Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game pc

Pagina: 1
Acties:

• kronaar
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo allen, ben op zoek naar een budget build voor mijn neefje die een desktop PC wil, liefst met optie om te upgraden later, maar momenteel moet het zeer low budget zijn. Hij speelt dingen als Ark, Fortnite, Fifa, PUBG, Overwatch, Farcry.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt gamen en hij zou willen streamen (al vrees ik voor dit laatste, binnen budget - maar weet hier te weinig over)

Wat mag het systeem gaan kosten?
400-800eur, liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk, tzijn zijn spaarcentjes :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
scherm, klavier en muis heeft hij. Zal later upgraden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 162,-€ 162,-
1MSI B350M Gaming Pro€ 75,-€ 75,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 215,-€ 215,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Cooler Master Masterbox Lite 3.1€ 37,99€ 37,99
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 99,-€ 99,-
1Seasonic Focus Gold 450W€ 65,-€ 65,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 694,64

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
passen alle onderdelen in de case? voldoen deze onderdelen voor de doeleinden die hij voor ogen heeft? waar kan het meer budget-focust zijn?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Welke resolutie en fps?
Het budget heeft nogal een grote range.
Voor goedkoop gamen op low-medium kan je een R5 2400G nemen, die presteert ongeveer op het niveau van een 1030, dus een 1050Ti is een stuk beter.
De CPU kan ook een quadcore zijn, de GPU wordt wss toch de bottleneck.
Een SSD is zeer aan te raden.
Je kan een 1050Ti ook wel wat goedkoper krijgen. Let wel op reviews mbt koeling, geluid enzo.
Voor budget is een A320 moederbord mss wel een optie, probeer er wel 1 te vinden met 4 RAM slots.

[ Voor 10% gewijzigd door SpeedQber op 16-05-2018 14:12 ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Zoals hierboven al vermeld neem een CPU met iGPU. Ga je stream matig ook iets aan hebben door de encoder op de iGPU te zetten. Heb je zo goed als geen performance verlies tijdens het streamen alhoewel het volgens mij ook prima afgaat op de CPU voor veel games maar dta is ook weer afhankelijk per game want de eene vraagt meer CPU power dan de ander.

GPU advies zouden we echt even refresh rate en resolutie voor moeten weten. De algemene 1080@60FPS zie ik gene grote problemen mee en wellicht dat je nog wilt uitwijken naar een GTX 1060 op die resolutie + refreshrate.

RAM 8GB + willen streamen dus meer tabbladen in je browser open voor je stream playback te kunnen bekijken, donaties, subs en weet ik veel allemaal. Zou niet volledig onmogelijk moeten zijn maar als je veilig wilt zijn neem dan gewoon 16 GB met een CAS van 15. Wellicht Dat je ook sneller geheuegen wilt angngezien Ryzen daar dikke baat bij heeft, sweetspot ligt in de 3000~3200mhz. Wordt het te duur kijk dan naar de intel tegenhanger aangezien die niet veel meer met sneller geheugen gaat doen maar gaat wel ten kosten van je render capaciteit op je CPU. Ryzen is goed voor renderen, intel is goed voor gamen. Beide kunnen het prima af maar het is wel iets om tegen elkaar op te wegen voor aankoop. Ga je veel renderen heb je meer aan een AMD. Ook als je alleen gaat streamen op je iGPU heeft meer (tot 16 GB of wellicht 12 GB) en sneller geheugen baat.

Neem een SSD ala Evo 960/970, kan je zelf kiezen voor m.2 ssd of sata. Over het algemeen is SATA goedkoper en voldoet ruim voor gaming alleen maar m.2 lijkt voor de meeste stabieler en toch ietsje sneller te werken. Je zou moeten overwegen om je games op de SSD te zetten of dat je alleen je OS op de SSD zet. Meeste benefit haal je door het wel erop te zetten maar daar komt ook een grotere SSD met een hogere prijs om de hoek kijken.

Daarbij denk aan een windows install. Oude gaat hij niet mee kunnen nemen tenzij hij een retail key heeft. Meeste hebben OEM en is mobo gebonden. Grijze sites zouden je hem verkopen voor bijv. 20 euro en werken ook maar de vraag is altijd maar voor hoe lang (heb mensen waar het is gebeurd dat de key niet meer werkte en voor mezelf werk ik al een lange tijd op zo'n key op een andere pc zonder problemen. Wij hier op tweakers hebben geen glazen bol waar we in kunnen zien of de key goed is ja of nee).

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Budget is inderdaad een grote range. Het is ongeveer het verschil van een videokaart ;). Voor 400 euro kan je al een budget-gaming PC bouwen.

