Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1072671

Topicstarter
Hoe zorg ik ervoor dat mijn Fritz!WLAN 1160 repeater het na behoren gaat doen?
...

Ik heb een tijdje terug een FRITZ!WLAN 1160 repeater aangeschaft omdat de internetconnectie bij mij thuis enorm slecht is. Wanneer er een pot Fifa online wordt gedaan komt het meermaals voor dat internet eruit knikkert of dat het spel vast blijft hangen... enorm frustrerend!

Om dit probleem op te lossen heb ik een tijd terug bovengenoemde repeater aangeschaft. Ik ben inmiddels al +/- 10 uur kwijt met de poging om de repeater werkende te krijgen. Helaas tot op heden nog niet erg succesvol.
...

Wanneer ik de repeater naar fabrieksinstellingen zet en naar de homepage ga voor de instellingen (http://fritz.repeater) lijkt alles goed te gaan. Ik selecteer netjes mijn netwerk dat ik wil gaan repeaten en ik kom bij het connect scherm, op dit punt gaat het volledig mis.

Mijn macbook of iPhone (heb beiden geprobeerd) disconnect op dit moment van het wifi signaal van de repeater en het lijkt alsof de repeater geconnect wordt met mijn ziggo router. Echter wanneer ik connect met het ziggo signaal en probeer de homepage van de repeater te bereiken (http://fritz.repeater) dan kan ik deze pagina niet bereiken. Ook de internetsnelheid van het ziggo signaal is nog steeds even bagger als voorheen.

Persoonlijk ben ik niet volledig atechnisch, echter ben ik ook geen pro ICT beheerder. Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen met dit probleem want ik ben bang dat er binnenkort playstations en repeaters door het huis gaan vliegen. :9

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:02
Dit is (helaas) precies wat je kunt verwachten bij het plaatsen van een wifi-repeater. Is er een mogelijkheid om deze bedraad (als accesspoint) te plaatsen? M.a.w. kun je een kabel leggen tussen het modem en de plaats waar je de repeater wilt hebben?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:41

MsG

Forumzwerver

Zie je tijdens de koppeling die je beschrijft nog steeds een los netwerk van de Repeater? Het is vrij logisch dat de fritz.repeater DNS-koppeling niet werkt vanaf het Ziggo wifi-signaal. Deze werkt alleen als je verbonden bent met de repeater qua wifi, en deze de DNS-requests nog afhandelt. Vaak als de repeater daadwerkelijk definitief goed verbonden is met de bestaande wifi worden functionaliteiten als dhcp en dns uitgeschakeld op de repeater en gaat dit weer puur van de router uit.

Wat dat betreft kan je beter in de ziggo-router kijken welk IP de repeater heeft en daarmee werken, in plaats van zo'n gespoofde URL.

Vaak heb ik een gruwelijke hekel aan die automatische verbindingsfuncties omdat ze je weinig opties bieden. Misschien wil je de DHCP-server op de repeater juist wel aan houden bijvoorbeeld, of dat het qua naamgeving een los netwerk wordt.

Kijk dus eens in je ziggorouter naar het verkregen IP van de repeater, en kijk dus goed of je geen los netwerk meer ziet van de repeater. Zie je die nog wèl dan is hij wellicht nog niet eens verbonden en zul je dus met dát netwerk moeten verbinden.
nescafe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:45:
Dit is (helaas) precies wat je kunt verwachten bij het plaatsen van een wifi-repeater. Is er een mogelijkheid om deze bedraad (als accesspoint) te plaatsen? M.a.w. kun je een kabel leggen tussen het modem en de plaats waar je de repeater wilt hebben?
Ik denk dat je de chronische haat op Tweakers tegen repeaters even los moet koppelen van de precieze problemen die de TS ervaart, dat is namelijk een typisch configuratieprobleem. Ik ken genoeg situaties waarbij een repeater prima functioneerde voor het beoogde doel. Tuurlijk, een bedraad accesspoint is altijd beter, maar de problemen uit de TS duiden nog helemaal niet op dat soort problematiek. Sommigen willen gewoon wat beter bereik in de tuin voor hun mobieltje, waarbij een halvering in de latency amper te merken is voor de gemiddelde smartphonegebruiker.

