Extra velden contactpersonen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 19:51
Goedendag,

Ik ben bezig met het toevoegen van mijn huisdieren aan contactpersonen. Dit als backup voor bijv chipnummer en paspoortnummer etc

Nu kan ik nergens een optie vinden om eigen velden toegevingen zodat chipnummer,ras etc allemaal een eigen veld heeft i.p.v. als notitie

Heeft iemand hier een manier hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Of is dit op iOS gewoon niet mogelijk?

Ik zie wel dat ik extra labels kan toevoegen aan bestaande velden. Kan het geen “kwaad” om dan Bijvoorbeeld het e-mail veld hiervoor te gebruiken met aangepaste labels?

Betreft iPad pro met iPhone 7 sync

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Jboy1991 op 16-05-2018 16:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 16:04
En waarom zou het kwaad kunnen? Als jij een nummer bij het e-mail veld invult kan er weinig gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Tiagoo schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:05:
En waarom zou het kwaad kunnen? Als jij een nummer bij het e-mail veld invult kan er weinig gebeuren
Vandaar die “”. Maar geen idee hoe iOS met velden omgaan die niet gebruikt word op de manier hoe het gebruikt moet worden. Zag dat ik bijv bij telefoonnummer geen spatie mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als het goed is staat bij het bewerken van een contact helemaal onderaan een blauw linkje met "add field". Bij mij staat mijn iPhone in het engels, dus ik weet niet wat de Nederlandse vertaling zou kunnen zijn.

Ook kan je eventueel voor gevoelige data een password manager gebruiken, deze hebben veelal ook manieren om gegevens op te slaan achter een wachtwoord.

Ook kan je eventueel de standaard notities app gebruiken op iOS en dan de notitie achter een wachtwoord plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

eXtink schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:09:
Als het goed is staat bij het bewerken van een contact helemaal onderaan een blauw linkje met "add field". Bij mij staat mijn iPhone in het engels, dus ik weet niet wat de Nederlandse vertaling zou kunnen zijn.
Heb je daar ook al eens op gedrukt? Dat geeft alleen maar een lijstje met nog meer standaard velden. "huisdier-chipnummer" is er daar niet één van :P

@Jboy1991 zijn hier geen specifieke apps voor?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
eXtink schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:09:

Ook kan je eventueel voor gevoelige data een password manager gebruiken, deze hebben veelal ook manieren om gegevens op te slaan achter een wachtwoord.

Ook kan je eventueel de standaard notities app gebruiken op iOS en dan de notitie achter een wachtwoord plaatsen.
Die optie had ik inderdaad ook gevonden. Echter zijn deze velden niet aanpasbaar helaas

De data is niet zo gevoelig dat het achter een “slot” moet maar meer voor brand bijv

Via contacten is het ook handig dat je via de agenda alles bij kan houden mbt afspraken bij dierenarts,vaccinaties en verjaardagen. Vandaar mijn voorkeur voor contact

Update;
Ik denk dat ik het maar onder het kopje IM ga doen omdat dit de enige velden zijn waarbij onbekende labels geen actie uitvoeren

[ Voor 6% gewijzigd door Jboy1991 op 16-05-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jboy1991 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:12:
[...]

Die optie had ik inderdaad ook gevonden. Echter zijn deze velden niet aanpasbaar helaas

De data is niet zo gevoelig dat het achter een “slot” moet maar meer voor brand bijv

Via contacten is het ook handig dat je via de agenda alles bij kan houden mbt afspraken bij dierenarts,vaccinaties en verjaardagen. Vandaar mijn voorkeur voor contact

Update;
Ik denk dat ik het maar onder het kopje IM ga doen omdat dit de enige velden zijn waarbij onbekende labels geen actie uitvoeren
Oh shit, je hebt gelijk. Ik zit denk de extra velden in 1Password met de extra velden in de contacts app door elkaar te halen, sorry. Voor zover mijn google zoektocht gaat lijkt het er op dat iCloud geen custom fields ondersteund.

Maar mijn andere twee suggesties blijven wel bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je kan het ook in een (iCloud-)notitie zetten. Of in Stocard, samen met het pasje of bewijs van registratie in de databank zoals Stichting Chip of de NDG.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1