten, 56 benodigd.
Ik heb in de afgelopen week meermaals proefexamens gemaakt (makkelijke variant) en faalde de helft van de pogingen. Dit was nog wel gedurende het bekijken van de lesvideos. Daar moet ik er nu nog 1 van, en heb vandaag 4 'moeilijke examens' gedaan, waarvoor ik voor allen ben geslaagd.
Dat is dan in elk geval een hart onder de riem voor morgen.

Sommige vragen gaan ook wat mij betreft wat ver, of slaan door...
Alsof het opzettelijke valkuilen zijn, ipv je te toetsen op de informatie die er toe doet.
En bij die 40 vragen zitten er behoorlijk wat die bestaan uit bijv 3 (zelfs 4) vragen of stellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
paQ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:28:
[...]

sja, het is net als cito... macht op vreemde plekken en... geld ?

Morgenvroeg heb ik mijn examen. 40 Vragen, max 80 punten, 56 benodigd.
Ik heb in de afgelopen week meermaals proefexamens gemaakt (makkelijke variant) en faalde de helft van de pogingen. Dit was nog wel gedurende het bekijken van de lesvideos. Daar moet ik er nu nog 1 van, en heb vandaag 4 'moeilijke examens' gedaan, waarvoor ik voor allen ben geslaagd.
Dat is dan in elk geval een hart onder de riem voor morgen.

Sommige vragen gaan ook wat mij betreft wat ver, of slaan door...
Alsof het opzettelijke valkuilen zijn, ipv je te toetsen op de informatie die er toe doet.
En bij die 40 vragen zitten er behoorlijk wat die bestaan uit bijv 3 (zelfs 4) vragen of stellingen.
Neem deze struikelblokken nog even door zou ik zeggen
https://www.vamex.nl/cont...mber-2017-tbv-website.pdf

en dan komt het vast goed :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paQ
*O*

geslaagd met 67 punten. :)

kom ik daar binnen, iedereen die daar zat was er niet voor het eerst... :/ ow....
1 voor de 4e keer (die slaagde nu), 1 voor de 5e keer (weer gezakt)

damn :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
paQ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:23:
*O*

geslaagd met 67 punten. :)

kom ik daar binnen, iedereen die daar zat was er niet voor het eerst... :/ ow....
1 voor de 4e keer (die slaagde nu), 1 voor de 5e keer (weer gezakt)

damn :X
Gefeliciteerd.

En je weet zeker dat je niet die Access database gehackt hebt 8) Of hebben ze die niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02
Maar goed dat er zoveel zakken. Er is al genoeg dom volk op het water.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
pacificocean schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Gefeliciteerd.

En je weet zeker dat je niet die Access database gehackt hebt 8) Of hebben ze die niet meer?
kzou nieteens weten hoe dat moest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Hartstikke mooi!
Blokken is echt wel pure noodzaak om te halen, dat heb jij waarschijnlijk als enige wel gedaan....!

Verder wil ik nog wel wat kwijt over de praktijk. Varen, zeilen of snel varen, is echt geen sinecure. Wat ik in al mijn jaren op het water al aan blunders en prutsers voorbij heb zien komen (zeker Duitse huurders) is ongelooflijk. De schades, persoonlijk letsel of gewoon een nat pak is echt niet op één hand te tellen.
Ik wil dan ook iedereen aanraden om vooral met een ervaren watersporter ervaring op te doen. Ook voor VB2 is het navigatie stuk erg gemakkelijk als je een dag meegaat het water op en ieder half uur het logboek invult.

In ieder geval veel waterplezier aan alle meelezers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@paQ Gefeliciteerd, veel plezier met varen!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:21

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Wellicht leest er nog iemand mee hier...

Is het nodig om een recent studieboek te kopen? Ik heb een jaar of 7 geleden het ANWB boek gehaald (Vaarbewijs I en II), maar kan niet vinden of de regels op het water in die tijd zijn aangepast. Ik verwacht van niet, maar het zou jammer zijn om verouderde kennis te leren en daar mogelijk op te struikelen. En om nu een nieuw boek te halen omdat de omslagfoto anders is...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Joepla schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:46:

Is het nodig om een recent studieboek te kopen? Ik heb een jaar of 7 geleden het ANWB boek gehaald (Vaarbewijs I en II), maar kan niet vinden of de regels op het water in die tijd zijn aangepast. Ik verwacht van niet, maar het zou jammer zijn om verouderde kennis te leren en daar mogelijk op te struikelen. En om nu een nieuw boek te halen omdat de omslagfoto anders is...
Bij albatros krijg je alle informatie / boek bij inschrijving.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@GforceNL Ok, maar dat is niet helemaal de vraag: ik heb een boek en wil graag weten of dat nog up-to-date genoeg is. Ik hoef geen dag-/avondcursus oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@Joepla Misschien wil iemand die recent de cursus gevolgd heeft het lesmateriaal delen?Dat is altijd up-to-date.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Joepla schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:46:

Ik heb mijn vaarbewijs I en II zo'n 3 jaar terug gehald met een ca 3 jaar oud boek. Toen ben ik 2 vragen tegen gekomen die niet in het boek stonden. Niet omdat de regels veranderd waren maar gewoon omdat het niet in het boek behandeld werd. Blijkbaar wordt het boek ieder jaar toegespitst op de examens van dat jaar. Zelf zou ik dat gewoon doen, maar ga ervan uit dat er zo'n 3 detail vragen zijn die niet in het boek behandeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@GforceNL & @pacificocean Beide bedankt,ik denk dat ik iemand gevonden heb met een recent boek, dus dan kan ik ook nog even kijken wat er verschillend is. Tenzij het hele boek qua indeling gewijzigd is, maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
In 2006 en 2016 was wel eea veranderd.
Volgens mij o.a. dat je niet perse rechts hoeft aan te houden in een vaargeul op bepaalde rivieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:31

jpiwf

licenced pepernootaddict

De alcohollimiet is een aantal jaar geleden ook gelijk getrokken aan het wegverkeer. Was altijd hoger voor die tijd. (0.8 vs 0.5 voor ervaren bestuurders)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjendouwes
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
*knip*
*spam*

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 03-05-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcolenbrander
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-06-2021
*KNIP* Dit is een onnodige kick van een oud topic om reclame te maken voor je eigen bedrijf. Dat is dus ordinaire spam en dus weg. Omdat dit bovendien de 2de keer in dit topic is, gaat het nu ook op slot. *KNIP*

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 27-06-2021 21:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.