[ Voor 28% gewijzigd door MsG op 16-05-2018 13:54 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:09
Wifi-repeaters leveren een groot dilemma op. Om een goede "snelle" verbinding te leveren hebben ze goed bereik naar het access point(in jouw geval je Ziggo modem) nodig. ("snelle" verbinding, want een repeater veroorzaakt in praktisch alle gevallen minimaal 50% snelheidsverlies)

Voor een goede verbinding moet de repeater dus dichtbij het modem hangen. Maar dan zal zo'n repeater weinig nut hebben, want dan wordt het bereik niet verlengt. Je krijgt dan immers op de zelfde plek 2 keer je netwerk (ook wel storing genoemd).

Kabel tussen de repeater en modem aanleggen zal het beste resultaat opleveren. Anders een betere plek zoeken tussen de plek waar bereik moet zijn en waar de modem is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Groentjuh schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:55:
Wifi-repeaters leveren een groot dilemma op. Om een goede "snelle" verbinding te leveren hebben ze goed bereik naar het access point(in jouw geval je Ziggo modem) nodig. ("snelle" verbinding, want een repeater veroorzaakt in praktisch alle gevallen minimaal 50% snelheidsverlies)

Voor een goede verbinding moet de repeater dus dichtbij het modem hangen. Maar dan zal zo'n repeater weinig nut hebben, want dan wordt het bereik niet verlengt. Je krijgt dan immers op de zelfde plek 2 keer je netwerk (ook wel storing genoemd).

Kabel tussen de repeater en modem aanleggen zal het beste resultaat opleveren. Anders een betere plek zoeken tussen de plek waar bereik moet zijn en waar de modem is.
Daarom wordt ook altijd geadviseerd in alle handleidingen dat je de repeater niet bij het eindpunt zet waar de wifi al stopt, maar bijvoorbeeld halverwege, op een plek waar de wifi nog goed is. En bij een beetje router is de wifi niet alleen nog goed naast de router, anders heb je een ander probleem :-P.

Als ik kijk wat ik met een envoudig mobieltje op de 5Ghz band nog haal op speedtest zou die snelheid gehalveerd of een kwart hier van nog een prima acceptabele snelheid zijn voor normaal gebruik. In de specifieke usecase van online FIFA matches heb ik geen idee of de langere pingtijd (die is dan immers relevanter dan de bandbreedte) je parten gaat spelen, dat is denk ik een kwestie van uitproberen.

Maar vooralsnog lijkt de TS het instelstadium niet voorbij, precies een stap die ook bij een accesspoint nodig is, dus alle inhoudelijke repeater-kritiek is hier m.i. nog veel te voorbarig.

Kijk voor de grap ook eens naar de overburen voor deze test: https://nl.hardware.info/...tailleerde-testresultaten daar komt de door TS gebruikte repeater prima uit. Op 2.4 Ghz wordt een 30Mbit/s gehaald en op 5 Ghz een 97 Mbit/s. Dat zijn bandbreedtes die ruim boven de eisen van de meeste software liggen. De repeater-kritiek is bij een goede repeater m.i. dan ook flink achterhaald.

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 16-05-2018 14:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:51:
Zie je tijdens de koppeling die je beschrijft nog steeds een los netwerk van de Repeater? Het is vrij logisch dat de fritz.repeater DNS-koppeling niet werkt vanaf het Ziggo wifi-signaal. Deze werkt alleen als je verbonden bent met de repeater qua wifi, en deze de DNS-requests nog afhandelt. Vaak als de repeater daadwerkelijk definitief goed verbonden is met de bestaande wifi worden functionaliteiten als dhcp en dns uitgeschakeld op de repeater en gaat dit weer puur van de router uit.

