[Excel] Dropdown menu met link naar emailadressen

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:18
Mijn vraag

Is het mogelijk om een dropdown lijst te maken, die automatisch linkt naar een mail adres?

Ik heb een lijst met namen:

Piet
Klaas
Truus

en die hebben een bijbehorend email adres

Piet@voorbeeld.nl
etc

een hyperlink kan ik niet verwerken in een dropdown menu en als ik HYPERLINK maitlo:Piet@voorbeeld.nl doe, werkt het niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Excel 2010

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een aantal filmpjes op youtube, maar niet met het gewenste resultaat. Uiteraard hier gezocht, maar zonder succes.

Kunnen jullie me misschien helpen?

Beste antwoord (via Keiran op 17-05-2018 16:46)

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:40
Dit werkt wel als je de hyperlink formule in een aparte cel zet. Voor zover ik weet neemt de drop-down geen formules en hyperlinks e.d. over.

Dus bijvoorbeeld je lijst met e-mail adressen in A1:A10.
Je drop-down in cel B1 bijvoorbeeld.
En dan in cel C1: =HYPERLINK("mailto:"&B1;B1)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:40
Dit werkt wel als je de hyperlink formule in een aparte cel zet. Voor zover ik weet neemt de drop-down geen formules en hyperlinks e.d. over.

Dus bijvoorbeeld je lijst met e-mail adressen in A1:A10.
Je drop-down in cel B1 bijvoorbeeld.
En dan in cel C1: =HYPERLINK("mailto:"&B1;B1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt inderdaad de link in een cel ernaast zetten. Als de dropdownlist in B1 al het mailadres bevat ben je klaar, als die de naam bevat kan je het mailadres dat ergens in een tabel staat opzoeken met vert.zoeken()

Met VBA kan het denk ik wel in 1 cel, maar zo te horen is dat nog even te hoog gegrepen (stap 1 zou dan namelijk VBA leren moeten zijn, niet specifieke code zoeken).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:18
Bedankt voor de feedback, ik ga er mee aan de slag!

• Rogersmeets
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik wil hetzelfde doen maar dan ipv mail adressen naar ansdere pagina.s in mijn huidige workbook verlinken.

dus stel ik heb pagina a en b dat ik op het dropdown menu a en b heb en dan ook die pagina opent, hoe doe ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:19

g0tanks

Moderator CSA
Rogersmeets schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:37:
Ik wil hetzelfde doen maar dan ipv mail adressen naar ansdere pagina.s in mijn huidige workbook verlinken.

dus stel ik heb pagina a en b dat ik op het dropdown menu a en b heb en dan ook die pagina opent, hoe doe ik dat ?
Welkom op Tweakers. :)

Zou je een nieuw topic willen openen, waarin je ook laat zien wat je zelf al hebt geprobeerd? We hebben liever niet dat je een ander topic 'kaapt', zeker als het al vijf jaar oud is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.