Maar goed, laten we in het midden gaan zitten van je budget.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 139,-€ 139,-
1ASRock AB350M Pro4€ 70,-€ 70,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 190,-€ 190,-
1Cooler Master Masterbox Lite 3.1€ 37,99€ 37,99
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 99,-€ 99,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 651,86

Zoiets? Ja, iets eroverheen, I know.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Kadardar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:37:
Ryzen is goed voor renderen, intel is goed voor gamen.
Ga je het verschil in fps merken als je het met een 1050Ti combineert?
Neem een SSD ala Evo 960/970, kan je zelf kiezen voor m.2 ssd of sata. Over het algemeen is SATA goedkoper en voldoet ruim voor gaming alleen maar m.2 lijkt voor de meeste stabieler en toch ietsje sneller te werken. Je zou moeten overwegen om je games op de SSD te zetten of dat je alleen je OS op de SSD zet. Meeste benefit haal je door het wel erop te zetten maar daar komt ook een grotere SSD met een hogere prijs om de hoek kijken.
Ik zou echt geen NVME SSD nemen met dit budget, een gewone SATA (M.2 of 2.5") SSD werkt prima.

Verwijderd

Kadardar schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:37:
Zoals hierboven al vermeld neem een CPU met iGPU. Ga je stream matig ook iets aan hebben door de encoder op de iGPU te zetten. Heb je zo goed als geen performance verlies tijdens het streamen alhoewel het volgens mij ook prima afgaat op de CPU voor veel games maar dta is ook weer afhankelijk per game want de eene vraagt meer CPU power dan de ander.

GPU advies zouden we echt even refresh rate en resolutie voor moeten weten. De algemene 1080@60FPS zie ik gene grote problemen mee en wellicht dat je nog wilt uitwijken naar een GTX 1060 op die resolutie + refreshrate.

RAM 8GB + willen streamen dus meer tabbladen in je browser open voor je stream playback te kunnen bekijken, donaties, subs en weet ik veel allemaal. Zou niet volledig onmogelijk moeten zijn maar als je veilig wilt zijn neem dan gewoon 16 GB met een CAS van 15. Wellicht Dat je ook sneller geheuegen wilt angngezien Ryzen daar dikke baat bij heeft, sweetspot ligt in de 3000~3200mhz. Wordt het te duur kijk dan naar de intel tegenhanger aangezien die niet veel meer met sneller geheugen gaat doen maar gaat wel ten kosten van je render capaciteit op je CPU. Ryzen is goed voor renderen, intel is goed voor gamen. Beide kunnen het prima af maar het is wel iets om tegen elkaar op te wegen voor aankoop. Ga je veel renderen heb je meer aan een AMD. Ook als je alleen gaat streamen op je iGPU heeft meer (tot 16 GB of wellicht 12 GB) en sneller geheugen baat.

Daarbij denk aan een windows install. Oude gaat hij niet mee kunnen nemen tenzij hij een retail key heeft. Meeste hebben OEM en is mobo gebonden. Grijze sites zouden je hem verkopen voor bijv. 20 euro en werken ook maar de vraag is altijd maar voor hoe lang (heb mensen waar het is gebeurd dat de key niet meer werkte en voor mezelf werk ik al een lange tijd op zo'n key op een andere pc zonder problemen. Wij hier op tweakers hebben geen glazen bol waar we in kunnen zien of de key goed is ja of nee).
C15 geheugen is hier bij dit budget echt nauwelijks van belang. Het prestatieverschil zal minimaal zijn.

Een NVME SSD is ook onzin, bij een pc van maximaal 800 euro al helemaal.

Een 1060 lijkt me geen verkeerde upgrade inderdaad.

• Speesjaal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Zou ook voor opslag van games een 2TB HDD toevoegen, paar tientjes meer en je hebt er veel minder omkijken naar. 1tb gaat sneller vol dan je denkt. ook een SSD om je windows vanaf op te starten is zeker geen slechte keuze. die heb je ook tegenwoordig voor niet heel veel geld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD (Secure), 2TB€ 74,51€ 74,51
1Kingston A400 120GB€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 107,46

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
SpeedQber schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:52:
[...]

Ga je het verschil in fps merken als je het met een 1050Ti combineert?
Core van het verhaal was dat voor rendering AMD beter is dan Intel. Ga je het merken in gaming? wellicht iets tot niets als je echt cijfertjers gewijs kijkt, er staat nergens omschreven hoeveel er gerendered gaat worden. Als ze neefje naast streamen ook echt films rendered voor youtube (want gaat vaak hand in hand) kan de snellere render tijden van AMD verschil maken tijds gewijs. Als hij alleen maar streamed ga je er echt 0 van merken idd. Zijn afwegingen die je maakt bij het samenstellen van een systeem
SpeedQber schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:52:
Ik zou echt geen NVME SSD nemen met dit budget, een gewone SATA (M.2 of 2.5") SSD werkt prima.
960 heeft ook een SATA aansluiting versie. Ik bedoelde meer van kijk niet naar te oude meuk. wellicht max 1 generatie terug. Oude meuk kopen is nooit een goed voorbeeld. :) Daarom staat er ook ala en niet als ;)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Pagina: 1