Wat dat betreft kan je beter in de ziggo-router kijken welk IP de repeater heeft en daarmee werken, in plaats van zo'n gespoofde URL.

Vaak heb ik een gruwelijke hekel aan die automatische verbindingsfuncties omdat ze je weinig opties bieden. Misschien wil je de DHCP-server op de repeater juist wel aan houden bijvoorbeeld, of dat het qua naamgeving een los netwerk wordt.

Kijk dus eens in je ziggorouter naar het verkregen IP van de repeater, en kijk dus goed of je geen los netwerk meer ziet van de repeater. Zie je die nog wèl dan is hij wellicht nog niet eens verbonden en zul je dus met dát netwerk moeten verbinden.

[...]

Ik denk dat je de chronische haat op Tweakers tegen repeaters even los moet koppelen van de precieze problemen die de TS ervaart, dat is namelijk een typisch configuratieprobleem. Ik ken genoeg situaties waarbij een repeater prima functioneerde voor het beoogde doel. Tuurlijk, een bedraad accesspoint is altijd beter, maar de problemen uit de TS duiden nog helemaal niet op dat soort problematiek. Sommigen willen gewoon wat beter bereik in de tuin voor hun mobieltje, waarbij een halvering in de latency amper te merken is voor de gemiddelde smartphonegebruiker.
Hartelijk dank voor de tijd en moeite, door het gebruik van Jip en Janneketaal is er best een touw aan vast te knopen _/-\o_ !

Het aparte wifi signaal van de repeater verdwijnt idd uit mijn lijst van beschikbare wifi's, echter kan ik de site van de repeater niet meer bereiken. Volgensmij zou dit wel moeten kunnen als ik fatsoenlijk verbonden zou zijn. Ik heb het hele gebruikersboekje afgeneusd en ook de reviewpage op tweakers. Hierbij laten ze een scherm zien waarmee je het tot stand gekomen signaal kan bekijken via de repeater link (repeater.fritz/IP).

Ik heb gister ook even geprobeerd te neuzen in de instellingen van de router, echter is dit voor mij chinees met een raar accentje haha. Waar zou ik precies naar moeten kijken in de router instellingen?

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je moet even kijken naar de DHCP-leases, welke ziggorouter heb je? Als het goed is moet je een rijtje zien als zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://www.edgerouterconfig.nl/wp-content/uploads/2017/04/login-op-het-ziggo-modem.png
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/59eb7acd55aeb/59eb7acd4f309-Overzicht_-_Ziggo_Wi-Fi_Modem.png_-_Windows_Photo_Viewer.png

Het kan er ook heel anders uit zien, maar elke router heeft wel een pagina waar je de draadloos of bedraad verbonden apparaten kan zien in een overzicht. Dan zie je als het goed is jouw extender er ook tussenstaan met een IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1072671 spellen speel je beter bekabelt, en niet via WiFi. Neemt niet weg dat je WiFi verder goed moet zijn.
Zorg dat je een niet te oud modem gebruikt van je provider. en sluit bekabelt een router/ap aan aan je modem
verstop je modem niet achter of naast de verwarming etc. zorg dat het zvm vrij hangt en max 60cm vanaf aansluitpunt. (waar je kabel of binnenkomt.). zet je modem op 2.4 en 5GHz en verdeel het zvm. btw, Ziggo geeft tegenwoordig WiFi garantie. hier kun je zelf veel advies weghalen. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, @MsG: wel je hardware adressen blurren, maar je ipv6 adressen laten staan? :?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Brahiewahiewa schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:39:
Euh, @MsG: wel je hardware adressen blurren, maar je ipv6 adressen laten staan? :?
Het komt rechtstreeks uit de Google afbeeldingen hoor. Plaatjes uploaden is hier op Tweakers zo'n middeleeuwse toestand dat ik me daar niet vrijwillig aan waag, bovendien heb ik Ziggo al een jaar gedag gezegd :-P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MsG schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:40:
[...]

