civiCRM

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trondheim
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Heeft er iemand ervaring met civiCRM?

Is het een goed alternatief voor Salesforce en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee.

Als in; heb er geen ervaring mee maar alles is beter dan Salesforce.

Heeft jouw vraag ook een specifieke insteek / aanleiding?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Salesforce is specifiek ontwikkeld voor commerciële bedrijven en de verschillende verkoop/sales elementen die daarin gebruikt worden (salesfunneling/offertes/forcasting etc), tevens is dit een cloudbased dienst.Ook al kan je Salesforce uitbreiden met verschillende modules en inrichtingen om o.a. je financiële administratie of je service/support in onder te brengen is het in de basis een sales ondersteunend pakket.

Zover ik zie (zelf geen ervaring) is civiCRM specifiek ontwikkeld voor non-profit organisaties (zonder winst doel/oogmerk) en zal waarschijnlijk geen inrichting of elementen bevatten die je in een commercieel bedrijf wel nodig hebt. De inrichting is meer geënt op contributie, fondsenwerving en campagnes etc. en wordt verwacht dat je die zelf host op een webserver.

Kortom: de 2 pakketten lijken niet erg veel op elkaar, maar of dit nuttig is voor jou en/of je bedrijf is afhankelijk waarvoor jij het wilt gaan gebruiken.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trondheim
Bedankt voor de reacties!

Welja, als non-profitorganisatie twijfelen we tussen Salesforce en civiCRM. Salesforce is ook voor non-profit beschikbaar (Cloud4Good). Maar misschien is civiCRM toch beter op onze organisatie afgestemd.... zeker in combinatie met een nieuwe Drupal8 website.Ik wilde ook even weten of er nog mensen zijn die die combinatie (Drupal / civiCRM) maken, en of ze tevreden zijn van de interactie tussen beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
trondheim schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:07:
Is het een goed alternatief voor Salesforce en dergelijke?
Als een compleet CRM moet draaien in Drupal 6/7, Joomla 2/3 of WordPress 3/4 dan is het niet handig.

Bedenk zelf waarom je een pakket van 74MB met zijn eigen Symfony, PDF, templates engine, etc. etc. in een ander CMS zou proppen? 8)7
Dit gaat dus niet als je bij de downloads kijkt ;)
En dat is nou het probleem, als je zoiets mega maakt voor een CMS, en het CMS bedenkt het roer om te gooien :+
https://www.drupal.org/pr...rm_civicrm/issues/2928111
...but there is much to do.

[ Voor 33% gewijzigd door DJMaze op 16-05-2018 15:51 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trondheim
Drupal 8...

De bedoeling is eigenlijk om data (bv inschrijvingsgegevens) uit velden te beheren in civiCRM, automatische mailingsystemen eraan vast te hangen, rapporten van te maken, contacten te beheren, enzoverder. Drupal8 modules die dat kunnen bestaan nog niet, of zijn nog niet stabiel genoeg...

Als je goede, eenvoudige alternatieven hebt, laat maar komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Weet je wat: ik hang hier een slotje aan. Je geeft nu steeds beetje bij beetje meer informatie die in de startpost hoort. Ik vind het prima als je een nieuw topic start, maar wees dan ajb volledig en wat je wilt bereiken en vooral je overwegingen voor het een of voor het ander. Geef bijvoorbeeld aan waarom je denkt dat civiCrm voor jullie beter geschikt is, dan kunnen mensen daar op reageren.
Nu gaat dit draadje alle kanten uit en daar schiet niemand, ook jij niet, wat mee op.

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 16-05-2018 17:40 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.