Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijno20
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-03-2022
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel 22 jaar en ben ruim 8 maanden werkzaam bij een milieu hygiënisch adviesbureau. Vorig jaar heb ik mijn studie afgerond (MBO 4 Milieu & Ruimte) en ben direct gaan werken. Ik ben via een detacheringsbureau aangenomen op een HBO-startersfunctie (of minimaal 5 jaar werkervaring met MBO) omdat het heel moeilijk is om personen te vinden die de betreffende functie kunnen invullen.

In september 2018 loopt het 1-jarig detacherings traject tot een eind en kan het adviesbureau mij zonder extra afkoopkosten in dienst nemen. Het adviesbureau is echter voornemens om mij binnenkort diverse certificaten te laten behalen waarvoor ik aantoonbaar 200 werkdagen werkzaamheden uitvoer onder begeleiding van een gecertificeerde collega. Er is mij verteld dat ik een vaste aanstelling ga krijgen.

Ik verwacht dat ik binnenkort in gesprek ga om het een en ander af te spreken, mogelijk ook of ik er op vooruit ga met mijn salaris. Ik verdien momenteel namelijk 1800 bruto per 4 weken (40 uur). Dit lijkt mij wat aan de lage kant, wetende dat het detacheringsbureau een flinke hap uit mijn salaris neemt, en dat het adviesbureau aanvullende kosten heeft om mij te coachen en te begeleiden is het misschien niet eens zo slecht als startsalaris. Ik heb zelf echter geen idee wat een marktconform salaris is voor iemand met mijn functie/ervaring/leeftijd.

Mijn vraag aan jullie is dus als volgt: Wat is een reëel salaris om voor te stellen bij dit gesprek?

Mijn takenpakket zal na het behalen van de certificaten uitgebreid worden en ik zal dus ook flexibeler inzetbaar zijn.

Alvast bedankt,

Beste antwoord (via marijno20 op 16-05-2018 15:41)

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Kijk of je per gehaald certificaat 50 of 100 euro salarisverhoging kan krijgen. Probeer niet je huidige salaris te vertellen, maar liever hun een eerste aanbod te laten doen of zelf een bedrag noemen wat je zou willen verdienen. Doe navraag over secundaire voorwaardes, aantal vrije dagen dertiende maand, bonussen, kortingen, lease auto, etc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Vraag eens naar hun voorstel, en wat er allemaal inbegrepen is in het salarispakket.
bv een verplaatsingsvergoeding maakt direct een verschil uit in wat je netto krijgt.
Moet je zelf een bedrag noemen, zet dan in met 2200€ of zo.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Betaling per 4 weken is niet gangbaar (mits uitzendbureau en uitzonderingen). Scheelt toch een kleine 10% in de berekening, dus vergeet dat niet (1800 per 4 weken = 1950 per maand).

Verder lastig te bepalen, maar 2000 zou wel onderkant zijn, 2200 mooi en 2400 goed per maand.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CheapTweak
Kijk of je per gehaald certificaat 50 of 100 euro salarisverhoging kan krijgen. Probeer niet je huidige salaris te vertellen, maar liever hun een eerste aanbod te laten doen of zelf een bedrag noemen wat je zou willen verdienen. Doe navraag over secundaire voorwaardes, aantal vrije dagen dertiende maand, bonussen, kortingen, lease auto, etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheapTweak
Ow en standaard is er altijd onderhandelingsruimte. Dus eerste aanbod niet snel aannemen en bijna altijd met een hogere tegenaanbod komen.