Het komt rechtstreeks uit de Google afbeeldingen hoor. Plaatjes uploaden is hier op Tweakers zo'n middeleeuwse toestand dat ik me daar niet vrijwillig aan waag, bovendien heb ik Ziggo al een jaar gedag gezegd :-P.
Ik had het kunnen weten: last use Friday Dec 23 20:45:53 1901. Toen had Ziggo nog helemaal geen ipv6

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:25:

Het kan er ook heel anders uit zien, maar elke router heeft wel een pagina waar je de draadloos of bedraad verbonden apparaten kan zien in een overzicht. Dan zie je als het goed is jouw extender er ook tussenstaan met een IP.
Ik zie inderdaad een IP-adres lijst, niet precies hetzelfde als op de foto echter wel een soortgelijk. Hij heeft aan dat het apparaat unkown is, wanneer ik de repeater in en uittrek kan ik hem herkennen aangezien je ziet hoe lang het apparaat al verbonden is. Snelheid geeft hij 52 mb/s aan. IP-adres verschilt aangezien de router met ".1" eindigt en de repeater met ".38/24".

Moet ik dit IP-adres handmatig hetzelfde maken met degene van de router of?
Zou het wellicht met de MAC-filter te maken hebben, wellicht dat ik deze uit moet schakelen of moet blokkeren? Heb trouwens geen flauw benul wat de MAC-filter inhoudt haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee je moet dat IP-adres gewoon in je browser plakken, en dan kom je in de instellingen van de extender. Eigenlijk precies hetzelfde hoe je het deed met die fritz.repeater, maar die koppeling werkt niet meer omdat de repeater nu onderdeel is van de router, en deze dns-verwijzing dus niet kan faciliteren.

Dus gewoon dat ip in je browser gooien zou goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:35:
@Anoniem: 1072671 spellen speel je beter bekabelt, en niet via WiFi. Neemt niet weg dat je WiFi verder goed moet zijn.
Zorg dat je een niet te oud modem gebruikt van je provider. en sluit bekabelt een router/ap aan aan je modem
verstop je modem niet achter of naast de verwarming etc. zorg dat het zvm vrij hangt en max 60cm vanaf aansluitpunt. (waar je kabel of binnenkomt.). zet je modem op 2.4 en 5GHz en verdeel het zvm. btw, Ziggo geeft tegenwoordig WiFi garantie. hier kun je zelf veel advies weghalen. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/
Klopt inderdaad, thuis speel ik bekabeld en dat werkt idd echt ideaal! Echter woon ik voor mijn studie in Eindhoven en is het hier echt dramatisch. Aangezien ik best een lichtelijke vorm van een gameverslaving heb moet ik per se fatsoenlijk kunnen spelen haha.

bedankt voor de tips ik ga het proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:41:
Nee je moet dat IP-adres gewoon in je browser plakken, en dan kom je in de instellingen van de extender. Eigenlijk precies hetzelfde hoe je het deed met die fritz.repeater, maar die koppeling werkt niet meer omdat de repeater nu onderdeel is van de router, en deze dns-verwijzing dus niet kan faciliteren.

Dus gewoon dat ip in je browser gooien zou goed moeten komen.
Dat heb ik idd geprobeerd, echter vindt hij de pagina dan niet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Betaal je zelf als huis voor Ziggo of zit je in zo'n all-inclusive constructie met een huisbaas die het internet regelt? Indien je er zelf voor betaald zou ik, mocht het toch niet lekker werken met de extender, gewoon even bij Ziggo zeiken dat de WiFi slecht is. Tegenwoordig, omdat steeds meer mensen weglopen van Ziggo en ze vrij duur zijn, zijn ze wat coulanter bij WiFi klachten. Kan best zijn dat je er een Archer C7 V2 uitsleept die je gratis mag hebben, die leveren ze onder de naam 'wifi versterker' soms aan hun klanten.
Anoniem: 1072671 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:43:
[...]

Dat heb ik idd geprobeerd, echter vindt hij de pagina dan niet :?
Weet je zeker dat je het goede IP hebt? Post anders eens wat screenshots van je routerpagina's (even onherkenbaar maken wat gevoelige info is)

[ Voor 24% gewijzigd door MsG op 17-05-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:44:
Betaal je zelf als huis voor Ziggo of zit je in zo'n all-inclusive constructie met een huisbaas die het internet regelt? Indien je er zelf voor betaald zou ik, mocht het toch niet lekker werken met de extender, gewoon even bij Ziggo zeiken dat de WiFi slecht is. Tegenwoordig, omdat steeds meer mensen weglopen van Ziggo en ze vrij duur zijn, zijn ze wat coulanter bij WiFi klachten. Kan best zijn dat je er een Archer C7 V2 uitsleept die je gratis mag hebben, die leveren ze onder de naam 'wifi versterker' soms aan hun klanten.

[...]

Weet je zeker dat je het goede IP hebt? Post anders eens wat screenshots van je routerpagina's (even onherkenbaar maken wat gevoelige info is)
Ja voor mijn idee is het degene waar unkown bijstaat. Alleen vind ik het apart dat er geen enkel apparaat bekend is bij de router.

https://www.mupload.nl/img/m7kr9wwr.49.07.png

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1072671 op 17-05-2018 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:44:

[...]

Oke; nieuwe status update.
We hebben een breakthrough bereikt in dit massale onderzoek. Ik heb de repeater opnieuw ingesteld en hierna herkende hij het apparaat ook als fritz. Heb nu access tot de website van de repeater en hij geeft aan dat de 5 en 2.4 ghz netwerk enabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mooi zo, nu dus opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:49
Anoniem: 1072671 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:43:
Hoe zorg ik ervoor dat mijn Fritz!WLAN 1160 repeater het na behoren gaat doen?
...

Ik heb een tijdje terug een FRITZ!WLAN 1160 repeater aangeschaft omdat de internetconnectie bij mij thuis enorm slecht is. Wanneer er een pot Fifa online wordt gedaan komt het meermaals voor dat internet eruit knikkert of dat het spel vast blijft hangen... enorm frustrerend!

Om dit probleem op te lossen heb ik een tijd terug bovengenoemde repeater aangeschaft. Ik ben inmiddels al +/- 10 uur kwijt met de poging om de repeater werkende te krijgen. Helaas tot op heden nog niet erg succesvol.
...

Ook de internetsnelheid van het ziggo signaal is nog steeds even bagger als voorheen
Ik vraag me eerlijk gezegd af of je weet wat je aan het doen bent. “De internet connectie is slecht” Aha, en dat bekabeld ook zo? Dan gaat een WiFi repeater e geen moer helpen. Of bedoel je dat je WiFi zwak doorkomt? Dan kan een repeater helpen, maar idd tegen een prijs, nl halvering van je snelheid.

Dat de “internetsnelheid van het ziggo-signaal nog steeds even bagger is” Is nogal wiedes, niet.. De repeater zal de oorspronkelijke kwaliteit natuurlijk niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb hem gisteravond de hele tijd getest en de internetsnelheid is aanzienlijk beter. Echt top!! Er is echter nog een klein probleempje; eens in de zoveel tijd disconnect hij van internet, het vreemde aan deze verschijning is dat het niet om alle apparaten gaat. Bijvoorbeeld: wij hebben twee ps4's naast elkaar staan en zijn beide online bezig echter wordt een van de twee eraf geknikkerd.

Ik geloof dat dit probleem al voor de komst van de repeater bestond. Enig idee waar dit misschien aan zou kunnen liggen?

Nogmaals enorm bedankt voor de goede hulp _/-\o_
Pagina: 1